Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1014-C01
Project Name Adapted work environment in TIP Ltd
Beneficiary 200347377 TIP
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 12.11.2024
Start Date 12.11.2024
End Date 12.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Description

Brief description
Основната цел на проектното предложениe е подобряване на работната среда и качеството на работните места в дружеството, което ще се постигне чрез изпълнението на следния комплекс от допустими по процедурата дейности:
- разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд; 
- осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
- осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. 
Реализирането на дейностите е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяването на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите по проекта. 
Предвидените дейности се очаква да допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работнa среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е да разкрие същностните черти и характеристиките на зеленият модел като средство за решаването на проблемите със забавянето на икономическият растеж и загубата на работните места, както и продължаващото влошаване на качеството на околната среда и деградацията на екосистемите. Идеята е екосъобразна, конкурентноспособна, зелена икономика, като принос към устойчивото развитие на ефективно използване на ресурсите. „Зелените“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните дейности и изготвянето на „зелени“ карти за организация на работни процеси и на конкретните работни места, ще намалят екологичният отпечатък. Това ще доведе до намаляване потреблението на енергия, генерирането на отпадъци, потреблението на ресурси и генерирането на въглеродни емисии. Дейността ще бъде насочена към 52 служителя от компанията, обединени в една целева група (описана в т. 9 Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение ). 'Дейността' включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Провеждане на вътрешен одит с екип от специалисти в областта и оценка на моментното състояние на фирмата по отношение на организацията на труд, възможностите за цялостно прилагане на 'зелени модели' на управление и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Изготвяне на доклад с резултати от проведения одит, с конкретни цели и задачи, предвидени да се изпълнят по отношение дейностите описани в Проекта, както и залагане на срокове и конкретни отговорни лица. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. На база извършената оценка на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, ще бъдат разработени „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, където е приложимо и съгласно обхвата на конкретната дейност. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На база извършения вътрешен одит, оценка на моментното състояние на предприятието и прилагането на 'зелени' модели, ще бъде разработен план от мерки за поетапно изпълнение на поетите ангажименти и преминаване към 'зелен 'модел на управление, както на отделни звена, така и по отношение на управление на човешките ресурси. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. • Разработване и провеждане на обучение „Устойчиво развитие“ и влияние на дейността на фирмата върху околната среда, начини и методи за намаляване на въглеродния отпечатък и индивидуалният принос на всеки служител; • Разработване и провеждане на обучение за видове генерирани отпадъци от цялостната дейност на фирмата, методи и средства за рециклиране и редуциране; • Извършване на извънредни инструктажи във връзка с въведените промени, касаещи опазване на околната среда и устойчивото развитие, както и функционирането на „зелените модели“ във всяко едно направление на предлаганите от фирмата дейности и услуги; • Изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите; • Въвеждане на Модел за зелено управление на човешките ресурси. , Contracted Amount: 10 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.": Според Международната организация на труда (МОТ) "бърнаут" е "професионално състояние на хронично емоционално, физическо и психическо изтощение, което се развива в резултат на дългосрочен стрес на работното място, който не е успешно преодолян". COVID пандемията също има сериозни ефекти върху менталното здраве на работещите. Според проучване на Световната здравна организация (СЗО) от 2021 г., близо 1 в 3 души в света са съобщили за психично здраве или проблеми със свързаното с психичното здраве поведение през първата година от пандемията. Проектът предвижда предоставяне на психологическа подкрепа на работещите в предприятието "ТИП" ЕООД . Психологичната подкрепа ще се осъществява чрез индивидуални психологически профили и групови сесии. , Contracted Amount: 10 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.": ТИП ООД е със седалище град Видин. Основната и дейност от 2010 г. е търговия с горива на дребно. Бензиностанциите на ТИП работят без прекъсване и осигуряват на своите клиенти качествено обслужване. Политиката на компанията е насочена към безопасни условия на труд и опазване на околната среда. Ръководството на компанията се стреми непрекъснато да гарантира и повишава сигурността по време на работа и така да сведе до минимум риска от трудови злополуки. За целта в компанията се извършва непрекъснат контрол на трудовата дисциплина и спазване на условията за безопасност при работа, свързана с търговията с горива. В нашите обекти, обаче липсват обособени места за хранене, почивка и преобличане. Това са обекти са с непрекъснат денонощен режим на работа и смените обичайно са по 12 часа дневни и нощни, а и няколко работещи редовна смяна. През цялото време се обслужват клиенти в търговско помещение и/или на вън. Този непрекъснат режим на работа предполага стъпаловидни почивки от членовете на работната смяна. Няма как да се определи едно време за почивка за всички. За да осъществи политиката си да мотивира и да инвестира в най-ценния си капитал - работниците, ръководството на дружеството взе решение да осигури в трите си обекта места за отдих, хранене и почивка. Наличието на такива места /фургони/ ще допринесе съществено за подобряване условията за труд и почивка. И трите контейнера/фургони ще бъдат оборудвани допълнително с по една микровълнова фурна, хладилник и климатик. Наличието на кухненско оборудване във фургоните ще подобри условията за хранене особено за нощните смени. Обектите, на които ще бъдат поставени фургоните са със следните адреси: Обект 1: гр.Видин, ул.Широка № 100 Обект 2: гр.Видин, ул. Пътя за ферибота № 1 Обект 3: гр.Видин, бул. Панония № 120, Contracted Amount: 59 647.20 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 52.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 88 491.92 BGN
Grant 88 491.92 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN