Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1283-C01
Project Name Adapted working environment in PHILPLAST OOD
Beneficiary 825262655 PHILPLAST OOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 05.11.2024
Start Date 05.11.2024
End Date 05.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Родопи, с.Ягодово

Description

Brief description
Проектът е насочен към осигуряването на прехода на ФИЛПЛАСТ ООД към модерно, ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие, в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт. Дейностите на проекта са насочени към прилагане на "зелени" модели  на организация на труд, осигуряването на атрактивна, здравословна, безопасна и устойчива трудова среда в дружеството, която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица, като същевременно допринася за растежа на предприятието. ФИЛПЛАСТ ООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.

Основната потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, представители на целевата група. Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.
В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки, насочени към:
-разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
-осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве
-осигуряване на КПС
-осигуряване на социални придобивки

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците при осъществяване на техните работни функции, приспособена работна среда към техните професионални нужди, което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда, както и промени в дружествената политика в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение – общо 56 заети лица.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на ФИЛПЛАСТ ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Фирмата за собствена сметка ще запознае служителите извън целевата група с извършените промени и ще им проведе инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: - Инженер конструктор – 2 лица - Инженер поддръжка – 1 лице - Инженер технология на пластмасите – 1 лице - Координатор производство – 1 лице - Инженер инструментална екипировка – 1 лице Общо 6 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 1 200.00 , Reported Amount: 1 200.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността е насочена към осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на служителите. Дейността на фирма ФИЛПЛАСТ ООД е свързана с голямо натоварване и „високи“ обороти на работа за служителите на фирмата. Комуникацията с много и различни клиенти и контрагенти е постоянна и има високо ниво на натоварване. Естеството на работа изисква стриктно спазване на срокове и безупречно изпълнение на възложените задачи. Всичко това е предпоставка за високи нива на стрес сред служителите, както и достигане до професионално прегаряне. В допълнение пандемията от COVID 19 допълнително създаде предпоставки за срив в психологическото състояние на служителите. ФИЛПЛАСТ ООД иска да окаже психологическа подкрепа за служителите си под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, служителите ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой служители при групови занимания ще бъде до 10 лица в група. В рамките на дейността, служителите (целева група за дейността) ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. При необходимост за всеки от служителите (включен като целева група за дейността) ще бъде изготвен психологически профил, който да послужи като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: - Настройчик металообработващи машини с цифрово управление – 5 лица - Електротехник промишлено предприятие – 1 лице - Инженер конструктор – 2 лица - Специалист продажби – 2 лица - Матричар – 1 лице - Инженер поддръжка – 1 лице - Машинен оператор производство на пластмасови изделия – 8 лица - Общ работник промишлеността – 3 лица - Шлосер – 2 лица - Фрезист – 1 лице - Техник механик – 2 лица - Сортировач бутилки – 13 лица - Специалист качество – 4 лица - Общ работник – 2 лица - Настройчик на шприцмашини и сродни на тях – 1 лице - Инженер технология на пластмасите – 1 лице - Настройчик шлайфмашини – 1 лице - Координатор производство – 1 лице - Специалист управление на човешките ресурси – 1 лице - Инженер инструментална екипировка – 1 лице - Склададжия – 1 лице - Началник склад – 1 лице - Чистач хигиенист – 1 лице Дейността ще обхваща общо 56 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение., Contracted Amount: 11 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на ФИЛПЛАСТ ООД е производство на опаковки от пластмаси - бластвани и шприцови изделия и изработка на инструментална екипировка. Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от: 1. защита от наднормен шум: предвидено е закупуването на Шумоизолиращо ограждение (1бр) 2. защита от неблагоприятен микроклимат: предвидено е закупуването на Климатик (тип сплит)–15 бр 3. ергономия при работа: предвидено е закупуването на Ергономен офис стол (11бр) и Ергономичен работен стол(5бр) 1. Поддейност 1: Защита от наднормен шум ФИЛПЛАСТ ООД използва в производствения си процес различни по вид и функционалност специализирани машини, като някой от тях генерират силен шум. Една от машините, която генерира силен шум при работата си е Вибробункер. Той представлява метален съд (бункер) със специални канали по вътрешната страна на стените. В него се изсипват пластмасови изделия и посредством вибрация, те се наместват в каналите и се изкачват до транспортно-сортировачната лента вече с правилна ориентация за последващи операции. Констатирано e, че вибробункера генерира шум, извън допустимите норми и той представлява един от основните рискове за здравето на служителите, пряко работещи в този процес. Шумът, особено на работното място често се подценява, а загуба на слуха причинен от него е все по-сериозен проблем. Към момента фирмата не разполага с ограждение за защита от наднормен шум, което да намалява генерирания при операциите по сортиране от Вибробункера шум. На служителите са осигурени ЛПС за защита на слуха, за да се намали количеството шум, достигащ до ушите. При използването им обаче няма възможност за комуникация в шумна среда без сваляне. Това от една страна намалява тяхната ефективност и така служителите дори и частично са изложени на вреден за здравето шум, а от друга страна ограничава страничните шумове, което е предпоставка за слаба реакция при предупреждения за аварии и други ситуации в околната работна среда, в т.ч трудови злополуки. За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и по-здравословна работна среда, като същевременно се намали шума при източника, фирмата желае да закупи Шумоизолиращо ограждение (1бр). То ще обхваща Вибробункера и ще намали генерирания от него наднормен шум в околната среда. Предвиденото за закупуване Шумоизолиращо ограждение ще има рамка от алуминиеви профили и обезшумяваш кош от неръждаема стомана. Ограждението не е свързано с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието, а е КПС за защита от констатирания наднормен шум, криещ рискове за увреждане и загуба на слуха на пряко ангажираните в работния процес 3 лица на длъжност Сортировач бутилки. Предвиденото за закупуване Шумоизолиращо ограждение (1бр) отговаря на определението за „инфраструктура“ дадено от УО в Насоките за кандидатстване. То ще има неподвижден характер, при нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, ще има неограничен срок на годност, запазва първоначалната си форма и външен вид при използване. Необходимостта от закупуването на Шумоизолиращо ограждение (1бр) във фирмата произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Целева група при изпълнението на поддейност 1 ще са общо 3 лица, заети на длъжност Сортировач бутилки.Те са в пряк ежедневен работен контакт с производственото оборудване, генериращо шум, при изпълнение на своите задължения, което влияе пряко на работната им среда, поради което са избрани като целева група за дейността.Закупувайки Шумоизолиращо ограждение (1бр), фирмата ще отговори на потребностите на представителите на целевата група, за по-добри, безопасни и здравословни условия на труд. С новото оборудване ще се сведат до минимум рисковете за здравето на служителите. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 61 798.50 , Reported Amount: 56 608.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите: За осигуряване на подобрена работна среда за служителите си, ФИЛПЛАСТ ООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите си, чрез закупуване на: - оборудване за помещение за краткотраен отдих - оборудване за помещения за хранене - оборудване за кът за краткотраен отдих - оборудване за помещение за спорт Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно.Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си. Поддейност 1. Закупуване на оборудване за помещения за краткотраен отдих, за хранене и кът за краткотраен отдих За да осигури на служителите необходимия комфорт за по-добри условия по време на почивка и хранене, ФИЛПЛАСТ ООД желае да закупи: - за помещение за краткотраен отдих 1: Климатик (тип сплит) 12000 BTU (1бр). То се използва от Машинен оператор производство на пластмасови изделия – 3 лица, Общ работник промишлеността – 2 лица, Настройчик на шприцмашини и сродни на тях – 1 лице и Сортировач бутилки – 2 лица. - за помещение за хранене - Климатик (тип сплит) 18000 BTU (1 бр). То се използва от Сортировач бутилки – 11 лица, Техник механик - 2 лица, Специалист качество – 1 лице, Координатор производство – 1 лице, Специалист управление на човешките ресурси – 1 лице, Началник склад – 1 лице и Склададжия – 1 лице В гореописаните помещения за краткотраен отдих и хранене няма оборудване, с което да се достига и поддържа оптимална температура за благоприятен климат. Така макар и налични, помещенията не са функционални не предразполагат служителите да ги използват оптимално. - за кът за краткотраен отдих: Масажен стол (1 бр). Той ще се използва от Сортировач бутилки – 11 лица, Техник механик - 2 лица, Специалист качество – 1 лице, Координатор производство – 1 лице, Специалист управление на човешките ресурси – 1 лице, Началник склад – 1 лице и Склададжия – 1 лице. Към момента във фирмата няма сходно оборудване, с което да се осигурява комфорт на служителите по време на краткотраен отдих. За да осигури на служителите необходимия комфорт за по-добри условия по време на хранене и краткотраен отдих, ФИЛПЛАСТ ООД желае да закупи описаните Климатици (тип сплит) – общо 2 броя, съобразени с размера и предназначени за достигане и поддържане на микроклимат в помещенията, за които са предвидени. Посредством това дружеството цели да поддържа и развива социален ангажимент към своите работници и служители, осигурявайки им благоприятен микроклимат за: -Пълноценна почивка от работното натоварване, възстановяване на физическото състояние, намаляване на умственото напрежение и риска от нервно-психическо претоварване. -Създаване на условия за спокойна атмосфера, за нормално хранене и пълноценно усвояване на храната; намаляване на риска от прекомерно бързо хранене, което води до различни проблеми и заболявания на стомашно-чревния тракт; допринасяне за по-безопасни и здравословни условия на труд за служителите. Чрез закупуване на Масажен стол (1 бр.) ще може да се обособи кът за краткотраен отдих, в едно от съществуващите помещения във фирмата. Посредством това ще се подобри работната среда, като на служителите се осигурят условия за пълноценна почивка от работното натоварване, възстановяване на скелетно-мускулната система от продължително стоене на работното място, подобряване на кръвообращението и оросяването на крайниците и главата, намаляване на умственото напрежение и подобряване на концентрацията. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 15 193.00 , Reported Amount: 6 725.67
  • Activity: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Продължение на Дейност Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. В настоящата дейност е включено описанието на точки Начин на изпълнение и Резултат., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Осигуряване на социални придобивки за работещите: Продължение на Дейност Осигуряване на социални придобивки за работещите. В настоящата дейност е включено описанието на точки Начин на изпълнение и Резултат., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CHUCHEV KLIMA EOOD, Contracted Amount*: 56 318.00 , Reported Amount**: 56 318.00
  • Contractor: COMPUTER 2000-BULGARIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 166.67
  • Contractor: OFFICE EXPRESS SERVICE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 849.00
  • Contractor: IV SATIN Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 56.00 , Reached amount: 56.00

Financial Information

Total Project cost 98 330.65 BGN
Grant 98 330.65 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 70 987.04 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване ДМА, както следва: 1. Канален климатик (тип сплит) – 6 бр.; 2. Климатик (тип сплит) 9 000 BTU – 1 бр.; 3. Климатик (тип сплит) 12 000 BTU – 4 бр.; 4. Климатик (тип сплит) 18 000 BTU – 4 бр.; 5. Климатик (тип сплит) 24 000 BTU – 2 бр., Estimated Amount: 56 318.00
  • Differentiated position 1: Закупуване ДМА, както следва: 1. Канален климатик (тип сплит) – 6 бр.; 2. Климатик (тип сплит) 9 000 BTU – 1 бр.; 3. Климатик (тип сплит) 12 000 BTU – 4 бр.; 4. Климатик (тип сплит) 18 000 BTU – 4 бр.; 5. Климатик (тип сплит) 24 000 BTU – 2 бр.
    Contractor: CHUCHEV KLIMA EOOD
    Contract total funded value: 56 318.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN