Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1331-C01
Project Name A healthy and well-adjusted work environment
Beneficiary 130635355 EKSELPAK BULGARIA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.11.2024
Start Date 29.11.2024
End Date 29.03.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица, с.Войводиново

Description

Brief description
Проектът е насочен към осигуряването на атрактивна, здравословна, безопасна и устойчива трудова среда в Екселпак България  ООД, която отчита специфичните нуждите и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за зеления растеж на предприятието.
В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки и дейности, свързани с:
1/ Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа;
2/Закупуване на нови, по-устойчиви лични предпазни средства и специално работно облекло на заетите в производствената дейност лица за намаляване риска както от трудови злополуки, така и от общи заболявания
 3/ Осигуряване на колективни предпазни средства:
3.1. Подобряване условията на труд в съответствие с изискванията за Защита от наднормен шум чрез закупуване на подвижни шумопоглъщащи екрани за цех Гофриране и цех Екструзия 
3.2. Подобряване ергономия при работа чрез закупуване на ергономични столове, които са с възможност за регулиране на височината спрямо позицията/ръста на служителя -21 броя
4/ Осигуряване на социални придобивки за работещите в Екселпак България чрез: Подобряване условията за отдих и хранене на работниците и служителите чрез оборудване на 2 помещения с кухни и чрез организиране на место за отдих с 2 бр. преместваеми беседки за почивка на двора
Очакваните положителни ефекти от реализацията на дейностите по проекта са свързани с намаляване на вредното въздействие върху околната среда, подобрена защита на здравето на работниците в производствените звена в предприятието и намалена опасност от трудови злополуки, създадени условия за по-добър микроклимат, осигурени по-добри възможности за отдих и хранене на работещите в дружеството.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с намаляване въздействието върху околната среда. Устойчивото развитие и безопасността на продуктите и работния процес са приоритет в работата на Екселпак България. Ето защо са необходими действия за въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, да се оптимизират процесите, за да се повишат зелените знания и умения на персонала, така че да се създаде щадящо околната среда и приятно за заетите място за работа. В отговор на тази необходимост в рамките на дейността ще бъдат разработени и приложени „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Екселпак България. Дейността включва следните четири етапа и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Екселпак България е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места на целевата група. Това ще позволи и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Целева група за тази дейност включва всичките 93 служители на компанията, спрямо чиито работни места ще бъдат приложени „зелени“ модели на организация на работните процеси. , Contracted Amount: 18 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е насочена към повишаване степента на индивидуална защита на здравето на работниците в производствените звена в Екселпак България ООД и намаляване опасността от трудови злополуки, причинени от типичните за производството процеси Целевата група, обхваната с настоящата дейност са всички 69 пряко заети в производството лица, изложени ежедневно на рискове и влияния с различен характер. При изпълнението на основните направления и законовите рамки в политиката за безопасност и здраве при работа, съществуват и редица проблеми и предизвикателства пред самите работодатели, което налага бързо и качествено адаптиране към новите промени, с цел осигуряване на по-добри условия на труд, по-висока защита и предпазване от възникнали рискове, намаляване на трудовите злополуки и повишаване на производителността на предприятията. Закупуваните от дружеството към момента на кандидатстване ЛПС и СРО отговарят на минималните изисквания на законодателството, поради което коефициента им на ефективност срещу риска не е висок. След направената Оценка на риска и отчитане степента на износване и реалната необходимост от повишаване степента на индивидуална защита на здравето на работниците. В рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните ЛПС и СРО: 1. Работни обувки - 69 броя. Наличните обувки се амортизират бързо, не са с достатъчна степен на защита за работещите. При извършване на дейноста си, работещите в цеховете на компанията са в принудителна правостояща работна поза, извършват множество динамични движения криещи опасност от поява на електростатични заряди при придвижване в работните помещения. Належаща подмяна е поради изтичащ срок и необходимост от по-добра защита: новите обувки съгласно препоръките от изготвената оценка на риска ще бъдат с антистатично ходило, ще предотвратяват изпотяване на краката, намаляват риска от подхлъзване, осигуряват допълнителна защита от навяхване чрез използване на подходяща анатомична стелка, осигуряват по-висока степен на антистатичност на ходилото, постигат по-висок енергоабсорбиращ и ергономичен ефект с оглед намаляване натрупването на умора и съхраняване работоспособността през целия работен ден. 2. Антифони – 66 броя за защита на слуха при работа в среда с шум над установените норми. При извършвне на дейността си работещите в цеховете на компанията са подложени на постоянен шум оказващ пряко вредно влияние върху слуховия анализатор и периферната нервна система. Използваните към момента антифони са с коефициент на затихване до 25 dB. Дневното ниво на експозиция на шум за цех „Гофриране“ и цех „Екструдер“ е над 80 dB, а в цех Цех „Печат“ над 70 dB. В тази връзка, съгласно препоръките в доклада за оценка на риска и програма за минимизиране на риска по ЗБУТ има необходимост от използване на външни антифони с минимално ниво на затихване 27 dB, за осигуряване на по-добра защита на работещите при натоварването върху слуховия апарат от надмормен шум. Със закупуването на ЛПС и специално работно облекло с по-високо качество и по-добри предпазни и защитни свойства, на служителите от производството ще се осигури по-висока степен на превенция и защита от вредите за здравето и рисковете от злополука по време на трудовата им дейност в цеховете на предприятието. , Contracted Amount: 15 762.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността цели чрез осигуряване на колективни предпазни средства да се осигурят по-добри условия на труд за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица. Един от най-значителните рискове за здравето на работниците в цех " Гофриране“ и цех „Екструзия " е високото ниво на шум, което е характерно с оглед естеството на технологичните процеси и спесификата на използваното оборудване. Дневното ниво на експозиция на шум в тези цехове е над 80 dB, което оказва пряко вредно влияние върху слуховия анализатор и периферната нервна система на работещите. В тази връзка, съгласно препоръките в доклада за оценка на риска и програмата за минимизиране на риска по ЗБУТ е предвидена мярка за намаляване експозицията на шум в цех " Гофриране“ и цех „Екструзия " За да се се разреши този проблем е необходимо да се реализира акустично третиране на помещенията, поради факта, че не може да се работи около и върху машините. Ще бъдат закупени 32 бр. Шумопоглъщащи екрани с размери 1.20 x 1.20 в цех Гофрация и 150 бр в цех Екструзия. Екраните ще се закачат свободно на таваните на помещенията, с цел да се намалят отраженията и по този начин да се намали нивото на звука в цеховете. Това решение осигурява редуциране на звуковото ниво до 5dB в помещенията. С оглед на това, че тази мярка е пряко насочена към минимизиране на най-големия идентифициран риск за работниците съгласно направената оценка на риска, се очаква успешното й изпълнение да има и най-осезаем положителен ефект върху условията на труд в предприятието. Друго направление, което изисква предприемането на мерки за повишаване колективната защита на работещите, е свързано с дейността на персонала в администрацията. Работните столове не са ергономични, което е предпоставка за статично натоварване на гръбната мускулатура при задължително седящата работна поза на персонала, водещо до развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система. За да се справим с този проблем се предвижда закупуването на 21 нови ергономични стола. Замяната на обикновените столове с ергономични е част от утвърдената Програма за управление на риска. Ергономичните работни столове, могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия и така да се избегне работа при неудобна работна поза, спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите С изпълнението на дейностите по проекта ще се създаде една по-безопасна и здравословна среда за общо 67 човека от целевата група чрез намаляване нивата на шум за работещите в цеховете " Гофриране“ и „Екструзия както и намаляване риска от натоварване на опорно-двигателния апарат при задължително седящата работна поза на работещите в администрацията. , Contracted Amount: 155 584.17 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Основната цел на дейността е да бъдат създададени оптимални условия за отдих и хранене в базата на дружеството, чрез израждане на външни кътове за отдих и оборудване на помещения за хранене. От основно значение за работоспособността, добрата производителност и мотивацията на работната сила, освен трудовата среда и добрите условия на труд са и предоставяне на възможност на работниците и служителите за пълноценен краткотраен отдих, хранене и възстановяване. Фирми, които следват политика на предоставяне на социални придобивки могат да се радват на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. 1.Оборудване на помещение за хранене - Базата на дружеството се намира в промишлена зона, която е отдалечена от жилищата на работниците и в близост няма заведения за обществено хранене. За удовлеторяване на нуждите на целевата група от създаване на по-добри условия за хранене и възстановяване е предвидено да бъдат обзаведени 2 помещения за хранене намиращи се в Цех Екструзия - от 9,76 кв.м и Цех Печат и гофрация - от 15,84 кв.м. За оборудване на двете помещения ще бъдат закупени Хладилник (за запазване на храната при топъл сезон) – 2 бр, микровълнова печка (за затопляне на храната) – 2бр; маса/маси за хранене на работниците/служителите, окомплектовани със столове за сядане и Кафе машина-2 бр за приготвяне на топли напитки. Към помещенията за почивка и хранене ще се оборудват помещения за преобличане по едно за жени и едно за мъже. Ще бъдат закупени 24 тройки гардеробчета за 72 работещи в цех Екструзия и Цех Печат и гофрация За създаване на подходящ микроклимат в помещението за хранене и почивка, както и на помещения за преобличане към тях, ще бъдат монтирани климатици – общо 6 бр . Климатиците ще имат характеристики да осигуряват изискуемата за стаите за почивка през съответния летен/зимен сезон температура, съгласно изискванията на Наредба №7/1999г. за минималните изисквания за ЗБУТ на работните места и при използване на работното оборудване, визираща и поддържане на определен микроклимат в тези помещения. 2. Оборудване на места за отдих за почивка на двора Работните места са в затворени помещения с рисков фактор шум и химически агенти поради работа с машини генериращи шум и печатарски мастила и измиващи агенти. Това води до необходимост в междинните производствени почивки, както и в обедната почивка работниците да имат място за отдих и възстановяване навън. Почивката на чист въздух и извън производствените сгради се отразява положително на тонуса и здравословното състояние на работниците. По тази причина се предвижда изграждане на 2 къта за отдих, консумиране на освежаващи напитки и хранене в двора на предприятието. С цел периодична промяна на условията на работния процес (използване на периодични почивки, съгласно ФРТП), се обособяват места извън работните помещения в обособените цехови сгради , които да се оборудват с беседка, пейки и маси и използват от работещите за отдих по време на краткотрайните физиологични почивки и почивката за храна. Работещите ще могат реално да си починат и нахранят спокойно, на чист въздух, без шум, прах и химични вредности, през топлите месеци на годината, за да могат да изпълняват работата си ефективно и здравословно За изпълнение на дейността ще бъдат закупени 2 бр преместваеми беседки оборудвани с маси и пейки, които ще бъдат разположени в дворовете на цех Екструзия и Цех Печат и гофрация Осигуряването на социална придобивка под формата на кътове за отдих, хранене и почивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието. В настоящата дейност ще бъдат включени всички 93 представители на целевата група, работещи в Екселпак България , Contracted Amount: 71 709.41 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 93.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 287 821.14 BGN
Grant 287 821.14 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на Мебели: Обособена позиция 1: Ергономичен стол-21 бр. Обособена позиция 2: Столове и маси 2.1.Стол кухненски-16 бр. 2.2.Маса Кухненска-2 бр. Обособена позиция 3: Шкафчета тройка-24 бр. , Estimated Amount: 55 389.20
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1:Ергономичен стол-21 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Столове и маси 2.1.Стол кухненски-16 бр. 2.2.Маса Кухненска-2 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Шкафчета тройка-24 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и монтаж на Шумопоглъщащи екрани , Estimated Amount: 145 792.92
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на Шумопоглъщащи екрани
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN