Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0180-C03
Project Name Home care in Yablanitsa municipality
Beneficiary 000291723 Municipality of Yablanitsa
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 06.03.2023
Start Date 06.03.2023
End Date 07.04.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ябланица

Description

Brief description
Проектното предложение планира да осигури грижа в домашна среда за не по-малко от 39 лица с увреждания и възрастни хора, в невъзможност за самообслужаване. Услугата ще се предоставя на територията на цялата община, като допълнение на предоставяните към момента социални услуги в общността. Проектното предложение надгражда и продължава реализираните интегрирани здравно-социални услуги по процедура "Патронажна грижа +", чрез реализиране на следните дейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания;
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
С реализацията на проекта ще се окаже подкрепа в домашна на най-зависимите от грижа възрастните хора и лицата с увреждания от общината, които изпитват затруднения в самообслужването, ползването на здравни и други публични услуги, осигуряване на храна, стоки и вещи от първа необходимост, включително медикаменти.
Интегрираните здравно-социални услуги ще се предоставят за период от 21 месеца, като се предвижда проекта да стартира един месец по-рано като подготвителен период, свързана с подбор и наемане на потребители и персонал на услугите.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.: Дейността осигурява предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги на територията на всички населени места от община Ябланица, в които има нуждаещи се лица от целевите групи, за период от 21 месеца. Възрастните в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания ще бъдат подкрепени чрез следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни ИЗСУ по домовете и психологическа подкрепа; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни ИЗСУ в домашна среда. Предвижда се проекта да стартира един месец по-рано като подготвителен период, свързан с подбор на потребители и наемане персонал на услугите. Подготвителните дейности ще бъдат извършени от екипа на проекта и организатор на услугите /0,5 щ. бр./, който ще бъде назначен през първия месец от реализиране на дейността. За целта ще бъдат разпространени инф. материали за услугата, обявяване на свободните позиции по проекта, консултиране на гражданите на общината за възможностите за ползване на ИЗСУ, прием на заявления на желаещи да получат подкрепа. От първия месец ще бъде назначен и 0,5 щ. бр. шофьор, който заедно с ръководителя на проекта и организатора ще разпространяват информация за проекта във всички населени места и ще събират заявления от кандидат-потребители. Ще бъдат разработени вътрешните документи за функциониране на услугите. За предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги е предвидено назначаване на следния персонал: 0,5 щ. бр. организатор, 0,5 щ. бр. шофьор и 9 щ. бр. "домашен помощник". За сметка на Единната ставка ще бъде назначен 0,25 щ. бр. на длъжност "фелдшер" на ТД и "здравен медиатор" и "психолог" на ГД. Числеността и квалификацията на персонала са съобразени с капацитета почасовото предоставяне на ИЗСУ, отдалечеността на населените места, както и с необходимостта от осигуряване на качествена грижа за лицата с увреждания и възрастните в невъзможност за самообслужване. Съобразявайки се с потребностите на потребителите, въз основа на индивидуалните оценки и с цел по-високо качество на предоставяните услуги, при необходимост ще бъде нает допълнителен персонал за осигуряване на грижа в домашна среда, в рамките на предвидените средства за персонал. В зависимост от броя на потребителите в населените места и техните потребности, ще бъде допустимо една щатна бройка "домашен помощник" на 8 часов работен ден да бъде разделяна на две щатни бройки на 4 часов ден в рамките на предвидените средства за персонал. ИЗСУ ще бъдат допълнени с предоставяне на психологическа подкрепа, информиране и консултиране за превенция и профилактика на социално значими заболявания, а при необходимост ще бъде осигурявано съдействие за консултация със специалисти. Персонала, осигуряващ грижа за потребителите, ще бъде подкрепен чрез извършване на регулярна супервизия. При назначаването му ще бъде извършено въвеждащо обучение, а последствие надграждащи и подкрепящи обучения. Услугите ще бъдат мобилни, като ще бъдат използвани транспортни средства на общината. Включването на потребители в услугата ще е въз основа на изготвена индивидуална оценка на потребностите и определена необходимост от вида на грижата, периодичност и интензитет на предоставяне. Заложените средства за възнаграждения на персонала са в съответствие с Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. Планираните средства за изпълнение на дейността са съобразени и обвързани с планирания капацитет на услугите и мобилното им предоставяне., Contracted Amount: 375 012.55 , Reported Amount: 375 012.55

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 39.00 , Reached amount: 74.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 39.00 , Reached amount: 74.00

Financial Information

Total Project cost 375 012.55 BGN
Grant 375 012.55 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 375 012.55 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN