Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1886-C01
Project Name Sustainable Solutions for a Healthy Work Process at the Medical Center Sliven
Beneficiary 119111567 DIAGNOSTICHNO-KONSULTATIVEN CENTAR-SLIVEN
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 31.10.2024
Start Date 31.10.2024
End Date 30.04.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен

Description

Brief description
Предприятието-кандидат "Диагностично-консултативен център – Сливен“ ООД осигурява специализирана и високоспециализирана извънболнична медицинска помощ и медико-диагностична дейност от утвърдени специалисти с дългогодишна практика и доказани професионални качества.
Дейностите по проекта целят подобряване на работната среда и устойчивостта на предприятието чрез въвеждане на "зелени" модели на организация на труда и подобряване на здравословната и безопасна работна среда.
В резултат на изпълнението на проекта ще се:
(1) подобрят ефективността на работните процеси и устойчивостта на предприятието
(2) решат проблеми, свързани с безопасността и здравето на персонала чрез закупуване на лични предпазни средства, защитно рентгеново облекло и инвестиции във въздухопречистватели, термовизионна камера за измерване на телесната температура на човекопотока в ДКЦ-Сливен, интелигентна дезинфекционна бариера, ергономични столове за работещите в продължителна седяща поза.
(3) осигурят социални придобивки за работещите в предприятието, за които ще бъдат създадени условия за краткотраен отдих и почивка: оборудван контейнер за отдих и хранене.
Проектът адресира нуждите и проблемите на целева група от общо 56 служители, заети в ДКЦ-Сливен към настоящия момент.
Проектът отразява ангажимента на предприятието за създаване на устойчива среда за своите служители и за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ДКЦ Сливен. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: В рамките на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител да разработи и въведе нови "зелени" модели на организация на работните процеси, като те следва да бъдат приложени спрямо работните места на 56 служители, които включват представители от различни категории в ДКЦ Сливен и обхващат различни нива на компанията - от изпълнителния до ръководния персонал. Дейността, която ще бъде възложена на външен консултант, включва следните 4 етапи: 1. Преглед на моментното състояние на ДКЦ Сливен и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ДКЦ Сливен и конкретните 56 работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Необходимост от Дейността: 1. Спазване на екологични и социални стандарти: - Въвеждането на "зелени" модели на организация на труд ще допринесе за съответствието на предприятието с екологични и социални стандарти. - Повишаването на устойчивостта и енергийната ефективност ще поддържа и укрепва добрите корпоративни практики. 2. Оптимизация на ресурсите: - Процесът на анализ и разработване на нови "зелени" модели на труд ще позволи идентификацията на възможности за оптимизация на ресурсите - от време и енергия до материали. - Ефективната употреба на ресурсите ще подобри конкурентоспособността и икономическата ефективност на предприятието. 3. Спазване на законодателство: - Процесът на въвеждане на "зелени" модели ще осигури съответствие на предприятието с всички текущи и бъдещи екологични и трудови законодателни изисквания. - Този аспект е от съществено значение за поддържане на добри отношения с регулаторните органи и избягване на потенциални глоби и негативни последствия за репутацията на предприятието. 4. Подобряване на работната среда и здравето на служителите: - Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд ще повиши качеството на работната среда и здравето на служителите. - Това може да доведе до по-голямо удовлетворение на персонала, намаление на отсъствията от работа и повишаване на производителността. 5. Спазване на изискванията на клиентите и партньорите: - Въвеждането на екологични и устойчиви практики може да бъде изключително важно за удовлетворяването на изискванията на клиентите и партньорите, които все повече обръщат внимание на екологичната отговорност на бизнеса. Като цяло, внедряването на „зелени“ модели на организация на труд в ДКЦ Сливен не само ще допринесе за подобряване на екологичната отговорност, но и ще подкрепи устойчивостта, конкурентоспособността и дългосрочния успех на организацията, Contracted Amount: 11 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и защитно рентгеново облекло: В рамките на дейността, за периода на проекта, ще бъдат закупени лични предпазни средства и защитно рентгеново облекло за 13 служители, работещи в отделенията с радиологично излъчване, както следва: - лъчезащитна престилка и пола с пълно припокриване и лумбална опора - 13 бр. - защитна яка за щитовидна жлеза - 13 бр. - лъчезащитна престилка тип "пола" с катарама за закопчаване - 13 бр. - гонадна защита - 13 бр. Предвидените за закупуване по проекта лични предпазни средства и защитни рентгенови облекла съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, и осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, за което е представена обосновка в Приложение V – Информация за ЛПС. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. (изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.) за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Поради значителното тегло на защитните рентгенови облекла с чисто олово, има значителен риск за здравето на медицинския персонал, работещ в отделенията с радиологично излъчване, от възникване на гръбначни изкривявания и болки в гърба и кръста. Поради тази причина, текущо използваното оловно защитно рентгеново облекло и яка ще бъдат заменени по проекта с иновативни безоловни защитни облекла и яка, които са олекотени и с 20% по-добра радиационна защита от стандартните еквивалентни облекла на основа олово, които персоналът използва към момента. За персонала, работещ в отделенията с радиологично облъчване, ще бъде осигурена и допълнителна защита каквато не са имал до момента - гонадна защита, която ще предпазва репродуктивната система на персонала, за да се елиминра до нула риска от увреждане при работа с рентгенови лъчения. За заложените в проекта ЛПС и специално работно облекло са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична или по-ниска цена с включен ДДС., Contracted Amount: 80 946.97 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на средства за колективна защита от биологични агенти в работната среда и за постигане на ергономия при работа: В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ДМА, представляващи средства за колективна защита в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска, от които ще се възползват всички 56 служители, работещи в центъра: I. Оборудване за колективна защита от биологични агенти в работната среда: 1. Пречиствател на въздух, подходящ за помещение до 50 кв.м. - 1 бр. 2. Пречиствател на въздух, подходящ за помещение до 25 кв.м. - 9 бр. 3. Интелигентна дезинфекционна система - 1 бр. 4. Термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура - 1 бр. Въздухът в работните помещения с изградена вентилационна инсталация не се филтрира с цел пречистване. Създава се опасност от пренасяне на патогени във въздуха, ултра фини прахови частици и летливи органични съединения, причинени от вътрешни процедури във всички закрити помещения. Това води до влошаване на здравословните и безопасни условия на труд и заболявания на обслужващия персонал, а оттам и пренасяне на зарази към останалата част на медицинското заведение. По проекта се предвижда осигуряването на въздухопречистватели, които да могат да неутрализират всякакви живи спори, бактерии, плесени и вируси във въздуха, както и да премахнат химическите газове и миризми, причинени от вътрешни процедури. Така ще се гарантира стерилно и безопасно пространство за работа и подобряване на здравословните и безопасни условия на труд на работещите в лечебното заведение. Дезинфекцията на персонала се извършва по работните места само на ръцете. Не се извършва дезинфекция на останалата част от тялото и на облеклото. Това води до риск за пренасяне и разпространение на вируси и други патогени в лечебното заведение. Нарушават се условията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала. Проектът предвижда осигуряването на интелигентна дезинфекциозна бариера на входа на медицинския център с цел дезинфекция и профилактика на персонала срещу вируси и други патогени при влизане и излизане от лечебното заведение. Аерозолният апарат извършва обеззаразяване на цялото тяло в т.ч. и облеклото на работещите. Работата на персонала е свързана с пребиваване в затворени пространства с много хора, като естеството на работата налага контакт с болни. В сезона на разпространение на вирусни инфекции, персоналът е подложен на голям вирусен товар, което е свързано с риск от развиване на различни вирусни и бактериални инфекции. Инсталирането на термовизионна камера за отдалечено измерване на телесната температура на входа на центъра ще осигури бързо и безконтактно измерване на температурата на посетителите и персонала. Интегрирането на термовизионната технология ще позволи на ДКЦ Сливен да извършва ефективен мониторинг на телесната температура на хората в реално време. Ако някой има повишена телесна температура, камерата може бързо да го идентифицира, позволявайки на персонала да реагира навреме и да приложи необходимите протоколи за защита. Такъв вид технология може да бъде особено полезна при контрола на разпространението на инфекции и защитата на здравето на персонала. II. Оборудване за постигане на ергономия при работа: - ергономични столове - 47 бр. Столовете, които се ползват в медицинския център, не са в съответствие с ергономичните изисквания. Седалките и облегалките не могат да се регулират и не съответстват на индивидуалните анатомични параметри на персонала. Това води до риск от увреждане на опорно-двигателния апарат на служителите, които прекарват най-дълго време в седяща поза. За този персонал се предвижда закупуването на офис столове, отговарящи на ергономичните изисквания в съответствие с „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС., Contracted Amount: 159 172.22 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки – създаване на условия за краткотраен отдих и хранене за работещите в предприятието.: В рамките на дейността ще бъдат закупен 1 брой оборудван контейнер за отдих и хранене, от който ще се възползват общо 56 служители на компанията. Контейнерът съдържа следното допълнително обзавеждане: 1. Модулна кухня с мивка алпака - 1 бр. 2. Хладилник - 1 бр. 3. Микровълнова печка - 1 бр. 4. Кафе машина - 1 бр. 5. Трапезни маси - 3 бр. 6. трапезни столове - 12 бр. Към настоящия момент в сградата на ДКЦ-Сливен няма изградени пространства за отдих и хранене. Работата на служителите е строго регламентирана във времево отношение. Обслужването на пациенти налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещение за хранене налага търсене на варианти извън рамките на лечебното заведение, което е свързано със загуба на време в придвижване до и от местата за хранене и нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и неефективен работен процес. Изграждането на стая за отдих и хранене по проекта ще осигури на персонала възможността за кратки, но ефективни периоди на отмора, което значително ще подобри тяхната продуктивност и работоспособност, както и ще подпомогне тяхното физическо и психическо благосъстояние. Освен това, наличието на маса и столове предоставя подходящо място както за хранене, така и за отдих и социализация. Това създава възможности за обмен на опит и идеи между колегите, което може да стимулира екипната работа и подобри общия работен климат. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Контейнерът ще бъде разположен в дворното място на сградата на медицинския център. За заложените в проекта ДМА са представени по 2 оферти от двама независими доставчици, като в бюджета е дадена средноаритметична стойност на цените от двамата доставчици или по-ниска с включен ДДС. , Contracted Amount: 98 979.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 56.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 385 328.01 BGN
Grant 385 328.01 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 77 065.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на пречистватели за въздух“, Estimated Amount: 99 027.00
  • Differentiated position 1: Доставка на въздухопречистватели, подходящи за помещения ~ 50 кв.м - 1 бр. и за помещения ~ 25 кв.м - 9 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN