Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1449-C01
Project Name Adapted work environment in PROTECTOR BG ltd.
Beneficiary 115757512 PROTEKTOR BG Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.12.2024
Start Date 27.12.2024
End Date 27.02.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Основна цел на проектното предложение е  да се адаптира работната среда в Протектор БГ ЕООД като се подобрят условията на труд и почивка, намали се въздействието на рисковите фактори върху физическото и психическото здраве на работещите, въведат се нови "зелени" модели на организация на труда и добри практики за психологическа подкрепа на работещите.
Целева група по проекта са всичките 49 работещи в Протектор БГ ЕООД.
За постигане на тази основна цел ще се  реализират следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.
С тази дейност ще бъдат въведени  нови „зелени“ модели свързани с:
-     въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности на отделните строителни обекти , които изпълнява компанията и  работните места  свързани стях;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
2) Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа 
3) Осигуряване на лични предпазни средства и специализилрано работно облекло съобразно съобразно спецификата на конкретните длъжности.
С тази дейност ще се осигурят лични предпазни средства за намаляване на риска от въздействеито на фактори на работната среда като: 
- неблагоприятен микроклимат
- висока запрашеност свързана с работните процеси
- рискове от механични увреждания и др.
43 Осигуряване на социални придобивки за работещите на отда;ечени обекти, вкл. оборудване на места за отдих, хранене и почивка.
С тази дейност ще бъдат доставени, обзаведени и оборудване помещения (контейнери) за хранене, санитарни нужди  и почивка за работещите на отдалечени строителни обекти.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ПРОТЕКТОР БГ които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за адаптиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока. Строителството , като основвна дейност на Протектор БГ ЕООД е с висока степен на въздействие върху околната среда. Дейностите извършвани от работещите еждневно изискват отговорно и прецизно отношение към околната среда, дисциплина, контрол и организираност в изпълнение на основните операции, по начин, че да се минимизират факторите на негативно въздействие на околната среда. Протектор до момента е въвела определени мерки за екологична отговорност и опазване на околната среда, фирмата има въведена система за управление по стандарт ISO14001 и политика за управление на отпадъците, но това не е достатъчно. Небходимо е фокусиране върху индивидуалната роля на всеки работещ във фирмата и активно включване на всички служители в изпълнение на зелени модели на изпълнените на трудовата дейност. За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с: - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности на отделните строителни обекти , които изпълнява компанията и работните места свързани стях; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите, вкл. на работещите в администрацията. Зелените модели които ще се въведат в Протектор БГ ЕООД са свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др. Дейността ще се реализира посредством следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Целта на този етап да се направи детайлна оценка на организацията на процесите и на тесните места където е необходимо и възможно прилагане на „зелени“ практики 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места Целта е да се препроектират процесите и работните операции, които е необходимо и да се разработят процедури за текуща оценка и управление на екологичния отпечатък на отделните работни места. Посредством тези процедури (зелени карти) ще може текущо да се отчитат нивото потребление на материали, ресурси, енергия и вода, генериране и изхвърляне на отпадъци и др., конкретни фактори въздействащи пряко или непряко върху околната среда. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Целта на този етап е да се разработи план за въвеждане на зелените модели и за практическото им усвояване от персонала. В плана ще бъдат включени срокове, отговорни лица, необходими ресурси и т.н. за всяка мярка. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Посредством този финален етап ще бъдат въведени планираните мерки и ще се подготвят служителите да могат да ги прилагат ежедневно в своята работа. , Contracted Amount: 9 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е от съществено значение за дейността на Протектор БГ ЕООД. Строителните дейности се отличават с висока степен на физическо и психическо натоварване върху работещите. Строителните работници работят под високо напрежение, под въздействие на редица рискови фактори, които пряко влияят както върху работоспособността, податливостта на заболявания и физическото здраве , така и върху менталното здраве, емоционалната устойчивост и мотивацията за труд. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност. Дейността на работещите в ПРотектор БГ ЕООД е свързана със завишени изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, прецизност, емоционална стабилност, добри умения за работа в екип. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID eпидемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите в Протектор БГ ЕООД са по големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират посредством експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира посредством индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да се установят конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа. Дейността ще се реализира посредством следните етапи: - Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности) - Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител. - Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – копинг стратегии за справяне с професионални стрес и негативните емоции свързани с работата. - Консултиране на ръководството за запознаване с личностни особености на отделните служители и внедряване на промени в организацията на труда и/или взаимоотношенията с отделните служители за по-ефективно използване на индивидуалните им особености. - Провеждане на групово обучение „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за работещите с установено виско ниво на стрес за формиране на практически уменияза справяне с негативни преживявания на работното място., Contracted Amount: 9 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕлта на дейността е да се повиши нивото на индивидуална защита на работещите в Протектор БГ ООД посредством обогатяване и обновяване на ЛПС и СРО, с такива с по-висок клас и по-висока степен на защита. Посредством тази дейност ще се подпомогне минимизирането на рисковете на отделните работни места посредством подмяна на морлано и технически остаряли ЛПС и СРО и осигуряване н анови липсващи до момента. Дейността е разработена на база обстоен анализ н рисковите фактори за отделните длъжности и работно места и на база на утвърден списък с ЛПС и СРО и програма за минимизиране на риска, изготвени от Служба по трудова медицина.Посредством тази дейност се цели минимизиране на следните рискове: - риск от неблагоприятен микроклимат - за органичаване на този риск ще се осигури зимно и лятно работно облекло, зимни якета, ватирани блузи, зимни шапкиm суитчър с качулка. - риск от нараняване на ръце при извърпване на различни работни операции с инструменти - за органичаване на този риск ще се осигурят работни ръкавици устойчиви на срязване (ниво В) за разнообразни приложения. - риск от нараняване на главата - Старите каски към момента са износени, необходимо е да се осигурят нови такива за защита на главата от поражения, предизвикани от механична опасност. Новият вид, който предстои да се използва от работнищите ще защитава същите и от евентуален токов удар(ниско напрежение). Новият начин на 4-точково закрепване ще осигури по-голяма свобода на движение на работещите, а коженият начелник и околовръстник ще спомогне да не се травмира кожата на челото, както и други части на главата. - риск от нараняване на долни крайници - за ограничаване на този риск ще се осигурят различни по вид работни обучвки с висока степен на защита. Ще бъдат осигурени Защитни обувки с кевларена пластини и композитно бомбе осигуряват защита на краката от удар, от подхлъзване, а също така отвеждат влагата, което предпазва краката от развитие на гъбички. Този вид обувки осигуряват по-добър комфорт на работещите и са по-олекотени. - риск от намокряне на главата и тялото , при работа в лощи атмосферни условия - за органичаване на този риск ще бъдат осигурени висок клас дъждобрани за защита на цялото тяло на работещия , в т.ч. и главата от намокряне и последващи настинки, водещи до остри вирусни инфекции. - риск отнаряяванена очите на работещите - за ограничение на този риск ще бъдат закупени защитни очила, с прозрачни стъкла, с черна рамка с червени елементи, които да са леки, предоставят комфорт по време на носене, да са с Издръжливи стъкла против надраскване и дълготрайни стъкла против замъгляване.Те осигуряват механична защита на зрителния анализатор на работещите, особено подходящи при работа с ъглошлайф. Предпазват очите от травми от хвърчащи частици/елементи, отделяни при извършване на извършваната трудова дейност, както и защитават очите от евентуално попадане на боя или разредители в тях. - риск от падане при работа на височина - за ограничаване на този риск ще бъдат закупени - Раменно-бедрена сбруи с гръбна и предна точка на закрепване, отделно регулиране на презрамки на ръце и крака, странични точки на закрепване и позициониращ колан, полиамид/полиестер, катарами от поцинкована стомана .това ЛПС ще позволява на работещия безопасно да извършва трудовата си дейност при необходимост от работа на височина Отличава се с висока степен на защита/предпазване на работника от евентуално падане/разкъсно-контузни рани при падане от височина. - риск от подхлъзване - за огрничаване на този риск ще бъдат осигурени Ултра леки , ергономични обувки от дишаща мрежа с противохлъзгащо ходило от 100% EVA гума. Всички рискове, които ще бъдат ограничени и пълен списък на ЛПС, които ще бъдат обновени са детайлно описани в Приложение 5. Дейността ще се реализира за период от една година, като за този период ще се обновяват ЛПС и СРО с изтичащ срок на износване. , Contracted Amount: 42 024.88 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, хранене и почивка.: Целта на дейността е да се създаде здравословна и добре приспособена среда за почивка и възстановяване на работни места, които са отдалечени от местоживеенето на работещите. Протектор БГ ЕООД извършва строителна дейност на важни инфраструктурни обекти в страната и това налага командироване на работещи, които целодневно и дори денонощно да са на строителния обект. Работещите са поставени в изолирана работна среда, в която липсват условия за хранене и почивка. Храненето в обедните почивки се извършва на самите работни места с храна ,която си носят работещите За това от съществено значение е да се осигурят преместваеми помещения в които да се осигуряват условия за престой, почивка, хранен на работещите на съответния обект. Важно е да се осигурят условия за хранене със здравословна , топла и питателна храна, приготвена на място. Основание за такава мярка е и кодекс на труда, чл. 282 Наредба № 7/1999 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване . При определени условия за работещите се осигуряват помещения за почивка, места за хранене, лична хигиена и тоалет. ЗА това е важно на територията на обекта да се обособи помещение подходящо за хранене и почивка на работещите при спазване на СХН. Проблемът е, че на територията на обектите няма условия за осигуряване на такива помещения. За това се препоръчва осигуряването на външно преместваемо помещение – контейнер (фургон) в непосредствена близост до работните места. За реализиране на дейността ще се осигурят следните социални придобивки на работещите в Протектор БГ ЕООД • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд – посредством закупуване и поставяне в близост до работните места на 2 контейнера с кухненски бокс. ЗА функциониране на контейнерите – като помещение за хранене, ще бъдат оборудвани с необходимите мебели, кухненско оборудване – фурна, котлон, мивки, необходими за пълноценното му използване за здравословно изхранване на работещите. Контейнерите ще са с капацитет за изхранване на 8 работещи. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация – ще бъдат осигурени 2 контейнера ,които ще бъдат места за нощувка на работници от отдалечени места. Всеки контейнер ще е с капацитет за нощувка на 4 работника, като ще бъдат обзаведени с легла с матрак и метални шкафове. Така при необходимост на обектите ще има възможност до 8 работника да пренощуват. Освен тези 2 контейнера , ще бъде осигурен и един санитарен контейнер, с оборудвани бани и тоалетни. , Contracted Amount: 89 857.25 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TOP HOUSE LTD. , Contracted Amount*: 81 900.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Viking-T Ltd, Contracted Amount*: 40 272.25 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 49.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 166 190.34 BGN
Grant 166 190.34 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка и монтаж на санитарен контейнер - 1 бр., контейнер тип едно помещение без санитарен възел - 2 бр. и контейнер тип две помещения с кухненски бокс - 2 бр.”, Estimated Amount: 81 950.00
  • Differentiated position 1: „Доставка и монтаж на санитарен контейнер - 1 бр., контейнер тип едно помещение без санитарен възел - 2 бр. и контейнер тип две помещения с кухненски бокс - 2 бр.”
    Contractor: TOP HOUSE LTD.
    Contract total funded value: 81 900.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1449-C01 „Адаптирана работна среда в ПРОТЕКТОР БГ ЕООД”, Estimated Amount: 41 223.43
  • Differentiated position 1: Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1449-C01 „Адаптирана работна среда в ПРОТЕКТОР БГ ЕООД”: Работно яке с работен полугащеризон – 39 бр. Зимно яке с подплата и зимен полугащеризон – 39 бр. Ватирана блуза с дълъг ръкав – 46 бр. Плетена зимна шапка – 46 бр. Работни обувки - 46 бр. Работни боти - 46 бр. Ботуши от PVC - 46 бр. Светлоотразителна жилетка - 46 бр. Дъждобран - 46 бр. Защитна каска - 46 бр. Защитни очила - 46 бр. Раменно-бедрена сбруя - 39 бр. Ергономични обувки - 3 бр. Суитчър с качулка - 10 бр. Ватиран ветро и водоустойчив мъжки елек - 10 бр. Зимно яке - 7 бр. Зимен панталон – 7 бр
    Contractor: Viking-T Ltd
    Contract total funded value: 40 272.25
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1449-C01 „Адаптирана работна среда в ПРОТЕКТОР БГ ЕООД”., Estimated Amount: 41 223.43
  • Differentiated position 1: Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло във връзка с изпълнение на проект BG05SFPR002-1.004-1449-C01 „Адаптирана работна среда в ПРОТЕКТОР БГ ЕООД”: Работно яке с работен полугащеризон – 39 бр. Зимно яке с подплата и зимен полугащеризон – 39 бр. Ватирана блуза с дълъг ръкав – 46 бр. Плетена зимна шапка – 46 бр. Работни обувки - 46 бр. Работни боти - 46 бр. Ботуши от PVC - 46 бр. Светлоотразителна жилетка - 46 бр. Дъждобран - 46 бр. Защитна каска - 46 бр. Защитни очила - 46 бр. Раменно-бедрена сбруя - 39 бр. Ергономични обувки - 3 бр. Суитчър с качулка - 10 бр. Ватиран ветро и водоустойчив мъжки елек - 10 бр. Зимно яке - 7 бр. Зимен панталон – 7 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN