Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1285-C01
Project Name Adapted working environment in EUROTEX Ltd.
Beneficiary 126531386 Eurotex Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.12.2024
Start Date 09.12.2024
End Date 09.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Проектът е насочен към подобряване на работната среда в ЕВРОТЕКС ЕООД чрез осигуряване на адаптирана работна среда за посрещане на новите предизвикателства свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които изискват предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране на промените в работната среда. Предвидените дейности ще допринесат за подобряване на ЗБУТ за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ, чрез изпълнение на следните дейности: Д1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията; Д2 Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа; Д3 Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд; Д4 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. Резултатите от проекта са насочени към подобряване безопасността и работната среда на служителите на ЕВРОТЕКС ЕООД, чрез осигуряване на адаптирана работна среда подобряване на качеството на работните места, осигуряване на социални придобивки за служителите на компанията и подобряване на производителността на труда и ресурсната ефективност. Очаква се предвидените мерки по проекта да допринесат и за осъществяване на ПРИОРИТЕТ 1: Насърчаване на заетостта и развитието на умения СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4. Целевата група е съставена от 381 лица, представляващи всички лица, назначени на трудово-правни отношения в ЕВРОТЕКС ЕООД към момента на кандидатстване по проекта.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията: Целта на дейността е разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ЕВРОТЕКС ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще е свързано с: 1. Внедряване в ЕВРОТЕКС ЕООД на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Новите „зелени“ модели могат да се изразяват, например, във: - Въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността обхваща всички длъжности в компанията и се планира да се изпълни в рамките на проекта, като старта ще започне от 1вия месец с изготвянето на документация за избор на изпълнител и ще приключи през 18тия месец с отчитане на постигнатите резултати. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Целта на дейността е осигуряване на заетите лица в ЕВРОТЕКС ЕООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са обвързани и със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Дейността предвижда провеждане на групови занимания, чрез които ще се осигури и предостави психологическа подкрепа. По време на груповите занимания ще се акцентира на следните теми за предоставяне на психологическа подкрепа: - Тема 1: Запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. - Тема 2: Преодоляване на нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата. - Тема 3: Преодоляване на нагласи свързани с нежелание за започване на работа - Тема 4: Преодоляване на нагласи свързани с раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Целевата група (служители на ЕВРОТЕКС ЕООД), която ще бъде въвлечена в тази дейност са предимно високо-класифицирани служители в компанията, които ще вземат участие в груповите занимание и ще получат професионална психологическа подкрепа от външен изпълнител, като след това ще имат ангажимента да мотивират и предоставят подкрепа на останалите служители в компанията. Максималния брой участници при групови занимания ще бъде 10 лица в група. По този начин каскадно всички служители ще получат психологическа подкрепа и превенция на явлението "бърнаут“. Планирани са следните етапи за изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ 2. Разпределяне на идентифицираните участници по групи 3. Създаване на график за провеждане на групови занимания 4. Провеждане на занимание 5. Разпространение на материали (дигитални) до всички служители в компанията 6. Отчитане на резултатите Дейността се планира да се изпълни в рамките на проекта, като старта ще започне от 1вия месец с изготвянето на документация за избор на изпълнител и ще приключи през 18тия месец с отчитане на постигнатите резултати. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността цели осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд, включително ремонт в ЕВРОТЕКС ЕООД, до среда в която имат достъп всички служители, назначени в компанията, а именно целевата група по проекта от 381 души. Дейността по осигуряване на средства за колективна защита е съобразена изцяло с предписанията от съответната служба по трудова медицина, а именно мерките, посочени в Програмата за минимизиране на риска на работещите в ЕВРОТЕКС ЕООД. Целта на дейността е да осигури добри и безопасни условия на труд на служителите в двете бази в р. Варна с адреси бул. Сливница 224-226 и ул. Нептун №1, чрез осигуряване на средства за колективна защита. Предвидените за закупуване КПС ще: -Осигурят защита от рисковете, при които се прилагат, -Бъдат съобразени с ергономичните изисквания и целите по здравословното състояние на работещите, които ги използват. Закупуването на всички КПС е съобразено Утвърдената програма за минимизиране на риска. Средства за колективна защита са: За база с адрес гр. Варна, бул. Сливница №224-226: - Подмяна на осветление (само на осветителното тяло) – 130 бр.; - Поставяне на допълнителен модул (оборудване) сигнализация към съществуващите в компанията мотокари – 10 бр. - Поставяне на изпъкнали огледала – 20бр. - Поставяне на сгъваем тунел (оборудване) – 2 бр. - Климатична сплит система в перално помещение – 1бр, - Климатична сплит система в заваръчно помещение – 1 бр. - Мобилна операционна система (оборудване) за заваръчни газове – 1 бр. - Монтаж на бързи врати – 2 бр. За обект с адрес: гр. Варна, ул Нептун 1 са: - Поставяне на допълнителен модул (оборудване) сигнализация към съществуващите в компанията мотокари – 2 бр. - Поставяне на изпъкнали огледала – 6бр. - Поставяне на мултисплит климатици – 6 бр. - Монтаж на бързи врати – 1 бр. Всички КПС са за осигуряване на оптимална работна среда и микроклимат за служителите на ЕВРОТЕКС ЕООД. Посочените действия са съобразени с идентифицирания риск от неблагоприятен микроклимат, в резултат на което следва да се подобри температурата, влажността и скоростта на въздушното течение в помещенията, в които ще се поставят климатиците. Останалата част от КПС са с цел безопасно работа при движение на служители и мотокари. Всички предвидени за закупуване КПС са съобразени с подготвения от съответната служба по трудова медицина списък на работните места, професиите и видовете работа на работещите. Изпълнението на дейността ще допринесе за осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите. Етапи на изпълнение: 1.Планирания старт на дейността е през 2-ри м. от изпълнението на проекта. 2. Дейността ще стартира чрез подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител по дейността. 3.Сключване на договор. 4. Доставяните КПС. 5. Мониторинг и отчитане. , Contracted Amount: 190 772.69 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Дейността има за цел да осигури социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. на територията на ЕВРОТЕКС ЕООД, до която имат достъп всички служители, назначени в компанията, а именно целевата група по проекта от 381 души. Дружеството инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Ще се осигури съгласно нуждите модерни социални придобивки, вкл.текущ ремонт на прилежащи санитарни помещения. Помещенията, в които към момента се храни персонала, и в които се приготвя храната за служителите не са обособени по подходящия начин и предназначение, т.е. нуждаят от привеждане на местата за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия за труд. В допълнение базата се намира на отдалечено място и няма условия за хранене, отдих в почивното време на служителите. Предвидено е по проекта е осигуряване на социални придобивки, в т.ч. обзавеждане и на двата обекта на компанията: Обект с адрес гр. Варна, ул. Нептун №1: (1) Стаи за хранене и почивка: - за администрация на ет.2 с предвидено оборудване като модулна кухня с вградени уреди хладилник, мивка с отцетник, смесителна батерия, съдомиялна, микровълнова, бойлер за топла вода 15л., маси за хранене (5 бр.) и столове за хранене (18бр.). - за служителите от отдел сортиране за рециклиране, с предвидено оборудване като маси за хранене (5 бр.) и столове за хранене (16 бр.). - за служителите от отдел текстилно рециклиране, предвидено оборудване като хладилник, микровълнова, маси за хранене (5 бр.) и столове за хранене (16 бр.). (2) Ремонт на стая и приспособяването и към помещение за хранен и почивка на ет.2 предназначено за администрация, вкл. дейности като боядисване, осветление , ВиК и подово настилка. В момента помещението е в лошо състояние и не отговаря на хигиенно битовите норми за хранене. Около/ до 30 кв.м. (3) Стая за отдит и рехабилитация, почивка, където служителите да отморяват от работния процес и да се справят със стреса, с предвидено следното оборудване: - мултифункционални и ергономични столове – 30 бр.; - мобилни / сгъваеми маси – 6 бр. - интерактивен дисплей и стойка – 1 бр. (4) Ремонт на стая за отдит и рехабилитация, почивка, където служителите да отморяват от работния процес и да се справят със стреса, вкл. дейности като боядисване, осветление и подова настилка и вътрешни щори. Помещението е неизползваемо и е в лошо състояние, приблизително до 25 кв.м. (5) Рехабилитация на санитарно-битово помещение (баня и тоалет, със съблекални) с извършване на СМР дейност и закупуване на оборудване като метални шкафчета 18бр., пейки предназначени за съблекалня 2 бр. и бойлер 120л – 1 бр. Помещението не е използваемо по предназначение и следва да се възстанови със следните СМР дейности: Съблекалня: Таван, осветление, вентилация. Баня: таван, осветление, фаянс, ВиК, душ батерия, вентилация, Тоалетна: Таван, осветителни тела, фаянс, ВиК, вентилация Коридор: Таван, осветителни тела, фаянс (таван, осветителни тела, гранитогрес). Приблизително до 30кв.м. Обект с адрес гр. Варна, бул. Сливница №224-226: (1) Стая за оди и спорт / развлечение, където служителите през почивките в работния процес да се разтоварват от напрежението, оборудвана с: - футбол на маса 1 бр. - етажерка за игри и материали – 1 бр. - малки барбарони (табуретки) – 10 бр. - големи барбарони (пуфове) – 10 бр. Дейността се предвижда да стартира през 1-вия проектен месец и да продължи до 18-ти проектен месец, като през първите 2 месеца от изпълнението на дейността се предвижда: (1) подготовката на необходимата документация за провеждане на процедурата за избор на изпълнител, (2) събиране на предложения от кандидати, (3) класиране на подадените оферти, (4) избор на изпълнител и сключване на договор. (5) Мониторинг и отчитане. , Contracted Amount: 96 553.78 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 381.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 360 059.12 BGN
Grant 288 047.30 BGN
Self amount 72 011.82 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4 по обособени позиции: - ОП 1 Закупуване на КПС - Бърза врата – 2 бр.; - ОП 2 Закупуване на КПС - Бърза врата – 1 бр., Estimated Amount: 61 107.33
  • Differentiated position 1: Обособена Позиция 1 Закупуване на КПС - Бърза врата (Обект Варна бул. Сливница №224-226) – 2 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена Позиция 2 Закупуване на КПС - Бърза врата (Обект Варна ул. Нептун №1) – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4“ по обособени позиции: - ОП 1 Закупуване на КПС – Климатична сплит система за перално помещение – 1 бр.; - ОП 2 Закупуване на КПС – Климатична сплит система за заваръчно помещение – 1 бр.; - ОП 3 Закупуване на КПС – Климатична сплит система за помещения за отдих и хранене – 2 бр.; - ОП 4 Закупуване на КПС – Климатична сплит система за работни помещения – 4 бр.;, Estimated Amount: 32 481.22
  • Differentiated position 1: Обособена Позиция 1 Закупуване на КПС – Климатична сплит система за перално помещение (Обект Варна бул. Сливница №224-226) – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена Позиция 2 Закупуване на КПС – Описание: Климатична сплит система за заваръчно помещение (Обект Варна бул. Сливница №224-226) – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена Позиция 3 Закупуване на КПС – Описание: Климатична сплит система за помещения за отдих и хранене (Обект Варна ул. Нептун №1) – 2 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена Позиция 4 Закупуване на КПС – Описание: Климатична сплит система за работни помещения (Обект Варна ул. Нептун №1) – 4 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN