Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0057-C01
Project Name Adaptation of the work environment in EKIP AUTO Ltd.
Beneficiary 202242342 EKIP AVTO Ltd.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 26.11.2024
Start Date 26.11.2024
End Date 26.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, с.Тополи

Description

Brief description
С настоящето проектно предложение дружество ЕКИП АВТО ООД, кандидатства за реализиране на мерки за предоставяне на служителите на фирмата на здравословна и добре приспособена работна среда, отчитаща потенциални рисковете за здравето на заетите, минимизирането на тези рискове, включително реализирането на мерки, които насърчават физическата активност на служителите. С реализация на проекта ще се постигне подкрепа за адаптирането на работниците и предприятието към настъпващите промените в средата, и адекватно посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа във фирмата.
Дейностите в рамките на проектното предложение са с място на изпълнение на територията на един от слабо развитите региони в страната - Североизточен регион. В рамките на изпълнение на проекта е включена дейност по разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. По проекта са предвидени дейности, при реализацията, на които се очаква да допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работещи, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
С изпълнението на планираните дейности, ще бъде оказана подкрепа на ЕКИП АВТО да направи плавен преход към дейност с по-малко въздействие върху околната среда и по-голяма устойчивост на предлаганите услуги. При изпълнение на проекта, ще бъде осигурено значително подобрение на защитеността на работещите посредством осигуряване на висококачествени лични предпазни средства и специално работно облекло. Ще бъдат оборудвани места за преобличане, хранене и физическа активност и спорт, с изпълнение на дейност по придобиване на социални придобивки за служителите.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. : Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включителни и обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 3 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място - психологическа подкрепа.: Кандидатът планира да се възползва от възможността да осигури на 10 от заетите във фирмата лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Предвидено е целите на дейността следва да са обвързани и със запознаване на участниците в групата с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Очакванията от изпълнението на дейността са да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата и работния процес, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиенти, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа. В рамките на изпълнение на дейността бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, участници в групата, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Като участници в групата, които ще получат психологическа подкрепа са определени 10 човека от състава на фирмата. В основното си ядро, определената група се състои от служители, които извършват трудовата си дейност чрезвичайно, с висока степен на отговорност, в случая със заетите лица автомонтьори или с потенциал за ескалиране на напрежението при техническите сътрудници, които контактуват с клиенти, доставчици и автомонтьори. Ръководството на фирмата е идентифицира необходимостта от включване на служители автомонтьори и технически сътрудници в групата за получаване на психологическа подкрепа, за осигуряване на превенция и профилактика от "прегряване" на работното място. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специализирано работно облекло: Целта на дейността е повишаване на степента на безопасността и здравето при работа на заети лица в дружеството. Ще бъдат закупени идентифицираните с по-високо ниво на безопасност за служителите ЛПС и СРО, в съответствие за намаляване на вредните въздействия и ограничаване на рисковете, в съответствие с индивидуалните оценки за професионалния риск на работните места. Оценката за ЛПС, които се използват при работа е изготвена в съответствие с приложимите Наредби на МТСП и МЗ. Ще бъдат закупени такива ЛПС и СРО, които надграждат и разширяват защитата на използваните досега, за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и осигуряващи по-високи нива на защита спрямо сега използваните. След като бъде избран изпълнител и бъдат доставени ЛПС, те ще бъдат раздадени на персонала по списък съобразно разпределението, описано в Приложение V. Раздаването на личните предпазни средства и специалното работно облекло ще бъде надлежно документирано. Използваните към момента ЛПС и СРО осигуряват необходимата минимална защита на работниците, но не и нужния клас на протекция и функционалност, даващи защита и сигурност при изпълнение на трудовите задължения на заетите автомонтьори, складов работник, управител, техн. сътрудници. Това се потвърждава и от извършената оценка на риска на работните места, в която е анализирано настоящото състояние на компанията и са акцентирани спрямо нуждите на конкретното работно място, по длъжности, като всички заети 16 лица, формират целевата група по проекта. За да бъдат предпазени, е необходимо подобряване на безопасността на работещите, със СРО с по-лека, дишаща, защитно предпазващи материи, със закупуване и допълване на средствата за лична защита с такива, изработени от по-добри и леки материали, осигуряващи функционалност, комфорт и по-високо ниво на протекция. Чрез закупуването на ЛПС и СРО, ръководството цели внедряването на най–добрите съществуващи европейски и български практики в областта на превенцията на риска за здравето и безопасността на труда в сервиза. При планирането и подготовката на проекта изцяло са отчетени и възприети нормите и изискванията на българското и европейското законодателство по безопасност и здраве в работния процес. Старите и амортизирани ЛПС ще бъдат рециклирани съгласно принципите на опазване на околната среда. Най-съществените рискове, които следва да бъдат предотвратени и намалени посредством ЛПС са свързани с основната дейност на фирмата по ремонт на МПС. В тази връзка се налага закупуването на широк спектър ЛПС за защита на всички части на тялото от различни потенциални вредни въздействия върху служителя. Планирани да се закупят по проекта са предпазни очила, полумаски за автомонтьорите и управителя, шлем и ръкавици за заваряване - 1 бр. за сервиза , които да се ползват само от лицата с правоспособност да извършват заваръчни операции, предпазни щитове за лице за автомонтьорите и управителя, антифони външни за предпазване на слуха, противосрезни ръкавици, устойчиви на въздействия от остри предмети и съоръжения за периода на изпълнение на проекта, предназначени за автомонтьорите и управителя. Работни обувки с алуминиева бомбе от водоотблъскваща, дишаща материя, леки и здрави с противопрободен материал, за предпазване от остри предмети. Необходимите ЛПС и СРО, които са заложени за изпълнение на дейността са подробно описани в Приложение V. Планираните за закупуване ЛПС и СРО , съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват, за периода на изпълнение на проекта. Включените в Приложение V, СРО и ЛПС с техните характеристики и функционално предназначение, не са осигурени към момента от дружеството и са по-висок клас предпазни средства за служителите., Contracted Amount: 9 983.37 , Reported Amount: 9 981.51
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и реконструкция, и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд.: Осигуряването на адаптирана работна среда, и подобряване на професионалния и здравния статус на служителите е основен приоритет на ръководството на ЕКИП АВТО. С реализирането на дейността е предвидено да се осигури цялостна здравословна и безопасна работна среда за служителите, чрез средства за колективна защита, с извършване на следните мерки, с цел повишаване на здравето и безопасността на служителите: 1/ Защита от неблагоприятен микроклимат. В рамките на изпълнение на дейността е предвидено реализиране на СМР за подобряване на работната среда и защита от неблагоприятен микроклимат, с поставяне на окачен таван в едно от помещенията на сервиза, в което не е изграден окачен таван, както в останалите 2 работни халета. Проблемният участък от сградата на сервиза е идентифициран в оценката на риска от СТМ и е приложен като точка в Програма за минимизиране на риска. В помещението е значително по-студено и влажно от останалите работни помещения, поради високото ниво на таване не се отоплява с природен газ. При изпълнението на мярката ще се получи конкретен положителен ефект, с предоставяне на благоприятен микроклимат в помещението, ще се отстранят проблемите, свързани с висока влага и ще осигури метеорологичен комфорт, подобрение на микроклимата в работното помещение. Дейността е предвидена да започне с намаляване на нивото на тавана в помещение с площ от 118 м2, от сегашните над 8 м., с редуциране на височината чрез поставяне на окачен таван до максимум 5 м. височина. Ще се преместят на по-ниско ниво и монтираните осветителни тела, с което ще се подобри и осветеността в помещението, приближаване на осветителните тела по-близо до обектите и служителите, по този начин ще се подобри и осветеността. В останалите халета на сервиза са изградени окачени тавани, с които се намалява обема на отопляемото и охлаждащо пространство. С извършването на планираните дейности по реконструкция, с който да се редуцира таванното ниво, ще се постигне синергичен ефект от извършване на намаляването на работно пространство, във всички работни помещения, с което ще се подобри работната среда и показателите на микроклимат в цялост. Това ще допринесе за предпазване здравето на работещите, безопасността им, елиминира потенциални рискове за здравето им. Ще се минимизират отсъствия от работа, поради респираторно заболяване, причинено от неблагоприятен микроклимат, вкл. излагане на висока влажност и ниски температури. Ще се подобри осветеността в работното пространство. 2/ Защита от прах и други вредни вещества. Поради естеството на дейността по предоставяне на услуги по ремонт на МПС, изпълнението на работните операции е свързано и с отделянето на прах, сажди, флуиди, които пречат на добрата работна среда, създават запрашеност и замърсяват работните помещения, работните облекла и могат да застрашат здравето на работещите в сервиза при вдишване. За решаване на тези проблеми е идентифицирано, закупуването на почистващ автомат за мокро почистване с цел почистване на източници на прахово замърсяване, сажди, капки от флуиди, а също и пароструйна машина за почистване на подови, стенни повърхности в халетата, каналите, праговете, пространства около подемниците, до които не може да достигне миещата машина. С нея ще могат да се почиства и пространството под стелажите с гуми на клиенти, където е затруднено почистването от прах и други замърсявания, но се натрупва в основите и стените. Почистващият автомат ще почиства подовете на работните зони, които са над 700 м2, в закритите пространства в сервиза, от течни и твърди замърсявания, текущо през деня и след приключване на ремонтни дейности за отстраняване на запрашеност и замърсеност в съответната работна зона. Почистващите устройства имат качеството на средство за колективна защита, предпазващо от вредни влияния върху здравето на служителите от прах и вредни вещества, ще ги предпазва от подхлъзване, пречинено от замърсена повърхност. Закупуването на активите е в съответствие с предписанията от извършена оценка на риска., Contracted Amount: 32 308.50 , Reported Amount: 32 100.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите включващо ремонт и оборудване на места за отдих, спорт, хранене и почивка в предприятията: Цел на дейността е адаптиране на местата за почивка и хранене съобразно нуждите и на служителите от приспособена работна среда, подобряване на физическия тонус на служителите. Като част от цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни условия на труд, в ЕКИП АВТО са разработени и внедрени режими на труд и почивка съобразно работните места. За целта в сградата на сервиза, на ет. 2 са разположени помещение за хранене, почивка, съблекалня, баня и тоалетни. Липсва оборудвано помещение за спорт, за което има възможност да се обособи, пред съблекалните, с площ около 40 м2. Сградата предоставя прозорци на по-високо ниво, за свеж въздух при трениране. В изпълнение на дейността по осигуряване на социални придобивки на заетите лица, са планирани за осъществяване на следните мерки за изпълнение на дейността: 1/ Оборудване на помещение за спорт. Работата на заетите се характеризира основно с наведен стоеж на тялото /при автомонтьорите/, със стояща /при административните служители/, неудобна работна поза, статично физическо натоварване и повтарящи се действия. Това налага провеждането на полупасивни и активни почивки за служителите.За предотвратяване възникването на мускулно-скелетни увреждания, стрес и преумора сред служителите е предвидено обособяване и оборудването със съоръжения на помещение за спорт. Помещението ще е с площ около 40 м2, между стаята за почивка и пред съблекалните. Всички служители ще имат достъп до спортните уреди, които ще може да се ползват и след работно време. Оборудвано с фитнес уреди и маса за тенис, спортно помещение ще допринесе за намаляване на статичното мускулно напрежение на гръбначния стълб и подобряване на кръвообращението на служителите, чрез извършване на движения на цялото тяло. Ще зареди служителите с положителни емоции и увеличи кръвообращението в организма. От друга страна наличието на спортни уреди, в оборудвана спортна стая, ще спомогне за подобряване на физическия и мускулен тонус на служителите, комуникацията и сплотеността между тях. Предвидено е спортната стая да се оборудва със следните уреди: - кардио уреди: велотренажор- 1 бр. и бягаща пътека-1 бр. - многофункционален силов уред, гладиатор -1 бр. За служителите, които не предпочитат силови тренировки е предвидено оборудване в помещението с маса за тенис, което използване ще донесе редица ползи за заетите. Тенисът на маса подобрява координацията между ръцете и очите и стимулира умствената бдителност и концентрацията, развива умствената острота, подобрява баланса и рефлексите, щади ставите на практикуващите спорта, изгаря калории и предлага социален контакт между играчите. Всички изброени положителни ползи, са от съществено значение за поддържане здравето на тялото и духа за заетите в ЕКИП АВТО ООД, включително и обхваща съществени ползи, за подобряване на физическата активноост и форма, които са необходими на служителите при изпълнение и на служебните им задължения, за превенция и предпазване от евентуални наранявания. 2/ Помещение за хранене и почивка, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Наличното в стопанския обект помещение за хранене и почивка е 34 м2, като не е оборудвано в цялост, не се използва рационално. В него са разположени, кухненски плотове, маси и столове. Проблем за заетите се явява това, че на пешеходно разстояние няма магазин или заведение за хранене, а най-близките са на повече от 1,5 км. За служителите това е неудобство, което отнема от обедната им почивка за предвижване с автомобили до места за хранене и магазини. В помещението няма хладилник и микровълнова печка, които да обслужват нуждите на работещите, в случаите когато носят храна от вкъщи, приготвят полуготова храна или да затоплят храна. Липсата на хладилник за съхранение, може да доведе до хранителни проблеми, заплашващи здравето на служителите. Топлата храна, особено през студените месеци, влияе добре върху правилното функциониране на организма. Продължава:, Contracted Amount: 45 250.94 , Reported Amount: 6 608.17
  • Activity: Дейност 5 - продължение. Осигуряване на социални придобивки за работещите включващо ремонт и оборудване на места за отдих, спорт, хранене и почивка в предприятията: Продължение на дейност 5: Наличието на ТВ приемник, в помещението за почивка, че спомага за ефективен отдих на заетите, през регламентираните паузи от работната дейност, включителни и за проследяване на спортни събития на екрана, което е обща страст и удоволствие на всички заети в дружеството. Със закупуването на целевото оборудване: хладилник-1 бр., микровълнова печка-1 бр., телевизор-1 бр. тези проблеми ще се решат и ще позволи всички служители да съхраняват, затоплят, приготвят храна, без евентуални неприятни последици за здравето, както и да се насладят на развлекателна и информирана почивка. 3/ Филтриращи апарати за питейна вода. Понастоящем в сервиза е разположен 1 диспенсър за минер. вода, разположен в приемната, който обслужва всички служители. Той е недостатъчен за 16 служители, и отдалечен от местата за почивка, което води до ненужни движения, особено за автомонтьорите. Установено, е че пиенето основно на минерална вода, може да доведе до неблагоприятни последици за здравето. Решението е поставяне на филтриращи апарати за питейна вода - 5 бр., разположени за удобство в близост до служителите. Определените пет места за поставянето им: стая за спорт, стая за хранене, приемна, до местата за краткотрайни почивки. 4/ Оборудване на помещение за преобличаене с индивидуални шкафове за съхранение. Необходимото оборудване се състои от система от шкафчета за съблекалня, включваща 16 бр. индивидуални шкафчета. Наличието на шкафчета за съблекалня, ще позволи на заетите да съхраняват безопасно личните и получени ЛПС и СРО, в адаптирани според нуждите на заетите шкафове за събличане., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ATAMA WELLNESS AND SPA, Contracted Amount*: 38 438.50 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BULMAK 2005, Contracted Amount*: 13 900.00 , Reported Amount**: 13 900.00
  • Contractor: MAGNUM-D, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 264.17
  • Contractor: QS BULGARIA, Contracted Amount*: 3 200.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CLEAN TECH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 18 200.00
  • Contractor: METALOBOX BULGARIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 344.00
  • Contractor: VICTRIX PRIMARY CARE GROUP PRACTICE OUTPATIENT, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 9 981.51
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 16.00

Financial Information

Total Project cost 102 017.09 BGN
Grant 102 017.09 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 54 261.33 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и оборудване на място за спорт по обособени позиции: Обособена позиция 1 - Велотренажор – 1 бр., Обособена позиция 2 - Бягаща пътека – 1 бр., Обособена позиция 3 - Многофункционален силов уред – 1 бр., Estimated Amount: 38 438.50
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Велотренажор – 1 бр
    Contractor: ATAMA WELLNESS AND SPA
    Contract total funded value: 38 438.50
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Бягаща пътека – 1 бр.
    Contractor: ATAMA WELLNESS AND SPA
    Contract total funded value: 38 438.50
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Многофункционален силов уред – 1 бр.
    Contractor: ATAMA WELLNESS AND SPA
    Contract total funded value: 38 438.50

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN