Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0168-C01
Project Name Adapted work environment in Kofrazhna Tehnika AD
Beneficiary 825205227 KOFRAZHNA TEHNIKA AD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 05.11.2024
Start Date 05.11.2024
End Date 05.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
"Кофражна Техника" АД е модерно производствено предприятие, специализирано в разработката, проектирането, производството и дистрибуцията на кофражи и кофражни елементи, скелета, обезопасителни елементи и инвентар с приложение в строителството. 
В рамките на проекта, дружеството планира да изпълни следните дейности:
1) РАЗРАБОТВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА "ЗЕЛЕНИ" МОДЕЛИ НА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ТРУД, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. В рамките на дейността ще бъдат изготвени  „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и ще бъде проведено обучение на лицата от целевата група относно „зелените“ модели на организация на труда;
2) ОСИГУРЯВАНЕ НА КОЛЕКТИВНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА, свързани с подобряване условията на труд. Дейността ще бъде изпълнена чрез доставката и монтажа на 15 бр. климатични сплит системи, осигуряващи защита от неблагоприятен микроклимат за работещите в цех "Заготовки/EMO" на "Кофражна техника" АД. 
Изпълнението на дейностите по проекта е пряко свързано и необходимо за постигане на целите на процедура № BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ по отношение на дружеството. Процедурата предоставя помощ на предприятията за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяване на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Тези предизвикателства изискват бързи промени в пазара на труда и налага предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. 
Предвидените дейности по проекта ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в  "Кофражна техника" АД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "Кофражна техника" АД, които ще имат пряка връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на вредните въздействия върху околната среда, както и за повишаване устойчивостта на предлаганите от фирмата продукти. Необходимостта от изпълнението на дейността се дължи на факта, че към момента "Кофражна техника" НЕ разполага с разработени и внедрени "зелени" модели на организация на труд, съобразени със спецификата на работните места в предприятието. Дружеството няма изготвени "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, като НЕ са провеждани обучения за заетите лица, насочени към внедряването на "зелени" модели на организация на труд. Всичко това обосновава необходимостта от изпълнението на настоящата дейност, с оглед успешното адаптиране на работната среда в "Кофражна техника" към променящите се модели на работа и осъществяване на прехода към климатично неутрална икономика. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В "Кофражна техника" ще бъде приложен плана с формулираните конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Всички заети лица в предприятието (49 души), ще бъдат надлежно запознати с извършените промени, като ще им бъде проведено обучение за въвеждането на съответните мерки. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще извърши преглед на цялостната дейност на "Кофражна техника", в т.ч. произвежданите продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед, и съобразно спецификата на конкретните работни места, изпълнителят ще разработи съответните "зелени" модели на организация на труда, които да предложи на "Кофражна техника", заедно с план от мерки за тяхното прилагане. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Внедрените "зелени" модели на организация на работните процеси могат да включват една или повече от следните дейности: 1) ПРОМЯНА В ОРГАНИЗАЦИЯТА НА ТРУДА, произтичащи от внедряване на нови екологични производствени инвестиции, изискващи въвеждане на нови форми на заетост, промени в начина на работа, работните взаимоотношения, длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа; 2) ВЪВЕЖДАНЕ НА ПРОМЕНИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТА ЗА ВКЛЮЧВАНЕ НА ЕКОЛОГОСЪОБРАЗНИ ДЕЙНОСТИ в конкретни работни процеси и на определени работни места за намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда; 3) ИЗГРАЖДАНЕ НА ЕКОЛОГОСЪОБРАЗНА ("ЗЕЛЕНА") ФИРМЕНА КУЛТУРА и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите, изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите. , Contracted Amount: 9 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността включва осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд в "Кофражна техника" АД и ще бъде изпълнена чрез внедряване на следните ДМА, осигуряващи защита от неблагоприятен микроклимат за работещите в цех "Заготовки/ЕМО" на дружеството: 1) ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА КЛИМАТИЧНИ СПЛИТ СИСТЕМИ ЗА ОТОПЛЕНИЕ И ОХЛАЖДАНЕ 85000 BTU, КЛАС A++ - 15 бр. ОПИСАНИЕ НА ТЕКУЩОТО СЪСТОЯНИЕ: Към момента в цех "Заготовки/ЕМО" на "Кофражна техника" АД в гр. Пловдив, бул. "Дунав" № 77 липсват инсталирани климатични сплит системи или други източници за отопление и охлаждане на цеха. На 10.08.2023 г. и в последствие на 04.12.2023 г., Органът за контрол ЕЛОТ "ЕГИУТ-Пловдив" от вида "С" (сертификат за акредитация БСА рег. № 102 ОКС, валиден до 05.06.2027 г.) извърши измервания на параметрите на работната среда: температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха в цех "Заготовки и ЕМО". В резултат от проведените измервания, бяха издадени Протокол и Сертификат за контрол № 108-УТ-1/2023.08.10 и Протокол и Сертификат за контрол № 171-УТ-1/2023.12.04. Заключенията и в двата сертификата за контрол на микроклимат в работна среда бяха, че "Контролираните параметри - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха НЕ СА в съответствие с изискванията на Наредба № РД-07-03 (ДВ, бр. 63/2014 г.)". ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ДЕЙНОСТТА: Липсата на отопление през студения период на годината и наличието на високи температури през летния период, създават висок риск от измръзване през земния сезон и прегряване през летния сезон за 14-те души, работещи в цех "Заготовки/ЕМО" на дружеството. Посоченият висок риск от неблагоприятен микроклимат за работещите в цеха, е отчетен в изготвените Карти за оценка на риска на работното място от 07.12.2023 г., в които Оценителите са направили следните препоръки за управление на риска по отношение на неблагоприятния микроклимат: "Да се осигурят нормени показатели за параметър "микроклимат" в работната среда, като се осигурят за целта необходимите отоплителни източници и системи" и "С периодични измервания да се установяват параметрите на "микроклимат" - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха през топлия и летен сезон". Предвидените като част от дейността 15 бр. климатични сплит системи за отопление и охлаждане са всяка с мощност 85 000 BTU, отличават с тих режим на работа, нисък разход на електроенергия и изключително ефективен контрол на температурата. След внедряването им в цех "Заготовки/ЕМО", "Кофражна техника" АД ще има възможност да подобри условията на труд за работещите в цеха, както и напълно да приведе параметрите на работната среда: температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха в съответствие с действащите норми и стандарти за здраве и безопасност на труда, в т.ч. в съответствие с изискванията на Наредба № РД-07-03 (ДВ, бр. 63/2014 г.). ОЧАКВАНИ ПОЛОЖИТЕЛНИ ЕФЕКТИ ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Осигурените средства за колективна защита в рамките на дейността (15 бр. климатични сплит системи за отопление и охлаждане) в цех "Заготовки/ЕМО" на "Кофражна техника" АД, ще допринесат за подобряване условията на труд и повишаване на здравето и безопасността на 14-те заети лица, работещи в цеха, благодарение на осигурената защита срещу неблагоприятен микроклимат. Внедряването на новите сплит системи ще позволи на дружеството да изпълни тази част от Утвърдената си програма за управление на риска, свързана с осигуряване на нормални показатели за параметър "микроклимат" в работната среда на цеха, така че контролираните параметри - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха да бъдат приведени в съответствие с изискванията на Наредба № РД-07-03 (ДВ, бр. 63/2014 г.). Осигурените комфортни условия на труд ще допринесат и за цялостно повишаване на производителността, мотивацията и удовлетвореността на работещите в цеха. , Contracted Amount: 314 250.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 49.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 356 455.00 BGN
Grant 356 455.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд в "Кофражна техника" АД, Estimated Amount: 314 250.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд в "Кофражна техника" АД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Услуга по разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. , Estimated Amount: 9 800.00
  • Differentiated position 1: Услуга по разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN