Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0221-C01
Project Name Adapted work environment at TANATOS OOD
Beneficiary 124630738 TANATOS OOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 03.12.2024
Start Date 03.12.2024
End Date 03.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Добрич-град, гр.Добрич

Description

Brief description
Проектът е насочен към осигуряването на прехода на ТАНАТОС ООД към модерно, ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие, в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт. Дейностите на проекта са насочени към прилагане на "зелени" модели  на организация на труд, осигуряването на атрактивна, здравословна, безопасна и устойчива трудова среда в ТАНАТОС ООД, която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за растежа на предприятието. ТАНАТОС ООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.

Основната потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, представители на целевата група. Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.

В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки, насочени към:
-разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
-осигуряване на колективни предпазни средства за защита при изкопи - Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване - 6 комплекта
-осигуряване на социални придобивки чрез закупуване на Фургон за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение – 3 бр.

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците в предприятието и намалена опасност от трудови злополуки, приспособена работна среда към техните професионални нужди, което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда, както й промени в дружествената политика в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение 36 лица.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд : Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ТАНАТОС ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: - Управител продажби и маркетинг – 1 лице - Счетоводител – 1 лице - Ръководител транспорт – 1 лице - Технически изпълнител – 1 лице Дейността ще обхваща 4 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение. Фирмата за собствена сметка ще запознае всички останали служители към момента на изпълнение на проекта с извършените промени и ще им проведе инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 660.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на ТАНАТОС ООД е строителство на преносни и разпределителни тръбопроводи и включва дейности в областта на хидростроителството,вътрешни и външни ВиК инсталации,направа на изкопи и други. Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата,съобразно идентифицираните рискове и нуждата от защита за изкопи. Като част от дейността е предвидено закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (6 комплекта). Като част от основната си дейност ТАНАТОС ООД извършва направа на изкопи за полагане на ВиК инсталации.По време на изкопните работи, за по-голяма защита на служителите от опасностите при изкопните работи (например свличане на земна маса) и работата вътре в изкопа,могат да се използва подходящо укрепление – защитна система с платна.Обичайните обекти на фирмата изискват работа в изкопи с дълбочина до 3,8 м и ширина до 2,5м затова платната за изкопи трябва да са за т.нар. боксово укрепване. Фирмата не разполага с платна за защитни системи за изкопи и така не осигурява максималната защита на служителите. Чрез закупуването на предвидените по проекта 6 комплекта Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (дължината на платното на всеки комплект е 3,5м или общо за 6 комплекта - 21м) ще се осигури обезопасяване на изкопите,което от своя страна ще допринесе за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите, пряко ангажирани в изкопните дейности на строителните обекти. Обичайните изкопни дейности на фирмата включват необходимост от укрепване на изкопи с дължина до 21 м, т.к едновременно се полагат до 2 канализационни тръби по 6м всяка и е необходимо да се обезопаси до 4,5м преди и след тръбите (т.е общо 21м), за да е безопасна работата на служителите в изкопните машини.След полагане на тръбите,укреплението се вдига и премества за полагането на всяка следваща двойка тръби.За да се обезопаси необходимото пространство,съгласно получените оферти за оборудване,е необходимо закупуването на 6 комплекта Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване. Предвидените за закупуване Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (6 комплекта) отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще представлява преместваем актив, които отговарят на всички от изброените условия: -При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година -Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване -Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент. -То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура) Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята.То не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието. Необходимостта от закупуването на Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (6 комплекта) произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Целева група при изпълнението дейността са служителите, пряко ангажирани в изкопните дейности на строителните обекти на длъжност: Водопроводчик (външно водоснабдяване и канализация) – 10 лица Машинист еднокофов багер – 4 лица Машинист многокофов багер – 2 лица Работник строителство – 6 лица Общо 22 заети лица,заети към момента на подаване на проектното предложение. Закупувайки Платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (6 комплекта),фирмата ще отговори на потребностите на представителите на целевата група, за по-добри, безопасни и здравословни условия на труд.С новото оборудване ще се сведат до минимум рисковете за здравето на служителите., Contracted Amount: 224 400.00 , Reported Amount: 224 400.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ТАНАТОС ООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите си (място за хранене, краткотраен отдих и санитарни-хигиенни нужди) като закупи Фургон за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение (3 бр.). Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно. Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Дейността цели осигуряване на място за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно нужди и е съобразена със спецификата на работа на по-голяма част от служителите във фирмата, които работят основно на обекти, които често са извън населените места и без достъп до места за хранене, отдих и санитарно-хигиенно условия. Това налага да носят храната си ежедневно и да я съхраняват на място на обекта на който работят, да почиват и да осъществяват санитарно-хигиенните си нужди в „полеви“ условия. За да им осигурят по-добри условия на труд, фирмата планира да осигури като социална придобивка – място за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение чрез закупуване на Фургон за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение (3 бр.). Фирмата ще използва фургоните само на обекти, които са разположени в слабо развитите региони. Предвидените за закупуване Фургони (3 бр.) ще са преместваеми и няма да са моторно превозно средство с двигател. Техните размери са съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват и закупуването им ще осигури подходящи условия на служителите й за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенните си нужди. Всеки от фургоните ще включва следното оборудване - Г-образна кухня с горни и долни кухненски шкафове, термоплот и кухненска мивка със смесител, 1бр. двоен индукционен котлон за вграждане, 1бр. абсорбатор, 1бр. маса, 4 бр. стол, душ, моноблок и мивка. Фирмата иска да закупи 3 броя Фургон за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение, като количеството и предназначението им са съобразени с обичайната натовареност на фирмата и специфичните нужди на служителите. Фургоните са предназначени за служители на следните длъжности: - Водопроводчик (външно водоснабдяване и канализация) – 10 лица - Машинист еднокофов багер – 4 лица - Машинист многокофов багер – 2 лица - Работник строителство – 6 лица - Шофьор самосвал – 6 лица - Заварчик – 1 лице - Техник строителство и архитектура – 3 лица Общо 32 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение. Служителите се хранят и вземат почивките си по различно време, поради което наличните места в 3те фургона са достатъчни за задоволяване на потребностите на всички 32 лица част от целевата група Закупувайки гореописаните фургони, фирмата ще осигури за служителите си, част от целевата група за дейността, социални придобивки под формата на място за хранене (съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд), за краткотраен отдих и санитарно-хигиенните си нужди, с което ще отговори на идентифицираните им нужди и потребности. Фургоните ще осигурят на служителите (част от целевата група за дейността) място където да се хранят пълноценно, което от своя страна ще се отрази на тяхната продуктивност и на здравословното им състояние, място където да отпочинат по време на регламентираните им почивки и подходящо място за санитарно-хигиенните им нужди., Contracted Amount: 83 070.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ALEKSAUTO1 EOOD, Contracted Amount*: 224 400.00 , Reported Amount**: 224 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 36.00 , Reached amount: 22.00

Financial Information

Total Project cost 338 943.00 BGN
Grant 338 943.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 246 840.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на 3 бр. Фургон за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение, включващ Г-образна кухня с горни и долни кухненски шкафове, термоплот и кухненска мивка със смесител (1 бр.), двоен индукционен котлон за вграждане (1 бр.), абсорбатор (1 бр.), маса (1 бр.), стол (4 бр.), душ (1 бр.), моноблок (1 бр.), мивка (1 бр.), Estimated Amount: 83 070.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на 3 бр. Фургон за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно помещение, включващ Г-образна кухня с горни и долни кухненски шкафове, термоплот и кухненска мивка със смесител (1 бр.), двоен индукционен котлон за вграждане (1 бр.), абсорбатор (1 бр.), маса (1 бр.), стол (4 бр.), душ (1 бр.), моноблок (1 бр.), мивка (1 бр.)
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (6 комплекта), Estimated Amount: 224 400.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване (6 комплекта)
    Contractor: ALEKSAUTO1 EOOD
    Contract total funded value: 224 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN