Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0061-C01
Project Name Improved working environment at "LYNX METAL WORKS" Ltd
Beneficiary 202631678 "LYNX METAL WORKS" Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 01.12.2024
End Date 01.10.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Общата цел на настоящото проектно предложение е подобряване на работната среда в ЛИНКС МЕТАЛ УЪРКС ЕООД чрез адаптиране към промените свързани с прехода към климатично неутрална дейност и цялостно подобряване на условията на труд. Целевата група обхваща двете заети в компанията лица.
Проектът адресира потребността на служителите от по-добри условия на работа и по-висока превенция във връзка с рисковете прах, наднормен шум и ергономия на работното място.
Идентифицираните цели за преодоляване на проблемите на целевата група се постигат със следните дейности: разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд и зелени карти за работните процеси и осигуряване на колективни предпазни средства. В резултат от въвеждането на зелени модели в организацията на труда ще повишим екологичната култура на заетите, така че да изпълняват дейността си с грижа към околната среда. Дейността ще способства производството да е с оптимални екологични характеристики в съчетание с безопасни работни места при висока здравна грижа за работниците. Инвестициите в средства за колективна защита ще подобрят здравния статус на служителите и ще осигурят по-високо ниво на превенция. Работните условия ще се подобрят чрез закупуване на аспирационни маси, заваръчна кабина и ергономични столове. Подходящата аспирация и звукоизолиране ще осигурят по-чист въздух и по-ниски нива на шум за работниците. Рисковете за работниците ще бъдат минимизирани и чрез инвестицията в ергономични столове, които ще ги облекчат в посока натоварване на опорно-двигателната система. В резултат от съвкупния ефект на избраните дейности ще се подобри качеството на работната среда в предприятието ни. Служителите ни ще получат увереност, че се предприемат необходимите мерки за опазване на здравето им и добрия им професионален статус. Ще се повиши нивото на здравна грижа и превенция в комбинация с намаляване на вредното въздействие върху околната среда.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е необходима за развитието ни като зелено предприятие, в което добрите условия на труд и начинът на организиране на работа се разглеждат в контекста на екологично отговорно поведение както на ниво предприятие, така и на ниво служител. Целта на дейността е да създаде условия в "ЛИНКС МЕТАЛ УЪРКС" за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Всекидневната работа на металообработващия сектор, в който нашето предприятие функционира, води до значително въздействие върху околната среда. Изчерпват се ресурси, отделят се емисии и вредни газове в атмосферата, получават се отпадъци. Като отговорно към околната среда предприятие, компанията ни се стреми към максимално ресурсноефективно влагане на производствените суровини с минимален отпадък, който се предава за рециклиране, към оптимално планиране на веригата на доставките, към внедряване на технологии с ниско потребление на ел. енергия, вода и др. За целта сме въвели подобрения в цеха ни като климатизация и окачен таван. Макар и да сме микро предприятие, се стремим да поддържаме машинен парк, който да ни позволява за спазваме принципите на кръговата икономика в дейността ни. Настоящият проект също е стъпка в посока да внедрим „зелени“ практики като съчетаем усилията ни за щадящо околната среда производство с безопасно и приятно за човека място за работа. Чрез проекта като цяло и тази дейност в частност ще се фокусираме върху въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Към момента във фирмата сме двама заети, изпълняващи набор от административни и оперативни производствени функции. Съчетаването им само по себе си е трудно и за да се облекчим при изпълнението, имаме нужда от създаване на по-добри условия на работа. Използването на външна експертиза, която да ни насочи към необходими промени в работните процеси с оглед по-високо ниво на екологосъобразност, ще подпомогне въвеждането на подобрения. Чрез тях ще се повиши качеството на отделните работни места и ангажираността на служителите към зелена фирмена култура. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, в зависимост от спецификите на отделните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Чрез изпълнението на дейността при посочената последователност усилията на компанията в посока намаляване на въздействието върху околната среда ще се систематизират. Оценката на текущата дейност ще послужи като отправна точка за изграждането на устойчиви работни модели, като ще даде обективна картина за необходими подобрения, а чрез обучението служителите ще получат инструменти как в ежедневната си работа да ги прилагат всеки според своите задължения и организация на работа., Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 400.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да осигури безопасни и здравословни условия на труд, както и да подобри здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита. Дейността ще бъде изпълнена чрез доставка и въвеждане в експлоатация на следните активи: - 2 бр. аспирационни маси; - 1 бр. заваръчна кабина (клетка); - 2 бр. ергономични офис столове. Чрез аспирационните маси и заваръчната кабина ще подобрим условията в процеса на заваряване, който предизвиква най-голямо замърсяване на работната и съответно околната среда. Планирали сме закупуването им в програмата ни за превенция на риска. Чрез тези активи ще създадем колективна защита по отношение на два сериозни риска, идентифицирани от Службата по трудова медицина със степен, налагаща предприемането на мерки за намаляване на риска. С протоколи от 22.11.2023 г. от замервания на прах и шум на работното място службата за трудова медицина ЛОТ - КОНСУЛТ ЕООД установява нива, превишаващи хигиенните норми. Помещението, в което работим е едно и към момента и двамата служители сме непрекъснато изложени на тези фактори, независимо дали единият в даден момент изпълнява административна работа или производствени задачи. Тези рискове дори бяха посочвани като основание за напускане на работа на други служители, които до скоро работеха в компанията. Аспирационните маси, които желаем да закупим, са подходящи както за заваряване, така и за шлайфане. Те представляват работна маса и абсорбционно- филтрираща система едновременно. Отстраняват праха и дима от зоната на дишане около заварчика чрез всмукване през повърхността на работната маса и филтриране във вътрешността й. С тези абсорбционни маси работните места ще бъдат снабдени с много добра филтрираща и аспирираща система, предпоставка за осигуряването на добрия здравен статус на работниците. Чрез тях значително намалява замърсяването на въздуха не само в зоната на работа, но и респективно в цялото помещение. За намаляването на праха от заваряване в помещението ще допринесе и клетката за заваряване. И двете заваръчни маси ще бъдат разположени вътре, така че процесът на заваряване ще бъде изцяло изолиран вътре в клетката. Посоченото има огромно значение и в посока наднормен шум. Доказано е, че високите нива на шум могат да увредят слуха и водят до проблеми с концентрацията, които особено в производствения отрасъл могат да причинят сериозни злополуки. Посоченото ще се преодолее с планираните инвестиции. От една страна желаем аспирационните маси да бъдат със заглушител на шума, така че да се постигне максимален комфорт за работещия, а от друга страна кабината за заваряване ще е шумоизолирана, така че извън нея няма да се чува шум. Така и при едновременно изпълняване на заваръчни операци, и при изпълняване от единия служител на такава дейност, а от другия - на административна, ще бъдат създадени максимално добри условия и за двамата. С ергономичните столове от друга страна ще постигнем преодоляване на рисковете в посока ергономия при работа. Обикновените столове, които използваме в момента, допринасят за неестествената позиция на тялото и така напрежението върху цялото тяло се увеличава. Неудобството ограничава движението ни, с времето води до болки в долната част на гърба, усещане за скованост и общ дискомфорт. От Службата за трудова медицина определят нивото на риска по отношение на ергономия със степен, налагаща вземането на мерки. Затова сме планирали такива в плана ни за превенция на риска. За да осигурим защита при изпълняване на административна дейност, предвиждаме закупуването на ергономично проeктирани офис столове за двамата служители - с висока облегалка, регулируема височина, извити подлакътници и дебело подплатена седалка. Те позволяват да се приспособят към височината на бюрото и да се постигне удължен комфорт и здравословно положение на гръбначния стълб. Благодарение на регулиращите функции, тялото заема оптимална поза през цялото време на работа, което води до намаляване на умората, напрежението и болките., Contracted Amount: 66 957.02 , Reported Amount: 66 429.62

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Workspace Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 489.62
  • Contractor: ADVIZA Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 400.00
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA, Contracted Amount*: 60 940.00 , Reported Amount**: 60 940.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 74 092.72 BGN
Grant 74 092.72 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на средства за колективна защита - 2 бр. аспирационни маси; - 1 бр. заваръчна кабина (клетка). , Estimated Amount: 61 042.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на средства за колективна защита - 2 бр. аспирационни маси; - 1 бр. заваръчна кабина (клетка).
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA
    Contract total funded value: 60 940.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN