Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1772-C01
Project Name Adapted working environment in TEKOM LTD
Beneficiary 833035116 TECOM Ltd.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 01.02.2025
End Date 01.08.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Фирма ТЕКОМ ООД е създадена през 1993г. Основната дейност на фирмата е строителство на жилищни и обществени сгради, строителство на промишлени обекти и басейни, енергийно обследване. 
Целевата група, включена в проектното предложение са 19 заети лица в дружеството. 
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3/Част 1: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. В програмата за дейността по намаляване на риска ежегодно се предвижда закупуване на необходимите лични предпазни стедства и специално работно облекло. Поради високата степен на рисковете в сферата на строителството се налага прилагането на комбинация от методи за колективна и индивидуална защита. За работещите в строителството и поддържащите дейности в организацията в оценката на риска са идентифицирани следните опасности: механична опасност от машини и съоръжения, транспортни средство и ПТП, инструменти, режещи и пробождащи предмети, падащи и летящи предмети, работа на височина, опасни (мокри, хлъзгави, неравни) повърхности; работа в ограничени пространства, материали и товари при пренасяне, складиране, товарене и разтоварване; опасност от неблагоприятен микроклимат, вкл. работа на открито; ергономични опасности от неудобна работна поза, принудителна при изпълнение на някои работни операции; РРТ; статично и динамично мускулно натоварване, и др. Описаните опасности водят до риск от травматично увреждане на организма при инциденти или изпълнение на рутинни дейности, простудни заболявания, топлинни ефекти за организма, увреждания на зрението, а в дългосрочен аспект до мускулно-скелетни увреждания и различни професионални заболявания. За целта по този проект е предвидено закупуване на ЛПС и СРО за защита на кожа и лигавици - главата, очите, уши, тялото; горните и долни крайници, с подобрена степен на защита и комфорт. За ограничаване и минимизиране на риска ще бъдат закупени ЛПС и СРО за всички заети пряко в строителството. За предотвратяване и минимизиране на упоменатите рискове работещите получават специално работно облекло и ЛПС съгласно утвърден списък със съответни срокове на износване. По настоящия проект е предвидено да бъдат закупени такива с по-добри свойства, ергономичност и комфорт. Ще бъдат закупени 17 бр. - БЛУЗА С ДЪЛЪГ РЪКАВ, ЕЛЕК, ЛЯТНО ЯКЕ, ЗИМНО ЯКЕ, ДЪЛГИ РАБОТНИ ПАНТАЛОНИ, ДЪЛЪГ ПАНТАЛОН С ВЪЗМОЖНОСТ ЗА НАКОЛЕНКИ ЗА ПОСТАВЯНЕ НА НАСТИЛКИ, ВОДО И ВЕТРОУСТОЙЧИВО ЯКЕ ЗА РАБОТА В МНОГО ЛОШИ УСЛОВИЯА, СРЕДНО ВИСОКИ ОБУВКИ С БОМБЕ И ВЛОЖКА, НИСКИ ОБУВКИ С БОМБЕ И ВЛОЖКА, ШАПКИ ПОДСИЛЕНИ ПРОТИВ УДАР, КАСКА 1 ВИД за 17 заети лица на следните длъжности: управител - 1 заето лице, архитект - 2 заети лица, общ работник строителство на сгради - 6 заети лица, работни строителство - 3 заети лица, технически ръководител строителство - 2 заети лица, работник строителна изолация - 3 заети лица. Ще бъдат закупени 14 бр. - КЪСИ РАБОТНИ ПАНТАЛОНИ, ПРЕДПАЗНИ ОЧИЛА СЪС ЗАТЪМНЕНИ ПЛАКИ, ПОДХОДЯЩИ ЗА НОСЕНЕ НАД ДИОПТРИЧНИ, РЪКАВИЦИ СЪС ЗАЩИТА ОТ СРЯЗВАНЕ – 84 чифта или 14 Х 6 чифта за срока на изпълнение на проекта, съгласно утвърдения срок за износване за 14 заети лица на следните длъжности: общ работник строителство на сгради - 6 заети лица, работни строителство - 3 заети лица, технически ръководител строителство - 2 заети лица, работник строителна изолация - 3 заети лица. Ще бъдат закупени АНТИФОНИ ПАСИВНИ – 6 бр. за 6 заети лица общ работник строителство на сгради. Ще бъдат закупени КАСКА 2 ВИД за работа на височина и ОСИГУРЯВАЩ КОМПЛЕКТ ЗА ВИСОЧИННА РАБОТА – 2 бр. за 3 заети лица на длъжност работник строителна изолация. , Contracted Amount: 83 661.81 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4/Част 1: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска, касаеща строителната дейност на дружеството, са идентифицирани механични опасности от: • опасни мокри, хлъзгави и неравни повърхности с различни нива с възможно подхлъзване, препъване и падане в изкопи, вкл. от височина; Елементи на риска: Честота на експозицията – през цялото работно време; Вероятност за настъпване на вреда - напълно възможна; Последици/Тежест на вредата – значителни Очакван неблагоприятен ефект върху здравето –травматично увреждане на организма. Възможни са контузни рани, изкълчвания счупвания на кости, инвалидност, а при определени условия и фатален изход. Решения: Рискът е от степен „Умерен“, съгласно използваната методика за оценка на риска. Незадоволително и неефективно овладяван риск. Необходими са мерки за минимизирането му поради невъзможност да бъде отстранен. Защита от падане от височина и защита от падащи предмети. ТЕКОМ ООД разполага с всички изискуеми технологични съоръжения за работа на височина. Поради работата на няколко обекта едновременно, както и ангажиране на различни специалисти на един и същи обект, по едно и също време е нужно да се вземат мерки, които надвишават минимално изискуемите съгласно нормативната уредба. Строителството е сред дейностите с най-висок коефициент на трудов травматизъм, поради това изборът на средства за колективна защита е от съществено значение. Подемната платформа е много добро решение, чрез което се гарантира в най-голяма степен безопасността на работещите на височина-световно признато е, че това е в пъти по-безопасен метод за достъп и работа на височина. Предпазните мрежи и предпазните парапети са друга техническа мярка за минимизиране на риска от механични травми при изпълнението на строително-монтажни работи. В момента компанията разполага с достатъчно скелета и бордови ленти, които обаче се нуждаят от допълнително обезопасяване с предпазни парапети и мрежи, тъй като работниците извършват дейност на няколко нива и буквално работят един над друг. Това респективно увеличава рисковете от падащи предмети, падане от височина и трудов травматизъм Препоръки: Осигуряване на • Осигуряване на ПРЕДПАЗНИ МРЕЖИ • Осигуряване на ПРЕДПАЗНИ БАРИЕРИ П/В ПАДАЩИ ПРЕДМЕТИ И МАТЕРИАЛИ • Осигуряване на ПРЕДПАЗНИ ТУНЕЛИ НАД ВХОДОВЕ НА СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ • Осигуряване на БОРДОВИ ДЪСКИ ЗА СКЕЛЕ • Осигуряване на ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ ПАРАПЕТИ ЗА СКЕЛЕ/1800/Ф32мм. • Осигуряване на ОГРАЖДЕНИЯ-ПЛЪТНИ-СТР.ОГРАДА ПРЕМЕСТВАЕМА 2/2м. • Осигуряване на ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ ФАСАДНИ МРЕЖИ ЗА СКЕЛЕ • Осигуряване на МАРКИРАНИ ПЪТЕКИ ЗА БЕЗОПАСНО ПРИДВИЖВАНЕ ПО СКЕЛЕ/1.80/0.50м. • Осигуряване на ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ ПЛАТФОРМИ ЗА ВРЪЗКИ С ЪГЛИ НА ФАСАДИ В рамките на тази дейност е предвидено да се закупят изброените в препоръките колективни предпазни средства. С изпълнението на мярката ще се осигури защита от падане от височина и защита от падащи предмети за работещите, ще се подобрят условията на труд по отношение на здравето и безопасността и очакванията са, че рискът ще се минимизира до степен „Приемлив“, а в определени по-леки случаи до „Незначителен“. , Contracted Amount: 140 014.59 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5/Част 1:Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Част 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Пасивните физиологичните почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра колективна мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. За целта е необходимо да се осигурят фургони –2 броя. Необходимостта от тази бройка произтича от факта, че в повечето случаи компанията отговаря за изпълнение на няколко обекта едновременно. По този начин за работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. В дейността са заложени хладилник – 2 бр. по един за всеки фургон за следната целева група общ работник строителство на сгради - 6 заети лица, работни строителство - 3 заети лица, техниески ръководител строителство - 2 заети лица, работник строителна изолация - 3 заети лица. Също така за помещението за отдих и почивка за административната сграда и базата са предвидени закупуване на кухненски уреди и мебели: КУХНЕНСКИ КЪТ МЕБЕЛИ – 2бр. ХЛАДИЛНИК – 2 бр., СЪДОМИЯЛНА - 1бр., КАФЕМАШИНА – 2 бр., МИКРОВЪЛНОВА ФУРНА- 1бр. за следната целева група: Управител - 1 заето лице, Оперативен счетоводител - 1 заето лице, Архитект - 2 заети лица, Организатор обработка на производствена информация - 1 заето лице, общ работник строителство на сгради - 6 заети лица, работни строителство - 3 заети лица, техниески ръководител строителство - 2 заети лица, работник строителна изолация - 3 заети лица • Помещения/места за краткотраен отдих и/или рехабилитация и/или спорт На територията на дружество за базата, която е на адрес ул. ул. „Г. Папазчев“ № 11 има обособен кът, който може да се използва за краткотраен отдих и/или рехабилитация. За целта е предвидено да бъдат закупени следноте уреди: Климатик за подобряване на микроклимата в горецитираното помещение – 1 бр. удароабсорбираща настилка на плочи – 30 бр. лежанка, хоризонтална пейка, стойка – 2 бр., кростренажор – 2 бр. лост – олимпийски, тежести олимпийски размер ф50 1,25кг. – 1 бр., тежести олимпийски размер ф50 2,5кг. – 1 бр., тежести олимпийски размер ф50 5кг. – 1 бр., тежести олимпийски размер ф50 10кг. – 1 бр., тежести олимпийски размер ф50 15кг. -1 бр., стойка дъмбелигири шестограм 5кг.-1 бр., комплектгири шестограм 6кг.-1 бр., комплектгири шестограм 7кг.-1 бр., комплектгири шестограм 8кг.-1 бр., комплектгири шестограм 9кг.-1 бр., комплектгири шестограм 10кг.-1 бр., комплектгири шестограм 12кг.-1 бр., комплектгири шестограм 14кг.-комплектстойка за лицеви опоригири винил 1кг.- 1 бр. гири винил, 2кг. – 1 бр., гири винил 2кг.-1 бр. гири винил 3кг. -1бр., гири винил 4кг. – 1 бр., масажен стол – 1 бр., пилатес реформър – 1 бр , Contracted Amount: 87 491.81 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3/Част 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : Част 2: Работа на височина и използването на защитни колани и сбруи, като всъщото време материята не позволява прегряване през топлия или излишна загуба на топлина от тялото през студения период на годината, а защитните обувки защитават ефективно срещу всички възможни механични опасности; РО и ЛПС отговарят на условията на съответното работно място, съобразени са с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите (например защитните очила позволяват носене на очила с диоптрична корекция без да ограничават зрителното поле); съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране. Заложените за закупуване специално работно облекло и ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4/Част 2: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Част 2: Фирмата разполага с всички изискуеми технологични съоръжения за работа на височина. Поради работата на няколко обекта едновременно, както и ангажиране на различни специалисти на един и същи обект, по едно и също време е нужно да се вземат мерки, които надвишават минимално изискуемите съгласно нормативната уредба. Строителството е сред дейностите с най-висок коефициент на трудов травматизъм, поради това изборът на средства за колективна защита е от съществено значение. Горецитираните средства за колективна защита са сред най-популярните и ефективни решения, чрез които се гарантира в най-голяма степен безопасността на работещите на височина. Горецитираните средства за колективна защита са отлична техническа мярка за минимизиране на риска от механични травми при изпълнението на строително-монтажни работи, както и срещу рискове от падащи предмети, падане от височина и трудов травматизъм. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство. Именно в този контекст, при съобразяване с наличното оборудване и съоръжения, и средномесечната заетост на фирмата по обекти, е планирано осигуряването на: • ПРЕДПАЗНИ МРЕЖИ – 800 бр. • ПРЕДПАЗНИ БАРИЕРИ П/В ПАДАЩИ ПРЕДМЕТИ И МАТЕРИАЛИ - 100 бр. • ПРЕДПАЗНИ ТУНЕЛИ НАД ВХОДОВЕ НА СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ0- 3 бр. • БОРДОВИ ДЪСКИ ЗА СКЕЛЕ – 500 бр. • ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ ПАРАПЕТИ ЗА СКЕЛЕ – 600 бр. • ОГРАЖДЕНИЯ-ПЛЪТНИ-СТР.ОГРАДА ПРЕМЕСТВАЕМА – 100 бр. • ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ ФАСАДНИ МРЕЖИ ЗА СКЕЛЕ – 1200 бр. • МАРКИРАНИ ПЪТЕКИ ЗА БЕЗОПАСНО ПРИДВИЖВАНЕ ПО СКЕЛЕ -300 бр. • ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ ПЛАТФОРМИ ЗА ВРЪЗКИ С ЪГЛИ НА ФАСАДИ -30 бр. По този начин се гарантира безопасността на работниците на строителната площадка. Горецитираните колективни средства за защита са предназначени за следните длъжности пряко заети в строителството: общ работник строителство на сгради - 6 заети лица, работни строителство - 3 заети лица, технически ръководител строителство - 2 заети лица, работник строителна изолация - 3 заети лица.- 14 заети лица В рамките на дейността са предвидени за закупуване 4 бр. климатици, които са разпределени на следните обекти 2 бр. са за 2 от офис помещенията в централния офис на фирмата на адрес ул. Хаджи Димитър Асенов 119, гр. Стара Загора, а останалите 2 бр. са предназначени за базата, която е на адрес, ул. „Г. Папазчев“ № 11 за две от офис помещения с цел подобряване на микроклимата в работните административни помещения, като това е съобразено с обемите на помещението, което следва да се отоплява и охлажда. Също така е заложено закупуването на рекуператор - 3 бр. за офис помещенията на адрес ул. Хаджи Димитър Асенов 119, което ще обезпечи осигуряването на пресен въздух в помещенията, който е по по-здравословен и лесен за вдишване. Освен това не се налага постоянното отваряне и затваряне на прозорците и създаване предпоставки за простудни заболявания през зимата при служителите. Тази дейност ще обезпечи следните длъжности от целевата група: Управител - 1 заето лице, Оперативен счетоводител - 1 заето лице, Архитект - 2 заети лица, Организатор обработка на производствена информация - 1 заето лице. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4/Част 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Част 3: Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. В рамките на дейността е предвидено и закупуване на ергономични работни столове за 5 заети лица: Управител - 1 заето лице, Оперативен счетоводител - 1 заето лице, Архитект - 2 заети лица, Организатор обработка на производствена информация - 1 заето лице., както и 5 броя бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя (такъв тип бюра са предвидени за служители, които приоритетно работят на компютър) предназначени за следната целева група: Управител - 1 заето лице, Оперативен счетоводител - 1 заето лице, Архитект - 2 заети лица, Организатор обработка на производствена информация - 1 заето лице. Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Осигуряването на колективни средства за защита ще послужи за възпрепятстване и ограничаване на достъпа до така описаните опасни зони, създаващи потенциален риск от трудов травматизъм с тежки инциденти и последици. Такива мерки са залегнали и в програмата за дейността по намаляване на риска на основание извършената оценка на риска по работни места., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5/Част 2:Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Част 2: ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. Фирмата се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 19.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 343 385.03 BGN
Grant 343 385.03 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: 1. Блуза с дълъг ръкав- 17 броя; 2. Елек- 17 броя; 3. Лятно яке- 17 броя; 4. Зимно яке- 17 броя; 5. Дълги работни панталони- 17 чифта; 6. Къси работни панталони- 14 чифта; 7. Дълъг панталон с възможност за наколенки за поставяне на настилки- 17 чифта; 8. Водо и ветроустойчиво яке за работа в много лоши условия- - 17 броя; 9. Средно високи обувки с бомбе и вложка- 17 чифта; 10. Ниски обувки с бомбе и вложка- 17 чифта; 11. Антифони пасивни- 6 броя; 12. Ръкавици със защита от срязване- 84 чифта; 13. Шапки подсилени против удар- 17 броя; 14. Каска (1 вид)- 17 броя; 15. Каска (2 вид) за работа на височина- 3 броя; 16. Предпазни очила със затъмнени плаки, подходящи за носене над диоптрични- 14 чифта; 17. Осигуряващ комплект за височинна работа- 2 комплекта., Estimated Amount: 83 661.81
  • Differentiated position 1: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: 1. Блуза с дълъг ръкав- 17 броя; 2. Елек- 17 броя; 3. Лятно яке- 17 броя; 4. Зимно яке- 17 броя; 5. Дълги работни панталони- 17 чифта; 6. Къси работни панталони- 14 чифта; 7. Дълъг панталон с възможност за наколенки за поставяне на настилки- 17 чифта; 8. Водо и ветроустойчиво яке за работа в много лоши условия- - 17 броя; 9. Средно високи обувки с бомбе и вложка- 17 чифта; 10. Ниски обувки с бомбе и вложка- 17 чифта; 11. Антифони пасивни- 6 броя; 12. Ръкавици със защита от срязване- 84 чифта; 13. Шапки подсилени против удар- 17 броя; 14. Каска (1 вид)- 17 броя; 15. Каска (2 вид) за работа на височина- 3 броя; 16. Предпазни очила със затъмнени плаки, подходящи за носене над диоптрични- 14 чифта; 17. Осигуряващ комплект за височинна работа- 2 комплекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN