Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.005-0017-C01
Project Name Ensuring access to employment and active inclusion of disadvantaged people through career counseling and employment mediation in the career centers of Caritas Vitania in Plovdiv and Burgas
Beneficiary 176289099 Charity Catholic organization Caritas Vitania
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 07.03.2024
Start Date 18.03.2024
End Date 18.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42)
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34)

Description

Brief description
С реализирането на това проектно предложение планираме да създадем два центъра за кариерно ориентиране в гр. Пловдив и гр. Бургас за осигуряване на достъп до заетост и активно приобщаване на лица в неравностойно положение на пазара на труда и мигранти, вкл. граждани от трети страни.
Основната цел на проекта е: повишаване качеството на живот, насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на 300 лица в неравностойно положение чрез подобряване достъпа им до пазара на труда и оказване на интегрирана подкрепа. Специфични цели на проектното предложение са: 
1: Активно приобщаване на пазара на труда на хора в неравностойно положение; 
2: Осигуряване на равни възможности и недискриминация на уязвими групи; 
3: Повишаване пригодността за работа на хора в неравностойно положение; 
4: Преодоляване на дискриминационните нагласи на работодателите за наемане на лица в неравностойно положение. 
Дейностите, които планираме да реализираме, са:
- Кариерно консултиране и трудово посредничество: установяване на партньорства със заинтересовани страни; публикуване на обяви в онлайн социални мрежи и платформи; регистриране на потребител и насочването му към мениджър на случай за установяване на неговите интереси и възможности за работа; създаване на електронно досие и изготвяне на професионален профил на потребителя; изготвяне на индивидуален план с конкретните стъпки с цел пълноценната му интеграция на пазара на труда; подпомагане осъществяването на контакти и сътрудничество с институции и други организации; предоставяне на индивидуално консултиране с експерт по бизнес развитие и трудово законодателство;
- Обучение с работодатели за промяна на нагласите спрямо лицата в неравностойно положение.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Кариерно консултиране и ориентиране, и трудово посредничество (ККОТП)/ Обучение за работодатели за промяна на нагласите: Дейността "Кариерно консултиране и ориентиране, и трудово посредничество (ККОТП) / Обучение за работодатели за промяна на нагласите" включва две дейности, едната от които основна за проекта и включваща няколко етапа. Целите на дейността "Кариерно консултиране и ориентиране, и трудово посредничество" са няколко: - активно приобщаване на пазара на труда на хора в неравностойно положение; - осигуряване на равни възможности и недискриминация на уязвими групи; - социално включване и интегриране в обществото на потребителите на кариерните центрове; Рeализирането на дейността "Кариерно консултиране и трудово посредничество" включва следните стъпки: 1. Идентифициране, установяване и поддържане на партньорски взаимоотношение с общини, ЦПО, НПО, работодатели, учебни заведения и други, с които да влезем в контакт и да представим услугите, които кариерните ни центрове предоставят и с които може да са полезни на своите потребители, с оглед на това да бъде улеснен достъпа ни до уязвимите групи, с които ще работим; 2. Публикуване на обяви в онлайн социални мрежи и платформи, с цел привличане на още потребители на центъра. Обявите ще бъдат публикувани както във всички фейсбук страници на организацията и на страниците на партньорски организации, така в други групи във фейсбук пространството, които са насочени към предлагане/търсене на работа в двата областни града. 3. Първоначален прием на потребител и насочването му към мениджър на случай, с който да проведе събеседване с цел установяване на интересите на потребителя, неговите възможности за работа, както и актуалните условия на пазара на труда. В този първоначален прием лицето ще бъде запознато с възможностите за подкрепа, които може да получи в центъра. Също така лицето попълва необходимите формуляри за регистрация и обработка на лични данни. 4. Създаване на електронно досие и изготвяне на професионален профил на потребителя в базата данни, който включва информация за предишен трудов опит, образование, квалификация, владеене на чужди езици, меки умения, предпочитани сфери за работа, възможности за работа на смени/почасово, очаквано заплащане, кариерно консултиране на лицето относно възможностите, които предлага пазара на труда. 5. Изготвяне, съвместно с потребителя, на индивидуален план с конкретните стъпки, които следва да се предприемат, с цел пълноценната му интеграция на пазара на труда. В този план ще бъдат записани всички планирани срещи или дистанционни контакти между потребителя и мениджъра на случай; планирани професионални обучения (в случай, че са необходими), предвидено посредничество между потребителя и работодател или други институции / организации. Индивидуалния план се подписва от потребителя и от мениджъра на случай. 6. Активна работа по изпълнение на плана - окомплектоване на документи за досегашния професионален опит, дипломи за завършено образование или придобити квалификации; изготвяне на автобиография, регистрация в онлайн сайтове за работа/частни трудови борси/бюра по труда; подкрепа за кандидатстване за работа, придружаване до срещи и интервюта с работодатели (ако е нужно) и др. За да се проследи напредъка на лицето, мениджъра на случай поддържа връзка със своите потребители и всяко действие и обратна връзка се документира в онлайн системата на организацията. , Contracted Amount: 262 370.00 , Reported Amount: 157 703.32
  • Activity: Дейност 2: Единна ставка: Техническо и организационно обезпечаване на проекта. Заложените разходи за изпълнението на Дейност 2 попадат в бюджетен ред II. "Единна ставка" и са в размер на 40 % от допустимите преки разходи за персонал, съгласно чл. 56 параграф 1 от Регламент 2021/1060. , Contracted Amount: 104 948.00 , Reported Amount: 63 081.33
  • Activity: Дейност 1 - Продължение: Кариерно консултиране и трудово посредничество (ККТП) и обучение за работодатели за промяна на нагласите: Продължение на дейност 1: 7. При необходимост подпомагане осъществяването на контакти и сътрудничество с институции и други организации, според индивидуалните потребности на лицето, с цел оказване на комплексна подкрепа и преодоляване на пречки за социално включване и включване в заетост. 8. При заявено желание от потребителите предоставяне на по-задълбочена и специализирана подкрепа чрез индивидуално консултиране на потребителите с експерт по бизнес развитие и трудово законодателство, относно въпроси касаещи трудовото законодателство, откриването на собствен бизнес, самонаемане и др. теми, изискващи по-дълбоко познаване на материята. Консултациите с този експерт ще могат да се получават както наживо в офисите на двата центъра, така и онлайн, чрез платформа за видеосрещи. 9. Приключване на случай при включване на потребителя в някаква форма на заетост или при заявяване на желание от негова страна да приключим с активното търсене на работа. Втората дейност описана в Дейност 1 е "Обучение за работодатели за промяна на нагласи". Тя има за цел преодоляване на дискриминационните нагласи на работодателите за наемане на лица в неравностойно положение. Това включва провеждането на онлайн обучение за работодатели и/ или техни специалисти по човешки ресурси за промяна на нагласите и стереотипите относно наемането на работа на хора от целевата група, с която работим. С това желаем да допринесем за възможно най-ранното им включване в трудовия процес, както и преодоляването и превенцията на зависимостта им от социалната система., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 32.00
Indicator 2 Participants engaged in job searching upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 164.00
Indicator 3 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 207.00

Financial Information

Total Project cost 367 318.00 BGN
Grant 367 318.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 217 749.46 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN