Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0480-C01
Project Name Improvement of working conditions in ET "RUMYANA HINKOVA - IVO TABAKOV"
Beneficiary 206406732 ET "RUMYANA HINKOVA - IVO TABAKOV"
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.11.2024
Start Date 29.11.2024
End Date 29.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Велико Търново, гр.Велико Търново

Description

Brief description
Създадена през далечната 1989 година, ЕТ Румяна Хинкова започна дейността си с основен предмет - международен транспорт. Дългогодишното ни присъствие на пазара на транспорт и спедиция утвърждава допълнително добрите ни позиции. Разполагаме със собствена автобаза, разположена на площ от 85 декара. В нея се намират 2 автосервиза с 30 работни поста, логистичен склад с 340 палето места, паркинг с 350 места за камиони, ресторант със 180 места, фитнес център, конферентна зала, магазин за авто части, автомивка за камиони и леки автомобили, пункт за технически прегледи, сервиз за тахографи.
Проектът ще доведе до подобряване условията на труд, въвеждането на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Политиката на фирмата е насочена към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, адекватна система на възнаграждения и мотивация, възможности за професионално развитие, в пълно съответствие с нормите и изискванията на законодателството, като отговори на нуждите от повишаване на производителността и адаптивността на работната сила и респективно нейната конкурентоспособност в контекста на стратегическите цели на стратегия Европа 2020
Предвидени са следните дейности
Разработване и прилагане на зелени модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията;
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
Подобряване на микроклимата в офис и общи части спедитори, помещение за почивка и хранене администрация, в сервизните и кухненските помещения, чрез инсталиране на модерни климатични системи
Във всички проектни дейности са предвидени конкретни мерки за прилагането на хоризонталните принципи за равни възможности и липса на дискриминация, равенство на половете и устойчиво развитие
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Цели на дейността: 1. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 2. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Описание: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 12 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства ЛПС и специално работно облекло: Целта на дейността е осигуряване на работещите 47 служители в ЕТ "РУМЯНА ХИНКОВА - ИВО ТАБАКОВ" с максимално качествено специално работно облекло и лични предпазни средства с цел опазване на тяхното здраве и предпазване от наранявания по време на работния процес и подобряване на условията на труд. С изпълнение на дейността ще се даде възможност на дружеството да осигури по-добро и качествено специализирано работно облекло и лични предпазни средства и ще спомогне за запазването на достигнатото високо ниво на постигнатите резултати до този момент относно безопасността и опазване на здравето на работещите. Ще се даде възможност да се продължат полаганите до сега усилия в дружеството относно грижата за работещите и осигуряване на максимално добри и безопасни условия на труд. Съдържание на дейността: ЕТ "РУМЯНА ХИНКОВА - ИВО ТАБАКОВ" осъществява основно дейността си в сектор „Транспорт и логистика”, който е един от най-рисковите по отношение на работната среда с висок коефициент на трудов травматизъм. Идентифицирани са следните опасности и рискове, на които са изложени работещите: - Пътно-транспортни произшествия; - Извършване на товаро-разтоварни дейности - ръчна/механизирана обработка на товари; - Подхлъзвания и падания при качване и слизане от кабината на превозните средства; - Мускулно-скелетни смущения, предизвикани от вибрации; излагане на вибрации и продължителна работа в седнало положение (дизайн на седалката, кабината и друго оборудване); ограничени възможности за въвеждане на ергономични условия на труд и др.; - Атмосферни условия (топлина,студ, течение, дъжд и т. н.) - температура в кабината; - Физически опасности - излагане на шум при товарене и разтоварване, при управление на товарни автомобили (от двигателя, гумите, вентилационни системи и др.); - Работа с опасни вещества (отработени газове, химикали, използвани в превозното средство, гориво, излагане на прах на пътя и при товарене, разтоварване, измиване и подготовка на превозното средство); Осигуряването на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд е нормативно регламентирано от българското законодателство и ЕТ "РУМЯНА ХИНКОВА - ИВО ТАБАКОВ" стриктно ги спазва, като също така осъществява и целенасочена политика за достигане на съответствие с европейските норми и добри практики за подобряване условията на труд. Същевременно това е и от първостепенно значение за ЕТ "РУМЯНА ХИНКОВА - ИВО ТАБАКОВ", като основна предпоставка е осигуряването на висококачествено специализирано работно облекло и ЛПС за всички представители на целевата група. При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Предвидените комплекти специализирано работно облекло и ЛПС са напълно съобразени с европейските изисквания и стандарти за работа в подобни условия. Спецификата на конкретния работен процес, както и досега до различни високорискови суровини и материали, изискват по-висок клас облекло и ЛПС, за осигуряване здравословни и предпазни условия на труд. Личните защитни средства предпазват от злополуки и заболявания, създават условия за по-спокойна и продуктивна работа и служат като допълнителни мерки за безопасност. Насърчаването на здравето на работното място представлява съвместните усилия на работодатели, служители, службите по трудова медицина и обществото за подобряване на здравето и благосъстоянието на трудещите се хора. Насърчаването на здравето на работното място помага на работниците да се чувстват по-добре и по-здрави и по този начин води до много положителни последици, например намалено текучество и абсентеизъм, по-голяма мотивация и подобрена производителност, както и подобряване на репутацията на работодателя и представянето му като положителна и отговорна организация., Contracted Amount: 34 473.06 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е да се подобрят условията на труд чрез подобряване на микроклимата в сервизните и административни помещения. 1. Микроклимат Сервизната база, административните помещения и кухненското помещение се намират в индустриалната зона на гр. Велико Търново. Сградата е монолитна и стара и инфраструктурата не е в добро състояние. Помещенията не са климатизирани достатъчно добре, техниката която е налична е морално остаряла и не е ефективна. Характеризира се с висок разход на енергия. Отопление през студения период от годината е недостатъчно. Поради тези причини през студения и топлия период на годината се регистрират отклонения от допустимите гранични стойности по Наредбата за микроклимата на работните места. В такива случаи ръководството незабавно предприема организационни мерки като преустановяване на работа, по-чести почивки, осигуряване на топли/студени напитки и др. През топлите месеци на годината недостатъчното охлаждане в кухненското помещение е особено силно изразено. Освен на работоспособността и на здравословното състояние на работещите, лошото състояние на инфраструктурата се отразява и на производителността. За да се справи с този проблем ЕТ "РУМЯНА ХИНКОВА - ИВО ТАБАКОВ" в рамките на проекта се предвижда да се инсталират нови модерни и енергийно ефективни климатични инсталации тип сплит система. В дейността са предвидени доставка и монтаж на инверторени климатици с необходимата мощност изчислена на база обема на работните помещения. За сервизните помещения са предвидени 29 броя, помещение офис спедитори 1 бр.; в общи части към офис спедитори – 1 бр.; в помещение за почивка администрация – 2 бр.; в помещение за хранене администрация – 1 бр. колонни сплит системи, всяка с мощност 55 000 Btu, а за кухненското помещение 2 бр. стенна сплит система, всяка с мощност от 18 000 Btu. По този начин помещенията ще се климатизират и ще може да се поддържат постоянно оптималните гранични стойности съгласно Наредбата. Освен подобряване на микро климата ще се постигне и повишаване на работоспособността и подобряване на личното здраве на работещите. След монтажа и пускането в експлоатация ще бъдат направени съответните измервания, за да се гарантира изпълнението на поставените цели. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнител(и) по реда на ЗУСЕСИФ. 2. Изпълнение на договорите и приемане на работите/доставките. , Contracted Amount: 179 150.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TEMPEX, Contracted Amount*: 179 150.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 61.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 248 405.37 BGN
Grant 248 405.37 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на лични предпазни средства ЛПС и специално работно облекло, Estimated Amount: 34 473.06
  • Differentiated position 1: Закупуване на лични предпазни средства ЛПС и специално работно облекло
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд, Estimated Amount: 179 150.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд
    Contractor: TEMPEX
    Contract total funded value: 179 150.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN