Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.012-0149-C01
Project Name "Sustainable employment for disadvantaged people in Hitron EOOD"
Beneficiary 102894728 HITRON EOOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 17.09.2024
Start Date 17.09.2024
End Date 17.11.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Хитрон ЕООД е фирма с дългогодишен опит в сферата на мебелопроизводството. Разнообразието от процеси, които обхваща работния цикъл на фирмената дейност, изисква поддържането на екип от добре обучени специалисти.
Чрез основната си цел "Осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение, включително чрез адаптиране на работни места за хора с увреждания", настоящият проект се явява възможност за затвърждаване на амбицията на фирмата, да изгражда капацитет в новонаетите си служители, включително и у тези без опит и в неравностойно положение. Предвидените инвестиции в осигуряване на устойчива заетост за хора в неравностойно положение, ще подпомогнат предприятието да посрещне новите предизвикателства касаещи структурата на пазара на труда и адаптирането на хора в неравностойно положение в него.
Проектът ще се реализира в рамките на 26 месеца и ще обхване производствената база на предприятието, функционираща на територията на гр. Бургас.
Целевата група на проекта е съставена от общо 5 души, обхващаща категориите безработни младежи до 29-годишна възраст (вкл); продължително безработни лица; малцинства, вкл. маргинализирани общности като роми, както и 2 лица с трайни увреждания.
Целите на проекта ще бъдат постигнати, посредством реализирането на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Наемане на лица от целевата група
Дейност 2: Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период до 6 м.
Дейност 3: Осигуряване на транспорт за лицата от целевата група от и до раб. място
Дейност 4: Адаптиране на раб. място за новонаети лица с трайни увреждания – оборудване и обзавеждане.
Общият резултат от проекта се изразява в постигната устойчива интеграция на пазара на труда на 5 новонаети лица в неравностойно положение посредством подкрепа на работното място чрез ментор, подкрепа за транспорт от и до работното място за 1 лице, и адаптиране на работното място за 1 новонаето лице с трайни увреждания.
Activities
  • Activity: Наемане на лица от целевата група: Основната дейност на Хитрон ЕООД е свързана с проектиране и производство на мебели за дома, офиса, търговски и туристически обекти. Предприятието се възстановява поетапно от общия икономически спад в резултат от covid пандемията и в последната година разширява производствения си капацитет. Във връзка с това, фирмата планира да наеме нови служители, обезпечаващи различни звена от производствения цикъл на компанията. Настоящата дейност има за цел да допринесе за осигуряване на заетост и устойчивост на работните места за лица в неравностойно положение в рамките на компанията, като същевременно отговори на нарасналите кадрови нужди на Хитрон ЕООД. Дейността включва идентифициране и осигуряване на заетост за 5 души в неравностойно положение, като се предвижда 2 бр. от лицата да бъдат с трайни увреждания, на които медицинската експертиза е установила вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност 50 и над 50 на сто. Работни места, които ще бъдат създадени/подкрепени: За същинската производствена дейност на предприятието ще бъдат създадени 3 работни места, както следва: 1 бр. на длъжност "Техник, мебелно производство" На позицията ще бъде назначено лице с трайни увреждания. Като вид, работното място ще бъде разкрито и работата ще се осъществява в производствената база на Хитрон ЕООД в гр. Бургас. Код на икономическа дейност "31.01 - Производство на мебели за офиси и магазини". Размер на стандартната таблица за единица разход: 3 958.00 лв. за тримесечие при 8-часов работен ден. 1 бр. на длъжност "Работник, сортировач" На позицията ще бъде назначено лице в неравностойно положение, без трайни увреждания. Като вид, работното място ще бъде разкрито и работата ще се осъществява в производствената база на Хитрон ЕООД в гр. Бургас. Код на икономическа дейност "31.01 - Производство на мебели за офиси и магазини". Размер на стандартната таблица за единица разход: 3 958.00 лв. за тримесечие при 8-часов работен ден. 1 бр. "Работник, подготовка на мебелни плочи" На позицията ще бъде назначено лице в неравностойно положение, без трайни увреждания. Като вид, работното място ще бъде разкрито и работата ще се осъществява в производствената база на Хитрон ЕООД в гр. Бургас. Код на икономическа дейност "31.01 - Производство на мебели за офиси и магазини". Размер на стандартната таблица за единица разход: 3 958.00 лв. за тримесечие при 8-часов работен ден. За дейностите по монтаж и следгаранционна поддръжка на мебели, ще бъде назначен: 1 бр. "Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали" На позицията ще бъде назначено лице в неравностойно положение, без трайни увреждания. Като вид, работното място ще бъде разкрито и работата ще се осъществява в производствената база на Хитрон ЕООД в гр. Бургас. Код на икономическа дейност "31.01 - Производство на мебели за офиси и магазини". Размер на стандартната таблица за единица разход: 3 958.00 лв. за тримесечие при 8-часов работен ден. За изготвянето на технически чертежи и схеми, необходими за проектирането и производството на мебели, ще бъде назначен: 1 бр. "Чертожник" На позицията ще бъде назначено лице с трайни увреждания. Като вид, работното място ще бъде разкрито и работата ще се осъществява в производствената база на Хитрон ЕООД в гр. Бургас. Код на икономическа дейност "31.01 - Производство на мебели за офиси и магазини". Размер на стандартната таблица за единица разход: 3 958.00 лв. за тримесечие при 8-часов работен ден. Първият етап на дейността е свързан с подготвителни дейности по идентифициране на лица, отговарящи на критериите на целевата група по процедурата, както и на характеристиките на предвидените за разкриване работни места. Предвижда се на 2рия месец от стартиране на дейността да бъдат наети като минимум 2 бр. лица с трайни увреждания за период от 24 месеца. В рамките на тези 24 месеца, ще бъдат наети и останалите 3 лица в неравностойно положение и ще бъде реализирана предвидената за тях заетост от 4 тримесечия., Contracted Amount: 110 824.00 , Reported Amount: 15 832.00
  • Activity: Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период до 6 м.: За да се подпомогне процесът по адаптация на лицата от целевата група, за които ще бъдат разкрити 5 работни места в рамките на проекта, се предвижда осигуряване на 3 (три) броя ментори. Менторите ще са лица, които вече работят в Хитрон ЕООД и понастоящем обслужват различни звена от производствения процес и админситративното обезпечаване на предприятието. Основната цел на дейността е, чрез осигуряване на ментори, да се подпомогне навлизането в спецификата на работното място/заеманата длъжност на лицата от целевата група. Планираните за разкриване работни места за лицата от целевата група, могат да се разделят условно на 3 работни звена (производство, монтаж и проектиране). Предвижда се осигуряването на 1 ментор за всяко от 3те работни звена. Един ментор ще работи по адаптирането на тримата нови работника на длъжности: "Техник, мебелно производство", "Работник, сортировач" и "Работник, подготовка на мебелни плочи" По един ментор ще работи с "Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали" и още един с "Чертожник". Дейността ще стартира в третия месец, когато се предвижда да бъдат наети 2 (две) лица с трайни увреждания, за които ще бъде осигурен по един ментор. По същото време се предвижда да бъде разкрита и позицията за "Монтажник, мебели от дърво и други подобни материали", за която ще бъде осигурена подкрепата от трети ментор. Всеки ментор ще трябва да отчете минимум 40 часа месечно, за период от 6 месеца, в които ще бъде ангажиран с подпомагане на лица от целевата група. , Contracted Amount: 8 397.00 , Reported Amount: 5 598.00
  • Activity: Осигуряване на транспорт за лицата от целевата група от и до работното място: Предвижда се едно от лицата в неравностойно положение с трайни увреждания (Техник, мебелно производство), което ще бъде наето за целите на производствената дейност на Хитрон ЕООД, да бъде с местоживеене в населено място, различно от мястото, в което ще извършва работните си задължения (в производствената база на Хитрон ЕООД). По този начин ще бъде обхванат по-широк географски спектър от хора от уязвми социално групи на пазара на труда. За пълноценното включване на лицето в субсидираната заетост, се предвижда да му бъде подсигурен достъпът до подходящ транспорт, с което да се обезпечи навременното му пристигане/напускане на работните смени. Оптимизирането на достъпността до работното място ще допринесе за по-голямата устойчивост на работното място. В стойността на единица разход се включват дневни разходи за транспорт до и от работното място на наетото лице, когато адресът на месторабота е различен от населеното място по местоживеене на наетото лице., Contracted Amount: 3 500.00 , Reported Amount: 840.00
  • Activity: Адаптиране на работното място за новонаети лица с трайни увреждания – оборудване и обзавеждане.: В рамките на проекта е предвидено да бъде осигурена заетост на 1 (едно) лице с трайни увреждания. За позицията "Чертожник" е идентифицирано лице с диагноза "церебрална пареза", установено с експертно решение, издадено по реда на глава четвърта от Наредбата за медицинската експертиза, установяващо вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност над 50 на сто. Клиничната картина на заболяването включва затруднения с баланса и координацията и тежест на двигателната активност. Освен оперативни интервенции, интервенциите върху заболяването включва и физиологична рехабилитация. Предписанията на специалисти невролози и рехабилитатори изрично изключват прекомерно натоварване на поразените от заболяването стави и гръбнак. Целта на настоящата дейност е да преодолее рисковете от прекомерно натоварване на работника в рамките на осигурената по проекта заетост, осигурявайки максимална степен на ергономия и комфорт при работа в седнало положение (на бюро). Осигуряването на оборудване и обзавеждане, притежаващи висока степен на ергономия и регулируемост в рамките на работния процес, ще гарантират по-голяма автономия на ползващото го лице с трайни увреждания, а от там и по-лесното му адаптиране в работния процес. Проектът предвижда закупуване на ергономичeн и регулируем стол - 1 бр. и работно бюро - 1 бр., с които ще бъде оборудвано работното място на "Чертожник"., Contracted Amount: 2 333.24 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 137 559.66 BGN
Grant 137 559.66 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 24 497.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN