Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.005-0004-C02
Project Name "Center for active inclusion of disadvantaged people- support and ensuring access to employment"
Beneficiary 175479569 Association "Balkans without borders"
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 14.03.2024
Start Date 01.04.2024
End Date 01.02.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413)

Description

Brief description
Проектът има за цел насърчаване на социалното включване, повишаване качеството на живот и интегриране в обществото на 74 лица в неравностойно положение чрез предоставяне на подкрепа, която ще подобри достъпа им до пазара на труда. Целите на проекта са фокусирани върху осигуряване на активното им приобщаване, насърчаване на равните възможности и активното им участие. Планираните дейности и мерки са насочени към повишаване качеството на живот, насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и включват:1.Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите;Идентифициране на 74 лица и определяне на индивидуален план за активното им приобщаване; Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице;Психологическа подкрепа;Подпомагане осъществяването на контакти с институции; Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост; Активна работа с работодатели и промяна на нагласите им към лицата, обект на подкрепа и работна среща с работодатели; 2.Планирани дейности- Функциониране на Център за активно приобщаване с набор от експерти, предоставящи индивидуална, специфична и комплексна подкрепа на 74 лица в неравностойно положение за достъпа им до работното място и упражняване на трудова дейност чрез менторство, трудов наставник, както и други подкрепящи мерки и помощни средства;Провеждане на 3 обучения  за придобиване на „меки“ умения; Дейности за видимост, прозрачност и комуникация и дейности за организация и управление. В резултат ще бъдат реализирани дейности, улесняващи достъпа до различни видове услуги на 74 представители на целевите групи, подобряване на възможностите за труд според индивидуалните им потребности и пълноценно използване на потенциала им; ранно включване в трудовия процес и превенция на зависимост от социалната система; равен достъп до качествени услуги и подкрепа за пълноценен живот;насърчено активно участие; промяна на стереотипите относно капацитета им.
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ : Целта на дейността е повишаване качеството на живот и интегриране в обществото на 74 лица в неравностойно положение чрез предоставяне на социални услуги в новосъздадена структура към организацията - Център за активно приобщаване. Изпълнението на дейността включва следните поддейности: - Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите; - Идентифициране на 74 лица и определяне на индивидуален план за активното им приобщаване; - Определяне на индивидуален мениджър на случай на лицата; - Психологическа подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди и при необходимост; - Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост; - Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ,АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др.Предоставяне на подкрепа чрез „застъпничество“, съгласно Закона за социални услуги; - Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата. Първият етап от дейността ще стартира през пъви проектен месец и ще продължи до приключване на проекта, и включва подбор и наемане на 6 експерти ангажирани с предоставяне на услуги в новоразкрития Център за активно приобщаване.В Центъра ще се предоставят иновативни почасови комплексни услуги за социално включване в общността. Подкрепата към всяко лице от целевата група ще бъде индивидуална и комплексна, като включва дейности и услуги, улесняващи достъпа им до пазара на труда. Дейностите ще бъдат предоставяни предимно в сградния фонд на центъра, а при необходимост и заявка и в дома на потребителя.Центърът ще предлага пакет от услуги ,насочени към подобряване на жизнения стандарт на хората в неравностойно положение.Предлаганият пакет от услуги ще бъде обвързан единствено с достъпа до заетост и работното място. За целта правилно ще се определят нуждите на отделните потребители и насочването им към подходяща форма на социална помощ и подкрепа, която ще се предоставя от наетия експертен екип, предоставящ услуги.Услугите ще бъдат насочени към предоставяне на превантивна и навременна квалифицирана и специализирана помощ под формата на безплатни индивидуални или групови консултации по въпроси и проблеми, които посрещат неадресирани нужди и намират нови решения на съществуващи проблеми.Планираните дейности и подходи ще отговарят на пряката потребност на целевите групи и ще допринесат за постигане на целите на проекта. Наетия персонал ще включва 6 експерти наети по трудови и извънтрудови правоотношения, на следните позиции: на трудови правоотношения: Управител социални услуги в общността - 1 лице; Социален работник - 2 лица; Мениджър на случай - 2 лица;на граждански договори:Психолог-консултант - 1 лице. Подборът ще бъде извършен от Екипа за управление на проекта и представители на СНЦ "Балкани без граници" отговорни за разработването на процедура за подбор на планираните за ангажиране експерти, с включени изисквания за професионална квалификация и опит, съответстващи на обявените позиции, с публикуване на писмено обявление. Всички ангажирани експерти ще бъдат наети за период от 20 месеца, до приключване на проектните дейности. Планираните разходи, които се предвижда да бъдат възложени по изпълнението на догор за услуга /по извънтрудови правоотношения/ на 1 физическо лице /Психолог-консултант/са под праговете за провеждане на процедури, определени в Закона за обществените поръчки и възнаграждението им е заложено при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по П РЧР 2021 – 2027. За всички ангажирани експерти ще бъде осигурена и ежемесечна супервизия с оглед избягване „Синдрома на емоционалното прегаряне“., Contracted Amount: 205 716.00 , Reported Amount: 122 459.12
  • Activity: Дейност 2 „Планирани дейности“ : Дейността има за крайна цел интегриране на хората в неравностойно положение чрез осигуряване на достъп до заетост и работно място. Чрез изпълнението на дейността ще се постигне материалното и техническо обезпечаване на функционирането на Център за активно приобщаване с набор от експерти, предоставящи индивидуална, специфична и комплексна подкрепа на 74 лица в неравностойно положение за достъпа им до работното място и упражняване на трудова дейност чрез менторство, трудов наставник, както и други подкрепящи мерки и помощни средства; Провеждането на 3 обучения за придобиване на „меки“ умения; Дейности за видимост, прозрачност и комуникация и дейности за организация и управление. Първият етап етап от Дейност 2 ще стартира през втори проектен месец преди ангажиране на експертният екип за работа в Центъра и започване на неговата работа с потребители. За целта ще бъдат осигурени материали и консумативи, необходими за нуждите на Центъра, включващи: тетрадки, цв.химикали,класьори,меки папки, хартия А4,химикали,моливи,маркери,джобове,разделители,тонер,коректор,кламери,телбод,перфоратор,флипчарт, листа-флипчарт,картон,цв. хартия,лепило и работни тефтери. Работата на експертите ще бъде технически обезпечена с доставка на допълващо към наличното към момента оборудване и обзавеждане – Стационарни компютърни конфигурации- 3 бр. и офис столове - 3 бр. Вторият етап от Дейност 2 включва провеждането на 3 обучения за придобиване на „меки“ умения, които ще се проведат през 13-ти, 14-ти и 15-ти проектен месец.Дейностите по провеждане на обучения, разработване и прилагане на индивидуални програми ще бъдат възложени на външен изпълнител, доставчик на социални услуги, притежаващ лиценз за съответната услуга по чл. 15, т. 5 от ЗСУ от АКСУ. За периода на проекта са заложени три двудневни мотивационни обучения, по 5 учебни часа дневно на следните теми: 1. "Умения за независим и самостоятелен живот", включващо теми фокусирани върху развитието на способности за социално включване (общуване, взаимодействие в различни социални ситуации, изпълнение на институционални изисквания и роли и др.). 2. "Умения за успешно лидерство", включващо теми фокусирани върху развитието на способности управление и комуникативност, изграждане на доверие, организиране и управление на времето и приоритизиране на поставените задачи, самостоятелност и подобряване на социалното справяне и социално включване. 3 "Умения за комуникативност и работа в екип", включващо теми фокусирани върху общуването, емоционалната интелигентност, избягване и разрешаване на конфликти. Във всяко от заложените обучения ще бъдат включени по 15 лица. За проведените обучения ще бъдат издадени удостоверения за преминато мотивационно обучение, даващо възможност на обучените лица за подобрена пригодност на пазара на труда, самостоятелен живот и социална интеграция. Лицата от целевата група се намират в дълготрайна социална изолация, поради липсата на работа и заетост, липса на умения или загубени такива, с които да са конкурентоспособни на динамично развиващия се пазар. Обученията са насочени към повишаване мотивацията на лицата от уязвими групи към трудова реализация и включва дейности за придобиване на умения за активно поведение изграждане на ключови умения като комуникативност и работа в екип, компетентност и поведение на трудовия пазар, което ще мотивира желанието и възможността за социално включване, ще улесни достъпа им до заетост и други. Целта е чрез включване в планираните обучения потребителите да осъзнаят правото си на независим и активен живот и социална интеграция. Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за социално изключване. Третият етап от Дейност 2 включва задължителните дейности за видимост, прозрачност и комуникация и дейности за организация и управление. Те ще стартират своето изпълнение през първият проектен месец и ще продължат по време на изпънението на проекта. , Contracted Amount: 82 286.40 , Reported Amount: 48 983.65
  • Activity: Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ - продължение: Дейността цели идентифициране и подбор на 74 лица от целевата група, разработване на индивидуален набор от мерки/план за действие за тяхното активно приобщаване, определяне на индивидуален мениджър на случай,активно да подпомагащ съответното лице и проследяващ участието му в мерките,определени за него и оказване на психологическа подкрепа за лицата. Вторият етап от дейността ще стартира през трети проектен месец и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта, като е насочен към идентифициране на 74 лица и определяне на индивидуален план за активното им приобщаване. Идентифицирането на лица от целевата група ще бъде извършвано от наетите социални работници и управителят на социални услуги, чрез работа на терен с цел насочването им към мениджърите на случай и психолога за последващи действия по решаване на конкретни казуси и интеграция на пазара на труда. Управителят съвместно с експертите-социални работници ще разработи процедура за подбор на потребители на услуги в общността. Същата ще бъде утвърдена от Управителя на организацията-кандидат и популяризирана сред всички потенциални кандидат потребители.Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие. Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация /ако е приложимо/, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване и др.Преди подаване на заявление, кандидатът ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите предоставяни от Центъра. Заявления за включване в проекта ще бъдат приемани през целия период на реализиране на проектните дейности с оглед на възможността максимален брой потребители да се възползват от предоставяните услуги. Дори и след първоначалния прием на заявления и включване на определен брой нуждаещи се лица, приема на заявления ще продължи.За ранното идентифициране на индивидуалните нужди ще бъдат изготвени профили на лицата, за да се определят най-подходящите мерки за тяхното личностно развитие.Ще бъде изготвено персонално досие, в което ще се събира цялата налична информация от комплексната работа с лицето, като достъпът до и предоставяне на социални услуги е обвързан единствено с достъпа до заетост и работното място. При необходимост предвидените мерки ще се актуализират, предвид настъпили промени в обстоятелствата или физическото и психическо състояние на лицето. Третият етап от дейността включва определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице, който ще стартира от трети проектен месец с наемане на две лица на трудови правоотношения за съответната позиция, които ще подпомагат активно протребителите и ще проследяват участието им в мерките, определени за тях. Експертите ще бъдат ангажирани с предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди, осъществяване на подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда и професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение, което може да бъде предоставено или от мениджъра на случай и/или от наетите специалисти - социални работници. Предоставяне на психологическа подкрепа за лицата според техните индивидуални нужди и при необходимост ще стартира като етап от дейността през втори проектен месец и ще бъде извършвана от наетия на извънтрудово правоотношения специалист - психолог. Експертът ще извършва индивидуална и групова работа с клиентите и техните семейства, ще консултира специалистите от екипа на проекта, ще разработва и предлага съвременни методи на работа, ще оказва методическа подкрепа в кризисни ситуации, ще прилага техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените представители на целевата група; ще ги насочва към придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия; ще допринесе за развиване на различни навици и умения за живот и други., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“ - продължение: Дейността цели предварителна работа по оказване на персонална подкрепа на лицата от целевата група чрез съдействие при подготовка на документи за кандидатстване (автобиография, мотивационно писмо и др.),подготовка за явяване на интервю, съдействие при подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевата група и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда, предоставяне на подкрепа чрез „застъпничество“ съглазно ЗСУ, постигане на активно взаимодействие с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата и провеждане на работна среща с работодатели, под формата на своеобразна изнесена трудова борса. Четвъртият етап от Дейност 1 ще стартира през трети проектен месец и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта, като е насочен към оказване на персонална подкрепа на 74 лица, представители на целевата група за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост. Изпълнението на дейността ще бъде извършвано от наетите социални работници и мениджърите на случай за последващи действия по решаване на конкретни казуси и интеграция на пазара на труда. За всяко лице от целевата група е предвидена индивидуална и комплексна подкрепа, която включва дейности и услуги, улесняващи достъпа до пазара на труда. Петият етап от Дейност 1 включва предоставяне на подкрепа чрез „застъпничество“, съгласно Закона за социални услуги. Етапът ще стартира през трети проектен месец и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта, като е насочен към осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др. При Изпълнението на дейността водеща ще бъде ролята на мениджъра на случай, който ще подпомага лицата от целевата група по проекта при осъществяването на контакти с институции/организации - АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др. Подпомагането ще се извършва според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, с цел преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост. Кандидатстващата организация ще предоставя подкрепа чрез „застъпничество“ по чл. 15, т. 2 от ЗСУ за подкрепа на лицето да защити и да отстоява своите права и потребности в рамките на налични правни и административни процедури в качеството си на доставчик на социални услуги и притежава лиценз за съответната услуга по чл. 15, т. 2 от ЗСУ от Агенцията за качеството на социалните услуги (АКСУ). Шестият етап от дейността включва активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата и иницииране на действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните 74 лица в неравностойно положение, обект на подкрепата. Етапът ще стартира през трети проектен месец и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта, като включва активна работа с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. Мерките ще бъдат фокусирани към достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система. В рамките на дейността е предвидена работна среща с работодатели, под формата на своеобразна изнесена трудова борса в офиса на организацията-кандидат, която да предостави възможност за среща между потенциални работодатели и лицата, търсещи работа.Разходите за организирането и провеждането на работната среща ще бъдат поети от организцията-кандидат , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Jordanka, Contracted Amount*: 18 480.00 , Reported Amount**: 10 163.89
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 74.00 , Reached amount: 48.00
Indicator 2 Participants in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 27.00
Indicator 3 Participants engaged in job searching upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 37.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 288 002.40 BGN
Grant 288 002.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 171 442.77 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN