Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0198-C01
Project Name Adaptation of the working order in WIN MODELS Ltd.
Beneficiary 203578506 WIN MODELS LTD.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.11.2024
Start Date 29.11.2024
End Date 29.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Фирма УИН МОДЕЛС ЕООД  е с основен предмет на дейност облачни услуги,видео стрийминг,интернет услуги,обработка на данни,хостинг и подобни дейности.Чрез настоящия проект предприятието има желание да доразвие своята политика в сферата на човешките ресурси за 158 свои служители.Проектното предложение има за цел да подобри  работната среда в предприятието,което от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на работните места и пряко ще рефлектира положително върху производителността на труда.Разработване и прилагането на „зелени“модели на организация на труд,инвестирането в по-добри условия на труд,както и осигуряването на социални придобивки на заетите лица в предприятието,ще спомогнат за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Целите на проекта се обвързват и с надграждане на знанията на служителите,свързани с индивидуалното работно място и придобиване на нови знания,обвързани с въведените „зелени“модели на организация на труд и нововъведеното по проекта работно оборудване и технологии.Постигането на предвидените цели и индикатори по проекта ще се осъществи чрез изпълнение на описаните по-долу проектни дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд;
2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ -психологическа подкрепа;
3. Осигуряване на колективни предпазни средства и обезопасяване на съществуващ обект с цел подобряване условията на труд;
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите;
Изпълнението на проектните дейности ще даде резултат във въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд в предприятието и на нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд,подобрявайки здравословната и безопасна работна среда в предприятието,което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници в УИН МОДЕЛС ЕООД.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в УИН МОДЕЛС ЕООД, които ще имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще се прилагат методи за установяване на данни, които да намерят място в зелените карти за организация на работните процеси. • Въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по екологосъобразна работна среда и др., като намаляване на разхода на енергия, горива, материали и др., създаване на фирмени маршрути или наличието на политика за споделяне на автомобили между колеги от работата за пътуване до работното място, които значително намаляват разхода на гориво и емисиите, като същевременно насърчават точното пристигане и облагодетелстват работниците, които живеят на места с ограничен обществен транспорт. • Наличието на политики за дистанционна работа, при които работниците могат да работят изцяло или частично от вкъщи, което позволява намаляване на обема на трафика в градовете, нивата на замърсяване (и излагането на работниците на зони, които са замърсени или имат неблагоприятни климатични условия) и които също насърчаване на точността и подобряване на работната среда и благосъстоянието на работното място. • Мотивиране на служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. • Създаване на процедури за договаряне с трети страни, което изисква от трети страни изпълнители също да имат политики и практики, съвместими с околната среда и устойчивото развитие. • Насърчаването на използването на нови технологии, за да се позволи: - намаляването на хартията до това, което е абсолютно необходимо, чрез широкото въвеждане на механизми за удостоверяване на документи, например чрез наличие на истински електронни подписи, и - избягване на ненужните разходи за използване на пътуването и пространството, например чрез обичайното използване на платформи за видеоконференции (което също ще намали разходите, произтичащи от пътуване и неефективността поради времето, посветено на това). • Обновяване на автопаркове (особено в големи компании с пътуващи с лични автомобили), които дават приоритет на електрическите или хибридните автомобили • Създаване на работни места чрез откриване на работни места, които са необходими за мониторинг на устойчивото развитие и спазване на екологичните политики. • Обучение по ключови въпроси като намаляване на отпадъците, използване на нови технологии и зелени политики на компанията, така че дори в компании, които не са замърсители като такива, всички съществуващи длъжности развиват умения за управление на прехода към производствени процеси, които са устойчиви и чувствителен към околната среда., Contracted Amount: 19 994.42 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: С изпълнението на настоящата дейност, УИН МОДЕЛС ЕООД цели да осигури на персонала си психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. В процеса на изпълнение 158 служители ще бъдат запознати с явлението "бърнаут", подпомогнати да открият и разпознават проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще се цели да се преодолеят нагласите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат: - изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа; - проучен микроклимата, с цел установяване на стресовите фактори; - диагностициране и обособяване на различни клиентски групи доставчици и трудности в комуникацията с тях; - разработване на специализирани въпросници, клиентски профили и намаляване стреса при общуване с тях; - създаване, актуализиране и внедряване на корпоративни стандарти и психологически модели, с цел намаляне на стресовите ситуации от комуникацията с клиенти в търговската зала, по телефона и поръчки онлай., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства и обезопасяване на съществуващ обект с цел подобряване условията на труд: Фирмата винаги се е стремяла да осигурява максимално добри условия на труд за своите служители. Благодарение на възможностите, предоставени от ОП Развитие на човешките ресурси 2021-2027г. и текущата процедура "Адаптирана работна среда", кандидатът планира да се възползва от възможността да подобри условията на труд в предприятието по отношение на безопасност при работа и колективна защита при изпълнение на задълженията. В условията на отиващата си финансова и икономическа криза и бавното възстановяване и растеж на българската икономика, кандидатът изпитва сериозни затруднения в пълното обезпечаване на нуждите на предприятието по отношение на безопасност на труда. Към момента на кандидатстване УИН МОДЕЛС ЕООД е осигурил минимума от средства за колективна безопасност, така че да е възможен работния процес при нормални условия. Този минимум, обаче, далеч не покрива високите европейски стандарти за безопасност и здраве при работа, наложени в ЕС. В тази връзка експертите от СТМ са изготвили Оценка на риска, като всички пропуски и препоръки по отношение на безопасността на труда и покриване на минималните изисквания за качеството на елементите на работната среда са включени и описани в Програмата за минимизиране на риска. Именно върху елементи от тази Програма стъпва инициативата за субсидирано подобряване на условията на труд в УИН МОДЕЛС ЕООД, като в тази дейност Кандидатът е включил тези елементи, които касаят пряката безопасност на заетите при изпълнение на задълженията им. За подобряване на микроклимата фирмата има нужда от закупуването и монтирането на "Оборудване" необходимо за обезопасяване на технологични процеси, свързано с подобряване условията на труд в съществуващ обект: 1 бр. Термопомпа въздух/вода 17,1kW, тъй като фирмата възнамерява да се отдели от централната климатизация на сградата, която не може да осигури оптималните условия на труд-температура и влажност на въздуха в съгласно Изискванията за производствен микроклимат, които са регламентирани в глава пета, раздел ІІ на Наредба № 7 от 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Конкретните норми са температура – 18-25°С; относителна влажност на въздуха – 30-75% съгласно стандарт БДС -14776-87”Охрана на труда“. За подобряване на микроклиматът са предвидени и за закупуване 1 бр. Овлажнител за въздух и 1 бр. Пречиствател за въздух. С поставянето на термопомпата, овлажнителите и пречиствателите за въздух, ще се осигурят оптимални условия на здравословен и безопасен труд в работната среда, а именно оптимална температура между 18 C и 25 C градуса и относителна влажност на въздуха между 30% и 75%, както и ще може да се пречиства въздуха от алергени, спори на плесен, миризми и други. По дейността е планирано и закупуването на 57 бр. ергономични офис столове за лицата с продължителна работа в седнало положение за предотвратяване на пренапрежението на мускулно - скелетната система и периферната нервна система. Закупуването на ергономични офис столове значително ще намали традиционният риск от развитие на трудов травматизъм длъжащ се на получаване на хроничен плексит в следствие от неподходяща ергонимичност на работният стол. Изпълнението на дейността ще бъде в огромен принос за подобряването условията на труд в предприятието-кандидат и ще доведе до осезаемо повишаване качеството на работната среда на заетите във в УИН МОДЕЛС ЕООД., Contracted Amount: 90 397.88 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите : УИН МОДЕЛС ЕООД винаги се е стремемяла да създада възможно най-добрите условия на труд и степен на удовлетвореност у своите служители,ето защо проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социални придобивки за всички служители на фирмата общо 158 лица,под формата обособяване на битовки и зона за спорт и отдих и закупуването на оборудване и обзавеждане и спортни съоръжения.Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието.УИН МОДЕЛС ЕООД ще обособи битовки и зона за спорт и отдих,тъй като фирмата се стреми да осигурява условия за пълноценна почивка на служителите си.В рамките на тази проектна дейност фирмата възнамерява да обособи на двете си затворени тераси помещения за отдих, които ще бъдат обзаведена и оборудвана за ползване от служителите които пушат,със следното оборудване и обзавеждане: Комплект външна мебел 4 места-2бр. Комплект външна мебел 6 места-2бр. Инфрачервен отоплителен уред - 3000W- 3бр. По дейноста се предвижда да бъде закупено оборудване и обзавеждане, което не е налично към момента в обособените битовки във фирмата: Пуф фотьойл с табуретка-4бр. Пуф голяма круша-4бр. Диспенсър за вода с обратна осмоза-2бр. Кафеавтомат-1бр. Микровълнова фурна-1бр Телевизор 65 инч.-1бр. Хладилник с обем мин.360л.-1бр. За намаляне на стреса и повишаване на удовлетворението и продуктивността на работниците ще бъдат осигурени иновативни спортни съоръжения в обособената зона за ефективна почивка и спорт, като е планирано да бъде закупено следното оборудване: Масажен стол-6бр. Антигравитационна бягаща пътека-2бр. Хоризонтален велоергометър-1бр. Вибрационна платформа-2бр. Масажен ролер-3бр. Планираното за закупуване оборудвне помещението за отдих и спорт ще допринесе значително за благополучието и продуктивността на работниците, като основните плюсове са: - Подобряване на физическото и емоционалното здраве. Комфортната обстановка посредством иновативните уреди ще помогне на работниците да се отпуснат и разтоварят от напрежението. Възможността за кратка почивка или спорт в уютно оборудвано пространство ще повиши енергията и концентрацията им. - Подобряване на социалните връзки: По време на тренировка или отдих, хората ще могат да се събират за кратки периоди от време, което подобрява екипната динамика и социалните взаимодействия. - Намаляване на стреса и повишаване на удовлетворението. Здравословната и приятна обстановка, включително и възможността от релаксираща тренировка ще помогне на работниците да се справят по-ефективно със стреса и да поддържат по-положително настроение.Възможността за разнообразни дейности за релаксиране и спорт ще предостави възможност на служителите да поддържат здравето си. - Повишаване на удовлетворението от работата. Считаме, че предоставянето на добре оборудвано помещение за отдих и спорт е инвестиция в добрите работни условия. Това ще допринесе за увеличаване на удовлетворението на работниците от тяхната трудова дейност. - Подобряване на креативноста и иновациите. Спортът и отдиха стимулират креативноста. Работниците ще могат да намират идеи и решения на проблеми, докато са в неформална обстановка. - Създаване на устойчива работна култура. Когато работодателят се грижи за добрите работни условия и уют на работното място, това подсилва ангажираността на служителите и помага за създаването на устойчива и приятна работна култура. Така заложените придобивки ще осигурят по-качествена заетост, което от своя страна е един от основните стълбове на стратегията на ОП РЧР 2021-2027г. Осигуряването на социални придобивки отговарят на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията.Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло, Contracted Amount: 203 097.70 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 158.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 366 839.00 BGN
Grant 366 839.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN