Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1351-C01
Project Name Adapted working environment in „AGROSTAR 2016" EOOD
Beneficiary 203855638 "AGROSTAR 2016" EOOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 02.12.2024
Start Date 01.03.2025
End Date 01.09.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Родопи, с.Първенец

Description

Brief description
АГРОСТАР 2016 ЕООД е фирма извършваща производство и търговия на ядки, семена и сушени плодове. Регистрацията на фирмата е от 2016, като на пазара се предлага известния асортимент от ядки, семена и миксове сушени ядки и плодове. Компанията е известна на пазара,не само на регионално,но и на национално ниво.
Целевата група, включена в проектното предложение са 13 заети лица в дружеството. 
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ , Contracted Amount: 2 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Опасностите от неблагоприятен микроклимат в климатизирани помещения са свързани най-вече със скоростта и посоката на създавания въздушен поток в режим на охлаждане. Неблагоприятните ефекти от недобре насочената хладна въздушна струя са свързани с неврологични симптоми и заболявания на периферната нервна система и водят да болки и схващания в областта на врата, раменете, кръста и др. Тази дейност е насочена към подобряване на условията на работната среда за всички заети в компанията. Дейността на фирмата се извършва в големи производствени помещения, което затруднява отоплението и осигуряването на оптимален комфорт за служителите, което поражда необходимостта от монтирането на 6 броя – климатици в производствените помещения и 2 броя климатици за складовите помещения на адрес с. Първенец (общ.Родопи), 4110, ул."Родопи" № 2. Всяко отклонение от комфортните микроклиматични условия предизвиква преходни или трайни изменения във функционалното състояние на човека с повишен риск за здравето му. По естеството на своето въздействие той се отклонява от приетите норми и влияе като охлаждане и прегряване на работоспособността и здравето. Микроклиматът е естествен елемент на жизнената среда, който действа постоянно върху условията на труд, има висока експозиция на рискови фактори и провокира възпалителни и алергични заболявания (дихателна система, опорно-двигателен апарат, периферна нервна система), спастични състояния (бронхиална астма) и други заболявания.В рамките на дейността са предвидени средства за подобряване на микроклимата като фактор на работната среда - температура, влажност, скорост на движение на въздуха. Такива мерки са записани и в програмата на АГРОСТАР 2016 ЕООД за дейността за намаляване на риска. Понастоящем в производствените помещения се отопляват с климатици, които са експлоатирани повече от 6 години и не са достатъчно ефективни за отопляване и охлаждане на големи помещения. В най-студените и най-горещите месеци от годината трудно успяват да поддържат необходимия здравословен микроклимат. Подобряването на микроклимата в работните помещения е насочена за следната целева група - пакетировач - 6 зети лица, началник смяна - 1 заето лице, продавач-консултант - 2 заети лица, шофьор лекотоварен автомобил - 1 заето лице, общ работник в промишлеността - 2 заети лица .В рамките на дейността е предвиден за закупуване на 1 подов климатик за административното помещение с цел подобряване на микроклимата, като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда, което ще обезпечи следните длъжности от целевата група: управител – 1 заето лице. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. , Contracted Amount: 29 375.29 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5/Част 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Пространство в производствената база е изцяло заето с машини и оборудване пряко свързани с дейността на фирмата, което води до невъзможност да се осигури достатъчно място за отдих и почивка и място за хранене на персонала. Поради този факт в дейността е заложено закупуването на 2 броя контейнери, от които единия е предназначен за хранене и отдих, а другия за съблекалня на служителите. Пасивните физиологичните почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Предвидено е единия контейнер да се монтира модулна кухня – 1 бр., хладилник– 1 бр., микровълнова – 1 бр. готварска печка – 1 бр. телевизор – 1 бр. диван – 1 бр., маса+8 стола – 1 бр., кафе машина – 1 бр., за осигуряване на благоприятен микроклимат е предвиден за закупуване на климатик, който също е предназначен за контейнера за отдих и почивка. В другия контейнер, който е предназначен за съблекалня е заложено следното обзавеждане: шкаф – 1 брой и пейка – 1 брой. Горецитираното оборудване е предназначено за следната целева група: управител – 1 заето лице , пакетировач - 6 зети лица, началник смяна - 1 заето лице, продавач-консултант - 2 заети лица, шофьор лекотоварен автомобил - 1 заето лице, общ работник в промишлеността - 2 заети лица . Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт В производствената база е обособен кът, който е определен за спорт на персонала. Заложено е закупуването на велоергометър - 1 бр. и бягаща пътека – 1 бр. за горецитирана целева група. , Contracted Amount: 58 803.31 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5/Част 2: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Част 2: ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 99 856.46 BGN
Grant 99 856.46 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN