Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0902-C01
Project Name Improvement and adaptation of the working environment of T.R.D Ltd.
Beneficiary 175456734 T. R. D. Ltd.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 11.12.2024
Start Date 06.01.2025
End Date 06.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Т. Р. Д. ООД е дружество, специализирано в изграждане на всички видове силно и слаботокови електрически инсталации, изграждане на системи за сградна и промишлена автоматизация. Основният код на икономическа дейност, съгласно КИД 2008 е: 43.21 Изграждане на електрически инсталации. 
Ръководството на предприятието осъзнава важността на добрите и безопасни условия на труд, като постоянно полага грижи за комфорта и здравето на служителите си. Взето е решение за кандидатстване по процедура „Адаптирана работна среда“, като поставената цел е да бъдат осигурени по-добри условия на работещите в предприятието. Проектното предложение включва следните дейности, чрез които ще бъде постигната целта:
- „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд“
- „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“
- „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд"
- „Осигуряване на социални придобивки в предприятието“.
Посредством изпълнението на предвидените дейности посочени по-горе, ще бъдат постигнати следните резултати:
- Адаптирана работна среда за заетите в „Т.Р.Д.“ ООД лица
- Осигурена по-висока степен на защита и комфорт на работните места, чрез инвестиции в специално работно облекло, лични и колективни предпазни средства
- Подобрени условия за почивка, отдих и хранене в рамките на предприятието
- Посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Целевата група по проекта обхваща 36 заети в предприятието лица.
Проектът изцяло кореспондира и целите и нуждите на процедурата, а именно подобряване на здравословната и безопасна работна среда,постигане на устойчиви условия на труд и реализиране на прехода към климатична неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийно ефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики. Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана., Contracted Amount: 7 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло- част 1: В проектното предложение на "Т. Р. Д." ООД ще се обхванат служители, които са назначени и работят в гр.Варна, заети на следните длъжности: 1.Управител-1 2.Главен счетоводител - 1 3.Оператор въвеждане на данни- 2 4.Специалист, труд и работна заплата-1 5.Инженер, проектант- 1 6.Инженер, електрообзавеждане - 2 7.Инженер, телекомуникация (сигнални системи) -1 8.Мениджър, проекти-1 9. Технически ръководител, строителство- 4 10.Технически сътрудник-1 11.Снабдител, доставчик-1 12.Стоковед-1 13.Електромонтьор, изграждане/поддържане/ремонт на електропроводни линии и мрежи- 18 броя 14.Електромонтьор-бригадир, изграждане/поддържане/ремонт на електропроводни линии и мрежи - 1 брой Във връзка с ежедневните трудови дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички длъжности, описани в Списъка на работните места за осигуряване на ЛПС и специално работно облекло, изготвен от Службата по трудова медицина. Към момента ръководството на Т. Р. Д. ООД осигурява работно облекло и ЛПС, предпазвайки служителите от рисковете на работните им места. Предоставената защита е анализирана и съответно е идентифицирана необходимост и възможност за надграждане на усилията - за да бъдат работниците по-защитени. В съответствие с препоръчаните мероприятия от службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е заявена подкрепа за закупуване на ново и по-модерно специално работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа. По този начин риска от трудови злополука ще се намали значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: замърсени повърхнини ,неблагоприятен микроклимат (вкл. прах ) ,химични агенти,неблагоприятни инциденти и последици и механични въздействия (прободни и порезни рани), преохлаждане, падащи предмети ,токов удар, риск от падане при работа на височина. Дружеството предвижда да осигури на всички служители специализирано работно облекло и ЛПС съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Бройките и видове облекла и средства са съобразени спрямо срокът за износване описан в Списъка на полагащите се работно облекло и лични предпазни средства на работещите в "Т. Р. Д. ООД гр. Варна и предвидения срок на изпълнение на дейностите в проекта . В проектното предложения няма да се закупуват резервни бройки. Предвиденото ЛПС е описано в приложение V и бройките и цените са описани в Приложени IV: - Лятно работно яке-23 бр, защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Летен работен полугащеризон-23 бр защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Елек летен -23,защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Зимно работно яке-23 бр, защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Зимен работен полугащеризон-23 бр -защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Ватирана блуза -23 бр, защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Елек зимен-23 бр , защита на тялото от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Обувки летни -23 бр ,защита на долни крайници от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Обувки зимни - 23 бр,защита на долни крайници от механични въздействия и неблагоприятни климатични условия -Дъждобран -19 бр, защита на тялото от намокряне и простудни заболявания -Защитен костюм -19 ,защита на тялото от механични въздействия и риск от заболявания -Антифони-19 бр, защита от наднормен шум -Раменно-бедрен колан- 19 бр- защита на тялото от падане и механични въздействия -Защитни очила -19 бр, защита на очите от лъчения, влизане на малки частици -Полумаска и филтри-19 бр ,защита на дихателни пътища от вдишване на частици и прах -Челник -19 броя, осветява по време на работа - добра видимост и свободни ръце продължава в част 2, Contracted Amount: 43 459.73 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства - част 1: Дружество Т. Р. Д. ООД има за цел да осигури най-благоприятните и устойчиви условия на труд за служителите си, отговарящи на условията на процедурата. В проектното предложение е предвидено да се инвестира в закупуване на средства за колективна защита. Дейностите са насочени за подобряване на микроклимата в работните помещения, предпазване от неблагоприятни атмосферни условия, минимизиране на риска от наранявания, опасности от поражения от електрически ток, минимизиране на риск от заболявания на опорно-двигателния апарат във връзка с принудително седналата работна поза, съгласно предписанията на СТМ в Оценка за минимизиране на риска. Дейностите предвидени в проекта, които са в съответствие с препоръчните мероприятия от Службата по трудова медицина, са следните: 1. Подобряване на микроклимата - в проекта се предвижда да се закупят 3 броя климатици за офиса и склада в базата на дружеството в град Варна. По този начин ще се осигури благоприятен микроклимат на всички служители в работните помещения, съответно ще се осигурят условия за по-топли работни помещения през зимния сезон и по- прохладни през лятото. 2.Минимизиране на риск от поражения от електрически ток: Електромонтьорите работят понякога директно с електрически ток, с това е свързана и основната икономическа дейност на дружеството. С цел изграждане, отремонтиране и диагностика на електрическата инсталация на конкретен обект, работата им е свързана с извършване на дейности за диагностициране и отремонтиране на електрическите инсталации, като се налага извършване на работи на различни височини. Идентифицирана е нужда от електроизолираща стълба като средство за колективна защита, която ще служи да се придвижат до мястото на извършване на работа, за да бъде отремонтирана електрическата инсталация в своята цялост. Тези стълби ще предпазват монтьорът от евентуален токов удар, като изолират тялото му от земята. Така ще се намали риска от изгарания и телесни поражения. Токът е опасен и би довел до изгаряне на крайници, очи и тяло и фатален край. Дружеството се стреми да осигури най-добра грижа и защита за служителите си и да ограничи до минимум всеки риск,застрашаващ живота и здравето на служителите.В проектното предложение се предвижда да се закупят 9 броя изолиращи стълби, предписани в програмата за минимизиране на риска. 3.Минимизиране на рикса от падане, подхлъзване и спъване: в рамките на проектното предложение в планирана подмяна на подовата настилка в офиса. Текущата настилка е изхабена и има образувани отвори и неравности по нея. В програмата за минимизиране на риска е предписано да се подмени подовата настилка 40 кв. м с топлоустойчив,влагоустойчив, износоустойчив и антистатичен ламиниран паркет. В офиса ежедневно работят 10 служители-Управител-1 брой ,Главен счетоводител - 1 брой, Оператор въвеждане на данни- 2 броя , Специалист, труд и работна заплата-1 броя, Инженер, проектант-1 брой, Инженер, електрообзавеждане- 2 броя, Инженер, телекомуникация (сигнални системи)-1 брой, Мениджър, проекти-1 брой. Подовата настилка е неравна и с нарушена цялост, това би довело до рискове от спъване,подхлъзване и падане., Contracted Amount: 105 110.44 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки на работещите ,вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: Целевата група по тази дейност са 36 заети лица. Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията.Т. Р. Д. ООД се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Работата на строителен обект е трудна, изморителна и има редица замърсявания. За да може работниците ни да не идват и да си отиват в къщи с мръсните си работни дрехи, в момента се преобличат в автомобилите си. Налага се да се хранят там със студен храна, тъй като обикновенно е трудно да се напусне обекта, да се обядва в заведение и да се върнат обратно в рамките на обедната почивка. Искаме да закупим строителните контейнери със съответното оборудване в тях, за да може колегите, работещи на строителните обекти, да имат възможност да се преобличат на удобно, топло и чисто място. Ще имат възможност да се хранят здравословно и комфортно, без да се притесняват, че храната им е развалена, защото ще стои в хладилници и без да се налага да я консумират студена, защото ще има микровълнова фурна, за да си я стоплят Ще имат възможност да измият ръцете си, за да не се притесняват за хигиената, която се поддържа трудно на строителен обект. Ще имат възможност да правят физиологичните си почивки на чисто място. Климатиците, които ще бъдат монтирани ще поддържат подходяща температура за всеки сезон. Планирано е да се закупят и оборудват 3 броя фургони оборудвани с климатици, обособени като място за отдих и хранене в рамките на работния ден на служителите ни. Фургоните ще се оборудват с по Гардероб индивидуален - 10 броя - обособяване на място за преобличане и съхранение на лични вещи. Диспенсър за вода - 1 брой ,Маса за хранене -1 брой ,Метален шкаф висок - 1 брой ,Метален шкаф нисък - 1 брой ,Микровълнова фурна- 1 брой ,Пейка - 1 брой ,Стол за хранене-10 броя ,Хладилник - 1 брой . От друга страна, в предприятието работят лица, чието работно място е в офиса на дружеството. За тях е предвидено оборудване и обзавеждане на стаята за отдих и почивка. Планиране е да се закупят един диван и 2 броя фотьоли и 1 брой кафе машина. Тези инвестиции ще осигурят подходящите условия за добра и качествена, приятна почивка в рамките на работния ден на хората ни., Contracted Amount: 52 938.42 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло- част 2: Чрез закупуването им ще се намали в голяма степен риска от травми и увреждания, ще се повиши устойчивостта на шум, ще се осигури по-ефикасна защита на зрението, на горните дихателни пътища, на крайниците, ще осигурят по-надеждно предпазване от падащи предмети или от падане от височина. За постигане на по-високо съответствие с Наредба № 6 за минималните изисквания за осигуряване на здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани секспозиция на шум е предвидено закупуване на антифони с по-високи шумоизолационни качества.За да бъдат предпазени служителите е необходимо изброеното ЛПС и специалното работно облекло да отговарят на определени характеристики зазащита от вредното въздействие на работната среда върху здравето на работещите. Използваните в момента в "Т. Р. Д. ООД , ЛПС и СРО за не малък брой работни места не покриват напълно необходимите характеристики според съответните вредности. Необходимо е да се използват ЛПС и специално работно облекло, утвърдени въз основа на извършената оценка на риска на работните места,като са предвидени за закупуване упоменатите,подробно описани по бройки, длъжности, брой заети лица от целевата група, предвидените за закупуване нови ЛПС и специално работно облекло с техните характеристики и параметри, както и текущо използвани към момента., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства - част 2 : 4.Подобряване на ергономия на служителите: Идентифициран е риск от гръбначни изкривявания и влошено здравословно състояние. Работата в седнало положение дълго време води до натоварване на гръбначния стълб, създава дискомфорт в крайниците. Работниците започват да страдат в болки в кръста, раменете, китките. Някои от колегите ни са диагностицирани с диагноза дискова херния, а една от колежките ни претърпя през м.11.2023г операция от дискова херния. Това води освен до дълго отсъствие от работа и до общо влошаване на качеството на живот. Столовете, които сме избрали са ергонимични, произведени от качествени материали, позволяващи упора на цялото тяло в седнало положение. Нови проучвания също така показват, че честата смяна на стойката влияе благоприятно върху циркулацията на кръвта в крайниците, предотвратява схващания и уверждания в гръбначния стълб и торса. Най-ценното на ергономичните бюра, които сме избрали е възможността да променят височината си лесно и без усилие, като това позволява да се сменя седяща със стояща поза периодично без да се губи комфорта на работа. Т. Р. Д. ООД планира да закупи 10 броя ергономични столове, бюра- по 10 броя за служителите си, и ще покрие предписанието от СТМ в Програмата за минимизиране на риска - подобряване на здравословния статус и намаляване риска от гръбначни изкривявания. Ергономичните офис столове и бюра са за служителите на длъжност: Управител 1 Главен счетоводител 1 Специалист, труд и работна заплата 1 Инженер, проектант 1 Мениджър, проекти 1 Инженер, телекомуникация (сигнални системи) 1 Технически ръководител, строителство 4 5.Фактор запрашеност - по време на работния процес - сглобяване на техника, ремонт на елементи на ел. таблата, или самата им изработка, разопаковане, товарене се отделя голямо количество прах в работните помещения. След направен анализ, се установи необходимост от минимизиране на запрашеността в работните помещения. Дружеството ще закупи 1 броя машина за сухо и мокро почистване и ще намали рикса от белодробни заболявания. Служителите извършват стоително-монтажната си дейност на различни обекти, при които процеси се отделя прах, често свързано с пробиване на отвори в стени/таван/под. Следвайки предписанията на СТМ ще се закупят подвижни 5 броя строителни прахосмукачки. По този начин ще се избегне риска от вдишване на вредни частици по време на работния процес. Тази мярка ще се прилага в комбинация с използването на ЛПС, за да бъдат направени най-добрите усилия в посока минимизиране на риска. 6. Фактор Шум - след направен анализ в офиса на дружеството се установиха завишени нива на шум в работните помещения. Дружеството ще изолира и ограничи шума, като закупи шумопоглъщащи пана 25 кв. м. Те ще изолират работните помещения едно от друго, с цел допълнителен комфорт на работното място. 7. Фактор осветеност- в момента в работните помещения наличното осветление задоволява нуждите по отношение на осветеност, но телата а луминисцентни и това води до сълзене на очите. В тази връзка е идентифицитрана нуждата от подобряване на работната среда, като е планирана подмяна на осветителни тела с нови, LED, в офисните помещения. Дружеството ще спази предписанията от СТМ,за да осигури безопасност и грижа на всеки един служител. Целевата група на дейността са всички служители, заети във фирмата: 36 броя., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 43 441.60 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 229 579.45 BGN
Grant 229 579.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване и доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Обособена позиция 1 Специално работно облекло и обувки Обособена позиция 2 Лични предпазни средства , Estimated Amount: 43 459.73
  • Differentiated position 1: ОП 1 - Специално работно облекло и обувки
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 43 441.60
  • Differentiated position 2: ОП 2 - Лични предпазни средства
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 43 441.60
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване и доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Обособена позиция 1 Специално работно облекло и обувки Обособена позиция 2 Лични предпазни средства , Estimated Amount: 43 459.73
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 Специално работно облекло и обувки
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 Лични предпазни средства
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Поръчка и доставка на електроуреди за фургон, Estimated Amount: 7 249.76
Procedure 4 Subject to due process: Поръчка и доставка на климатици:, Estimated Amount: 25 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Поръчка и доставка на мебели: Обособена позиция 1: Мебели фургон Обособена позиция 2: Поръчка и доставка на ергономични столове и бюра, Estimated Amount: 38 328.66
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Разходи за закупуване на ДМА за обзавеждане и оборудване, необходимо за осъществяването на Дейност 5
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 Поръчка и доставка на ергономични столове и бюра
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Поръчка и доставка на специализирани изолиращи стълби: , Estimated Amount: 26 344.95
Procedure 7 Subject to due process: Поръчка и доставка на специализирани почистващи машини , Estimated Amount: 16 359.15
  • Differentiated position 1: Поръчка и доставка на специализирани почистващи машини
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Поръчка и доставка на фургони за отдих, Estimated Amount: 29 820.00
Procedure 9 Subject to due process: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, Estimated Amount: 7 200.00
Procedure 10 Subject to due process: СМР за модернизация:, Estimated Amount: 14 346.34

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN