Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The company "RD SYSTEMS LTD" is active 22.29 Production of other plastic products. Through the project "Better jobs at RD SYSTEMS LTD" the company sees a great opportunity to further develop its policy in the field of human resources. The project proposal aims to improve the healthy and safe working environment in the enterprise, which in turn will contribute to improving the quality of workplaces and will directly reflect positively on labor productivity in enterprises. The achievement of the intended goals and indicators of the project will be realized by implementing the following project activities:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization;
2. Purchase of personal protective equipment (PPE) and special work clothing;
3. Provision of collective protective equipment;
4. Provision of social benefits for the employees of the enterprise;
The implementation of the project activities will result in the introduction of "green" models of work organization in the enterprise and new processes for safe and healthy working conditions, improving the healthy and safe working environment in the enterprise, which is a key element for achieving sustainable conditions of labor for all workers at RD SYSTEMS LTD. Developing and implementing "green" models of work organization, investing in safe and healthy working conditions, as well as providing social benefits to employees in the enterprise, will help to reduce health risks in the workplace and to improve standards for health and safety working conditions. The goals of the project are also related to upgrading the employees' knowledge related to the individual workplace and acquiring new knowledge related to the introduced "green" models of work organization and the newly introduced work equipment and technologies under the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в РД СИСТЕМС ООД.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в РД СИСТЕМС ООД, които ще имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще прилагат методи за установяване на данни, които да намерят място в зелените карти за организация на работните процеси. • Въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по екологосъобразна работна среда и др., като намаляване на разхода на енергия, горива, материали и др., създаване на фирмени маршрути или наличието на политика за споделяне на автомобили между колеги от работата за пътуване до работното място, които значително намаляват разхода на гориво и емисиите, като същевременно насърчават точното пристигане и облагодетелстват работниците, които живеят на места с ограничен обществен транспорт. • Наличието на политики за дистанционна работа, при които работниците могат да работят изцяло или частично от вкъщи, което позволява намаляване на обема на трафика в градовете, нивата на замърсяване (и излагането на работниците на зони, които са замърсени или имат неблагоприятни климатични условия) и които също насърчаване на точността и подобряване на работната среда и благосъстоянието на работното място. • Мотивиране на служител за прилагане на еколого съобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. • Създаване на процедури за договаряне с трети страни, което изисква от трети страни изпълнители също да имат политики и практики, съвместими с околната среда и устойчивото развитие. • Насърчаването на използването на нови технологии, за да се позволи: - намаляването на хартията до това, което е абсолютно необходимо, чрез широкото въвеждане на механизми за удостоверяване на документи, например чрез наличие на истински електронни подписи, и - избягване на ненужните разходи за използване на пътуването и пространството, например чрез обичайното използване на платформи за видеоконференции (което също ще намали разходите, произтичащи от пътуване и неефективността поради времето, посветено на това). • Обновяване на автопаркове (особено в големи компании с пътуващи с лични автомобили), които дават приоритет на електрическите или хибридните автомобили • Ранно откриване и про активно отстраняване на елементи, вредни за околната среда и здравето • Създаване на работни места чрез откриване на работни места, които са необходими за мониторинг на устойчивото развитие и спазване на екологичните политики. • Обучение по ключови въпроси като намаляване на отпадъците, използване на нови технологии и зелени политики на компанията, така че дори в компании, които не са замърсители като такива, всички съществуващи длъжности развиват умения за управление на прехода към производствени процеси, които са устойчиви и чувствителен към околната среда. 5 799.86 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията.Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в РД СИСТЕМС ООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред строителния бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност РД СИСТЕМС ООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитно ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване наработещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети, на открито и други подобни. С доставката на ЛПС и СРО (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива,които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. Закупуването на студозащитно СРО за работниците през зимата, както и такова, което ги предпазва лятото от прегряване на тялото, косвено води до намаляване използваната енергия за отопление през зимата и охлаждане на помещенията през лятото, което от своя страна пряко допринася за осъществяване на прехода към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите. 15 347.70 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Като социално отговорна компания РД СИСТЕМС ООД винаги се е стремяла да осигурява максимално добри условия на труд за своите служители. .Описаните в тази дейност мерки в голяма степен ще спомогнат това да се случи и ще имат изключително добър ефект върху лицата от целевата група по проекта. Планираното за закупуване по дейността "Оборудване" необходимо за обезопасяване на технологични процеси, свързано с подобряване условията на труд в съществуващ обект е 15 бр. уреди обработка и пречистване на въздуха в помещенията, тристепенна филтрация, обезмирисяване и обеззаразяване: HEPA-H13 (PM2,5), активен въглен и високоволтов електростатичен филтри, както и автоматично управление на дебита спрямо количеството на СО2, РМ2,5 и VOC замърсители във въздуха в помещенията. Уредите за обработка и пречистване на въздуха в помещенията, значително ще спомогнат за предпазване на работещите в промишлени помещения по няколко начина: 1. Филтрация на въздуха: HEPA-H13, активен въглен и високоволтов електростатичен филтър задържа широк спектър от частици и замърсители във въздуха, включително прах, бактерии, вируси и газове като това ще подобри качеството на въздуха и да предпази работещите от вредни въздушни частици. 2. Обезмирисяване и обеззаразяване: уредите включват технологии за обезмирисяване премахващи неприятните и задушливи миризми в производството ни както и технологии за обеззаразяване, които помогнат в унищожаването на бактерии и вируси във въздуха. Уредите предпазва работещите от инфекции и заболявания, както и подобрават работната среда. 3. Автоматично управление на вентилацията: Уредите разполагат с автоматично управление на дебита на вентилацията, базирано на измерванията на концентрацията на CO2, PM2,5 и VOC, осигурява постоянен поток на свеж въздух в помещението. Това не само подобрява общата атмосфера, но и помага да се предотврати натрупването на вредни вещества. Съчетаването на тези функции в един уред не само предпазва работещите от вредни въздушни замърсители, но също така подобрява общото им здраве и удовлетворение от работата. В резултат на това може да се увеличи производителността и намалят отсъствията поради здравословни причини. По дейността се предвижда подмяна на оветителните тела в работните помещения с оглед на подобряване на условията на труд и намаляване на риска от различни проблеми, свързани с осветлението. Настоящите осветителни тела крият конкретни рискове за здравето на работещите: - Главоболие: неправилна осветеност може да предизвика главоболие и мигрени при работещите, което може да намали работоспособността и добробитието им; - Проблеми със зрението: Неподходящото осветление допринеся за развитието на различни зрителни проблеми, като например замъглено зрение, увреждане на фокуса и други зрителни затруднения. - Увеличен риск от работни злополуки: Неподходящото осветление увеличава риска от работни злополуки и наранявания, тъй като работниците може да трудно забележат опасности и препятствия в работния процес. Идентифицирането на тези рискове трудовата медицина и план за програмaтa за минимизиране на риска, налагат конкретни мерки за минимизиране на тези рискове, като по дпроекта са предвидени да бъдат закупени следните 100 бр. лед панели 45W 60 958.84 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в РД СИСТЕМС ООД: Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез подобряване на микроклимата в битовка.Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието. РД СИСТЕМС ООД винаги се е стремяла да създаде възможно най-добрите условия на труд и степен на удовлетвореност у своите служители, ето защо планира да закупи следното оборудване за използваната битовка: 1бр. климатик 18BTU 1 445.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).