Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0215-C03
Project Name Home care in Pomorie Municipality
Beneficiary 000057179 Pomorie municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 17.03.2023
Start Date 01.04.2023
End Date 01.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Поморие

Description

Brief description
Текущата демографска ситуация в Република България очертава сериозна криза, свързана с продължаващо намаляване и застаряване на населението. Увеличаване на здравословните проблеми на населението, както и нарастване на броя на самотно живеещите стари хора и лица в нужда от индивидуализирана подкрепа, също спомага за задълбочаването на негативните демографски тенденции. Постигнатите положителни резултати, чрез реализацията на проекти за предоставяне на грижи в домашна среда, мотивират Община Поморие да търси възможност за надграждане и разширяване на спектъра от почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, включващи и психологическо консултиране, чрез които да се подобри качеството на живот на възрастните хора и хората с увреждания. Изпълнението на настоящия проект ще осигури продължаване и надграждане на създадения през годините модел за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги за възрастните хора и лицата с увреждания, които са в невъзможност за водене на самостоятелен живот и ще допринесе за подобряване на техния социален, здравен и психологически статус. Освен предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастните хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания е предвидена и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. На представителите на целевите групи, ще бъде предоставяна информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания и съдействие, консултации със специалисти при необходимост. С цел повишаване качеството на услугите, за персонала пряко ангажиран с предоставянето им за крайните потребители, ще бъдат провеждани обучения и супервизии. Целта на проекта е да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Настоящото ПП е ориентирано към изпълнението на дейности и мерки, целящи да допринесат за соц. включване, чрез предоставяне на богат спектър от мобилни интегрирани услуги в общността за 52 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. В рамките на проекта се предвижда предоставянето на следните дейности за период от 20 месеца: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Допустимо е също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и соц. значими заболявания, включително консултации със мед. специалисти при необходимост.4.Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги в домашна среда. Услугите ще се предоставят на базата на идентифицираните специф. потребности на лицата от целевата група, в резултат на извършена Индивидуална оценка на потребностите и подбор на потребителите. Ще бъде назначен персонал от 11 лица,на трудов договор,на 8-часов работен ден,за срок от 20 месеца, след проведена конкурсна процедура за подбор за: -координатор/диспечер-координира и организира дейностите между потребителите и лицата,предоставящи услуги по проекта,следи за качеството на предоставяните услуги и надлежното водене на документацията по проекта.За връзка с екипа ще има обособен централен офис и обявен телефон, на който ще дежури диспечера. -психолог-извършва психологически консултации и подкрепа на потребителите от целевата група, съгласно индивид. им потребности -социален работник-изготвя досиетата на потребителите, извършва групова и индивидуална социална работа,информиране и консултиране за правата им по действащото законодетелство -мед. сестра-изготвя плановете за здравни грижи на потребителите и отговаря за тяхното изпълнение, вкл. и информиране и консултиране относно превенция и профилактика на здравето и соц. значими заболявания -рехабилитатор-извършва рехабилитационни и физиотирапевтични процедури по домовете на потребителите, на база предварително изготвен план за рехабилитация и преглед при медицински специалист за назначения -изпълнители доставки/5броя/-извършват посещения по домовете на потребителите и по техни заявки извършват доставка на необходими стоки и консумативи, заплащане на битови сметки, съдействие за посещения и ползване услугите на различни институции; -шофьор-ще управлява предоставеното му МПС,с цел транспортиране на екипа от специалисти до домашния адрес на потребителите и при необходимост потребители по предварително уточнени маршрути. Разходите,които формират размера на компенсацията са в размер на 436 886,63 лв.,разпределени както следва: *330 785,59 лв. са предвидени за възнаграждения на персонала, формирани на база Наредбата за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на соц. услуги, които се финансират от Д. бюджет. Обща ст-ст на разходите за възнаграждения за 20 месеца са: координатор/диспечер-31 100 лв.;психолог-31 100 лв.; социален работник-31 100 лв; мед. сестра-31 100 лв;рехабилитатор-31 100 лв.; изпълнители доставки /5броя/-155 500 лв.; шофьор–19 785,59 лв. *106 101,04 лв. са всички присъщи разходи, свързани с изпълнението на проектните дейности: работно облекло, вкл. и лични предпазни средства- 10 000 лв.;трудова медицина-3500 лв.; провеждане на обучения и супервизия-11 250 лв.;командировки (пътни разходи)-5500 лв.;материали и консумативи-49 676,16 лв.;гориво-15 500 лв.;режийни и разходи за поддръжка на помещението, в което ще се администрира услугата- 10 674,88лв., Contracted Amount: 449 247.17 , Reported Amount: 449 247.17

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 52.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 52.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 449 247.17 BGN
Grant 449 247.17 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 449 247.17 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN