Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0029-C01
Project Name "Providing quality social services to the population in the municipality of Ardino through development and strengthening of municipal capacity"
Beneficiary 000235750 MUNICIPALITY OF ARDINO
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 24.01.2023
Start Date 01.02.2023
End Date 18.02.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Ардино

Description

Brief description
Приоритет в дейността на община Ардино е социалното обслужване на населението. Към настоящия момент в общината функционират 10 вида социални услуги: Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост, 	Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, Център за обществена подкрепа, Проект „Топъл обяд“, Услуга „Личен асистент“ по Закона за личната помощ, Услуга „Асистентска подкрепа“,  Проект „Патронажна грижа + в община Ардино“, Приемна грижа, Проект „Ранно детско развитие“ , Клуб на пенсионера и на хората с увреждания. 
Социалните услуги са дейности, които подпомагат и разширяват възможностите на лицата да водят самостоятелен начин на живот. Променящата се социално-икономическа среда в Република България влияе върху стандарта на живот и социалния статус на различни групи население. Структурните промени в икономиката и безработицата са предпоставка за социална изолация и затруднена адаптация на определени рискови групи от населението. В тази връзка основна цел на Общината е да осигури по-добри и достойни условия на живот и възможности за социално включване на групите в социален риск, като мобилизира всички ресурси – човешки и материални. 
Ето защо в рамките на проекта се предвижда обезпечаване на правомощията на община Ардино по Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги чрез създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги.
Реализацията на проекта ще допринесе за по-доброто управление на местно ниво и до повишаване качеството на предоставяните от общините социални услуги.
Activities
  • Activity: „Създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги“ : Дейността по реализиране на настоящият проект е многопластова и включва поддейности, които ще бъдат изпълнени след сключване на административен договор, както следва: 1. Създаване на фронт-офис за социалните услуги и информация на гражданите. В рамките на настоящата поддейност се предвижда създаването на фронт-офис специално за социалните услуги, който да бъде първото място, което ще бъде посетено от желаещите да получат информация по отношение на социалните услуги, предоставяни на територията на община Ардино. Целта е подобряване на обслужването на гражданите и бенефициентите, които ползват и желаят да ползват социални услуги, както и преодоляване на струпването на хора при определени длъжностни лица, което затруднява работния процес на останалите служители. Основна функция на фронт-офиса ще бъде подаване на информация за реда и начина на извършване на определена социална услуга, насочването за ползване на социални услуги, предоставяне на заявления, подпомагане на хората при попълване, подаване и получаване на документите, тяхната проверка и завеждането им, придвижване на документите до отговорните за съответната социална услуга длъжностни лица и др. За целта община Ардино със собствени средства ще извърши ремонтни работи на помещение от сградата на Общинска администрация, находяща се на адрес: гр. Ардино, ул. “Бели брези“ №31. Със средства по проекта ще бъде закупено необходимото оборудване и обзавеждане. 2. Наемане на допълнителен персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги. С реализацията на проекта община Ардино планира да назначи двама нови служители за срок от 22 месеца за предоставяне на информация по отношение на предоставяните социални услуги на нейната територия. Най-честата работа на новоназначените служители ще бъде комбинация от контакт с желаещите да ползват определена социална услуга и вътрешно подпомагане в общинската администрация по отношение на социалните услуги вкл. насочване за ползване на социална услуга. Новоназначените служители ще подават информация за реда и начина на извършване на определена социална услуга, насочването за ползване на социални услуги, предоставяне на заявления и получаване на документите, тяхната проверка и завеждането им, придвижване на документите до отговорните за съответната социална услуга длъжностни лица и др. 3. Обучение и супервизия на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги. Целта на настоящата поддейност е да се осигури професионална подкрепа на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им чрез осигуряване на обучения. Обученията са задължителен компонент при подпомагащите професии и имат основна роля за поддържане на компетентността на персонала, който е ангажиран с предоставянето на социални услуги. Предвиждат се обучения на 21 бр. служители (2 бр. новоназначени и 19 бр. настоящи служители) във връзка с новото законодателство в областта на социалните услуги, в т.ч. насочването за ползване на социални услуги, вменено като ангажимент на общините. Супервизията е друг важен компонент от професионалното надграждане на работещите., Contracted Amount: 70 501.82 , Reported Amount: 68 773.84

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: FOUNDATION "DISSEMINATION OF KNOWLEDGE AND SOCIAL ACTIVITIES-AVICENA", Contracted Amount*: 5 720.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 21.00 , Reached amount: 23.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 21.00 , Reached amount: 23.00

Financial Information

Total Project cost 68 773.84 BGN
Grant 68 773.84 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 68 773.84 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Обучение и супревизия на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги", Estimated Amount: 5 720.00
  • Differentiated position 1: "Обучение и супревизия на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги"
    Contractor: FOUNDATION "DISSEMINATION OF KNOWLEDGE AND SOCIAL ACTIVITIES-AVICENA"
    Contract total funded value: 5 720.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN