Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0805-C01
Project Name "Healthier and adapted to the challenges of the climate transition work environment in "IMPULS" JSC."
Beneficiary 129007677 IMPULS JSC
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.11.2024
Start Date 01.03.2025
End Date 01.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект ще удовлетвори изключително важни потребности на служителите и мениджмънта на „ИМПУЛС“ АД, съответно:
    •	на служителите - да работят на качествени работни места с максимално здравословни и безопасни условия на труд;
    •	на мениджмънта - да адаптира дейността на компанията към предизвикателствата на общия стремеж за постигане на климатична неутралност и динамично променящите се работни модели.

За задоволяване на тези потребности ще бъдат изпълнени следните дейности:
    •	Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд и изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. 
    •	Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;

Изпълнението на планираните дейности ще доведе до постигането на следните положителни резултати за дейността на „ИМПУЛС“ АД: 
    •	идентифицирани и въведени екологосъобразни модели и практики в цялостната организация на работа;
    •	осигурени съвременни и ефективни средства за лична защита на служителите;

Положителните резултати ще доведат до постигане на следните специфични цели:
    •	изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура, насочена към подобряване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда;
    •	постигане на по – високи нива на опазване здравето и гарантиране безопасността на служителите;

Постигането на специфичните цели ще доведе до постигане на общата цел на проекта, а именно:
    •	да допринесе за подобряване и осъвременяване на работната среда в „ИМПУЛС“ АД, като отговор на променящите се рискове на работното място и предизвикателствата на екологичния преход. 

Обща целева група по проекта са всички 372 (към момента на кандидатстване) служители на компанията.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в „ИМПУЛС“ АД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Машиностроителната индустрия е сред оказващите осезаемо въздействие върху околната среда, чрез потребление на големи количества ресурси, сравнително голяма енергоемкост на производствата и генериране на определени количества отпадъци (макар и в голямата си част възможни за рециклиране). Имайки принос за породените от негативното въздействие върху околната среда климатични промени, предприятията от сектора следва да поемат по – голяма отговорност и да се ангажират по – силно с всеобщите усилия за постигане на климатична неутралност. В допълнение към необходимостта от адаптиране към общоевропейската политика за намаляване на въглеродната интензивност на индустрията, ръководството на „ИМПУЛС“ АД осъзнава и практическите ползи за компанията от идентифицирането и внедряването на „зелени“ модели, особено по отношение на организацията на труда и работните процеси. Включването на дейността в обхвата на настоящия проект е изключително важно и необходимо за постигане целите на проекта, от гледна точка на това, че към момента в „ИМПУЛС“ АД: • няма изградена цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура; • не са анализирани възможностите за въвеждане на нови форми на заетост и/или модели на работа, водещи до намаляване на използваните ресурси, подобряване на енергийната ефективност на отделни процеси (и дейността, като цяло) и въвеждане на практики за опазване на околната среда; • не са идентифицирани и не се прилагат инструменти за мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите; • работниците и служителите на компанията не са целенасочено и организирано информирани по отношение на предизвикателствата, породени от прехода към климатично неутрална икономика, методите за справяне с тези предизвикателства, личният и колективен принос за постигане на положителни резултати; Изпълнението на дейността има за цел запълването на тези липси и принос за адаптиране на дейността на компанията към непрекъснато нарастващите и динамично променящи се предизвикателства на екологичния преход към въглеродно неутрална икономика. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност и „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, ще има хоризонтален ефект, доколкото дейността е относима към всички звена и длъжности и ще обхване всички общо 372 заети в „ИМПУЛС“ АД лица. Изпълнението на дейността ще задоволи потребностите на заетите в предприятието лица от усвояване на нови знания и умения по прилагане на ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата си дейност, ще повиши ангажираността им към постигане на стратегическите цели на „ИМПУЛС“ АД и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в компанията., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за производствените работници (Дейността попада в рамките на Дейност 3 от УК по настоящата процедура): Една от основните цели на Стратегическата рамка на ЕС за здравословни и безопасни условия на труд за периода 2021—2027 г. е насочена към подобряване на превенцията на злополуки и заболявания на работното място. Ключова роля за подобряване превенцията на трудови злополуки и заболявания има използването на съвременни и ефективни лични предпазни средства и специално работно облекло, осигуряващи максимална защита на работниците от непосредствените рискове на работното им място. Спецификата на производството, технологиите, оборудването, суровините и консумативите за определени работни процеси в „ИМПУЛС“ АД, пораждат определени рискове за здравето и живота на работниците на съответните работни места. Тези рискове подлежат на периодична задължителна оценка, а личните предпазни средства за работниците на осъвременяване, с цел постигане на по – високи нива на защита. Към момента, основните рискове за здравето на работниците от производствените звена са: • механични опасности; • неблагоприятен микроклимат; • производствен прах; • въздействие на химични агенти, включително киселини; • увреждане на слуха; • удар от хвърчащи частици; • подхлъзване; • пробождане; • смазване пръстите на краката; От създаването си, до момента, „ИМПУЛС“ АД е компания, която провежда политика на „нулева толерантност“ към трудови злополуки и професионални заболявания, чрез превенция на присъщите за съответните направления в дейността на компанията рискове и значително надграждане на минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите, определени в приложимата нормативна уредба. В съответствие с тази политика, при подготовката на проекта са направени вътрешни анализи и пазарни проучвания, които показват, че има възможности за подсигуряване на служителите от направлението с нови ЛПС и специално работно облекло, предоставящи по – висока степен на защита, в сравнение с използваните в момента. Дейността се състои в закупуването и предоставянето на служителите на нови: 1. Полумаска с прахов филтър и филтър за защита срещу газове и пари – 29 бр.; 2. Вътрешни антифони с корда – 115 бр.; 3. Външни антифони – 57 бр.; 4. Защитни очила – 214 бр.; 5. Лицев щит с начелник и визьор – 24 бр.; 6. Работен панталон – 355 бр.; 7. Работна куртка – 328 бр.; . Киселиноустойчив костюм (куртка и панталон) – 20 бр.; 10. Работни обувки (противоударни, със защита от пробождане) – 359 чифта; В прикаченото към електронния формуляр за кандидатстване Приложение V – Информация за ЛПС, е направен сравнителен анализ между използваните в момента и предвидените за закупуване в рамките на дейността ЛПС, като изрично е посочено с какво новите надграждат използваните досега. Планираните за закупуване видове и количества ЛПС отговарят на точния брой на заетите, към момента на кандидатстване, лица по длъжности в целевото направление и са планирани, съгласно срока за износване в утвърдения от ръководството на „ИМПУЛС“ АД Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Практическото изпълнение на дейността преминава през два последователни етапа: • Избор на изпълнител за доставка на предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло; • Доставка и предоставяне на закупените ЛПС и специално работно облекло на работниците от производствените звена., Contracted Amount: 96 607.48 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) – Система заваръчна маска с респиратор (Дейността попада в рамките на Дейност 3 от УК по настоящата процедура): Спецификата на производството, технологиите, оборудването, суровините и консумативите за определени работни процеси в „ИМПУЛС“ АД, пораждат високи рискове за здравето и живота на работниците на съответните работни места. Тези рискове подлежат на периодична задължителна оценка, а личните предпазни средства за работниците на осъвременяване, с цел постигане на по – високи нива на защита. Към момента, едно от звената, в които има остра нужда от повишаване степента на защита на работниците е звено „Заваряване“. В звеното работят 5 лица (целева група по дейността), на длъжност „Заварчик“. Едни от най – съществените рискове за заварчиците, при извършване на работните им операции, са рисковете от: 1. увреждане на очите от лазерни и полихроматични лъчения (видими, ултравиолетови и инфрачервени лъчения), и 2. увреждания на белите дробове и други системи в организма, причинени от вдишване на заваръчни газове; Продължителното излагане (пряко или поради недостатъчна защита) на очите на вредното въздействие на лъченията при заваряване поражда висок риск от сериозни изгаряния, катаракта, помътняване на очната леща, макулна дегенерация, които в най-лошият случай могат да доведат и до загуба на зрението. Вдишването на отделяните при заваряване газове поражда риск от затруднения в дишането, астма, ХОББ, рак на белите дробове, както и необратими увреждания на централната нервна система. Въпреки, че заварчиците в „ИМПУЛС“ АД са осигурени с лични предпазни средства и специално защитно работно облекло, покриващи минималните изисквания на приложимата нормативна уредба (Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място), развитието на технологиите води до разработване и пускане на пазара на предпазни средства, които предоставят по – висока степен на защита, в сравнение с използваните към момента. Целта на дейността е именно да повиши значително степента на персонална защита на заварчиците, чрез закупуване на: 1. Система заваръчна маска с респиратор – 5 бр.; Предвидените за закупуване системи заваръчни маски ще осигуряват максимална защита за очите и дихателните пътища и ще съответстват на стандарти ЕN175 „Лични предпазни средства. Средства за защита на очите и лицето при заваряване и други сродни процеси“, ЕN379 „Индивидуална защита на очите. Автоматични филтри за защита при заваряване“, ЕN166 „Индивидуална защита на очите“, ЕN12941 (ТН3) / APF 40 „Средства за защита на дихателните органи. Апарати, филтриращи с нагнетяващ вентилатор, включващи шлем или качулка. Изисквания, изпитвания, маркировка“. В прикаченото към електронния формуляр за кандидатстване Приложение V – Информация за ЛПС, е направен сравнителен анализ между използваните в момента и предвидените за закупуване в рамките на дейността ЛПС, като изрично е посочено с какво новите надграждат използваните досега. Планираните за закупуване видове и количества ЛПС отговарят на точния брой на заетите, към момента на кандидатстване, лица по длъжност в целевото направление и са планирани, съгласно срока за износване в утвърдения от ръководството на „ИМПУЛС“ АД Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Практическото изпълнение на дейността преминава през два последователни етапа: • Избор на изпълнител за доставка на предвидените за закупуване ЛПС; • Доставка и предоставяне на закупените ЛПС на работниците от звено „Заваряване“., Contracted Amount: 20 412.50 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 372.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 150 721.98 BGN
Grant 120 577.58 BGN
Self amount 30 144.40 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN