Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0639-C01
Project Name Ensuring an adapted working environment at Bret Consult EOOD
Beneficiary 200804836 BRET KONSULT
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 25.11.2024
Start Date 25.11.2024
End Date 20.10.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Проектното предложение ще се изпълни в град Пловдив, в Брет Консулт ЕООД-счетоводно предприятие, с 10 броя заети лица.
Целите, които си поставя нашето предприятие при изпълнението на проекта, ще бъдат постигнати чрез изпълнение на дейностите по проекта:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, както и обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - очила, със специални филтри за работа с компютър, които са задължителен елемент при работа на компютър, а служителите на счетоводното ни предприятие работят основно на компютър.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства – ергономични столове за всички служители на предприятието, които ще осигурят ергономия при работа, която е така важна, при работа в седнало положение на пълен работен ден.
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Тази дейност е свързана с извършване на строително монтажни работи, които да обособят две помещения за служителите - помещение/обособено място за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд в предприятието и помещение/обособено място за краткотраен отдих и спорт. Помещенията ще бъдат оборудвани с необходимото обзавеждане и оборудване, необходими за осъществяването на дейността.
В разходите на проекта са предвидени и непреки разходи, свързани с изпълнението и отчитането на проекта, а именно разходи за ръководител на проекта, счетоводител на проекта, както и разходи за осигуряване на публичност и информация, за да се осигури по-голяма прозрачност на подкрепата от ЕС, както и по-голяма информираност за положителния ефект върху живота на хората.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, както и за намаляване въздействието върху околната среда, и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги в Брет Консулт ЕООД. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с (неизчерпателно): - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите; - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции и др. Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС): В рамките на дейността Брет Консулт ЕООД планира да закупи и осигури ЛПС за своите служители - диоптрични очила за работа с компютър. Това ще бъдат ЛПС, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. Целта на закупуването на тези ЛПС е да се осигури безопасна работа на служителите при работа с компютър, като това ще надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, съгласно ЗЗБУТ, като се осигурят очила със специални защитни покрития. Към момента служителите или използват очила, в зависимост от диоптъра, който имат (8 лица от целевата група), или не използват очила (2 лица от целевата група). Затова, съгласно утвърдената от кандидата програма за минимизиране на риска, която съдържа идентифицираните опасности и рискове при работа с компютър, както и препоръчаните мерки от оценителите, е обоснована нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС, а именно очила за работа с компютър със следните покрития: - антирефлексно покритие (АР) – противоотpажателно покритие, което намалява отpаженията върху пpедната повърхност на стъклото и са по-естетични – виждат се очите, а не отраженията. Някои модели стъкла имат антиpефлексно покритие и от вътpешната страна на стъклото, което намалява паpазитните обpази. Като цяло антиpефлексните покpития имат способността да пpопускат повече светлина до очите, което намалява зpителната умоpа. Поради това вече се възприемат като минимален стандарт за стъкла за всякакви цели, измествайки стъклата без покрития. Антиpефлексните покpития са с pазлична степен на пpотивоотpажателната способност – като най-високите класове са за нощно шофиране, за да намаляват отблясъци от насрещни фарове или мокpи настилки - такова покритие за нощно шофиране е необходимо да се предвиди за едно от лицата от целевата група, който е на длъжност шофьор на лекотоварен автомобил. - филтъp за синя светлина висок клас специално антиpефлексно покpитие, което абсоpбира опасната синьо-виолетова светлина от устройства и изкуствено осветление.Същевременно пропуска повече светлина, което намалява зpителната умоpа. Има кpасив леко синкаво-виолетов оттенък. През тези очила светлината на екpана е по-омекотена, а очите не се напpягат и умоpяват. Личните предпазни средства, които ще се закупят, ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие, По смисъла на чл. 6 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства (Приета с ПМС № 5 от 11.01.2018 г., обн., ДВ, бр. 6 от 16.01.2018 г., в сила от 21.04.2018 г.) Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита, а именно, предвидено е закупуването на 10 броя очила със защитни покрития. Планирано е ЛПС да се използват, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Целта на дейността е насочена към осигуряване на ЛПС, които да осигурят здравословни условия на труд при работа с компютър на административния персонал (9 лица от целевата група) и при шофиране, на лицето, назначено на длъжност шофьор на лекотоварен автомобил (и лице). Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на дейността Брет Консулт ЕООД планира да закупи и осигури колективни предпазни средства за своите служители - ергономични офис столове. Модернизацията, която ще бъде извършена, с оглед повишаване на здравето на служителите, е свързана с осигуряване на ергономия при работа. Към момента на кандидатстване, на всеки служител в Брет Консулт ЕООД е осигурен офис стол, за работа на бюро. Столовете са максимално удобни, но бюджетни по своя характер, което не осигурява достатъчна ергономия на работа. Поради това и конкретният ефект, който очакваме в резултат на планираната модернизация, е осигуряване на ергономични столове, на които служитулите да могат да работят 8 часа, без това да се отрази негативно на тяхното здравословно състояние, поради неминуемото обездвижване или работа в неудобна поза. Съответно предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, чрез осигуряване на максимално удобна и ергономична среда за работа и ще избегне нежелани последици в края на работния ден като схващания и обездвижване, които са изключително вредни за човешкия организъм. Необходимостта от предвиденото защитно средство произлиза и от оценката на риска, приложена към настоящото проектно предложение. Съгласно приложения от Управляващия орган списък на мерки за реконструкция и модернизация на обекти, съобразно идентифицираните рискове, Брет Консулт се стреми да постигне - Ергономия при работа, чрез осигуряване на своите служители на ергономични офис столове. Тези столове не са технологично обновяване в предприятието, а целят осигуряване на всички служители на ергономия при работа, тъй като през целия работен ден, те са принудени да седят в столове, пред своите компютри, поради което ергономичните столове ще допринесат за подобряване на здравословните условия на труд. По отношение на закупуването на ергономичните офис столове за служителите ще се спазват „Нормите за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5. Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи са посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./. Целта на дейността е насочена към осигураване на ергономия при работа. Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество., Contracted Amount: 10 740.00 , Reported Amount: 8 167.50
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: В рамките на изпълнение на дейността, ще се обособят - помещение/място за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение/място за краткотраен отдих и спорт. Изборът на включените в проекта социални придобивки е свързан с осигуряване на служителите на обособени места за отдих, хранене и спорт, и са предвидени в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, които са свързани с необходимостта от почивка в обособено място, където не са разположени монитори, както и от извършване на дори и краткотрайни спортни упражнения, за да се минимизират вредите от целодневното обездвижване, което е следствие от дейността в едно счетоводно предприятие, където дейностите се извършват на бюро и при работа с компютър. Резултатие от дейността ще се постигнат чрез извършване на СМР и закупуване на необходимото обравеждане на двете обособени места за отдих и спорт. Брет Консулт ЕООД предвижда да извърши следните ремонтни дейности, за обособяване на мястото за хранене и мястото за отдих и спорт: - Изграждане на прозорци на стая за отдих и почивка - размер 1,16 кв.м. - Лед осветление за помещение за хранене и помещение за отдих/окабеляване и монтаж - 10 броя - Шпакловане и боядисване на стени на помещения за отдих и спорт на персонала - размер 55 кв.м. - Изграждане на преградни стени от стъкло за обособяване на помещение за хранене - размер 20 кв.м. За целите на обособяване на помещенията и извършване на необходимите СМР, Брет Консулт ЕООД ще използва собствено помещение с площ над 100 кв.м., като извършвайки предвидените СМР, ще отдели пространствата, които са във фокуса на настоящата проектна дейност. След приключване на проекта, Брет Консулт ЕООД ще запази предназначението на ремонтираните помещения за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. За осъществяване на дейността е необходимо да се закупи оборудване и обзавеждане на обособените места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка, както следва: - Кожен диван двойка - 2 броя - необходими за отдих на служителите - Ниска холна маса 2 броя - необходими като място за отдих, когато служителите имат желание да изпият по едно кафе или чай - Трапезна маса - осигурява мястото за хранене и почивка - Столове за мястото, осигурено за хранене - 10 броя, които са необходими в мястото за хранене за служителите - Модулна кухня, изработена по поръчка в мястото за хранене и почивка - Израбоотка и монтаж на кухня по проект - изградена от ПДЧ с висока плътност и меламиново HPL покритие. Височина с плот 90 см, дълбочина с плот 60 см, дължина 180 см. и ъгъл 50 см. - Кафе автомат - за хранене - Хладилник - за хранене - Микровълнова печка - за хранене - Мултикукър - за хранене - Прахосмукачка - за чистота - Сешоар - за хигиена - Диспенсър за вода - Телевизор - за почивка - Пречиствател на въздух 2 броя - чистота и здраве, единия за мястото за отдих, а другият за мястото за спорт Всичко изброено по-горе осигурява мястото за почивка и хранене на служителите - Бягаща пътека и тренажор това е оборудването, което предвиждаме да осигурим на служителите в обособеното място за спорт, с цел повишаване на здравословните условия на труд в предприятието, като се осигури възможност за спортуване на място. Сплит климатик - 2 броя - по един за двете помещения/обособени места Целта на дейността е насочена към осигуряване на служителите на обособени места за отдих, хранене и спорт, и са предвидени в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, които са свързани с необходимостта от почивка на работното място, която да повиши работоспособността на служителите, како същевременно се погрижи и за тяхното здраве. Дейността по проекта е съвместима с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, поради своето естество., Contracted Amount: 59 847.71 , Reported Amount: 61 016.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NET AGENT, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: MISHELSTROY GROUP, Contracted Amount*: 13 287.20 , Reported Amount**: 13 287.20
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA, Contracted Amount*: 8 167.50 , Reported Amount**: 8 167.50
  • Contractor: OFIS KONSUMATIVI, Contracted Amount*: 62 729.55 , Reported Amount**: 62 729.55
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 83 974.44 BGN
Grant 83 974.44 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 83 974.44 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 816.75 0.00 816.75 КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 500.00 0.00 1 500.00 ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 670.96 0.00 4 670.96 ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на обзавеждане и оборудване, лични предпазни средства, както и средства за колективна защита, във връзка с изпълнение на Проект № BG05SFPR002-1.004-0639, “Осигуряване на адаптирана работна среда в Брет Консулт ЕООД” в три обособени позиции: Обособена позиция № 1 Доставка на лични предпазни средства Обособена позиция № 2 Доставка на средства за колективна защита Обособена позиция № 3 Доставка на оборудване и обзавеждане за обособените места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка , Estimated Amount: 73 469.55
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 Доставка на лични предпазни средства
    Contractor: OFIS KONSUMATIVI
    Contract total funded value: 15 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 Доставка на средства за колективна защита
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA
    Contract total funded value: 8 167.50
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 Доставка на оборудване и обзавеждане за обособените места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане за обособените места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в изпълнение на Проект № BG05SFPR002-1.004-0639, “Осигуряване на адаптирана работна среда в Брет Консулт ЕООД”, Estimated Amount: 47 729.55
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и обзавеждане за обособените места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в изпълнение на Проект № BG05SFPR002-1.004-0639, “Осигуряване на адаптирана работна среда в Брет Консулт ЕООД”
    Contractor: OFIS KONSUMATIVI
    Contract total funded value: 47 729.55
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на СМР, във връзка с изпълнение на Проект № BG05SFPR002-1.004-0639, “Осигуряване на адаптирана работна среда в Брет Консулт ЕООД”, Estimated Amount: 13 287.20
  • Differentiated position 1: Извършване на СМР, във връзка с изпълнение на Проект № BG05SFPR002-1.004-0639, “Осигуряване на адаптирана работна среда в Брет Консулт ЕООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Услуги,във връзка с разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд,съобразно спецификата на конкретните работни места в Брет Консулт ЕООД:1.1Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност,свързана с прилагането на „зелени“ практики;1.2Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси,съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места;1.3Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието 1.4Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,вкл.обучение на персонала за въвеждането на съответните промени,във връзка с изпълнение на Проект №BG05SFPR002-1.004-0639,“Осигуряване на адаптирана работна среда в Брет Консулт ЕООД”, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги, във връзка с разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в Брет Консулт ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN