Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.012-0270-C01
Project Name Corporate social responsibility through sustainable employment
Beneficiary 202168493 DSG BULGARIA LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 13.09.2024
Start Date 13.09.2024
End Date 13.10.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Карлово, гр.Карлово

Description

Brief description
В принцип 17 на Европейския стълб на социалните права се подчертава, че хората с увреждания имат право на подпомагане на доходите, което осигурява достоен живот, услуги, които им дават възможност да участват на пазара на труда и в обществото, и работна среда, приспособена към техните нужди. С настоящото проектно предложение ще се даде възможност на 2 лица в неравностойно положение да намерят подходяща трудова заетост в сферата на финансово-счетоводното обслужване, да навлязат успешно в професионалното направление чрез подходяща менторска програма и да подпомогнат стратегическото развитие на компанията през следващите няколко години. Във всеки от офисите на фирмата - гр. Варна и в гр. Карлово - ще се назначи на пълен работен ден по трудово правоотношение по едно лице, представител на уязвимата група на безработни лица с трайни увреждания на длъжност оперативен счетоводител за период от поне 24 месеца с тенденции за устойчива заетост на 100% след края на проекта и периода на субсидирана заетост. Ще се създадат условия за назначаване на поне един наставник, който да подкрепя новоназначено лице в първите 6 месеца от неговата трудова ангажираност в счетоводната къща. За да се осигурят подходяща работна среда и адаптиран микроклимат за работа в офис, ще се закупят 2 преносими компютъра с мултифункционални лазерни устройства, заедно с хиперинверторни климатици - по един брой за всяко разкрито работно място в град. Оборудването ще способства за изпълнение на основните задължения на оперативните счетоводители и ще осигури благоприятни условия за полагане на трудова заетост. Ще се популяризират дейностите по проекта с надлежна визуализация и с разпространение на информация за оказаната подкрепа на П РЧР и ЕС, ще се спазват принципите за прозрачно управление и ефективно разходване на отпуснатите финансови средства в полза на лицата в неравностойно положение. Проектът ще послужи за пилотен пример на успешна корпоративна социална отговорност пред останалите компании в бранша.
Activities
  • Activity: Наемане на лица от целевата група: Дейността има цел създаване на нови работни места за лица от уязвими групи с трайни увреждания, давайки възможност на поне 2 лица да постъпят на работа в перспективна счетоводна кантора със създадени традиции на работа и обслужване на различни типове бизнес структури. С дейността по осигуряване на заетост и назначаване на подходящ брой персонал се цели обезпечаване на счетоводното предприятие с оперативни счетоводители и деловодители, работа с документи, данни и други операции на счетоводното и административно фирмено обслужване. Със създаването на новите места ще се разширят двата офиса на фирмата - в гр. Карлово и в гр. Варна - с което ще се развие и капацитета за обслужване на по-голям брой клиенти. От друга страна, разкриването на новите работни места ще спомогне частично за намаляване на икономическата неактивност и разрешаване на проблема с безработицата за поне две лица. Със стартиране на проектните дейности ще се предприеме набиране на желаещи лица от уязвими групи – безработни лица с трайни увреждания, които да вземат участие в проекта, да бъдат професионално наставлявани поне 6 месеца от първоначалното им назначаване и назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Допустимо е да се подаде заявка към Дирекция Бюро по труда гр. Варна и гр. Карлово за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 2 представители с рискови показатели и тенденции, за които ще се дадат и предимства - 2 лица от целеви групи безработни лица с трайни увреждания Те ще бъдат назначени на трудов договор на пълен работен ден (8 часов трудов договор) на длъжността “Оперативен счетоводител” с код по НКПД 33133001, като едно работно място ще бъде разкрито в офиса на фирмата в гр. Варна и едно - в офис гр. Карлово. Назначаването на лицата ще продължи за период от две години с възможност за трайното им запазване след края на проекта. Длъжността оперативен счетоводител изисква упражняване на дейности, свързани с подпомагане дейността на главния счетоводител във финансово-счетоводното обслужване на фирми, компании и физически лица. Новоназначените лица ще изпълняват задачи, свързани с контрол за правилното водене на първични документи, разходване на парични средства и материални ресурси, както и осчетоводяване на документи и водене на ведомости. Трудови им задачи и задължения, характеризиращи описанието на длъжността, включват регистриране хронологично на счетоводните операции, водене на систематични счетоводни регистри за обобщаване на счетоводната информация, осъществяване на контрол на приходите и разходите на предприятието, участие в планирането на финансовата дейност и подготвянето на разчети за финансиране на капиталовите разходи за основен ремонт и за придобиване на дълготрайни активи, изчисляване и внасяне на данъци, държавни такси и осигурителни вноски. Назначените лица ще подпомагат и в изчисляването, осчетоводяването и плащането на трудовите възнаграждения на работниците и служителите на предприятието и възнаграждения по договори в дадена фирма, ще изчисляват и удържат осигурителните вноски и данък, ще изчисляват, осчетоводяват и изплащат обезщетения по КТ и КСО на фирмен персонал. Ще съдействат в съставяне на първични и вторични счетоводни документи, оборотна ведомост, при изготвяне на междинно и годишно приключване на счетоводните регистри, както и при извършване на счетоводни записвания, а при нужда и измененията им. Ще се сключи договор със СТМ, обслужваща новите работни места по изикванията на ЗБУТ и Наредба №3 с цел покриване на всички изисквания и условията и реда за осъществяване дейността на СТМ по разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа предприятието, наблюдение на здравно състояние на служителите, обучение по правилата за здравето и безопасността при работа и разработване на физиологични режими на труд и почивка., Contracted Amount: 102 288.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период до 6 м.: Дейността има за цел оказване на професионална подкрепа на новоназначените лица в реална работна среда, особено в първите месеци от назначаването им на постоянен трудов договор към счетоводното предприятие. Предвижда се по проектната дейност да се назначи 1 лице със съответните компетенции и професионален опит в счетоводството и/или финансите и администрацията, което да съпътства представителите на социално уязвимата група в организиране на работните процеси, справяне със задължения и отговорности и последователно встъпване в заемата длъжност. Наставникът ще бъде лице от фирмата, назначено на трудов договор за период от 6 месеца и ще отговаря за адаптирането на едно лице, представител на целевата група. За офиса във Варна е предвидено да бъде назначен на 1/2 МРЗ по ТД наставник, който да наставлява новоназначеното лице, а за гр. Карлово - управителят ще наставлява новото лице в офиса. Преди заемането им на длъжност Наставник, ръководството ще проведе встъпително обучение - инструктаж с цел запознаване на лицата с целите и очакваните резултати, ще запознае лицата и ще разпредели новоназначените лица, прикрепяйки ги към своя наставник. За назначените наставници е от изключителна важност за познават лицата, техните нужди, специфики и мотивация за работа с оглед формиране на индивидуално отношение към всеки един наставляван. Наставникът ще има следните задължения – да участва в разработването и актуализирането на програма по практическо менториране в реална работна среда; да запознава всеки новоназначен с вътрешните правила на предприятието за работа и провежда инструктажи по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно Наредба № РД-07-2 от 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ДВ, бр. 102 от 2009 г.); да подпомага адаптацията на всеки обучаван в работната среда; да организира работното място за всеки обучаван с необходимата техническа и технологична документация, техника, компютърни системи, софтуерни продукти, уреди, съоръжения и материали за безопасното изпълнение на практическото въвеждане. Наставниците ще имат за задача да демонстрират отделни елементи от процеса на работа и да поставят производствени или практически задачи за изпълнение. Те ще контролират, също така, изпълнението на поставените задачи, ще дават практически съвети по време на работа и още ценяват текущо качеството на изпълнението. Именно чрез наставничеството ще се получава обратната връзка с ръководството на счетоводната компания за изпълнението на възложените задачи и най-вече, за постигнатия напредък от новоназначените лица., Contracted Amount: 2 799.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Адаптиране на работното място на новонаети лица с трайни увреждания чрез подходящо оборудване: С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места и адаптирането им за новонаетите лица с трайни увреждания. Като оперативен счетоводител, всяко новоназначено лице се нуждае от надеждна компютърна техника за извършване на автоматизирани процеси от посочените в длъжностната характеристика задачи и операции. За целта ще се закупят 2 преносими компютъра - за всяко новоназначено лице - за подпомагане обработката на данни и счетоводна информация, за поддържане на комуникация, водене на регистри и попълване на финансова информация, чрез ползване на счетоводни програми и електронни регистри, изработване на справки, попълване на формуляри и други задачи, възложени от управителя. Всеки един оперативен счетоводител извършва счетоводна обработка изцяло и на част от финансовата отчетност в обслужваното предприятие. Лицата на тази длъжност работят в офис и ползват офис техника, за да взаимодействат качествено с други контрагенти, доставчици, клиенти, складове, магазини, контролни органи и други институции. За целта ще се закупи Многофункционално лазерно устройство за всяко от работните места във Варна и Карлово, така че адекватно да съумява да класифицира, сортира и подрежда, архивира отчетна информация в установените срокове, да предава и получава счетоводни документи, извлечения, движения на паричния поток и свързаните с него документооборот на хартиен носител. За поддържане на благоприятен микроклимат и работна атмосфера на място в офисите, без значение на сезоните и атмосферните условия, ще се закупят 2 броя хиперинвенторни климатици, по един за всеки офис. Климатичното оборудване е необходимо условие за поддържане на нормален температурен режим за работа на служителите, от друга страна е енергоспестяващо средство за вентилация и отопление през сезоните, а от трета - екологично чисто решение за температурен баланс. Наличието на комфортен микроклимат в офисите значително подобрява ефективността и настроението на служителите за включване в работния процес. Доказано е, че комфортната температура повишава мотивацията за работа и подобрява издръжливостта. Климатикът е най-важният компонент на комфортния микроклимат. Специфичните особености на едно офис пространство поставят определени изисквания не само към избора на неговия вид и модел, но и към добре обмислено местоположение., Contracted Amount: 5 850.80 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 122 031.58 BGN
Grant 122 031.58 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN