Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0812-C01
Project Name Green models and social benefits in Moni-Kolors Ltd
Beneficiary 202864928 "MONI COLORS" Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 02.12.2024
Start Date 02.12.2024
End Date 02.10.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Мони-Колорс ООД е малко предприятие с основна дейност в повърхностната обработка на метали, в т.ч. боядисване и полагане на антикорозионни покрития, което в последните две години се развива бързо и динамично в резултат на качествената работа и добра репутация. Развитието предполага бързо увеличаване на персонала поради по-големия обем поръчки и разширяване на портфолиото от дейности.
Общият брой лица, определени като целева група по проекта, е 61 - 1 самонает управител, 4 лица административен персонал и 56 лица, работещи в производството, като зелените модели ще бъдат разписани по длъжности - общо 10 броя зелени карти. 
Всички 61 лица, обаче, имат необходимост от място за хранене и отдих, както и съблекални, тъй като в момента не разполагаме с обособени за това места. 
За целия персонал е необходимо да бъде структурирана и разяснена стратегията ни за организиране на зелени работни места и преминаване на дейността ни към принципите на кръговата икономика. Усилията на мениджърския екип са насочени изцяло към отговаряне на съвременните изисквания за зелено производство дори и в нашия бранш, което е ключов фактор за излизането ни на международните пазари и е предпоставка да бъдем избрани за изпълнител от международни фирми. 
Социалните придобивки са много важни за удовлетвореността и повишаване работоспособността на работниците и служителите, както и запазване на здравето им. По тази причина са предвидени за закупуване 8 броя оборудвани фургони - 3 от тях за хранене, 4 за осигуряване на условия за преобличане и почивка и 1 санитарен. Фургоните ще бъдат позиционирани непосредствено до производствените помещения, в прилежащо дворно място. 
В резултат на изпълнението на проекта ще имаме възможност да осигурим безопасни и здравословни условия на труд и почивка, както и да подпомогнем прехода си към климатично неутрални дейности с минимално негативно влияние върху околната среда.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Ние сме компания с особен афинитет към зелените модели на работа и минимизиране на въглеродния отпечатък от дейността ни. Концепцията за зелено предприятие е залегнала още в организирането на технологичните ни дейности и се отнася до всички производствени процеси, като отпадъците от производството ни се събират разделно така, че да могат да бъдат изпратени по съответните направления - за преработка или унищожаване по регламентиран начин, а където е възможно - за повторно използване и влагане в производствения процес. Отчитаме, обаче, че е необходима оптимизация на ниво комуникиране на моделите с работниците и служителите, както и анализ и идентифициране на допълнителни възможности за прилагане на зелени модели. Моделът на работа е глобален, основно на ниво мениджмънт, и се отнася по-скоро до организацията на производствените процеси, както и материалите, които се използват и особено ефективното им влагане в производствените процеси. Ние генерираме опасни отпадъци, като стриктно спазваме изискванията по отношение на предаване и утилизирането им съобразно кода на отпадъка. Водим и стриктна документация за количествата им. Зеленият и дигиталният преход променят икономиката, придвижвайки я към ресурсно-ефективна, кръгова, цифровизирана и климатично неутрална и с това — трансформират пазара на труда, в който се очаква новите технологии, дигитализацията, изкуственият интелект и роботиката да създават нови работни места, да променят съществуващи или да заменят други. Тези процеси изискват постоянни и динамични промени в набора от умения на млади и възрастни в процеса на придобиване, надграждане и актуализиране по такъв начин, че да са в крак с потребностите на икономиката и пазара на труда. Това, съответно, изисква и от работодателите непрекъснат анализ и синхронизиране на дейностите със съвременните изисквания. От друга страна, наличието на глобална концепция за развитието на компанията ни в тази посока, все още не вклюва цялостно изграждане и разписване на модели за зелено работно място за съответсните длъжности. В изпълнение на тази дейност предвиждаме да бъдат направени различни анализи на особеностите на ключови длъжности, като те бъдат оптимизирани в контекста на установените възможности по отношение на разписване и въвеждане на ежедневни практики, свързани със спестяване на енергия, вода, материали, ресурси и консумативи, разделно събиране на отпадъци, съответно да бъдат измерени и еквивалентите на спестени въглеродни емисии от дейността ни. Чрез обучението на служителите и изнасянето на фактите по интересен за тях начин ще ги мотивираме да започнат да мислят в посока екологосъобразен начин на живот, тъй като според нас, промяната в мисленето е първата стъпка към постигането на целите на въглеродно неутрална икономика, което трябва да е цел на всеки. Зелената ни концепция ще бъде допълнително надградена и разписана, като въведените "зелени" карти за съответната длъжност, ще допълнят практиките ни. Разписаните модели ще бъдат вменени като задължителни в длъжностните характеристики за съответните длъжности. Дейността включва следните четири етапа, които ще бъдат реализирани в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Въвеждането на физиологични режими на труд и почивка по време на работа е задължение на работодателя и е неразделна част от цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Това е регламентирано в ЗБУТ и НАРЕДБА № 15 ОТ 31 МАЙ 1999 Г. ЗА УСЛОВИЯТА, РЕДА И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ФИЗИОЛОГИЧНИ РЕЖИМИ НА ТРУД И ПОЧИВКА ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на здравеопазването, Обн. ДВ. бр.54 от 15 Юни 1999г Физиологичният режим на труд и почивка /ФРТП/ представлява научно обоснована система за продължителността, реда и начина на ползване на периодите на почивка, осигуряващи висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето и работоспособността на работниците. Това е задължителен елемент от цялостната ни фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд още от създаването на компанията. Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда на високо ниво при запазено здраве на работещите. Според нас, правилната организация на труда и физиологичният режим на труд и почивка, трябва да осигуряват оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Основен критерий за ефективността на всички решения за оптимално протичане на трудовите процеси е състоянието на работоспособността, която зависи от множество фактори и се измерва с резултатите от изпълнението на трудовите задачи. Препоръчва се място на провеждане на почивките да се осъществява извън работните помещения, в стаи за почивка, които да осигуряват необходими условия за възстановяване на работещите. При невъзможност за организиране на стаи за почивка се допуска ползването на т.нар. “кътове за почивка”, а ако характера на работа не позволява – възстановяването се извършва на работното място. Поради липса на възможност за обособяване на специализирани помещения за преобличане и почивка, както и такива за хранене в обхвата на самите производствени помещения, необходимо е тези придобивки да бъдат обособени извън производственото помещение. По тази причина, предвидени за закупуване са 8 броя оборудвани контейнери (фургони), като 4 от тях ще бъдат пригодени за помещения за преобличане, 3 ще бъдат обособени като помещения за хранене и почивка и 1 ще бъде оборудван като санитарно помещение и поставен в непосредствена близост до съблекалните. Фургоните са изцяло преносими, без двигател, с размери 300х900х280 см. Фургоните, предназначени за съблекални, са оборудвани с метални, заключващи се шкафчета и пейки с дървени летви за удобство на хората. Във всеки фургон ще има по 15 шкафчета, като общият им брой ще покрие броя на работещите. Там те ще могат да оставят дрехите, с които са дошли на работа и личните си вещи. Непосредствено до тези фургони ще бъде разположени и санитарен такъв, в който ще бъдат разположени 4 бани, 4 мивки и 3 тоалетни и 2 писоара, които ще бъдат обособени като кабинки със затварящи се вътрешни врати. Ще бъде поставен и голям електрически бойлер, за да се осигури подходяща температура на водата за къпане. Фургоните, предназначени за хранене и почивка ще бъдат изцяло оборудвани с всичко необходимо, като във всеки от тях ще има кухненски шкаф с плот, мивка със смесител, хладилник, 3 броя маси с по 6 стола всяка, кафемашина, микровълнова фурна. Така ще се осигури максимално удобство за притопляне на храна при необходимост, както и място за социални контакти във времето за почивка, когато атмосферните условия навън не позволяват това. Всичко фургони ще бъдат климатизирани, за да се осигури оптимален микроклимат както в помещенията за преобличане, така и тези за почивка. Фургоните ще бъдат разположени в дворното място, прилежащо към производствените ни помещения, но непосредствено до тях. , Contracted Amount: 223 960.00 , Reported Amount: 221 380.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Dessislava, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: Top Haus Ltd, Contracted Amount*: 221 380.00 , Reported Amount**: 221 380.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 61.00 , Reached amount: 60.00

Financial Information

Total Project cost 248 556.00 BGN
Grant 248 556.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на 8 броя мобилни фургони (контейнери) – оборудвани, Estimated Amount: 223 960.00
  • Differentiated position 1: Мобилнни фургони (контейнери) - 8 броя
    Contractor: Top Haus Ltd
    Contract total funded value: 221 380.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN