Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0764-C01
Project Name "Healthy and safe working environment in "MIKE TRADING" LTD"
Beneficiary 101026465 "MIKE TRADING" LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.03.2025
Start Date 19.03.2025
End Date 19.03.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Разлог, гр.Разлог

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение има за цел подобряване на условията на труд, създаване на здравословна и безопасна работна среда в предприятието-кандидат, постигането на трайни условия на труд за работещите, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Проектното предложение ще се реализира за период от 12 месеца и основните дейности по проекта включват: 1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието.Изготвяне  на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. 2.Осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа. Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства /защита от неблагоприятен микроклимат и висока запрашеност/; 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите -  контейнер за работещи на открито;  Дейности за администриране и управление на проекта и дейносит за осигуряване на видимост, прозрачност и комуникации. 
Заложените цели и дейности в проектното предложение ще доведат до постигането на следните резултати: успешно разработени и внедрени "зелени" модели на организация на труд; осигурена подкрепа, превенция и профилактика на "бърнаут" на работещите;  подобрена здравословна и безопасна работна среда и устойчиви условия на труд; намаляване на рисковете за здравето на работещите на работното място; осигурени нови и с по-висока защита ЛПС и СРО за нуждите на заетите лица, надграждащи използваните досега и съответстващи на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Посредством изпълнението на планираната дейност, предприятието-кандидат ще осигури за заетите него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността ще бъдат обвързани и със запознаване на работещите лица с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение сред работещите. Посредством изпълнението на дейността ще бъдат преодолени нагласи при работещите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността от наетия изпълнител ще бъдат изготвени психологически профили на работещи лица, подбрани на извадков принцип, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Наетия изпълнител ще предоставя психологическата подкрепа на работещите в предприятието лица от ангажиран/ни експерт/екперти със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ под формата на провеждане на групови семинара/тренинги за профилактика и провеждане на индивидуални/или групови консултации, както и възможност за он-лайн консултиране при невъзможност за присъствие при заявено желание от страна на работещите. При провеждането на тренингите и консултациите участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания няма да надхвърля десет лица за група. , Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Поради спецификата на дейността на предприятието-кандидат, а именно дървопреработване и дърводобив, за нуждите на работещите ще бъдат осигурени колективни предпазни средства / локални аспирация към източника на отделяне на дървесна прах /, съответстваща на разположението на работните места и изготвената оценка на риска, идентифицираща опасностите за работещите. Новозакупеното колективно предпазно средство ще бъде съобразено с постигане на пределно-допустимите норми на микроклимата и фактора на запрашеност на работната среда. Дървопреработващата дейност е свързана с високо отделяне на производствена прах в работната среда. Праховете от този вид са изключително дразнещи, а в концентриран вид могат да бъдат опасни за здравето. Прахът от твърда дървесина е канцерогенен за работещите. Освен вредни за здравето на работещите лица, отделяните прахови частици са потенциално опасни и лесно могат да бъдат запалени, като доведат до мигновено изгаряне или експлозия. Те могат да бъдат възпламенени от искра или открит пламък, или дори при допир с гореща повърхност. Когато запалимите прахове се наслоят и се запалят, те могат да избухнат в пламъци или само да тлеят дълго след като източникът на запалване бъде отстранен. След експлозия запалимите прахове могат да се разпространят в широк диапазон, като по този начин рискът от голям пожар се увеличава. За целта е необходимо да бъдат предприети адекватни мерки и решения и съобразно изготвената Оценка на риска и мерки ще бъдат закупени 2 бр. локални аспирации за намаляване на експозицията на производствена прах и постигането на определените пределни стойности. С осигуряването на локални аспирации при източниците на отделяне на прах в производствените процеси ще се постигне намаляване на концентрацията на дървесна прах в работната среда в пределно допустими норми. Освен това ще се постигне и ограничаване на вторично прахово замърсяване на повърхностите в работната среда, където са възможни отлагания, които биха довели до белодробни увреждания на работещите в дългосрочен период. Праховете обикновено причиняват увреждания на белите дробове и дихателната система, но някои видове могат да предизвикат и рак. Основните заболявания, свързани с вдишването на опасни прахове са доброкачествена пневмокониоза, пневмокониоза,, пневмонит, мезотелиом на плеврата и в най-лошият вариант дори рак на белите дробове. Поради всички идентифицирани опасности и тъй като в производственото помещение не е изградена ефективно действаща обща вентилация, е наложително доставката на две самостоятелно функционираща мобилни локални аспирации със силози към източниците на генериране на дървесна прах - дървообработващи машини. Планираните за доставка локални аспирации не съдържат различни по вид и функции елементи и функционира самостоятелно, поради това се разглежда като оборудване,тъй като не са част от интегрирана система. Предвидените за осигуряване средства за колективна защита и мерки за обезопасяване на обекта ще допринесат за постигане на по-голяма сигурност при работа и безопасност и здраве за работещите, произтичащи от характерактеристиките на трудовата им дейност. , Contracted Amount: 316 466.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Съгласно изискванията на глава 10 за Санитарно и битово обслужване от Наредба № 7/23.09.1999 г. за минималните изисквания за ЗБУТ на работните места и при използване на работното оборудване е необходимо да се осигури личната хигиена на работещите, както и санитарно -битови помещения. В предприятието -кандидат са обособени работни места на открито, включващи общи работници в дърводобива, оператор моторизирано оборудване за горското стопанство /секач/, както и общи работници на открити складови помещения. За работните места на открито ще се предприемат мерки за предпазване на работещите от въздействието на неблагоприятни атмосферни условия като се закупи фургон, който е преместваем, не е моторно превозно средство с двигател, осигуряващ подходящи битови условия за работещите за почивка, хранене и лична хигиена, както и за оказване на първа долекарска помощ. В новозакупеният фургон ще бъдат обособени санитарно помещение, кътове за хранене и почивка, за преобличане, за първа помощ и лична хигиена. Същите са съобразени с броя на едновременно ползващите ги лица, съобразено с характера на необходимите почивки. Така фургонът ще осигури на работещите необходимите битови условия съгласно нормативните изисквания. Работните места на кандидата се обособяват предимно в горски терени, където липсват други възможности за осигуряване на битови условия за работещите. Доставеният фургон ще бъде разположен в близост до работните места с цел осигуряване на близост до санитарен възел, използване на евентуално медицинска аптечка, както и за възстановяване на режима на работоспособност. , Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 365 493.04 BGN
Grant 365 493.04 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Локална аспирация - самостоятелно функционираща мобилна локална аспирация, състояща се от силоз с минимален общ капацитет за съхранение: 50 m³ и два броя циклонени аспиратори - единият с минимален работен дебит минимум 9000 м3/ч, другият с минимален работен дебит минимум 6000 м3/ч. – 2 броя“, Estimated Amount: 316 466.40
  • Differentiated position 1: „Локална аспирация - самостоятелно функционираща мобилна локална аспирация, състояща се от силоз с минимален общ капацитет за съхранение: 50 m³ и два броя циклонени аспиратори - единият с минимален работен дебит минимум 9000 м3/ч, другият с минимален работен дебит минимум 6000 м3/ч. – 2 броя“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: „Локална аспирация - самостоятелно функционираща мобилна локална аспирация, състояща се от силоз с минимален общ капацитет за съхранение: 50 m³ и два броя циклонени аспиратори - единият с минимален работен дебит минимум 9000 м3/ч, другият с минимален работен дебит минимум 6000 м3/ч. – 2 броя“
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN