Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 296 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

“AQ ELECTRIC” AD is a company specializing in design and manufacturing of electrical panels for monitoring and control of machines and equipment, complete distributional systems for low and medium voltage, designed to produce and distribute electricity.
The general objective of the project is: To meet the new challenges facing the candidate,related to the implementation of the transition and the adaptation of the working environment to a climate neutral economy and the changing work models and to improve the healthy and safe working environment in the organization by means of the granted grant-in-aid under the procedure.
The project will be implemented through the following complex of interrelated activities and measures included within them,leading to the achievement of the general and specific project goals and the set results: 
1:Development and implementation of "green" models of work organization.Preparation of "green" maps.Training.-as a result,"green"models of organization of work processes will be introduced,which are related to increasing resource efficiency/reducing the impact on the environment/increasing the sustainability of the offered products/services
2: Purchase of personal protective equipment and special work clothing with the result of ensuring healthy and safe working conditions.
3:Provision of collective protective equipment related to improvement of working conditions–as a result,working conditions will be improved and the health and safety of workers will be increased as a key factor for sustainable working conditions by providing ergonomic office and work chairs.
During the implementation of the project following activities will also be carried out:
4: Organization and management of the project - with the result ensured effective organization and legality of the project implementation;
5:Visibility,transparency and communication resulting in ensured visibility,transparency and communication in accordance with applicable requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Целта на проектната дейност е: Да се въведат "зелени" модели на организация на работните процеси, които да имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, посредством което да се осъществи прехода и адаптирането на работната среда в предприятието към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността има принос за постигане на специфична цел (СЦ) 1 и на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: Реализацията на проектната дейност е необходима с оглед на потребността на предприятието-кандидат и на заетите в него лица от постигане на преход и адаптиране на работната среда към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, което съответно налага въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Проектната дейност, също така, е и задължителна съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на нейното изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейността е насочена пряко към въвеждането на "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти/услуги. Въвеждането на нови "зелени" модели на организация на работните процеси може да е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите. Стъпките за изпълнение на дейността обхващат: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на услугата. 3. Предоставяне на услугата, включваща изложените етапи по т. 1.1.до 1.4. вкл. и подписване на приемо-предавателен протокол с изпълнителя. 20 000.00 0.00
Дейност 2: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на СЦ и общата проектна цел:Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на лични предпазни средства, свързана е пряко с постигане на Специфична цел 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО:Необходимостта от реализацията на дейността произтича от необходимостта от осигуряване на ЗБУТ, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците посредством осигуряване на съвременни и високотехнологични ЛПС. Дейността е планирана в съответствие с оценката на риска и съответно е необходима и с оглед осигуряване на планираните за закупуване ЛПС, изложени в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО,утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и идентифицирания риск от увреждане на зрението от ултравиолетова светлина и на дихателните пътища от метален прах, вредни пушеци и аерозоли в заваръчните участъци, оценен с 2-ра степен. В Прил.V Информация за ЛПС, както и в приложения Списък са посочени текущите и предвидените за закупуване ЛПС с техните характеристики и технически параметри, като е посочена и детайлна информация относно това с какво новите ЛПС надграждат използваните към момента. Планираната за закупуване заваръчна лицева маска отговаря напълно на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Предвиденото за закупуване ЛПС осигурява най-висока степен на защита от опасностите, присъщи за лицата на длъжности електрозаварчик; специалист, координатор по заваряване и специалист, координатор по заваряване и електрозаварчик, която защита е по-добра от тази, осигурявана от използваните текущо ЛПС, както и планираните за закупуване ЛПС са и по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС е породена от степента на износване на използваните текущо ЛПС, от една страна,което налага планиране на осигуряването на нови ЛПС, както и от друга страна-от стремежа на Кандидата да осигурява по-добра защита на работниците си от идентифицираните рискове с цел осигуряване на ЗБУТ и подобряване на професионалния и здравния им статус. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост, в т.ч. на идентифицираните проблеми и нужди на представителите на целевата група на проекта, които са включени в обхвата на дейността,предвидено в нейните рамки е закупуването на: - Заваръчна лицева маска - със система за подаване на чист въздух- 46 броя за лица на длъжности "Електрозавачик", "Специалист, координатор по заваряване" и "Специалист, координатор по заваряване и електрозаварчик". Планираните за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, изложени детайлно в поле "Резултат" на дейността, които ползват съответното средство за защита и са планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО,за периода на изпълнение на проекта. Етапи на изпълнение на дейността,изложени в логическа последователност: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител-доставчик на планираните за закупуване ЛПС-етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедурата и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ. 2.Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на доставката. 3.Закупуване на ЛПС и подписване на приемо-предавателен протокол 4.Раздаване на ЛПС на заетите лица-целева група на дейността. 185 610.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ на дейността и принос за постигане на специфична/и и общата проектна цел: Дейността има за цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите посредством осигуряване на колективни предпазни средства, свързана е пряко с постигане на СЦ 2 на проекта и има принос за постигане на общата цел на проекта. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО Реализацията на дейността произтича от и е необходима с оглед на реализация на предписаните в Програмата за намаляване и предотвратяване на риска мерки, свързани с идентифицираните в оценката на риска опасности и определени рискове, свързани с: - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в участъците за заваряване: Дивизия Метални части и конструкции, Направление „Неръждавейка“, Сектор Заварчици и сектор „Йетинге“; Направление “Черно"-Черно 1, 2 и 3: Правостояща работна поза или неестествена поза при работа, статично напрежение на долни и горни крайници - риск, оценен с втора степен, за предотвратяване на който е предписана и приета мярка, свързана със закупуване на ергономични работни столове съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5 на МНЗ (за краткост "Нормите") при водещи изисквания за правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в участъците за електрически монтаж на ел. таблата: Дивизия Ел. табла, Отдел Автоматизация, Сектор „Монтаж-кабели“, Сектор „Монтаж-малогабаритни изделия“: Правостояща работна поза или неестествена поза при работа, статично напрежение на долни и горни крайници- риск, оценен с втора степен, за предотвратяване на който е предписана и приета за реализация мярка, свързана със закупуване на ергономични работни столове съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1991 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и Нормите при водещи изисквания за правилно устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло - Риск от Неспазване на ергономичните принципи в офисите (администрацията): Физическо натоварване и увреждане на мускулно-скелетната система при ползване на неергономични офис столове - риск, оценен с втора степен, за предотвратяване на който е предписана и приета мярка, свръзана със закупуване на ергономични офис столове съгласно изискванията на Наредба № 7 от 23 Септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословн и безопасни услоивия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и в съответствие с Характеристиките на работния стол при работа с видеодисплеи, посочени в чл. 5 от Приложение № 1 към Наредба № 7 /ДВ бр. 70 от 2005 г./ Към настоящия момент, дружеството е осигурило на работниците и служителите столове, както работни, така и офис столове, които обаче са морално остарели и амортизирани, основните им механизми за износени, компроментирани и се повреждат и чупят често. Това води до изложените рискове от неспазване на ергономичните принципи и налага подмяна на столовете с нови и съвременни такива с цел осигуряване спазване на ергономичните норми при работа и подобряване на ЗБУТ на заетите лица. Дейността е планирана съобразно идентифицираните потребности на целевата група и заетите в предприятието и произлиза пряко от предписаните мерки за намаляване на идентифицираните рискове на работната среда. Предвидените за изпълнение мерки ще резултират в подобряване ЗБУТ на служителите, ще повишат тяхната производителност с оглед минимизираните рискове за тяхното здраве и безопасност. 70 491.50 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 1): ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА. ЕТАПИ на изпълнение: С оглед на изложената необходимост и на идентифицираните рискове,предвидена в рамките на дейността е реализацията на: (1) Мярка 1:Осигуряване на ергономия при работа: свързана с осигуряване на колективни предпазни средства: 1.1. Ергономични работни столове - общо 93 бр., както следва: - За 43 заети лица на длъжност Електрозаварчик (Заети в: Дизивия Метални части и конструкции, Направление Неръждавейка, Сектор Заварчици - 18 з.л; Направление Черно – „Черно 1“ „Заварчици“ - 5 з.л.; „Черно 2“ - 5 з.л.; Черно 3 "Заварчици" - 10 з.л.; Направление Неръждавейка, сектор "Йетинге" 5 з.л.) - За 49 заети лица на длъжност електромонтьор и за 1 заето лице на длъжност електромонтьор-бригадир (заети в: Дивизия "Ел. табла", Отдел "Автоматизация", Сектор "Монтаж-кабели" - лица на длъжност електромонтьор - 16 з.л. и Сектор "Монтаж - малогабаритни изделия" лица на длъжност електромонтьор 33 заети лица и лица на длъжност електромонтьор-бригадир 1 з.л.); 1.2. Ергономични офис столове - общо 170 броя, преднаначени за заети в офисите/администрацията на предприятието лица както следва: 1.2.1.Отдел ЧР - 7 з.л. (ръковод.център за професионално обучение 1з.л.; специалист, упр. на ЧР 4з.л.; експерт, упр. на ЧР 1з.л.; ръковод.отдел ЧР 1з.л.) 1.2.2.Финансово счетоводен отдел - 7 з.л. (зам.гл.счетоводител 1з.л.; старши счет.2з.л.;счет.оперативен 2з.л.; контрольор запаси 1з.л. гл.счет 1з.л.) 1.2.3.Отдел Логистика,С-р Администрация - 8 з.л. (агент по експедиция на товари 2з.л.; експедитор стоки и товари 2з.л.; мениджър,инфраструктура и логистика в предприятието 1з.л.; мениджър логистика и транспорт 1з.л.;техн. сътрудник 1з.л.; ръководител, участък транспорт 1з.л.) 1.2.4.Дивизия Ел. Табла: Сектор Качество - 7 з.л. (спец. качество 5з.л.;спец.качество на доставчиците 1з.л.; мениджър качество 1з.л.);Отдел Системни продукти-мениджър отдел 1з.л. и Отдел Системни продукти,С-р Управление на проекти 6 з.л. (рък.проект 5з.л.,експерт,програми и проекти 1з.л.); Отдел Автоматизация, С-р Произв.администрация 16 з.л.(отчетник, планиране на материали 1з.л.;техник,ел. машини и апарати 1з.л.; орг.произв. 7з.л.; инж.,произв. ефективност 1з.л.; ръковод. Обособ. Произв. 3 з.л.; отговорник, спомаг. дейности 1з.л.; технолог 1 з.л.; мениджър произв. 1 з.л.); Отдел Влакова индустрия, сектор Управление на проекти 4 з.л.(ръководител проект 3з.л. и експерт, програми и проекти 1з.л.); Отдел Влакова индустрия, С-р Произв. Админ. 6з.л.(отчетник, планиране на материали 1з.л.; орг.произв.(супервайзор) 2 з.л.; технолог 1з.л.; орг. Произв. материални потоци 1з.л.; ръководител обособ.произв. (мениждър) 1з.л.);Отдел бизнес развитие и инженеринг-мениджър отдел 1з.л.; Отдел Бизнес развитие и инж.,с-р Маркетинг -експерт,маркетинг 3з.л.; 1.2.5.Дивизия Метални части и конструкции:зам.-изпълнителен директор 1з.л.; Н-е Неръждавейка,С-р Произв. Админ. 9 з.л.(мениджър произв. 1з.л.; асистент офис 2з.л.;орг.произв.(суперв.) 4з.л.;нач.смяна 2з.л.);Н-е Черно,С-р Произв.Админ.12 з.л.(орг.произв.(суперв.) 4 з.л.; ръководител,обособ.произв.(мениджър) 2з.л.;технолог 1з.л.;нач.смяна 2з.л.;мениджър произв.(карбон и машини) 1з.л.;мениджър произв.1з.л.; асистент офис 1з.л.);Н-е Механично сглобяване,с-р Производствена админ.5 з.л.(орг.произв.(суперв.) 3з.л.;орг.произв. 1з.л. и ръководител,обособ.произв.(мениджър) 1з.л.);Н-е Механична обработка,С-р Произв.админ.- 1 з.л. орг.произв.(суперв.);С-р Техническа и развойна дейност 11 з.л.(инж.конструктор 8з.л.;експерт,проектиране и програмиране 1з.л.; рък.с-р 1з.л.; инж.ръководител екип 1з.л.); С-р Контрол на качеството 18 з.л.(Инж.производство (процесен инж.) 1з.л.; спец. качество полифабрикати и готова продукция 9з.л.; инж.качество 5 з.л.; мениджър качество 1з.л.; спец.качество 2з.л.); Н-е Покупки и складово стопанство - 1 з.л. мениджър покупки и скл. стопанство; с-р Покупки -6 з.л.(снабдител 3з.л.; спец. доставки 2з.л.; анализатор, проучване на пазари 1з.л.); 0.00 0.00
Дейност 3: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (ПРОДЪЛЖЕНИЕ - част 2) : Н-е Лазерно рязане, с-р Произв. Админ. -ръководител, обособ. Произв. 1 з.л. и орг. Произв. (суперв.) 1 з.л.; Н-е Абканти, С-р Произв.админ. - 1 з.л. рък.,обособ. Произв.; Н-е Щанцоване, С-р Произв.админ. – рък. обособ. Произв. 1 з.л. и орг.Произв.(суперв.) 1 з.л.; Н-е Автомобилна индустрия 5 з.л.(продуктов мениджър 4з.л. и рък. н-е 1з.л.); Н-е Влакова индустрия и табла 12 з.л. (Експерт, програми и проекти 1з.л.; продуктов мениджър 10з.л.,ръководител, н-е 1з .л.); Н-е Медицинска индустрия 8 з.л.(продуктов мениджър 6з.л.; ръководител н-е 1з.л.; инж. химик 1з.л.); Отдел Бизнес развитие и инженеринг - 1 з.л. мениджър отдел; Отдел Бизнес развитие и инженеринг, с-р Калкулации 5 з.л.(експ.бизнес развитие 2з.л.; инж.ръковод. екип 1з.л.; калкулант 1з.л. и техн.сътрудник 1 з.л.);Отдел Интегрирана система за упр.-ръковод. ЗБУТ 2 з.л.; Отдел ИТ–мениджър ИТ 1 з.л. и сист. Администратор 1 з.л. Етапи на изпълнение на дейността, изложени в тяхната логическа последователност: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител - доставчик на планираните за закупуване ергономични офис столове и ергономични работни столове - етапът ще се реализира в съотстветствие с и при спазване на указания на УО на ОПРЧР по отношение на избора на изпълнители, изложени в Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договори по процедура BG05SFPR002-1.004 „АДАПТИРАНА РАБОТНА СРЕДА“ и с изискванията, изложени в Глава IV от ЗУСЕФСУ (при спазване изискванията на акта по чл. 54 от ЗУСЕФСУ). 2. Избор на изпълнител и възлагане изпълнението на доставката. 3. Закупуване на колективните предпазни средства и подписване на приемо-предавателен протокол със съответния изпълнител. 4. Раздаване на КПС на заетите лица-целева група на дейността и подобряване на ЗБУТ, професионалния и здравния статус на служителите и работниците. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).