Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1197-C01
Project Name Adapted working environment in HOUS MADING OOD
Beneficiary 123658318 HOUS MADING OOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 10.12.2024
Start Date 10.12.2024
End Date 10.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Проектът е насочен към осигуряването на прехода на ХОУС МЕЙДИНГ ООД към модерно, ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие, в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт. Дейностите на проекта са насочени към прилагане на "зелени" модели  на организация на труд, осигуряването на атрактивна, здравословна, безопасна и устойчива трудова среда в ХОУС МЕЙДИНГ ООД, която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за растежа на предприятието. ХОУС МЕЙДИНГ ООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.

Основната потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, представители на целевата група. Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.

В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки, насочени към:
- разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
- осигуряване на колективни предпазни средства
- осигуряване на социални придобивки

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците при осъществяване на техните работни функции и намалена опасност от трудови злополуки, приспособена работна среда към техните професионални нужди, което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда, както й промени в дружествената политика в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение 22 лица.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ХОУС МЕЙДИНГ ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: Инженер хидромелиоративно строителство – 1 лице Главен инженер – 1 лице Касиер счетоводство – 1 лице Продавач-консултант – 1 лице Общо 4 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени. С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. , Contracted Amount: 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Основна дейност на ХОУС МЕЙДИНГ ООД е свързана със специализирани строителни дейности – техническа ликвидация на сгради, строително-монтажни работи по инфраструктурни обекти, полагане на асфалтови смеси, изграждане и реконструкция на водопроводни и канализационни системи. Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нужди - защита за изкопи и защита от небрагоприятен микроклимат. Поддейност 1: Защита за изкопи При изграждането и реконструкцияти на водопроводни и канализационни системи (част от основната дейност на фирмата) има редица рискове за служителите свързани с работата им в изкопите където се изграждат или реконструират водопроводните и канализационни системи. Поддейност 1 е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за изкопи. Като част от поддейността е предвидено закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване - 35 м и Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на шахти - 2 комплекта. По време на изкопните работи, за по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи (например свличане на земна маса) и работата вътре в изкопа, може да се използва подходящо укрепление – защитна система с платна. Обичайните обекти на фирмата изискват работа в изкопи с дълбочина до 4 м, поради което платната за изкопи трябва да са за т.нар. боксово укрепване. Допълнително, при всеки обект се полагат и шахти, които също изискват укрепване. Фирмата не разполага с платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на изкоп и на шахти и така не осигурява максималната защита на служителите. Обичайните обекти на фирмата изискват укрепване на изкопи с дълбочина до 4 м. При извършване на изграждането или реконтрукцията се обхваща по един цял канализационен клон. Всеки клон е с дължина 35 метра и има начална и крайна шахта. Поради тази причина, за оптимална защита на служителите е предвидено закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване за 35м изкоп и Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на шахти (2 комплекта), за обхващане на начална и крайна шахта на всеки клон. След полагане на тръбите, укрепленията на изкопа и шахтите се вдигат и преместват за укрепване на следващ канализационен клон. Чрез закупуването на оборудването ще се осигури обезопасяване на изкопите, което от своя страна ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите, пряко ангажирани в дейности там. Предвиденото за закупуване оборудване не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. Предвидените за закупуване Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (35 м) и Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на шахти (2 комплекта) отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще представлява преместваем актив, които отговарят на всички от изброените условия: - При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година - Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване - Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент. - То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура) Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята. продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ, Contracted Amount: 314 387.50 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ХОУС МЕЙДИНГ ООД предвижда да осигури социални придобивки (места за хранене и краткотраен отдих и преобличане) за служителите си като закупи: - Фургон за преобличане, краткотраен отдих и хранене – 2 броя - Климатик (тип сплит) BTU 24000 - 1 бр. за помещение за хранене на служителите в базата на дружеството Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. 1. Поддейност 1: Осигуряване на място за преобличане, краткотраен отдих и хранене извън базата на фирмата Голяма част от дейността на ХОУС МЕЙДИНГ ООД е свързана с изпълнение на дейности както в базата, така и на външни обекти (извън базата), където голяма част от служителите на фирмата полагат труд. При извършване на основните дейности на дружеството по техническа ликвидация на сгради, строително-монтажни работи по инфраструктурни обекти, полагане на асфалтови смеси, изграждане и реконструкция на водопроводни и канализационни системи на обектите са ангажирани следните служители: Работещи на външни обекти: - Водопроводчик (външно водоснабдяване и канализация) – 1 лице - Общ работник – 2 лица Работещи в базата и на външни обекти: - Главен инженер – 1 лица - Инженер хидромелиоративно строителство – 1 лице - Технически ръководител, строителство - 4 лица - Геодезист – 3 лица - Oператор, пътно-строителни машини – 1 лице - Машинист, булдозер – 1 лице - Шофьор, товарен автомобил – 1 лице - Машинист, еднокофов багер – 3 лица Общо 18 лица, заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение. Описанието на работните функции на служителите са направени в описанието на целевата група по проекта. Мярката за осигуряване на места за краткотраен отдих, хранене и преобличане е съобразена със с условията на работа на служителите във фирмата, когато извършват работните си задължения извън базата. При извършване на тяхната обичайна дейност по изкопни дейности, монтаж на тръби при направа на канализационни системи, монтаж на шахти и други операции те се намират при външни условия на работа, често извън населени места, като нямат достъп до места за хранене и отдих. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да нямат място за почивка, както и да се преобличат в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка Фургон за преобличане, краткотраен отдих и хранене – 2 бр. Предвидените за закупуване Фургони ще са преместваеми и няма да са моторни превозни средства с двигател. Техните размери и броя им са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват, обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите, които ще го ползват. Закупуването им ще осигури подходящи условия на служителите за хранене, краткотраен отдих и преобличане. Всеки от фургоните за осигуряване на място за краткотраен отдих, хранене и преобличане ще се ползва от служителите част то целевата група, спрямо натовареността на фирмата и обектите където са служителите. Спрямо нуждите фургоните ще бъдат разположени на един или на два отделни обекта. Фургоните ще осигурят на служителите (целевата група за дейността) място, където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние. продължава в т. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ, Contracted Amount: 12 852.50 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ПРОДЪЛЖЕНИЕ "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд".: Продължение на Дейност "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" Описанието на точки Начин на изпълнение и Резултат са разпределени в точки Начин на изпълнение и Резултат на настоящата дейност., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ПРОДЪЛЖЕНИЕ "Осигуряване на социални придобивки за работещите": Продължение на Дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите" Описанието на точки Начин на изпълнение и Резултат са разпределени в точки Начин на изпълнение и Резултат на настоящата дейност., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 360 844.00 BGN
Grant 360 844.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ДМА, както следва: 1. Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (35 м); 2. Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на шахти (2 комплекта), Estimated Amount: 288 380.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА, както следва: 1. Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (35 м); 2. Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване на шахти (2 комплекта)
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN