Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.012-0077-C01
Project Name Sustainable employment in Rusel ltd.
Beneficiary 117627115 Rusel ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 21.08.2024
Start Date 21.08.2024
End Date 21.08.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32)

Description

Brief description
Проектът удовлетворява потребности  и дава решения за разкриване на нови работни места, финансово и устойчиво осигуряване на кадровите разширения на фирма Русел ЕООД, както  и  дава възможности на фирмата за осигуряване на устойчива заетост за лица от уязвимите групи.
Общата цел на проекта е "Осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение, включително чрез адаптиране на работни места за хора с увреждания във фирма Русел ЕООД"
Специфичните цели са: 
1. Социално включване и  интеграция на пазара на труда на лица в неравностойно положение и хора с увреждания чрез осигуряване на устойчива заетост във фирма Русел ЕООД
2. Подобряване условията на труд на новозаетите лица с увреждания чрез предприемане на мерки за адаптиране на работното място.

Основните дейности по проекта са свързани с осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение и лица с увреждания, както и дейност по адаптиране на работноти мяста за лица с трайни увреждания.
Очакваните резултати са: наемане на 14 лица в неравностойно положение за период от 12 м., наемане на 6 лица с увреждания за период до 24 месеца и адаптиране на работни места за хора с увреждания. Проектът предвижда и осигуряване на устойчивост на повече от 50 % от целевите групи.
Activities
  • Activity: Наемане на лица от целевата група за лица в неравностойно положение без трайни увреждания: Дейността отговаря на ОБЩАТА ЦЕЛ: Осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение, включително чрез адаптиране на работни места за хора с увреждания във фирма Русел ЕООД и на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1: 1. Социално включване и интеграция на пазара на труда на лица в неравностойно положение и хора с увреждания чрез осигуряване на устойчива заетост във фирма Русел ЕООД Проектът предвижда фирма Русел ЕООД да наеме 14 лица в неравностойно положение без увреждания, които ще бъдат заети в двете производствени бази/помещения на компанията - в гр. Русе. Компанията ще наема лица на длъжности, които са свързани с нейния основен КИД, а именно 14.13. Производство на горно облекло без работно. Компанията, няма друг спомагателен КИД. Позициите, за които ще бъдат заети лицата и длъжността по НКПД са описани по-долу. 1 бр. началник склад, код по НКПД 43212021, заетост за гр. Русе за 6 м. х 8 часа - 7916 лв. (две тримесечия) 1 бр. общ работник, код по НКПД 96220001, заетост за гр. Русе за 12 м. х 8 часа - 15 832 лв. (четири тримесечия) 2 бр. раб.плетачна машина код по НКПД 81522022, за гр. Русе за по 6м. Х 8 часа - общо 15 832 лв. (2 работника х две тримесечия) 1 бр. технолог плет.произв. код по НКПД 31193044, заетост за гр. Русе за 6 м. х 8 часа - 7916 лв. (две тримесечия) 1 бр. склададжия, код по НКПД 43212014, за гр. Русе за по 12 м. Х 8 часа - 15 832 лв.(четири тримесечия) 1 бр. маш.оператор пералня, код по НКПД 81572002, за гр. Русе за по 12м. Х 8 часа - 15 832 лв.(четири тримесечия) 1 бр. технолог облекло, код по НКПД 31193024, за гр. Русе за по 12м. Х 8 часа - 15 832 лв.(четири тримесечия) 1 бр. работник, спом.шив.дейност, код по НКПД 75311012, заетост за гр. Русе за 6 м. х 8 часа - 7916 лв. (две тримесечия) 1 бр. шивач код по НКПД 75331014, за гр. Русеза 12м. Х 8 часа - 15 832 лв.(четири тримесечия) 2 бр. работник спом.шив.дейност, код по НКПД 75311012, за гр. Русе за 12м. Х 8 часа - общо 2 бр. х 15 832 лв.= 31 664 лв.(2 бр. работници по четири тримесечия) 1 бр. организатор производство, код по НКПД 31223002, за гр. Русе за 12м. Х 8 часа - 15 832 лв.(четири тримесечия) 1 бр. работник, спом.шив.дейност, код по НКПД 75311012, за гр. Русе за 6 м. Х 8 часа - 7916 лв.(две тримесечия) Разходите са изчислени на база на стандартната таблица за единица разход за икономическа дейност С Преработваща промишленост при 8-часов работен ден за 1 тримесечие: 3 329.00 лв. - бруто 629.00 лв. - осигуровки за работодателя 3 958.00 лв. - общо стандартен разход , Contracted Amount: 174 152.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Наемане на лица от целевата група с трайни увреждания: Дейността отговаря на ОБЩАТА ЦЕЛ: Осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение, включително чрез адаптиране на работни места за хора с увреждания във фирма Русел ЕООД и на СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 1: 1. Социално включване и интеграция на пазара на труда на лица в неравностойно положение и хора с увреждания чрез осигуряване на устойчива заетост във фирма Русел ЕООД Проектът предвижда фирма Русел ЕООД да наеме 6 лица с увреждания, които ще бъдат заети в двете производствени бази на компанията - в гр. Русе . Компанията ще наема лица на длъжности, които са свързани с нейния основен КИД, а именно 14.13. Производство на горно облекло без работно. Компанията, няма друг спомагателен КИД. Позициите, за които ще бъдат заети лицата и длъжността по НКПД са описани по-долу. 1 бр. технолог облекло, код по НКПД 31193024, за гр. Русе за 24 м. х 4 часа - 15824 лв. (8 тримесечия) 1 бр. чистач, код по НКПД 91120004, за гр. Русе за 24 м. х 8 часа - 31664 лв. (8 тримесечия) 1 бр. продуктов мениджър, код по НКПД 24345005, за гр. Русе за 24 м. х 8 часа - 31664 лв. ( 8 тримесечия) 1 бр. специалист логистика, код по НКПД 24216016, за гр. Русе за 24 м. х 8 часа - 31664 лв. (8 тримесечия) 1 бр. работник, спом.шив.дейност, код по НКПД 75311012, за гр. Русе за 18 м. х 8 часа - 23748 лв. (6 тримесечия) 1 бр. работник, спом.шив.дейност, код по НКПД 75311012, за гр. Русе за 18м. х 8 часа - 23748 лв. (6 тримесечия) Дейността предвижда и назначаването на 2 ментори, които са опитни служители от Русел ЕООД, които в рамките на 6 месеца ще оказват подкрепа на лицата с увреждания и ще подпомагат тяхната работа. Разходите за 5те лица с увреждания са изчислени на база на стандартната таблица за единица разход за икономическа дейност С Преработваща промишленост при 8-часов работен ден за 1 тримесечие: 3 329.00 лв. - бруто 629.00 лв. - осигуровки за работодателя 3 958.00 лв. - общо стандартен разход Разходите за 1то лице с увреждане назначено на 4 часа са изчислени на база на стандартната таблица за единица разход за икономическа дейност С Преработваща промишленост при 4-часов работен ден за 1 тримесечие: 1 664.00 лв. бруто 314.00 лв. - осигуровки за работодателя 1 978.00 лв. - общо стандартен разход Разходите за възнаграждение на 2та ментори, които ще отговарят за представители с увреждания на целевата група, са калкулирани за период от 6 месеца като месечното възнаграждение е в размер на ½ от минималната работна заплата, установена за страната за 2024 и отчетени минимум 40 часа месечно в рамките на реално отработени дни. (466.50 лв. бруто)*6 месеца* 2 бр. ментори = 5 598 лв., Contracted Amount: 163 910.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Адаптиране на работното място за новонаети лица с трайни увреждания чрез закупуване на оборудване и обзавеждане. : Дейността отговаря на ОБЩАТА ЦЕЛ: Осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение, включително чрез адаптиране на работни места за хора с увреждания във фирма Русел ЕООД и на СПЕЦИФИЧН ЦЕЛ: 2. Подобряване условията на труд на новозаетите лица с увреждания чрез предприемане на мерки за адаптиране на работното място. Анализите и препоръките на Инспекцията по труда, както и много други държавни органи доказват, че фирмите в България не са подготвени и не предлагат подходяща среда и адаптирани работни места за хора с увреждания. В тази връзка Русел ЕООД, също има много неща, които се опитва да модернизира, за да подобри условията на труд и особено за заети с увреждания. Анализът на фирмата, относно разкритите работни места по настоящият проект показва, че най-голяма нужда имат длъжността "работник спомагателна шивашка дейност", която е свързана с работа на кетел машина (кръгла машина, която извършва операции за заплитане/зашиване и сглобяване на цялостно изделие). Длъжността е свързана с високо натоварване на работа, извършване на различни по вид и трудност операции и не е статична, т.като машината трябва да се заобикаля докато работи. В предприятието ни разполагаме само с кетел машинно оборудване, което е "стаично", не е от най-ново поконелние и не гарантира необходимата ергономия на работа. Също така това оборудване не е съобразено с размера на тялото, силата, уменията, скоростта, сетивните способности (зрение, слух) и дори нагласите на лицето, което е оператор. Затова, за да бъде подходящо разкритото работно място за заемане от лица с увреждания, както планираме, искаме да закупим по проекта необходимото съвременно оборудване, което осигурява напълно адаптирано работно място. Предвижда се да се закупят 2 вида ергономични кетел машини за оборудване на разкритите 2 работни места за позиция "работник спомагателна шивашка дейност". Това са кетели с файн 7 и файн 16 (файнът определя дебелината на заплитане на изделието). За нуждите на адаптирането на работните места фирмата за своя сметка ще изгради допълнителна специално изработена малка платформа, на която ще стъпи закупеното оборудване и ще предпазва работника с увреждане от фактори като температура, влага, но и да го поставя в регулирана близост с устройствата. Предвиденото за закупуване съвременно оборудване също така ще даде възможност на лицето с увреждане нда ползва различни набори от инструменти или пък ще добавя сегменти към една обща сглобка, то тези секции, върху които са поставени те, е нужно да са подвижни, на колела или на ролки, така че лесно и удобно да бъдат приближавани и отдалечавани при експлоатация ръчно. Това ще намали умората, ще съкрати и времето за подготовка, същевременно, когато в моментите те не са нужни, да не пречат. Хем да са наблизо, хем да не пречат, хем да не се изискват усилия за придвижване или пренасяне, особено ако са тежки. Кетел оборудването има екран, който позволява височината му да е малко под или малко над височината на очите на потребителя, независимо от това дали той е седнал или прав. Мониторът може да се постави и под подходящ наклон, идеален за оптимално гледане. Предоставянето на адаптирани работни места ще позволи на хората с увреждания да се интегрират пълноценно на пазара на труда във фирма Русел ЕООД. , Contracted Amount: 15 837.94 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 389 289.93 BGN
Grant 389 289.93 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN