Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0866-C01
Project Name "Adapted working environment in "KARO TRADING" OOD through sustainable working conditions"
Beneficiary 131070485 KARO TRADING
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 28.11.2024
End Date 28.03.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Козлодуй, гр.Козлодуй
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Искър, гр.Искър

Description

Brief description
Глобализацията, въвеждане на нови технологии, закриване на неекологични производства, пандемии, климатичните преходи и др., налага преструкториране на икономиката и изправя предприятията пред редица предизвикателства. Съгласно  приетата стратегическа рамка на ЕС за здравословни и безопасни условия на труд за периода 2021 – 2027 г. е необходимо управление на промените в новия свят на труда, предизвикани от зелените, цифрови и демографски преходи. 
Това изисква адаптиране на работната среда в "КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД.  Решаването им изисква  въвеждане на нови модели на организация на труд, въвеждане на мерки за издигане на ново ниво изпълнението на професионалните задължения и съпричаснот на всеки член от колектива на предприятието. Предизвикателствата на кризи и пандемии показаха, че е необходимо	изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура.  Настоящото проектно предложение е насочено именно към посрещане на  новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в "КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД.
Заложените цели в проекта ще се реализират чрез  изпълнение на следните дейности:
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труд в 
"КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД;
Дейност 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд;
Дейност 4: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително  и оборудване на места за хранене,   места за отдих  и почивка със  съблекални  в предприятието.
С дейностите по проекта ще се постигнат устойчиви условия на труд за всички работещи като се спомогне за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. 
 Всички дейности ще са съобразени с принципите за видимост, прозрачност и комуникация. 
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труд в "КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. Новите „зелени“ модели ще се изразяват във въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите. С реализиране на дейността ще се въведат екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития. Изпълнението ще е поетапно и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процесии управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Contracted Amount: 8 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: В рамките на дейността кандидатът ще закупи и осигури ЛПС и специално работно облекло за лицата от целевата група по проекта, работещи в базите в град Искър и град Козлодуй.Планираните за закупуване ЛПС и специално работно облекло са определени на база извършената оценка на риска. В оценката на риска на "КАРО ТРЕЙДИНГ" ООДса идентифицирани различни по вид опасности, които не могат за бъдат отстранени или ефективно овладени без употребата на лични предпазни средства и които създават различни по вид и степен рискове. Идентифицираните опасности действат с честота на експозицията от 1/3 от работното време за управленския и административни персонал и през цялото работно време за работещите на строителните обекти и в строителните бази. Вероятността за настъпване на вреда е определена като напълно възможна. Последиците варират от малки до значителни. Препоръчва се закупуване на работно облекло и ЛПС€ В предприятието е съставен и утвърден списък на работните места, професиите, видовете работа, за които се използват лични предпазни средства."КАРО ТРЕЙДИНГ" ООД цели надграждане на съществуващите ЛПС с по-модерни и осигуряващи по-висока защита от тези, които се използват текущо. Наличните в дружеството ЛПС покриват само законовите минимални изисквания за безопасност, но не ги надграждат. Въведеното към момента работно облекло не осигурява комфорт и сигурност сред работещите, поради не достатъчно качествени материали, кройки и ергономичност. Към това се добавя високият праг вредно въздействие - прах, токсични вещества, химични агенти, възможност за разкъсване и срязване на плата, което оказва особено агресивно въздействие върху тъканите на облеклото. Планираното за закупуване специално работно облекло Ватиран работен костюм - зимен и работен костюм - яке и полугащеризон, ще бъде по-модерно, по-качествено, по-удобно, с повишена защита, ще осигурява профилактика при проеохлаждащ микроклимат. Ще бъде закупено работно облекло от естествени материали и материи, топло – и студоустойчиво, прахо-водо-киселиннозащитно. Планираните за закупуване защитни работни костюми са със свободна кройка, подсилени рамене и колене, осигуряват защита от химични, биологични агенти, механични въздействия, експозиция на прах. Те ще осигурят необходимата сигурност и комфорт сред работещите. Предвидени са множество джобове с цел прибиране на различни инструменти, телефон, отделение за химикалки, и лични вещи. Най-узвимите места от протриване - лакти и колене, са подсилени с допълнителни платки. С цел постигане на по-голяма безопасност на лицата от целевата група и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС, по проекта ще се закупят нови по-съвременни и по- ефикасни предпазни средства. Те ще осигуряват комфорт и ще бъдат по-ергономични и с подобрен анатомичен дизайн, с повишена степен на защита, ще съдействат за намаляване натрупването на умора. Планираните за закупуване работни обувки - зимни и летни, са с бомбе и пластина и противопробивно и противохлъзгащи подметки са от естествена кожа; устойчиви на износване, дишащи, абсорбиращи влага. - Каските, които ще се закупят по проекта са защитни и вентилирани с къса козирка. За работа при температури до - 30⁰C; МАТЕРИАЛ: ABS (Акрилонитрил-Бутадиен-Стирен), Околожка: текстил, Закрепване: четириточково с винтов механизъм за регулиране на размера, със стъклени фибри, температуроустойчиви, с дълъг срок на годност, ергономични, с модерен дизайн. ЛПС, които ще се закупят по проекта надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда на заетите лица в предприятието с цел максимална защита и опазване здравето на работещите. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица в базите на кандидата, по длъжности, които ползват средствата за защита. Планирането им е съобразено със срока за износване за периода на изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 23 903.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Дейността включва закупуване на КПС с цел обезопасяването на съществуващи обекти за повишаване на здравето и безопасността на работещите. Необходимостта от такива защитни средства, произлиза от оценката на риска за обекти за изграждане на водопроводи и водопроводни мрежи, в която са идентифицирани: - Риск от срутване на изкопани земни маси: При изпълнение на дълбоки линейни изкопи за изграждане на инфраструктурни проводи, укрепването на изкопите е неразделна част. Закупуване на системи за укрепване е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица. Фактическото състояние на системите за укрепване в момента е задоволително, но са недостатъчно на брой и отчасти амортизирани, което налага необходимостта от закупуване на нови такива. Към настоящия момент фирмата разполага с по-стари модели боксове за укрепване. За големи и по дълбоки изкопи, изискващи укрепване на дълбочина до и над 4 м съоръженията се взимат под наем. Към момента на кандидатстване дружеството е осигурило строителна мрежа, с която се ограждат временно обектите, на които се работи. Недостатъкът на този тип защитни ограждения произлиза от това, че мрежата лесно може да се премести и да се наруши целостта й. С проекта това колективно защитно средство ще се надгради като се закупи нов клас временни ограждения, състоящо се от плътни поцинковани платна. Размера на всеки панел е 2345*2025*42 мм. Панелите се сглобяват здраво с готови бетонови основи, защитни клеми, подпори и кол за фиксиране на основата. Това е плътна ограда, която ще осигури много по-голяма видимост от преминаващите коли и пешеходци, които ще забелязват много по-отрано участъка в ремонт и ще могат да предприемат нужните действия, което ще допринесе за опазването на човешки животи и предотвратяване на трудови злополуки. С предвидените за закупуване в проектното предложение 359 бр. платна ще се осигури заграждение в размер на 725 л.м, с което ще се улесни и организацията на работа имайки в предвид, че са лесно подвижни и много по-бързо ще могат да се инсталират и съответно премахнат от дадения участък. С новите обезопасителни колективни средства ще може да се обезопаси едновременно целия обекта, в който се извършват строителни дейности. Така освен, че се гарантира оптимална защита се предотвратяват рискове и се облекчава физическия труд за сглобяване и разглобяване на обезопасителните елементи. , Contracted Amount: 52 752.65 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително и оборудване на места за хранене, места за отдих и почивка със съблекални в предприятието: За реализиране на дейността ще се закупят контейнери за двете бази и за строителните обекти, които ще се оборудват и обзаведат, съгласно предназначението си. В момента работещите в двете бази на дружеството и на строителните обекти в региона нямат обособено помещение за хранене и краткотраен отдих. Обикновено това се реализира на открито или в обедната почивка работещите отиват до близките заведения за хранене или, когато това е възможно до домовете си. Това ги натоварва физически и психически, защото имат недостатъчно време за пълноценно хранене и отдих. За преодоляване на тези проблеми по проекта се предвижда да се осигурят социални придобивки за работещите. Целта е да се създадат условия за почивка, защото дейността на заетите изисква физическо натоварване и полагане на допълнителни усилия във времето предвидено за почивка не благоприятства тяхното здраве, а води и до стрес от това да не закъснеят и нарушат трудовата дисциплина. Ще се обособят следните места: - Място за краткотраен отдих за работещите – 4 броя контейнери с две помещения: по един в базите в град Искър и град Козлодуй и по един на строителните обекти в региона към двете бази. - Характеристики на един контейнерите: размери 240/600/240 см; две помещения с един вход; метална конструкция; стени – термопанел 40 мм; таван – поцинкована ламарина, минерална вата 40 мм, вътрешна облицовка ПВЦ ламперия; под – метална скара, хидрофобен шперплат; ламиниран паркет; Врата – алуминиева; прозорци ПВЦ. - Всеки контейнер ще се оборудва с метални шкафове – 5 бр. единични и 5 бр. двойни, като в еидн от контейнерите ще има 6 бр., и с по един метален шкаф – аптека. Предвидени са по 2 бр. закачалки, по 3 бр. пейки и по 2 бр. кошчета. - Място за хранене на работещите: 4 броя контейнери с едно помещения: по един в базите в град Искър и град Козлодуй и по един на строителните обекти в региона към двете бази. - Характеристики на един контейнерите: размери 240/600/240 см; две помещения с един вход; метална конструкция; стени – термопанел 40 мм; таван – поцинкована ламарина, минерална вата 40 мм, вътрешна облицовка ПВЦ ламперия; под – метална скара, хидрофобен шперплат; ламиниран паркет; Врата – алуминиева; прозорци ПВЦ. - Всеки контейнер ще се оборудва с кухненски шкафове – по 4 бр. долни и по 2 бр. горни кухненски шкафове; Кухненска маса 160/80/74 см, моблина сгъваема, с плот от кехлибарен дъб – по 4 бр.; трапезни столове - общо 41 бр.; микровълнова фурна – по 1 бр. , Contracted Amount: 111 935.56 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 196 791.21 BGN
Grant 196 791.21 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN