Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0506-C01
Project Name Adapted working environment in JELEZAR KOM OOD
Beneficiary 203688237 Jelezar Com OOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 14.11.2024
Start Date 14.11.2024
End Date 14.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът е насочен към осигуряването на прехода на ЖЕЛЕЗАР КОМ ООД към модерно,ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие,в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт. Дейностите на проекта са насочени към прилагане на"зелени" модели на организация на труд,осигуряването на атрактивна,здравословна,безопасна и устойчива трудова среда в ЖЕЛЕЗАР КОМ ООД,която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица,като същевременно допринася за растежа на предприятието. ЖЕЛЕЗАР КОМ ООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.Основната потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си,представители на целевата група. 
Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.

В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки,насочени към:
-разработване и прилагане на„зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
-осигуряване на колективни предпазни средства за защита от прах (чрез закупуване на Мобилна аспирационна система–2бр)

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците в производствените звена в предприятието, приспособена работна среда към техните професионални нужди,което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда,както й промени в дружествената политика в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение-12 лица.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ЖЕЛЕЗАР КОМ ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: Маркетинг мениджър/Директор маркетинг – 1 лице Инженер проектант – 1 лице Общо 2 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от иновации и разработване на нови технологии. Въвеждането на зелени модели на работа може да включва оптимизация на производствените процеси, което води до по-ефективно използване на енергия. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита от вредни вещества като е предвидено закупуването на Мобилна аспирационна система (2 бр.). Основната дейност на ЖЕЛЕЗАР КОМ ООД е производство на метални конструкции и части от тях, като фирмата е специализирана основно в производството на метални парапети, оградни конструкции и пана. В основния производствен процес се извършват следните основни дейности – разкрой, пробиване, заваряване, шлайфане, рязане на отвори и огъване. В производствения процес се използват различни по вид и функционалност специализирани машини за работа с листов материал. При извършването на операциите по разкрой и пробиване на листовия материал се използва машина за лазерно рязане. При тази технология на работа, лазера обработва листовия материал чрез фокусиран топлинен лъч. Лъча нагрява материала само в зоната на обработка и го разтопява. При този процес се отделят вредни газове, както от самата обработваща машина, така и от обработвания материал. Тези газове съдържат вредни вещества, които се разпространява във въздуха и могат да бъдат опасни за здравето на служителите. Други операции при които се отделят вредни газове са тези по заваряване и последваща обработка (шлайфане). При заваряването и последващото шлайфане обработвания материал се загрява и трие при което се отделят заваръчни газове и други вредни газове съдържащи вещества, които са опасни за здравето на служителите. Отделяните вредни газове при операциите по пробиване, заваряване и последващите обработки представляват един от основните рискове за здравето на служителите. Вредните вещества могат да попаднат в очите и да причинят дразнене и възпаление. Освен това контактът с кожата може да доведе до алергични обриви. Особено опасни са вредните вещества, които проникват в дихателните пътища. Те могат да причинят астма и други сериозни заболявания. Това прави улавянето на отделяните вредни вещества във въздуха изключително съществен фактор за поддържането на безопасно и чисто работно място. Към момента за помещенията за обработване на листов материал и за заваряване и последваща обработка (шлайфане), разположени в производствената база, фирмата няма налично оборудване (аспирационна система) с което да „улавя“ вредните вещества и газове генерирани при обработването на листов материал и заваръчни и последващи процеси. Така при извършване на тези операции служителите, които работят в тези помещения и обработват листовия материал и извършват операции по заваряване и шлайфане са изложени на замърсяването във въздуха от вредни вещества и заваръчни газове. За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и да им осигури здравословна работна среда, фирмата иска да закупи 2 бр. Мобилна аспирационна система, разпределени както следва: - 1 бр. за помещение за обработване на листов материал, в което работят служители на длъжности Работник производство метални конструкции (1 лице) и Работник сглобяване детайли (2 лица) - 1 бр. за помещение за заваряване и последваща обработка, в което работят служители на длъжност Работник сглобяване детайли (7 лица). Изброеното оборудване ще осигурява локална защита от вредни вещества при източника на отделяне и то не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 70 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ПРОДЪЛЖЕНИЕ "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Продължение на Дейност "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" Описанието на точки Начин на изпълнение и Резултат са разпределени в точки Начин на изпълнение и Резултат на настоящата дейност., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 77 440.00 BGN
Grant 77 440.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN