Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.003-0045-C01
Project Name A future for children in Yakoruda Municipality
Beneficiary 000025039 MUNICIPALITY OF YAKORUDA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 08.09.2023
Start Date 08.09.2023
End Date 08.03.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Якоруда

Description

Brief description
Проект „Бъдеще за децата в община Якоруда“ ще осигури предпоставки за повишаване на детското благосъстояние. Това ще се постигне чрез комбинация от политики и мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата, подкрепа на семействата, качествено образование и здравеопазване и достъп до услуги. Тези направления са и в основата на Европейската гаранция за детето (ЕГД), приета с Препоръката (ЕС) 2021/1004 на Съвета от 14 юни 2021. Чрез Европейската гаранция за детето се цели да се предотврати и противодейства на социалното изключване, като се гарантира достъпът на децата в нужда  до набор от ключови услуги, като по този начин се допринася и за отстояването на правата на децата чрез борба с детската бедност и насърчаване на равните възможности. В изпълнение на европейската инициатива е разработен проект на План за действие в изпълнение на препоръката на Съвета за създаване на Европейска гаранция за детето (2030).
Настоящият проект ще подкрепи семействата в отглеждането на децата, да ги стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота, за да се подобри качеството на връзката дете – родители, което подобрява атмосферата в семейната среда за децата. Децата и младежите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н.
Екип от специалисти, назначени по проекта в рамките на 28 месеца ще предоставят различни интегрирани здравно-социални услуги за деца от 0 до 18 години. В същото време ще бъдат ангажирани с превенцията и информираността с детската заболеваемост и услугите за деца. Предвидени са информационни кампании, беседи и консултации за повишаване на здравната култура. Екипът ще включва социален работник, медиатори, медицинска сестра, психолог, логопед, рехабилитатор, педагог, стоматолог. За подпомагане на мобилната работа ще бъде назначен шофьор.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Цел на дейността: Здравна профилактика, превенция на болестите при децата и информираност за съществуващи услуги в подкрепа на децата, отговорно родителство. Целева група: деца в нужда и техните семейства. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 2; 2. Идентифициране на децата от целевата група; 3. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар. 4. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. През първия месец ще се извърши подбор на персонал, ангажирани с превенцията и информираността. Персоналът ще включва двама медиатори на трудов договор. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии и документация за подбор. Предвижда се да бъде публикувана информация относно кандидатстването на официалната интернет страница на общината. Процедурата по подбора ще бъде ясна, прозрачна и ефективна, отговаряща на нуждите на целевата група. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Комисията ще изготви списък на оценените кандидати. Подборът ще бъде извършен при спазване на хоризонталните принципи - равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете. Медиаторите ще бъде назначени на трудов договор. Задълженията им ще бъдат регламентирани с длъжностна характеристика. Идентифицирането на деца и семейства в нужда ще започне през втория месец. Медиаторите по СЦ2 ще работят в сътрудничество с медиатора и социалния работник по СЦ3. Те ще извършват проучване и чрез работа на терен и работа в общността ще откриват случаи, ще установяват контакт с тях, ще поддържат връзка с тях. Децата и родителите им ще се включват доброволно в дейностите. Дейностите по СЦ2 ще бъдат допълващи и надграждащи услугите по СЦ3. Изпълнението на дейностите ще стартира през третия месец. Дейност "Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар" ще се изпълнява от медиатор. Дейностите по превенция и информиране ще имат мобилен аспект – работа по населените места, посещения в домовете на родителите, индивидуално информиране и консултиране. Дейността има за цел предотвратяване на заболявания при децата и по-голяма информираност за здравното обслужване и достъпа до здравни услуги. Дейност "Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата" ще се извършва от медиаторите. Тяхната работа ще се подпомага от екипа за организация и управление. Предвиждат се беседи за повишаване на здравната култура, индивидуални консултации и информационни кампании. По достъпен начин, децата и семействата им ще повишат здравната си култура. В рамките на проекта се предвиждат въвеждащо обучение, поддържащи обучения и супервизия на персонала по специфична цел 2. При реализиране на дейностите няма де се осъществяват такива, които са финансирани от Националната здравноосигурителна каса. , Contracted Amount: 38 877.28 , Reported Amount: 32 781.50
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Цел на дейността: Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги. Целева група, обхваната от дейността са деца в нужда и техните семейства: Дейността включва: 1. Подбор на персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено изпълнение на дейностите по Специфична цел 3. 2. Идентифициране на децата от целевата група; 3. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; 4. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години; 5. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст; 6. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи; 7. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др.; 8. Транспорт на персонала, предоставящ услугите.. През първите два месеца ще се извърши подбор на специализиран екип, ангажирани с изпълнение на услугите по СЦ3. Персоналът ще включва специалисти с различен профил: медицинска сестра, логопед, психолог, рехабилитатор, педагог, социален работник, медиатор и стоматолог. За мобилната работа ще бъде нает шофьор. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи процедура за подбор и образци на документи за кандидатстване. Предвижда се публикуване на информация за обявените места на официалната интернет страница на общината. Критериите за подбор ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на социални услуги /работа с деца/, мотивация за извършване на социална работа и др. Процедурата по подбора ще се проведе при спазване на хоризонталните политики - равенство на половете и недопускане на дискриминация. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите и ще изготви списък на одобрените кандидати и списък на резервите. Трудови договори ще бъдат сключени със социален работник, медиатор, мед. сестра, педагог, психолог, логопед, рехабилитатор и шофьор. Граждански договор ще бъде сключен със стоматолог. Медиаторът и социалният работник ще бъдат назначени през втория проектен месец, а останалите специалисти през третия проектен месец. Идентифицирането ще започне през втория месец. Социалният работник, с участието на медиатора ще извършат проучване и чрез работа на терен ще идентифицират децата, нуждаещи се от подпомагащи комплексни услуги. Те ще работят съвместно с медиатора по СЦ2. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта. Те ще събират данни за детето, неговото семейство, родителския капацитет и др., с цел определяне на индивидуални цели за работа с целевата група. Социалният работник ще изготвя индивидуалната социална оценка на всяко лице от целевата група. Услугите по СЦ3 ще имат мобилен аспект. Лицата ще се включват доброволно в тях. Предоставянето на услугите ще стартира от третия месец. Всички социални и/или здравно-социални услуги ще се предоставят при спазване изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Описанието на дейността продължава в "Дейност 2 - продължение"., Contracted Amount: 240 523.41 , Reported Amount: 204 979.98
  • Activity: Планирани дейности по СЦ2: Планираните дейности по СЦ2, които ще се разходват от единната ставка са следните: - Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности. - Закупуване на материали и консумативи. "Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности" ще включва разработване на програми и информационни материали за превенция и здравна култура. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на ЗОП. За нуждите на дейностите по специфична цел 2 ще бъдат закупени хигиенни материали, канцеларски материали и консумативи., Contracted Amount: 15 550.91 , Reported Amount: 11 376.77
  • Activity: Планирани дейности по СЦ3: Планираните дейности по СЦ3 които ще се разходват от единната ставка са следните: - Изготвяне на работни материали за развитие на социални умения у децата, oрганизиране и провеждане на излети на открито за деца и родители, с цел насърчаване на социалната им активност и заздравяване на връзката дете-родител. Тези дейности са в изпълнение на заложените в проекта по СЦ3 "Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения" и "Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". - Въвеждащи обучения, поддържащи обучения и супервизия във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. - Закупуване на материали и консумативи. За успешното постигане на целите на СЦ3, а именно успешна комплексна подкрепа на децата в нужда, ще бъдат разработени работни материали за развитие на социални умения у децата. Тези материали ще бъдат в помощ на специалистите по проекта - социален работник, медиатори, педагог, психолог. В рамките на проекта ще бъдат организирани и проведени излети на открито за деца и родители, с цел по-добра социализация на децата. подобряване на самочувствието, повишаване на качеството на връзката дете-родител. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на ЗОП. Специализираният екип, извършващ дейностите по проекта ще премине въвеждащо обучение, на което ще се запознае с правата, задълженията и отговорности на всеки участник в предоставянето на интегрирани здравно-социалните услуги. В темите ще бъдат включени и изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. В рамките на проекта ще бъдат проведени и поддържащи обучения и супервизии. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на разпоредбите на ЗОП. За нуждите на дейностите по специфична цел 3 се предвижда закупуване на гориво, работно облекло на персонала, хигиенни материали, еднократни чаршафи за рехабилитация, масажни кремове за рехабилитация, детски памперси, бебешки шишета, шпатули за преглед, канцеларски материали и консумативи. Закупените материали ще се използват в рамките на допустимите дейности, а не за материално стимулиране на целевата група., Contracted Amount: 96 209.36 , Reported Amount: 71 061.78
  • Activity: Дейност 2 - продължение: Услугите за ранно детско развитие ще включват пакет от интегрирани здравни, социални и образователни услуги за родители и деца от 0 до 7 г. от уязвими групи. Целта е формиране на родителски умения, подкрепа на семействата в отглеждането на децата им, развиване на умения и ресурси за пълноценна социална интеграция и реализация. Ранната интервенция ще предоставя подкрепа на семейства на бебета и малки деца и осигуряване на достъп до наличните ресурси с цел подобряване развитието на детето и живота на семейството. Ранната интервенция ще допринася за ранно идентифициране на рисковете за здравето и развитието на децата и ранна намеса. Това е мобилна услуга с превантивен характер. Основният използван подход е семейно-ориентираният подход. Той поставя във фокуса на работа не само детето, но и цялото семейство. Услугите ще се предоставят от специалистите, назначени по проекта. Услугата "Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години" ще се фокусира върху регулярни домашни посещения по домовете на майки с малки деца. Услугата ще се предоставя от медицински сестри, а при необходимост и от психолога, назначен по проекта. При посещенията ще се проследява развитието на новороденото в определени етапи от развитието му, с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване. Патронажната грижа ще помогне, проблемите в развитието да се установят в много ранна възраст. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование ще се предоставя въз основа на идентифицираните потребности на целевата група и индивидуалната социална оценка при недопускане на двойно финансиране. Интегрираните здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи ще се предоставят от екип от специалисти, назначен по проекта. Предоставянето на услугите ще се реализира на база идентифицираните нужди и специфичните потребности и индивидуалната социална оценка на лицата от целевата група. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др. ще се предоставя на база идентифицираните нужди при недопускане на двойно финансиране. Услугите, които са включени в проектното предложение ще бъдат различни от тези, които се предоставят като част от Пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса. Няма да се допуска едни и същи лица да получават финансиране от различни източници за една и съща дейност/подкрепа/мярка по едно и също време. Дейността е продължение и не е обвързана с бюджетен ред., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Angelina, Contracted Amount*: 7 393.95 , Reported Amount**: 4 590.90
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children under 18 years of age with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 160.00 , Reached amount: 9.00
Indicator 2 Children below 18 years of age, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 160.00 , Reached amount: 166.00

Financial Information

Total Project cost 391 160.96 BGN
Grant 391 160.96 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 312 928.77 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Назначаване на стоматолог на граждански договор, Estimated Amount: 7 393.95
  • Differentiated position 1: Граждански договор стоматолог
    Contractor: Angelina
    Contract total funded value: 7 393.95

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN