Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1239-C01
Project Name Adapted working environment at PCSU "Leonardo da Vinci" LTD
Beneficiary 204610412 FPS Leonardo da Vinchi Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 27.11.2024
Start Date 06.01.2025
End Date 06.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение има за цел да финансира мерки за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД, както и постигането на устойчиви условия на труд за всички работници.

Това ще бъде постигнато чрез изпълнение на следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД и обучение на служителите, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
2) Осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа;
3) Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/ или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;
4) Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД.

С реализирането си, настоящият проект ще допринесе за изпълнение на целите на процедурата, а именно ще се подобри
работната среда в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД. 
Финансирането на проекта ще подкрепи две нови за предприятието дейности - "зелена" дейност в областта на ресурсната ефективност и дейност - психологическа подкрепа за 23 заети лица.

Освен по-добри условия на работа и по-високо качество на защита, като резултат от проекта, ще се увеличи производителността на труда, което ще повиши и конкурентноспособността на дружеството.

Фирмата ще продължи да финансира със свои средства осигуряването на средства за колективна защита, както и различни социални мерки за служителите.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели на екологосъобразно поведение по време на работа чрез провеждане на обучение., Contracted Amount: 4 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейност 2 е насочена към осигуряване за заетите лица на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целта на тази дейност е да се запознаят заетите лица, включени в дейността с наличието на явлението "бърнаут", да се подпомогне откриването на проявите му и да се осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. С тази дейност се цели да бъдат преодолени нагласите, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към учениците, емоционално отдръпване от колеги и ученици, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които ще послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще бъде извършена от лица със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и ще бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще е до 10 лица в група. , Contracted Amount: 4 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел да подобри условията на труд в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД, в резултат на направени препоръки след оценка на риска на работните процеси в предприятието. Предвиждат се следните мерки за 19 заети лица (без чистачи): 1. Закупуване на климатици тип "Сплит"- 2 бр. за две работни помещения - учителска стая и администрация. За изолиране на зоните и помещенията и защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони са необходими нови климатици, подобряващи микроклимата-температура, влажност, скорост на въздушното течение. В момента отоплението и охлаждането в двете помещения се извършва с морално остаряли климатици, които не осигуряват оптимални температури през летния и зимния сезон. Учителската стая е с размери 35 кв.м., а стаята за администрацията е с размери 12 кв.м. 2. Подмяна дограма на учителска стая и администрация - 2 броя в учителска стая и 1 бр. в администрация с размери 1,80 м. на 1,20 м. Наличната към момента дограма е дървена с двойни прозорци на над 50 години, много е стара и амортизирана и не е добре уплътнена, което е предпоставка за въздушни течения и навлизане на студен или топъл външен въздух. Посоченото създава риск от неблагоприятен микроклимат за работещите в тези помещения. 3. Закупуване на ергономични офис столове - 23 бр., които да са стабилни и да позволяват на работещите с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Предвидени са 23 бр. ергономични столове за 23 учителите. 4. Закупуване на ергономични маси за Учителска стая - 2 бр., които са комбинация от 4 модула всяка от тях с по 2 работни места за модул. В учителската стая има нужда от закупуване на ергономични маси с цел предпазване на работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Ергономичените маси насърчават движението, като работещия сменя различни позиции в седнало и изправено положение през целия работен ден. Подборът на модулни маси позволява промяна в конфигурирането им при нужда в 8 отделни маси или 16 местна обща учителска маса. 5. Ергономични бюра с регулируема височина за Администрация- 3 бр. Предвидени са за Директор училище - 1 лице, Заместник - директор, административно-стопанска дейност- 1 лице и Технически сътрудник- 1 лице. Нуждата от нови ергономични бюра с регулируема височина е продиктувана от различните антропологични особенности на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходимо бюро с променящи се настройки.По-добрите възможности на бюрата ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Подобряване на здравето на мускулно-скелетната система става чрез насърчаване на движението, като работещия сменя различни позиции в седнало и изправено положение през целия работен ден. 6. Регулируеми ергономични осветителни тела - 8 бр. в учителска стая и 3 бр. в администрация. Необходимостта от закупуване на локални ергономични осветителни тела на работните места е продиктувана от естесвото на работа на учителите, които при подготовка на учебните материали се нуждаят по-добра осветеност на работното място. Чрез регулируемите ергономични осветителни тела ще се постиганат по-добри норми за осветеност за работа с документи и видео дисплеи., Contracted Amount: 24 029.43 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Целта на дейността е създаване на по-добри условия за почивка, отдих и хранене на служителите и работниците в ПЧСУ "Леонардо да Винчи" ООД. В момента Училището не разполага със стаи за персонала. Всички ремонтирани помещения са предоставени на учениците, поради малкия обем на сградата. Учителите разполагат единствено с учителска стая, липсват съблекални, зали за отдих, почивка, хранане и спорт. Основният проблем за работещите в сградата е липсата на помещения, в които учителите могат да се усамотят, поне за малко в междучасията и по времето, когато нямат часове. В същото време Училището разполага с приземен етаж сутерен, в който има обособени отделни помещения, които могат да се ремонтират и да се приспособята за нуждите за хранане и почивка на служителите. За тази цел е предвидено да бъде направен текущ ремонт на следните помещения: - Кът за почивка на учителите - 34 кв. м. - Кът за краткотрайна почивка - 12 кв. м. - Кухня - 13 кв. м. - Зала за спорт - 47 кв. м. - Зала за хранене - 15 кв.м. - Съблекалня - 13 кв. м. - Тоалетна - 11 кв. м. Ремонтът ще вклчва следните дейности: - Боядисване на стени и тавани с латекс - бял - Направа на фаянсова облицовка по стени за санитерни помещения - Направа на теракот по подове за санитарни помещания - Монтаж на санитария в помещения - Подмпна на дограма за Кът за почивка на учителите - 1 бр. прозореца с размери: 120 x 140 см - Подмпна на дограма за Кухня на учителите - 1 бр. прозореца с размери: 120 x 140 см - Подмпна на дограма за Зала за спорт за учителите - 2 бр. прозореца с размери: 120 x 140 см За да се осигури благоприятен микроклимат в помещенията е предвидено да бъдат закупени следните видове климатици: - Поставяне на климатици тип "Сплит": 1 бр. за Кухня, 1 бр. за Кът за почивка на учителите, 1 бр. за Зала за спорт - Закупуване на подвижни климатици : 1 бр. за Съблекалня и 1 бр. за Кът за краткотрайна почивка. За да се използват по предназначение обособените и ремонтирани помещения е предвидено да бъде закупено следното оборудване и обзавеждане: Кът за почивка на учителите: - мека мебел диван - 6 местен - 1 бр. - мека мебел диван - 4 местен - 1 бр. - масажен стол - 2 бр. - помощна масичка - 2 бр. Кухня: - шкафове /горен и долен ред/ - 1 комплект - миялна машина - 1 бр. - хладилник - 1 бр. - кафе машина - комибинирана с кафемелачка - 1 бр. - сокоизстисквачка за твърди плодове - 1 бр. - преса за цитрусови плодове - 1 бр. - блендер - 1 бр. - диспенсер за топла и студена вода - 1 бр. - микровълнова печка - 1 бр. - тостер - 1 бр. - скара за сандвичи - 1 бр. - кошове за смет (хартия, пластмаса, метал, органични отпадъци) - 4 бр. - малък проточен бойлер - 1 бр. Зала за хранене: - маси за хранене - 4 маси по 6 места - 4 бр. - столове - 23 бр. - кошове за смет (хартия, пластмаса, метал, органични отпадъци) - 4 бр. Кът за краткотрайна почивка: - диван - 1 бр. - фотьойли - 2 бр. - антистрес топки - 6 бр. Зала за спорт: - велоергометър - 1 бр. - степер - 1 бр. - бягаща пътечка - 1 бр. - постелки за лечебна гимнастика - 5 бр. - топки за раздвижване и лечебна гимнастика - 2 бр. - боксова круша+ръкавици - 1 бр. - шкаф за съхраняване на спортни принадлежности - 1 бр. СМР за тоалетна към Залата за спорт: - бойлер - 1 бр. - сушилник за ръце - 1 бр. - душ-кабина - 1 бр. - тоалетна моно блок за мъже и жени - 2 бр. - мивка - 2 бр. Продължава в "Начин на изпълнение" .........., Contracted Amount: 51 584.31 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OFIS V OOD, Contracted Amount*: 40 769.66 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 23.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 93 295.11 BGN
Grant 93 295.11 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Процедура с три обособени позиции за избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане: ОП 1: „Доставка на ергономично оборудване“ ОП 2: „Доставка на мебели и друго оборудване и обзавеждане“ ОП 3: „Доставка на масажни столове – 2 броя“, Estimated Amount: 40 769.66
  • Differentiated position 1: ОП 1: „ Доставка на ергономично оборудване“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП 2: „ Доставка на мебели и друго оборудване и обзавеждане“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ОП 3: „ Доставка на масажни столове – 2 броя“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Процедура с три обособени позиции за избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане: ОП 1: Доставка на ергономично оборудване ОП 2: Доставка на мебели и друго оборудване и обзавеждане ОП 3: Доставка на масажни столове – 2 броя, Estimated Amount: 40 769.66
  • Differentiated position 1: ОП 1: Доставка на ергономично оборудване
    Contractor: OFIS V OOD
    Contract total funded value: 40 769.66
  • Differentiated position 2: ОП 2: Доставка на мебели и друго оборудване и обзавеждане
    Contractor: OFIS V OOD
    Contract total funded value: 40 769.66
  • Differentiated position 3: ОП 3: Доставка на масажни столове – 2 броя
    Contractor: OFIS V OOD
    Contract total funded value: 40 769.66

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN