Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1228-C01
Project Name Healthy and safe working environment at MN Design Ltd
Beneficiary 202227867 MN DESIGN LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 14.11.2024
Start Date 14.11.2024
End Date 14.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение има за цел да финансира мерки за повишаване на безопасността и сигурността на работните места в МН Дизайн ООД, както и подобряване на условията на труд. 

Това ще бъде постигнато чрез изпълнение на следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в МН Дизайн ООД и обучение на служителите, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
2) Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за 12 лица;
3) Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;
4) Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на място за хранене и почивка в МН Дизайн ООД.

С реализирането си, настоящият проект ще допринесе за изпълнение на целите на процедурата, а именно ще се подобри работната среда в МН Дизайн ООД и ще се създадът устойчиви условия на труд за всички работници.

Финансирането на проекта ще подкрепи една нова за предприятието дейност - "зелена" дейност в областта на ресурсната ефективност, чрез която ще се постигне цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.

Освен по-добри условия на работа и по-високо качество на защита, като резултат от проекта, ще се увеличи производителността на труда, което ще повиши конкурентноспособността на предприятието. 

Фирмата ще продължи да финансира със свои средства осигуряването на ЛПС, специално работно облекло, колективни предпазни средства, както и различни социални мерки за служителите.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в МН Дизайн ООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. : Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента. Съгласно оценката на професионалия риск, направена от СТМ, предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са свързани със следните рискове за работещите: -Студ -Удар -Прорязване -Искри -Стружки -Шум -Прах Чрез настоящия проект, МН Дизайн ООД иска да надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят нови ЛПС и СРО с по-високи характеристики за защита. Използваните в момента отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта. Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, и съгласно срока на ползване/износване. В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещите. В Приложение V е представена конкретна обсновка за всяко едно от личните предпазни средтва и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност. Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите. Описаните в проекта ЛПС и СРО са планирани по една бройка за съответните служители, както следва: Самоосигуряващ се (Управител) - 1 бр. и Управител по ДУК - 1 бр.: обувки- 2 бр. яке- 2 бр. Заети лица- 10 лица на следните длъжности: - Офис Мениджър - 1 лице: обувки- 1 бр. яке- 1 бр. - Технически Организатор - 1 лице: Обувки - 1 бр. Ръкавици - 1 бр. Ръкавели защитни - 1 бр. Очила ударозащитни - 1 бр. Антифони - 1 бр. Престилка предна защита - 1 бр. Гащеризон/панталон - 1 бр. Яке - 1 бр. - Заварчик - 2 лица: Обувки - 2 бр. Заваръчни ръкавици- 2 бр. Фотосоларен шлем- 2 бр. Антифони- 2 бр. Престилка предна защита- 2 бр. Ръкавели защитни- 2 бр. Гащеризон/панталон- 2 бр. Яке- 2 бр. Очила ударозащитни- 2 бр. - Шлайфист - 2 лица: Обувки - 2 бр. Ръкавици- 2 бр. Ръкавели защитни- 2 бр. Очила ударозащитни- 2 бр. Антифони- 2 бр. Престилка предна защита- 2 бр. Гащеризон/панталон- 2 бр. Яке- 2 бр. Целолицева маска с филтри- 2 бр. - Шлосер - 1 лице: Обувки - 1 бр. Ръкавици- 1 бр. Ръкавели защитни- 1 бр. Очила ударозащитни- 1 бр. Антифони- 1 бр. Престилка предна защита- 1 бр. Гащеризон/панталон- 1 бр. Яке- 1 бр. Целолицева маска с филтри- 1 бр. - Монтажник , метални конструкции - 2 лица: Обувки - 2 бр. Ръкавици- 2 бр. Ръкавели защитни- 2 бр. Очила ударозащитни- 2 бр. Антифони- 2 бр. Престилка предна защита- 2 бр. Гащеризон/панталон- 2 бр. Яке- 2 бр. Целолицева маска с филтри- 2 бр. - Общ работник - 1 лице: Обувки - 1 бр. Ръкавици- 1 бр. Ръкавели защитни- 1 бр. Очила ударозащитни- 1 бр. Антифони- 1 бр. Престилка предна защита- 1 бр. Гащеризон/панталон- 1 бр. Яке- 1 бр. Целолицева маска с филтри- 1 бр., Contracted Amount: 7 816.36 , Reported Amount: 7 816.36
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, техно логични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел да подобри условията на труд в МН ДИЗАЙН ООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки: 1.Мобилна аспирационна система с един ръкав- 3 бр. За превенция на замърсяването на въздуха на работното място с финни прахови частици, газове и пари е необходимо закупуването на мобилна аспирационна система с един ръкав. Газовете от заваръчни процеси могат да предизвикат възпаление на очите и дихателната система, и са риск за здравето на заварчеците. Прахът във въздуха на работното място се вдишва и така достига до различните дихателни органи и предизвиква различни заболявания. За подобряване условията на труд на заварчиците е необходимо да се осигури ефективна принудителна вентилация за предотвратяване поглъщането на заваръчни аерозоли. Предвидена е за 2 заварчици и 1 шлосер за предпазване от финни прахови частици, газове. 2.Индустриална вакумна прахусмокачка- 1 бр. Предвидена е за почистване на фин метален прах в производствени помещения за ограничаване вредното въздействие на метален прах от механична обработка на метал върху здравето на работещите, генерирани от вторични източници на замърсяване. При производствените процеси се формират вторични източници на замърсяване, като в работната среда се генерира прах с частици от метал и абразивни материали, които се вдишват и така достига до различните дихателни органи. Индустриалната прахосмукачка е специализирана машина за почистване с вакум, което гарантира безопасността на служителите и ефективно отстраняване на фини частици прах и други вещества, които са опасни.Към настощият момент се прави сухо почистване с метли при което се вдига много прах. 3.Заваръчна завеса- 12 бр. По време на работа при заваряване и рязане съществува риск от хвърчащи искри и пръски, които са предпоставка за възникване на пожар или нанасяне на материални щети. Тази възможна опасност от пожар трябва да бъде изключена чрез предпазните заваръчни завеси.В зависимост от тока на дъгата може да се получи излагане на UV, синя светлина и инфрачервено лъчение на различни нива, което може да нарани окото и дори да причини рак.Прекомерното излагане на UV лъчение може да причини нараняване, известно като дъгово око.Роговицата се уврежда от оптично лъчение, а зоната на очите може да се зачерви и да почувства болка. Заваръчните завеси ще защитят работниците от вредно лъчение. 4.Kолонни климатици- 10 бр. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони е необходимо поставяне на системи подобряващи микроклимата-температура, влажност, скорост на въздушното течение.Предвидените 10 бр. климатици са за производственото помещение- 800 кв.м., в което се извършват всички производствени дейности.Помещението е високо 10 метра и в момент е неотопляемо. 5.Ергономичен офис стол- 2 бр. Поради различните антропологични особенности на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Ще дадът възможност на работещите с видеодисплей, да имат свобода на движенията и удобна работна поза. 6.Ергономично бюро- 2 бр. Поради различните антропологични особенности на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходимо бюро с променящи се настройки. По-добрите възможности на бюрата ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Подобрява здравето на мускулно-скелетната система, да насърчава движението, като работещия сменя различни позиции в седнало и изправено положение през целия работен ден. Предвидените колективни предпазни средства ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на всички работещи лица в МН ДИЗАЙН ООД - 12 лица., Contracted Amount: 122 816.01 , Reported Amount: 97 164.02
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка и хранене на служителите и работниците в МН Дизайн ООД. Към момента в Производствената база има обособено помещение за почивка и хранене, което обаче е нефункционално и не отговаря на потребностите на работещите, защото в него не е налично оборудване и обзавеждане. За тази цел е предвидено да бъде закупено необходимото оборудване за помещението за почивка и хранене, а именно: 12 бр. стола за хранене 1 бр. хладилник 1 бр. микровълнова 1 бр. кафеавтомат Помещението е 20 кв. м. и в момента не е оборудвано. Ще се ползва от всички 10 заети лица в дружеството и 2 самостоятелно заети (самоосигуряващи се) лица. Производствената база се намира в покрайнините на града и в близост няма обособени заведения за хранене и търговски обекти предлагащи хранителни стоки и напитки, в резултат на това от страна на работещите са идентифицирани нужди да се обособи и оборудва стая за хранене по начин, който да им позволява да имат възможност да съхраняват, приготвят и затоплят храна спрямо нуждите си., Contracted Amount: 5 134.92 , Reported Amount: 4 643.83

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OFIS KONSUMATIVI Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 144.00
  • Contractor: EUROMARKET-BRD LTD., Contracted Amount*: 56 100.00 , Reported Amount**: 45 981.32
  • Contractor: VIKING - T Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 816.36
  • Contractor: Technomarket Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 615.83
  • Contractor: BITTEL Ltd., Contracted Amount*: 49 066.70 , Reported Amount**: 49 066.70
  • Contractor: SILIYA KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00

Financial Information

Total Project cost 151 984.02 BGN
Grant 151 984.02 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 121 702.95 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 1 385.16 0.00 1 385.16 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на колонни климатици и мобилни аспирационни системи с две обособени позиции: Обособена позиция 1 - Доставка на колонни климатици – 10 бр. Обособена позиция 2 - Доставка на мобилни аспирационни системи – 3 бр. , Estimated Amount: 110 333.35
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Доставка на колонни климатици – 10 бр.
    Contractor: BITTEL Ltd.
    Contract total funded value: 49 066.70
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Доставка на мобилни аспирационни системи – 3 бр.
    Contractor: EUROMARKET-BRD LTD.
    Contract total funded value: 56 100.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN