Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-2304-C01
Project Name Good working conditions at Outsource point
Beneficiary 204108670 Autsors Point SMLTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.11.2024
Start Date 29.11.2024
End Date 29.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Description

Brief description
Реализирането на настоящия проект ще позволи да се удовлетвори потребността от осигуряване на адекватни механизми за превенция на професионалните и здравни рискове в Аутсорс Пойнт ЕООД и ще помогне на предприятието да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Целевата група по проекта включва всички заети лица в предприятието. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени следните дейности:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
- Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд
- Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло съгласно Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло

Изпълнението на предвидените дейности е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат за цел намаляване въздействието върху околната среда , както и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Фирмата ни винаги е била ангажирана с опазване на околната среда като прилагаме разделно събиране на отпадъци, имаме фотосоларна инсталация за ел. енергия и участваме в различни екологични мероприятия. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде насочено към: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на предприятието– продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят следва да разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на фирмата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят изготвя и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Изпълнението на дейността ще включва следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта от деността е да мнимизираме негативното влияние от нашата дейност върху околната среда чрез оптимизиране изпозлване на ресурсите и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите., Contracted Amount: 8 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4: В рамките на тази дейност фирмата ще осигури колективни средства за защита с цел подобряване на работната среда и намаляване на рисковете за здравето на хората.Всички включени в дейността средства за колективна защита се основават на извършена оценка на риска и са препоръчани в утвърдената програма за минимизиране на риска. Следвайки политиката за постиганена по-високо качество на работните места и условия на труд се предвижда закупуване на: - Ергономични офис маси и столове за всички служители, които изпълняват продължителна принудително седяща работа- 41 бр. Ергономичните мебелли ще позволяват на работещия с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза и ще осигурят спазване на изискванията за рационална организация и ергономично окомплектоване на работното място. Ергономичните столове са специално създадени да отговорят на нуждите на хората, които по една или друга причина се налага да прекарват дълго време седнали. Столът е основната офис мебел, която служителите, работещи принудително седнали използват. Поради различните антропологични особености на работещите, нуждите за височина, дълбочина и наклон също са различни и е необходим стол с променящи се настройки.Високите потребители ще имат нужда да отдалечат седалката от облегалката на стола; обратното важи за хората с по-ниско телосложение. По-добрите възможности на столовете ще облекчат и предпазят работещите с продължителен трудов стаж от увреждане и заболявания на мускулно-скелетната система. Работещите прекарват седнали около 8 часа на ден, а този заседнал начин на живот носи със себе си висок рист от развитието на дългосрочни здравословни проблеми. Затова сме предвидили осигуряване на ергономични бюра с опция за промяна на височината, които ще помогнат да се подобрят здравословните навици в работна среда, като улесняват движението през работния ден. С помощта на контролен панел служителите ще могат да настройват желаната височина,така че да преминават от седнала към изправена позиция и обратно. - Подсигуряване на нови и качествени шумоизолиращи панели между работните маста- към момента има подсигурени шумоизолиращи стени между работните места, но са доста стари и не са функционални.Един от водещите фактори, които влияят на продуктивността и концентрацията на служителите е околният шум. Именно за това шумоизолацията на офиса е ключова за дейността и удовлетворението на хората в компанията. - Инверторни климатици с цел подобряване на микроклимата- предвижда се монтиране на климатици за подобряване на микроклимат- температура, влажност, скорост на движение на въздуха в работните помещения, неподсигуряващи нужните параметри на микроклимата съгласно нормативните изисквания за такива помещения. При провеждания контрол на параметрите намикроклимата, стойностите на относителната влажност на въздуха в работнитепомещения на администрацията са близки до долната граница .Сухият въздух в работната среда води до изсушаване на лигавиците на дихателните пътища и на очитесъс съответните последици ( дразнене на лигавиците, благоприятстваразпространението на респираторните инфекции, нарушава зрението).Според обема на предвидените помещения, където ще семонтират, са предвидени нови висок клас инверторни климатици с различна отопляема и охлаждащамощност, както следва: Инверторен климатик колонен с капацитет 48000BTU - 2 бр Инверторен Климатик с капацитет 15000BTU- 3 бр - Закупуване на 3 бр. въздухопречистватели за работните помещения- при работа в закрити помещения с многочислен персонал е нужно постоянен приток на чист въздух. Симптомите от замърсения въздуха в помещенията варират от хронични настинки до астма и различни респираторни инфекции Подсигуряване на пречистватели на въздух ще помогне да се елиминират опасни вируси и бактерии , алергени, както и вредни летливи газове. Уредите пречистват въздуха от редица замърсявания и опасни миризми, като по този начин намаляват симптомите на алергии, астми, дихателни затруднения и разпространението на зарази, Contracted Amount: 116 093.41 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло съгласно Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло: Дейността цели минимизране на риска за здравето при извършване на служебните задължения на служителите ни. Извършена оценка на риска установява завишени нива на шум в работните помещения, които са тип отворен офис.Работи се на комптър и в оценката на риска ни е препоръчано да осигурим предпазни очила за работа с компютър. Към момента не сме осигурили тези лични предпазни средста, което крие рискове за здравето на нашите служители. В рамките на проекта ще се закупят следните лични предпазни средства съгласно утвръдения списък на работните места при които се използват ЛПС и СРО: Очила за работа с компютър- очилата за компютър имат стъкла със защита от синята светлина (Blue Light Protection), UV защита и предпазване от компютърно облъчване на очите и доказано осигуряват до 90% по-малко умора в очите при работа с видео дисплей. Синята светлина има много къса дължина на вълната и по този начин произвежда по-голямо количество енергия. Проучванията показват, че с течение на времето експозицията на синия край на светлинния спектър може да причини сериозни дългосрочни увреждания на очите .Има много изкуствени, вътрешни източници на синя светлина, включително флуоресцентно и светодиодно осветление, телевизори с плосък екран, компютри, лаптопи, мобилни телефони и други. Най-силно забележима е синята светлина излъчвана от екранните изображения на компютри, електронни ноутбуци, смартфони и други цифрови устройства. Те излъчват значителни количества синя светлина и е важно да защитаате очите си, особено ако работата и ежедневието Ви е свързана с продължително гледане в такива източници на вредни и уморителни за очите лъчи. Очилата са най-добрата защита за очите при продължителна ежедневна работа с компютри, лаптопи, таблети или телефони излъчващи вредни и уморителни за очите лъчения. Външни антифони с устройство за двустранна комуникация 41бр. - Работещите използват в работния процес слушалки с които провеждат разговори с клиенти, но не са шумоизолиращи и се чува страничен шум от говорене на другите служители. Работата в офис изисква висока концентрация от страна на всички служители. Всяка позиция има своите специфики и оптималната среда е тази, която дава възможност на всеки от присъстващите да извършва дейността си по спокоен и комфортен начин. Един от водещите фактори, които влияят на продуктивността на служителите е околният шум. Високите нива на шум пречат и разсейват екипите и като понижават цялостната продуктивност. Именно за това външните антифони с устройства за комуникация не само помагат на служителите да се предпазят от наднормения околен шум, но също така улесняват провеждането на телефонни разговори със свободни две ръце в шумна среда. , Contracted Amount: 55 121.22 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN