Activities |
-
Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Цели:
1. Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места.
2. Изграждане на цялостна екологосъобразна - „зелена“ фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Целева група: 100 заети лица: лекари, началник отделения, старши мед. сестри, ръководители на административни отдели, персонал в лабораториите.
Обосновка: ЕС подхожда с разбирането, че икономическият просперитет и защитата на околната среда са взаимозависими. Осмата програма за действие в областта на околната среда, призовава за значително намаляване на отпечатъка на потреблението в ЕС. Създаването на екологична фирмена култура е сред основните ни цели, защото намалява разходите, дава на служителите ново чувство за цел и подобрява репутацията на фирмата. Ръководството на дружеството се стреми да използва отговорно ресурсите за постигане на устойчиво развитие и опазване на околната среда. За реализирането на нашите „зелени“ цели идентифицираме потребност от извършване на промени в организацията на работа като се изгради и внедри система с актуални екосъобразни политики, процедури и план от мерки, за което болницата няма собствен капацитет. Дейността ще се възложи на изпълнител, който да приведе болницата на ново ниво по прилагане на „зелените“ политики.
Дейността включва 4 етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
Извършва се от изпълнител. Дружеството предоставя необходимата информация относно: продукти и услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на работните места.
Очаква се новите „зелени“ модели да са насочени към:
- въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост и промени в: начините на работа, работните взаимоотношения, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипност;
- въвеждане на промени в работата на всички работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на екологосъобразна работна среда;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа, в т.ч. насочени към дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез: бонусна система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите (пр. зелено пътуване до местоработата); създаване вътрешен екип за постигане на екологична работна среда; месечни зелени събития.
3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи.
Планът ще бъде с разписани срокове и отговорници и ще се утвърди от ръководителя на дружеството с оглед гарантиране на устойчивото му прилагане. Приложение към Плана ще са „зелени“ карти за организация на работните процеси за конкретни работни места.
4. Въвеждане и прилагане на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Обучението ще се проведе на място в УМБАЛ с продължителност от 6 уч. часа за запознаване с въведения зелен модел и зелени карти; разясняване целите и очакваните резултати; осигуряване разбиране и осъзнаване у служителите на важността и на значимостта на личния принос на всеки служител. Обучението завършва със сертификат с визуализация по ПРЧР.,
Contracted Amount: 20 000.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Цели на дейността:
1. Психологическа подкрепа на заетите лица с оглед превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
2. Запознаване на участниците с наличието на явлението бърнаут, подпомагайки откриването на проявите му и осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Целева група: 200 заети лица - лекари, медицински сестри.
Обосновка:
Динамичното настояще, изпълнено с предизвикателствата от Ковид трансформацията, промениха парадигмата на труда и живота. В нашето настояще се надгради общественото отношение и разбиране за социалната значимост и стойност на медицинския труд.Медицинският труд, познание и ангажираност притежават огромна тежест и въздействие върху упражняващите го, като оказват моделиращо влияние в емоционален, здравословен и поведенчески план. Все по-често медицинските специалисти, усещат бремето на професията си в натовареното и несигурно настояще с всеобхватната проява на „бърнаут” симптоматика. Анализ на БСК сочи, че 50% от болничните на работещите българи и 30% от текучеството са вследствие на стрес и бърнаут.
Ние идентифицираме нужда от психологическо подпомагане на персонала, които са подложени на стрес и риск от професионално прегаряне в резултат на пандемията от КОВИД, когато работеха "на първа линия" по превенция и спасяване живата на хората. Нуждата произтича от: стрес при предоставяне на медицинските услуги, прекомерно работно натоварване, рисковите работни процеси, психическото натоварване в работа и грижата за живота и здравето на пациентите. Необходимо е да се преодолеят някои нагласи у персонала, водещи до болнични, текучество и ниска ефективност, които са свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение, емоционално отдръпване от екипа и пациентите или усещане за липсата на значение на извършваната работа.
Дейността ще се възложи на изпълнител, избран по реда на ЗОП и ще се изпълни от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, съгл. Указанията за кандидатстване.
Осигуряването на възможност работниците да се възползват от психологическа подкрепа на специалист-терапевт в УМБАЛ е ефективен инструмент, който предоставя алтернативно решение на предизвикателствата и проблемите. Това от своя страна води до пълноценност при изпълнение на работните ангажименти и повишаване на отдадеността към компанията и припознаването й като добър работодател.
Етапи:
1. Идентифициране на индивидуалните потребности от подкрепа на персонала и избор на 200 лица, нуждаещи се от подкрепа.
Извършва се чрез интервю и тест от изпълнителя. Изготвят се психологически профили на лицата и план за подкрепа, които да послужат като основа за подходящи мерки за психологическа подкрепа.
2. Провеждане на групови психотренинги.
В резултат на набелязаните мерки от психопрофилите изпълнителят предоставя разпределя участниците на групи със сходни проблеми до 10 лица. Ще се проведат мин. 20 групови тренинги с продължителност 45 мин. Резултатът се отразява в плана за подкрепа.
Груповите тренинги ще са насочени към профилактика. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието.
От изпълнителя ще се изиска в съответствие с идентифицираните потребности в кандидата, индивидуалните и групови тренинги да подкрепят персонала в посока, която може да помогне на работещите да изградят своите ресурси и да благоприятстват благополучието на работа, а именно:
- Как мога да видя, да преживея и да ценя повече позитивните аспекти на моята работа?
- Как мога да получа нова енергия по време на работа? Превенция на явлението бърнаут.
- Как мога да се изключа от работата и да постигна добър баланс между работа и личен живот?,
Contracted Amount: 20 000.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Цел: Подобряване на ергономията при работа и защита от опасни йонизиращи лъчения чрез доставка и въвеждане в експлоатация на колективни предпазни средства.
Целева група: 400 лица.
Обосновка: Колективните предпазни средства са избрани по препоръки от Оценката на риска и замерване на факторите на работната среда в съответствие с Програмата за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска.
Трудът, упражняван в здравословни и безопасни условия, е могъщо средство за укрепване на здравето и за хармонично развитие на човешкия организъм. Върху здравето на
работника или служителя въздействат различни по естество, характер и интензитет фактори от работната, социално-битовата и околна среда. Професионалният медицински труд характеризира тежестта на медицинската професия в обществен и индивидуален аспект. Огромната емоционална ангажираност, психическа натовареност и професионален стрес са бремето на медика, които въздействат интензивно върху здравето му. Върху него оказват влияние всички фактори на труда: физични, химични, биологични, физиологични, микроклимат и психични. Идентификацията на професионалните рискови фактори и натрупаното разбиране за въздействието им върху здравето на медицинските специалисти са в основата на подобряване на работната среда и удължаване на професионалния им живот.
Ръководството е осигурило необходимите ЛПС на персонала, съгласно утвърден Списък, поради което тази дейност не е включена в проекта.
Пред нас стоят сериозни предизвикателства за осигуряване на колективна защита на работещите с източници на йонизиращи лъчения (ИЙЛ): рентгенов апарат, ангиограф, мамограф и др. Радиационният риск - вредното въздействие от облъчване от йонизиращи лъчения за работещите е изключително висок не само за тях, но и за поколението им, така че не са допустими компромиси при осигуряване на защита. Съгласно Оценката на риска в УМБАЛ опасностите от развитие на ракови заболявания от облъчването, както и от проблеми с опорно-двигателния апарат поради тежестта на стандартните оловни престилки за защита е много висока за персонала в девет отделения, работещи с ИЙЛ, където средно месечно работят над 400 лица. Това са: "Кардиология", "Мултипрофилно спешно отделение", "Образна диагностика", "Ортопедия и травматология", "Съдебна медицина", "Съдова хирургия", "Трето отделение по вътрешни болести, гастроентерология и клинична хематология", "Урология", "Централна Операционна". Защитата от ИЙЛ е залегнала в Законодателна резолюция на Европейския парламент от 24 октомври 2013г. относно предложението за директива на Съвета относно определяне на основни норми на безопасност за защита срещу опасностите, произтичащи от излагане на йонизиращо лъчение (COM(2012)0242-C7-0151/2012-2011/0254(COD).
Това налага осигуряване на колективни средства за защита, лъчезащитни престилки, яки, поли, елеци с оловен еквивалент и очила.
Трудът на медицинските работници изисква високо натоварване на опорно-двигателния апарат. Работните процеси изискват както продължителна правостояща поза, така и продължителна седяща поза и работа с компютър. Това често води до болки и оплаквания в краката, коленете, прасците, ходилата, гръбнака; високо кръвно налягане/ограничено кръвообращение; сърдечно заболяване; варикозни вени; умора. Това намалява работоспособността и вниманието на персонала, което е риск не само за работниците, но и за пациентите. По препоръка на СТМ и КУТ, която е залегнала в Програмата за намаляване на риска ще осигурим ергономия при работа с закупуване на ергономични работни столове за администрацията и рапортните помещения във всички отделения на болницата. Предвид обстоятелството, че работното време е 24 часа помещенията се ползват от 400 работници, в зависимост от смените.
Етапи:
1. Избор на изпълнител/и за доставка на колективни предпазни средства, съгл. ЗОП.
2. Защита от ИЙЛ чрез доставка на лъчезащитни престилки, яки, поли, очила и др.
3. Ергономия при работа чрез доставка на ергономични столове.,
Contracted Amount: 210 483.12
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Цел: Да се създадат оптимални условия за отдих и хранене за персонала, с оглед повишаване мотивацията за труд, удължаване продължителността на професионалния живот, намаляване на умората и превенция на стреса.
Целева група: 1000 заети
Една от най-стресогенните професии на нашето съвремие е медицинската професия, характеризираща се с изразено и доминиращо натоварване при работа; висока отговорност за здравето и живота; висока професионална и трудова комплексност при изпълнение на трудовата дейност. Статутът, който приема психо-социалният стрес при медицинските професии е особено актуален и значим проблем за нашето общество. Днес, повече от всякога, психо-социалните рискове в работна среда при медицински специалисти, заемат водещо място. Една от причините за това е, че те въздействат директно върху здравето им, независимо от цялата информационна, комуникационна и техническа обезпеченост. Медицинската професия е подложена на въздействието от цялата гама на стреса в работна среда, индуциран от естеството на дейност и напрежението от отговорността за здравето, безопасността и благополучието на пациента. Психо-социалният стрес е водещ в страните от Европейския съюз по въздействие върху здравето. Към това се прибавя и риска за здравето, произтичащ от работа с опасни инструменти и препарати, източници на йонизиращо лъчение, продължителна правостояща поза, работа на смени и с пациенти изискващи особена грижа и внимание. УМБАЛ „Канев“ АД да поддържа капацитет за 24-часов непрекъснат режим за работа, осигуряващ готовност за оказване на медицинска помощ при извънредни ситуации, аварии и катастрофи.
Пред нас стои предизвикателството да създадем комфортна и здравословна работна среда и условия за отдих и хранене на персонала и за възстановяване на работната сила.
Сградния фонд на УМБАЛ Канев АД е разположен на площ от 61621 кв.м. Сградите в които се осъществява дейността са:
1. Хирургичен блок, площ от 2939 кв.м., 16 ет. с 16 бр. стационарни отделения и Обща и клинична патология; Образна диагностика, Клинична лаборатория; Операционни зали; Болнична аптека
2. Главен корпус, 2633 кв.м., 4 ет. с 3 стационара: Първо отделение по вътрешни болести и нефрология; Отделение Акушерство и гинекология; Неонатология; Диализно лечение; Отделение Съдебна медицина; Трансфузионна хематология
3. Инфекциозно отделение и микробиологична лаборатория на площ 1051 кв.м., 2 етажа.
4. Административно-стопанският блок, 2 ет., 518 кв.м. Тук се намират Финансово-счетоводен отдел, Информационен отдел, Управление на човешките ресурси и Звено Здравна информация и статистически анализи и звено Поддръжка.
Всяко отделение разполага с помещение, в което персонала може да ползва регламентираните си почивки. Но лечебното заведение не е подсигурило нужните ел. уреди, като кафемашина, хладилник. Помещенията не разполагат с климатик. Не са осигурени необходимите условия за отдих и здравословно хранене на персонала, което пречи на възстановяването на работната сила, отразява се негативно на мотивацията и работата.
За да отговорим на идентифицираните нужди на целевата група в рамките на дейността ще създадем условия за възстановяване на работната сила и превенция на умората и стреса, произтичащи от естеството на работа като изградим социални придобивки в съответствие със съвременните стандарти и КТ, а именно:
Оборудване съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд на 28 стаи за отдих и хранене за всички отделения и отдели на болницата и подобряване на микроклимата в 20 от тях, които нямат климатици. Предвиждаме поставяне на телевизор в стаите за разтоварване от работата с приятна музика и информация за събитията в днешното динамично време.
Етапи на дейността:
1. Избор на изпълнител при спазване на ЗОП. Сключване на договор, доставка, приемане с двустранно подписан приемо-предавателен протокол.
2. Подобряване на микроклимата и дообрудване на 28 стаи за отдих и хранене чрез доставка на климатици, кухненско оборудване и телевизори.,
Contracted Amount: 104 348.38
,
Reported Amount: 0.00
|