Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1582-C01
Project Name Healthy working environment in "LUKOV DESIGN 2" EOOD
Beneficiary 108518800 LUKOV DIZAIN 2 Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.12.2024
Start Date 01.02.2025
End Date 01.04.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали, гр.Кърджали

Description

Brief description
Луков Дизайн 2 ЕООД кандидатства по настоящата процедура в качеството си на работодател, стремящ се да осигури здравословна и безопасна трудова среда за персонала си. С настоящото проектно предложение, компанията цели да постигне  устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място. За целта, дружеството е идентифицирала целева група "Заети лица" включваща 9 от текущо ангажираните служители в направление Архитектурни дейности.
Посредством 3 основни дейности, ще бъде реализирано преодоляването на 3 основни предизвикателства за компанията:
- въвеждане на "Зелен модел";
- ергономия на работните места;
- подобряване на микроклимата на целевата група;
 Настоящият проект е възможност за компанията да прибави допълнителна стойност към дейността си, като предприеме мерки, свързани с подобряване на организацията на работа, въвеждайки Зелен модел" и за подобряване факторите на работната среда и условията за отдих и отмора. 
Дейностите в проектното предложение включват: разработване и въвеждане на Зелен модел;  осигуряване на мултисплит климатична система в работното помещение, роботизирана система за почистване на прах; Диспенсър за вода с филтрираща функция; закупуване на  закупуване на ергономични работни и бюра; ергономични клавиатури с опори за китки; 
ергономични раменни стойки за монитори; ергономични подпори за ходила.
 В рамките на изпълнението на проекта се предвиждат също задължителните дейности за информиране и публичност и организация и управление на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност "Зелен модел в "Луков Дизайн 2" ЕООД" : Дейността се изразява в разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 1 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност Колективна защита: В рамките на Дейността ще бъдат закупени и доставени: - физическа ергономичност:* Доставка на ергономични клавиатури с опори за китки - 9 бр.;* Доставка на ергономични раменни стойки за монитори - 9 бр.; * Доставка на ергономични работни столове - 9 бр.* Доставка на ергономични подпори за ходила - 9 бр;* Доставка на ергономични работни бюра - 9 бр. След извършена оценка на риска, компанията е идентифицирала проблемите и възможните решения за преодоляването им. Инвестицията в ергономичните съоръжения има за цел да създаде безопасни, удобни и продуктивни работни места, като отчита човешките способности, включително размера на тялото, силата, уменията, скоростта, сетивните способности (зрение, слух). За целевата група, идентифицирана за целите на проекта, предвид естетството на работата си е от изключителна важност добрата работна поза: - трябва да могат да седят или да стоят в неутрално положение на тялото с отпусната стойка, която не изисква напрегнати ъгли или прекомерно протягане, за да изпълняват задачите: като решение, компанията вижда осигуряването на ергономични регулируеми столове и бюра, както и ергономични подпори за ходила, които да поддържат добрата стойка и неутралното положение на тялото,като повече регулируеми позиции позволяват максимална адаптираност към човека, който ги използва. От Ергономичните работни бюра са основно средство за борба със заседналия начин на работа и позволяват на работника да сменя седналата с изправена работна поза –като по този начин смекчи негативните последствия от заседналия начин на работа. - трябва да седят с ръце, китки и предмишници, които са изправени, в една линия и успоредни на пода: Правилната конфигурация на клавиатурата налага да не се нарушава правилото за успоредност на лактите и китките, за да не загубят неутралното си положение. Посягането към устройствата за въвеждане на данни може да доведе до прекомерна умора, а след продължително излагане – до нараняване - решението, компанията намира в ергономични клавиатури с опори за китки, които - Главата трябва да е обърната напред, без завъртане наляво или надясно, и като цяло да е в една линия с торса, за постигане на правилна височина и разстояние на дисплея. - Мониторите и другите устройства за визуализация трябва да бъдат поставени на нивото на очите на лицето, което ги използва - като тази възможност се осигурява посредством ергономични раменни стойки за мониторите, които позволяват персонализиране на позицията на монитора спрямо служителя. - микроклимат - подобряване качеството на въздуха чрез * Доставка монтаж и пускане в експлоатация на мулти сплит климатична система; * Доставка на роботизирана система за почистване на прах - 1 бр. Микроклиматът играе съществена роля за постигането им, като чрез него се определят качеството на въздуха, температурата и влажността на различните пространства в работната зона. След извършената оценка на риска е предвидено закупуване и инсталиране на мултисплит климатична система и Роботизирана система за почистване на прах Поддържането на параметрите на микроклимата в допустимите норми е важно условие за опазване на общественото здраве на работните и публични места. В нормите по отношение на микроклимата в сгради са включени изисквания за температурата, влажността, движението и качеството на въздуха. С предвидената за закупуване Мултисплит климатична система, предвид типа работна среда, дружеството има за цел да гарантира условия, които са близки до оптималните за човешкото здраве, и да предотврати опастността от екстремни условия в среди със специфични термо-хигрометрични характеристики (прекалено висока или ниска температура, висока или ниска влажност и др.), които са свързани с работните процеси и извършване на дейности в затворени помещения. Предвидената климатична система предоставя възможността, компанията да следи в реално време поддържането на оптималните гранични стойности за температура на въздуха, които са различни за студения и топлия период на годината., Contracted Amount: 63 362.55 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност Отдих: В рамките на дейността, дружеството планира да закупи: - Диспенсър за вода с пречиствателен филтър - 1 бр. Луков Дизайн 2 ЕООД има вече обособено и оборудвано помещение в рамките на обекта, което е предоставено на служителите, за отдих хранене и почивка. Към днешна дата дружеството осигурява питейна вода на служителите си, като закупува бутилирана вода от 10л, 1,5л и/или 0.5 л. Тази практика води до генерира значително количество пластмасов отпадък, а също така невъзможност за ръководството да гарантира препоръчителното еднократно използване на пластмасовия амбалаж. С реализирането на тази дейност, компанията вижда възможност да продължи да осигурява, достъп до питейна вода на служителите си /целева група "Заети лица"/ но вече предоставяйки филтрирана питейна вода през целия работен ден, с минимален или никакъв пластмасов отпадък / системата притежава възможност за инсталация към течаща от водопроводната сградна инсталация, вода/ и елиминиране на риска от многократно използване на пластмасов амбалаж за еднократна употреба., Contracted Amount: 959.49 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 72 734.24 BGN
Grant 72 734.24 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN