Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1430-C01
Project Name Adaptation of the working environment in "UZO" OOD
Beneficiary 119607232 UZO
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 10.12.2024
Start Date 10.12.2024
End Date 10.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е обвързано с предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Дейностите ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в "УЗо" ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. 
Проектът предвижда инвестиции в:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на стая за отдих
В резултат на изпълнението на проекта:
- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, включително и мерки за гъвкави форми на заетост, по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.
- Ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.
- Ще се подобрят безопасността и здравословността на условията на труд, чрез снабдяването на работещите с висококачествени ЛПС, специално работно облекло и осигуряване колективни предпазни средства, които са с по-добра защита.
- Ще се осигурят нови социални придобивки, чрез оборудване на кът за отдих офиса помещението и  в производството. Проектът ще даде принос към зелени умения и работни места и зелена икономика на територията на слабо развит регион- Югоизточен.
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: В досегашната си дейност "УЗО" ООД генерира като отпадък метален скрап, метален прах (оксиди, шлака, стомана), емисиите, отделени от машините при работа, опаковки от материали. В администрацията има замърсяване с отпадъци от неизправни технически средства, отпадъци от тонер касети, замърсяване с отпадъци от хартия, осветителни тела).Затова фирмата се стреми към въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използваните материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за работните места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийно ефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл.обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени., Contracted Amount: 3 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целевата група по тази дейност са 17 човека. Целта на дейността е да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд и да се създадат предпоставки за превенция на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и по-усъвършенствани лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в УЗО ООД. Дейността е разработена на база утвърден от кандидата Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа въз основа на извършената оценка на риска на работните места. В съответствие с разпоредбите на Наредба № 3/2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазването на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място, работодателят е осигурил частично ЛПС, които, предвид изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето на работниците, не са достатъчни да осигурят адекватна защита. Във връзка с конкретните условия на труд в предприятието, свързани с рискове от наранявания, травми и увреждания, поради влиянието на редица фактори, се налага да се закупят нови по-модерни, по-сигурни и гарантиращи безопасността и здравето при работа ЛПС и специално работно облекло, както следва: Очила за работа с видеодисплей - 6бр. Панталон противозамърсяващ, прахозащитен мъжки- 1бр Панталон противозамърсяващ, прахозащитен дамски-6бр Обувки половинки, противозамърсяващи, противохлъзгащи дамски/ мъжки-14бр Работен елек-15бр Блуза с къс ръкав- 26 бр Полугащеризон противозамърсяващ прахозащитен ( летен)- 7 бр Полугащеризон противозамърсяващ студо-влаго-прахозащитен( зимен)- 12 бр Боти противозамърсяващи, противохлъзгащи, студо-влагозащитни - 12бр Яке противозамърсяващо, прахозащитно ( лятно) - 14бр. Яке противозамърсяващо, прахозащитно ( зимно) - 12 Ръкавици с 5 пръста – студозащитни, противопретриващи- 10бр. Костюм огне-искрозащитен - 1бр. Гамаши (гети) огне-искрозащитни - 1бр. Обувки цели, искрозащитни - 1бр. Полу-престилка предна огне-искрозащитна - 1бр. Ръкавици с 5 пръста огне – искрозащитни - 1бр. Очила ударо и лъчезащитни „закрит тип“ - 1бр. Заваръчен шлем- 1бр.- 1бр. Шапка, тип ушанка – студозащитна - 1бр. Шапка лятна- 1бр. Полумаска газозащитна „филтриращ тип“ за токсични газове и аерозоли- 1бр. Чрез закупуването им ще се намали в голяма степен риска от травми и увреждания, ще се повиши устойчивостта на шум, ще се осигури по-ефикасна защита на зрението, на горните дихателни пътища, на крайниците, ще осигурят по-надеждно предпазване от падащи предмети. За да бъдат предпазени служителите е необходимо изброеното ЛПС и специалното работно облекло да отговарят на определени характеристики за защита от вредното въздействие на работната среда върху здравето на работещите. Използваните в момента в УЗО ООД ООД, ЛПС и СРО за не малък брой работни места не покриват напълно необходимите характеристики според съответните вредности. Необходимо е да се използват ЛПС и СРО, утвърдени въз основа на извършената оценка на риска на работните места, като са предвидени за закупуване упоменатите, подробно описани по бройки, длъжности, брой заети лица от целевата група, предвидените за закупуване нови ЛПС и специално работно облекло с техните характеристики и параметри, както и текущо използвани към момента. Съгласно програма за минимизиране на риска е заложено осигуряване на лични предпазни средства за извършване на заваръчни работи (обувки, ръкавици, защитен шлем, предпазни очила/ маска в съответствие с чл. 17, ал. 1,ал. 2 и ал. 3 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работните места. Необходимо е да се използват ЛПС и СРО, утвърдени въз основа на извършената оценка на риска на работните места, като са предвидени за закупуване следните, подробно описани по бройки, длъжности, брой заети лица от целевата група, предвидените за закупуване нови ЛПС и СРО с техните характеристики., Contracted Amount: 6 538.87 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целевата група по тази дейност е 17човека За оптимизиране условията на труд, снижаване на риска за здравето и безопасността при работа и осигуряване съответствието на факторите в работната среда на нормативните изисквания трудова медицина е изготвила програма за минимизиране на риска. С осигуряването на средствата за колективна защита се цели обезопасяване на работната среда и премахване на съществуващи вредни фактори, влияещи отрицателно на работните процеси и застрашаващи човешкото здраве. За да се осигурят безопасни условия на труд и намаляване на заболеваемостта, УЗО ООД планира да закупи следните мобилни активи по тази дейност: 1. Мобилна аспирация за заваръчни газове- 1бр.- Осигуряване на аспирационно оборудване в заваръчните постове за отвеждане на вредните емисии при извършване на заваръчни работи на основание чл. 125 от Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. (1) В работните помещения, в които има отделяне на прах, токсични и други вредни вещества, се осигурява принудителна вентилация. Мобилно устройство с филтър за дим от заваряване с вграден вентилатор. Високоефективният филтърен патрон се самопочиства от интегрирания импулсен усилвател RamAir™, базиран на външно захранване със сгъстен въздух. Събирането на прах става в тавата за прах в долната част на уреда. Благодарение на четирите транспортни колела (две от които са въртящи се). То е подходящ за използване в относително малки съоръжения или в близост до източници на замърсяване без фиксирано местоположение. 2. Аспирационна камера за ЕСПБ - 1бр. Осигуряване на аспирационно оборудване в заваръчните постове за отвеждане на вредните емисии при извършване на заваръчни работи на основание чл. 125 от Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Кабината предоставя възможност за рециклиране на праха и оползотворяването му до 96 %. Неполепналият по детайлите полимерен прах се засмуква от филтрите , които автоматично се изтръскват чрез пневматични удари , задействани от магнет-вентили. След изтръскването от филтрите полимерният прах попада върху пневматично вибросито , където се пресява от попаднали евентуално външни частици и преминава в резервоара за прах. Кабината разполага с допълнително вградени филтриращи елементи , които пречистват отработения въздух и го връщат обратно в работното помещение с необходимата чистота. Камерата не боядисва и неизпича боята, нито по някакъв друг начин участва в процеса. Тя само отделя пространството, в което се извършва боядисването, като е снабдена със собствена всмукателно-филтърна система, и не се нуждае от друга системна връзка със сградата/имота освен от електрическо захранване за осветление и за нагнетителите мотори. По този начин тя лесно може да бъде преместена, когато развитието на дейността определи друго по-подходящо място за нея 3. МОБИЛЕН ПРЕМЕСТВАЕМ АСПИРАЦИОНЕН МОДУЛ - 1бр. Осигуряване в бояджийното отделение на аспирационни системи или аспирационно оборудване за отвеждане на вредните емисии на основание чл. 125, ал. 1.В работните помещения, в които има отделяне на прах, токсични и други вредни вещества, се осигурява принудителна вентилация. и ал. 2 При източника на отделяне на вредни вещества се устройва местна (локална) вентилация от Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. , Contracted Amount: 94 962.71 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: По програма за минимизиране на риска са заложени мерки за оборудване на 2бр. кът за хранене и почивка. Единият кът ще бъде обособен в административната част на фирмата, която е позиционирана на бул. Братя Меладинови 8, офис 3 и другият кът ще бъде обособен в производствената база на адрес " Индустриална зона" КВ. 26 Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора и пренапрежение. Съгласно утвърдената програмата за минимизиране на риска и предписанията от СТМ /основание-Наредба№15/1999г." за условията, реда, изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа ”дружеството предвижда да закупи оборудване за 2 бр. битови помещения, както следва: 1. микровълнова печка- 3 бр. ( една за администрацията и два броя за производствената база); 2. Хладилник - 3 бр позициониран 1 бр в административната част и 2 бр. в производствените помещения. 3. маса за хранене - 2 бр - позиционирани в двете производствени помещения 4. стол- 14 бр. позиционирани в двете производствени помещения 5. диспенсър за топла и студена вода - 2 бр. позиционирани в двете производствени помещения Всички тези мерки ще доведат до редовните почивки в течение на работния ден. В резултат от тези мерки ще се увеличава производителността и намаляват дискомфорта и оплакванията, като така се свеждат до минимум рисковете, свързани с дейностите, извършвани от работниците и служителите. С подобряване условията за почивка и хранене, помещенията ще бъде напълно оборудвани и обзаведени с цел създаването на по-добри условия за хранене, създаване на приятна обстановка за релаксиране и възстановяване на служителите. УЗО ООД счита, че социалните придобивки от описания характер ще бъдат оценени много високо от работещите, чрез тях ще се създадат условия на оптимален комфорт, почивка за тонус и по-добро здраве. Основния акцент на настоящото проектно предложение е поставен върху социалните придобивки за работещите като средство за постигане на подобрено здравно състояние, физически и психически комфорт на работното място., Contracted Amount: 3 733.61 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 4. Аспирационни маси - 1бр. - Осигуряване на аспирационно оборудване в заваръчните постове за отвеждане на вредните емисии при извършване на заваръчни работи на основание чл. 125 от Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Te отстраняват праха и дима от зоната на дишане около заварчика или шлайфиста чрез всмукване през повърхността на работната маса и филтриране във вътрешността й. С тези абсорбционни маси работното място ще е снабдено с много добра филтрираща и аспирираща система. Аспирационната маса със самопочистващ се филтър, която осигурява аспирацията и филтрацията при заваряване и шлайфане е снабдена с работна решетка и три степенна префилтърна система. Филтърът има контейнер за събраният прах, който се намира в чекмеджетата отдолу. 5. Ергономични офис столове- 6 бр. За оптимизиране условията на труд, снижаване на риска за здравето и безопасността при работа и осигуряване съответствието на факторите в работната среда на нормативните изисквания трудова медицина е изготвила програма за минимизиране на риска. Съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ. Голяма част от служителите работят продължително време в седнало положение на тялото, тъй като това го изисква спецификата на работното им място. За да бъде отстранен риска от вредна работна поза е необходимо осигуряването на Ергономични офис столове, антропометрично съответстващи с индивида за всички работещи в администрацията. Персонала основно извършва своята дейност в седнало положение. На този етап съществуващите такива не са ергономични за нормалното протичане на процесите има риск от изкривявания на гръбнака, а на някои работни места липсват такива. Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното стоене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Съгласно наредба №7 от 15.08.2005г. за минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ. 6. Климатични системи сплит и мулти сплит - 5бр.- с цел спазване на предписанието в програмата за минимизиране на риска от трудова медицина и създаване на устойчива и благоприятна работна среда се предвижда закупуване на климатична сплит система, която създава постоянна и изискуема работна температура в помещенията, независимо от външната темп. респективно сезон. Към настоящия момент помещенията се отоплят с радиатори и калорифери и трудно достига зададените параметри и към настоящия момент вече не отговаря на условията за шум и микроклимат. Предвидените мулти сплит климатични системи тип колонни и стенни ще бъдат монтирани в производствените помещения които са две на брой и по-конкретно както следва: - колонен климатик – 2 бр – позиционирани в монтажното помещение -колонен климатик 2 бр – позиционирани в лазарно рязане - Мулти сплит система с две тела позиционирани в цех металообработка и офис производствена база. 7. Промишлени прахосмукачки ( аспирационен модул) - 2бр.-Поради неблагоприятния микроклимат със завишена запрашеност на въздуха съдържащ синтетични власинки и метални елементи от производствения процес, обосновава острата нужда от закупуване на 2 броя прахосмукачки за изчистване на производствения прах от работното оборудване и пода около работните места и с цел ограничаване на вторичното прахово замърсяване. Осигуряване на промишлени прахосмукачки за почистване на прахове и други вредни отпадъци, съгласно чл. 125, ал.1 В работните помещения, в които има отделяне на прах, токсични и други вредни вещества, се осигурява принудителна вентилация. и ал. 2 При източника на отделяне на вредни вещества се устройва местна (локална) вентилация от Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. С това на 100% ще бъде изпълнено и спазено предписанието на трудова медицина., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 119 498.71 BGN
Grant 119 498.71 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на аспирационна камера за Електростатично Прахово Боядисване- 1бр, Estimated Amount: 33 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на аспирационна камера за Електростатично Прахово Боядисване – 1бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN