Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project has the ambition to facilitate access to employment and provide support for social inclusion of vulnerable groups from two key areas of Bulgaria-Plovdiv and Pazardzhik.
The goal is to create suitable conditions for the integration of 80 unemployed people with soft skills training and professional training for 10 of them as paramedics and non-act. persons from disadvantaged groups.situation (people suffering or at risk of poverty,social exclusion or discrimination in its various dimensions)-40 for each area.
Inactive representatives of the target groups will also undergo psychological support for a restart,and all persons will receive individual support and counseling to guide them to suitable employment given their opportunities and education.
There are 10 residential services for adults and children in Plovdiv,9 in Pazardzhik,and all of them have problems with staff turnover and motivation to work for new employees.Employers in the sector could provide long-term employment to at least 20 per.,according to our feasibility study.Therefore,our efforts on the project are aimed at motivating inactive and unemployed persons from the target groups to mobile support care for the person and more precisely support for physical and mental health,motivated through sports, nutrition, massage and a new daily regime.
The persons we will motivate will be sought through the employment offices and reached through the providers themselves in the form of relatives of the users of the residential services,their acquaintances,friends and acquaintances.
Ultimately,a long-term and positive impact on the supportive care sector will be created with a new network of providers in the region for flexible employment of those with an affinity and appropriate education to work as mobile therapists.
The ambition is for 20% (16 pers.)of the persons who have successfully passed the motivation and training to be employed in the tr. contracts and find a worthy realization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите“, свързано с допустимите дейности и се обвързва с б.р. 1.1: 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ, възнаграждения, определени по реда на ЗДСл и възнаграждения, произтичащи от договори за услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД на физически лица, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности. Всички планирани разходи за възнаграждения на предвидения персонал, са пряко свързани с финансираните дейности и необходими за постигане на поставените цели по проекта. Дейността включва пряко в заетост 16 л. С всички тях ще бъдат сключени тр. договори, които ще бъдат регистрирани в НАП в законоустановения срок. Раб. седм. ще е 5-дневна, до 40 ч. Тр. и осиг. отношения ще бъдат уредени при условията на чл. 61 - 114 от КТ. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация. I. Разходи за тр. възнаграждения: 1.1 Социален работник - 2 л. / Организиране на дейноситите по психологическо подпомагане, цялостния обучителен процес и наблюдения на работата с лицата от целевата група, и дейностите по застъпничество и посредничество. Работи в екип с психолога и мениджърите на сличай по изготвяне на оценка на възможностите и потребностите на всяко лице, както и индивидуален план. Води лично дело за всеки участник, в което събира материали за изготвяне на оценките. Съвместно с психолога организира подходяща по вид мотивация, съобразена с възможностите и потребностите на потребителите и насочена към развитие на способностите им за относително независим живот. Поддържа регулярни контакти с останалите членове на екипа и ги информира за напредъка на работата, координира изпълнението на индивидуалния план, консултира за използването на различни техники. 1.2 Социален психолог - 2 л. / Изготвя становища и програми за терапия и емоционално развитие и баланс организира подходяща по вид трудотерапия, съобразена с възможностите и потребностите на потребителите и насочена към развитие на способностите им за относително независим живот. Осъществява психологическо подпомагане на целевите групи и мотивирането им към нова заетост. 1.3 Мениджър на случай / трудотерапевт - 8 л. на 4 часа / Работи с лицата от резидентните услуги за преодоляване на затрудненията и подобряване качеството на техния живот посредством трудотерапия и др. когнитивно поведенчески подходи. Основната му роля е да оцени затрудненията в изпълнението на ежедневните дейности, липса на мотивация и изолираност. 1.4 Социален педагог - 2 л. / Осъществява обучителните дейности. 1.5 Организационно правен сътрудник - 1 л./ координира дейностите по проекта 1.6 Експерт "Връзки с обществеността" - 1 л. / специалистите по връзки с обществеността планират, разработват, изпълняват и оценяват информационни и комуникационни стратегии, които създават разбиране и благоприятен поглед върху бизнес и други организации, техните стоки и услуги, както и тяхната роля в социалния живот. * Задачи на експертите, които ще преподават в обучават: да подпомогнат участниците от целевата група в осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността им; да съдействат за премахване на пречките в неформалната среда; да предоставят компетентен съвет, актуална информация, опит, знания и умения; да взаимодействат с целевата група спрямо конкретните й нужди. *Важно: дейността ще се реализира от един и същи екип за двете локации на проекта в два последващи периоди, а не едновременно / Пазарджик - 1 м. - 9 м.; Пловдив - 10 м. - 18 м. 186 226.62 87 568.34
Дейност 2 - "Планирани дейности": (1) Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване, вкл. и по отношение на достъпа до и предоставяне на социални услуги; (2) Психологическо подпомагане на лицата от целевите групи.: Специално насочен към уязвими общности по смисъла на ЗНЗ, проектът създава възможности за тези хора да се издигнат над социалните и икономическите им ограничения, като им предоставя мотивационна и психологическа подкрепа да излязат от неравенството. Дейносттите ще бъдат извършени от кандидата, като за целта ще бъдат наети е наети психолози и мениджъри на случай, съгл. изискванията и описанието в Дейност 1. I. ЕТАП 1 - Идентифициране и подбор на лицата от целевата група, както и разработване на индивидуален набор от мерки/план за действие за тяхното активно приобщаване. Включването в дейностите по проекта ще става след попълване на заявление. 1. Идентифицирането на лица от целевата група ще се извършва по няколко начина: 1.1. Oбявление за старт на проектните дейности в социалните мрежи и бюрата по труда в Пазарджик и Пловдив. 1.2. Ще бъдат разлепени плакати на видни места. 1.3. Ще бъде ситуирана Приемна на проекта на открито - по една за всяка локация. 1.4. За старта на проектните дейности и фокуса на проекта ще бъдат информирани по и-мейл и всички доставчици на социални резидентни услуги, включителни и тези за асистенстка подкрепа като ключов приемник за работа на част от обучените лица. При ранно идентифициране на индивидуалните нужди, ще бъдат изготвени профили на лицата, за да се определят най-подходящите мерки за тяхното личностно развитие. За дейността не е необходим лиценз за социалната услуга "Информиране и консултиране" - дейността е стандартна за всички работодатели. II. ЕТАП 2 - Основни дейности свързани със социалната услуга след включване на лицата в проекта: • Развитие на различни навици и умения за живот, чрез работа в ателиета по интереси и театралните работилници, както и осигуряване на алтернативно личностно формиране на личността на детето с всички възможни терапевтични средства и подходи; • Психологична диагностика, консултация и оценка на ресурсите на детето; на нуждите на родителите и семейството от подкрепа; • Рехабилитация – психологична и др. вид терапии; • Арттерапия и трудотерапия. * Ще се води регистър на потребителите. III. Психологическа подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди ще се извършва се от двама специалисти психолози. Те ще извършват индивидуална и групова работа с потребителите и техните семейства, консултиране и разяснение, разработване и предлагане на съвременни методи за промяна на статуквото, разработване на планове за методическа подкрепа, прилагане на техники за справяне със стреса и повишаване самооценката, насочване към подходящо обучение за придобиване на необходимите умения за нова заетост, включително насоки за лесно адаптиране към работните условия на проферсионалните направления застъпени от проекта. Антистрестерапия. IV. Работа на терен / предвижда индивидуални срещи за това с: - управителите на резидентните услуги за настаняване на възрастни хора за практически демонстрации и провеждане на социални ателиета за превенция на здравето при тях; - бюрата по труда в двете локации; - общинските администрции и по-точно дирекциите "Социални дейности" * Целта е да информацията за проекта да стигне до повече институции, които със своето действие и споделяне могат да решат ключови проблеми. С дейностите по идентифициране и последващо психологическото подпомагане ще се насърчи и подкрепи активното включване на лицата от целевите групи в дейностите за осъществяване на проекта и социално включване и последваща заетост. Важно: дейността ще се реализира от един и същи екип за двете локации на проекта в два последващи периоди, а не едновременно / Пазарджик - 1 м. - 9 м.; Пловдив - 10 м. - 18 м. 37 245.32 0.00
Дейност 2 - "Единна ставка - дейности свързани с извършване на разходи по единната ставка" / обвързана с б.р. 2.1: Дейности „Планирани дейности от група единна ставка" Единна ставка - в размер на 40 % от допустимите преки разходи за персонал за покриване на останалите допустими разходи по дадена операция, съгласно чл. 56 параграф 1 от Регламент 2021/1060. 1. Единна ставка по проекта включва всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности, а именно: - разходи за закупуване на материали и консумативи - принтерна хартия, тонери, офис консумативи, хигиенни консумативи и др. - разходи за оборудване и обзавеждане - модулно офис обзавеждане, което да обезпечава работата на екипа с условия за това; мутифункционално устройство - принтер, скенер и копир; - разходи за наем на помещения; - режийни разходи и разходи за поддръжка на помещенията, в които се предоставя услугата (разходите са допустими, при условие, че същите не са включени в наема на помещенията); - разходи за обучение в професионална квалификация на 10 лица по професията професията 723030 Парамедик - II СПК, част от професия - 660 учебни часа за едно лице; - разходи за застраховки на закупеното оборудване; - разходи за трудова медицина; - разходи за организация и управление; - разходи за видимост, прозрачност и комуникация; - други разходи, свързани и необходими за изпълнението проектните дейности. / За провеждане на работни срещи и социални обучителни ателиета на терен и вид инициативи, на които ще се осигури възможност за среща между работодатели и лица от целевата група в контекста на дейността „Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата“. В тази връзка, разходите за логистика (осигуряване на кафе-паузи, кетъринг и материали за участниците при изпълнение на съответната дейност) също са включени в дейността Единната ставка по проекта в следния порядък: а) логистика на срещи с работодатели и институции от региона - конференции 2 бр. и социален маркетинг; - др. разходи за реазлиация на проектните дейности. 37 245.33 35 027.34
Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Включване в обучения за предоставяне на „меки“ умения за подкрепяща грижа.: Дейността предвижда около всички лица от целевите групи да преминат обучения в "меки" умения за подкрепяща грижа. Кандидат-бенефициентът е лицензиран доставчин на Социалната услуга "Обучение за придобиване на умения" и ще застъпи работа в смесени гр. в бази на социални доставчици на резидентни услуги през модерни подходи използвайки иновативни методи: ученето чрез преживяване, споделяне на опит и др. Всичко ще се реализира през трудотерапия (с оценка и самооценка) в екип. Меките умения фокус на настоящата дейност не са умения свързани с конкретната специалност, а такива свързани с общуването, емоционалната интелигентност, (позитивното) отношение към света и т.н. Някои от по-важните „меки“ умения са – лидерство, комуникативност, умение за работа в екип, умение за избягване и разрешаване на конфликти, изграждане на доверие, управление на времето, вземане на решения, умения за преговори, приспособимост и т.н. За разлика от „твърдите“ умения, които директно са свързани със специалността на конкретния човек, те са много по-трудни за измерване и установяване, но същевременно са много по-полезни в ежедневната работа и комуникации. Водят към личностно развитие, независим живот, самостоятелност и подобряване на социалното справяне и социално включване, както и в оптимална възможна степен до преодоляване на идентифицираните проблеми и затруднения. Дейностите за обучение в умения за независим живот осигуряват развитието на способности за социално включване (общуване, взаимодействие в различни социални ситуации, изпълнение на институционални изисквания и др.) ЦЕЛИ НА ОБУЧЕНИЕТО / Формиране на умения за обща гражданска и социална култура; преодоляване на социалната изолация и управление на промяната– осмисляне на собствената роля за управление на живота и същността на гражданското общество; по-добра ориентация в предлаганите от различни институции услуги; формиране на умения за гражданска компетентност, включваща форми на поведение, позволяващи на индивидите да участват по ефективен и конструктивен начин в обществения живот; формиране на адекватно поведение в работната среда, екипност, способност за справяне с конфликтни ситуации. В рамките на обучението ще се изучават следните модули: гражданска и социална култура; социални умения: екипност, комуникативност, справяне с конфликти; кодекс на поведение; междуличностни и корпоративни комуникации; проактивно поведение за иницииране на положителна промяна. Дейностите за обучение в умения за независим живот ще осигурят развитието на способности за социално включване (общуване, взаимодействие в различни социални ситуации, изпълнение на институционални изисквания и роли и др.). Услугата ще се предоставя в специализирана среда и мобилно за придобиване на умения за участие в трудови дейности, включване и адаптиране към реална работна среда. Важно: дейността ще се реализира от един и същи екип за двете локации на проекта в два последващи периоди, а не едновременно / Пазарджик - 1 м. - 9 м.; Пловдив - 10 м. - 18 м. 0.00 0.00
Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Включване в обучения за придобиване на професионална квалификация на 10 лица по професията 723030 Парамедик - II СПК - 660 учебни часа - 1320,00 лв./ обвързана с б.р. 2.1: I. Предоставяне на проф. обучение на 10 л. от целевите групи в професия 723030 Парамедик, специалност 7230301 Транспортиране на пострадали и болни хора и оказване на първа помощ - II СПК - 660 учебни часа, съгласно приложението определя изискванията за придобиването на втора степен на професионална квалификация за специалността - Чл. 3.(1) Въз основа на ДОИ по чл. 1 и рамковите п- II СПК. Хорариумът на обучението по професията 723030 Парамедик, специалност 7230301 Транспортиране на пострадали и болни хора и оказване на първа помощ - II СПК - 660 часа или 100 дни по 6 часа. Брой на предвидените за включване в обучение лица – 10. Обучението ще бъде удостоверено със Свидетелство за професионална квалификаци. Групата обучаеми лица от целевата група трябва да покрива изискването за входящо минимално образователно равнище на кандидат- курсист за допустимост за включване в обучение за придобиване на втора степен на професионална квалификация, а именно лицата да имат завършен първи гимназиален етап на средно образование (завършен 10-ти клас). Основни задължения след завършването: Парамедикът осъществява дейности по оказване на спешна помощ, свързани с първоначална оценка и поддържане на основните жизнени функции и осигуряване на специализиран транспорт до лечебно заведение. Стойност на обучението по професията 723030 Парамедик, специалност 7230301 Транспортиране на пострадали и болни хора и оказване на първа помощ - II СПК - 10 курсисти х 1320,00 лв. = 13 200,00 лв. * В сумата се включени: разходи за оригинални учебни материали, консумативи, застраховки при обучение за професионална квалификация, издаване на документи за завършено обучение, възнаграждение на преподаватели, осигуровки, наем на материално-техническа база, както и всички административни, режийни и други разходи, включително разходи за осъществяване на дейността на доставчика на обучение, свързана с предоставянето на обучението. Важно: дейността ще се реализира от един и същи екип за двете локации на проекта в два последващи периоди, а не едновременно / Пазарджик - 1 м. - 9 м.; Пловдив - 10 м. - 18 м. 0.00 0.00
Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата.: Проектът има потенциала да създаде дългосрочен и позитивен ефект върху сектора резидентните грижи у нас като развие проактивна мрежа за партньорство между социалните доставчици насърчаваща гъвкавата заестост. Играе важна роля в създаването на стабилни възможности за достойна заетост и развитие за участниците от целевите групи. Фокусът ни ще бъде върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система. Етапи: 1./ Създаване на график и подготовка за провеждане на работни срещи. 2./ Провеждане на директен маркетинг и презентиране на дейностите на проекта. / Целта е с похватите на директния социален маркетинг да се даде гласност на дейностите по проекта и повече лица да имат шанс да бъдат наети след края на обученията. 3./ Организиране на 2 бр. уебинари (в началото и в края на проекта) с работодатели за: нуждите на потребителите, които те трудно удовлетворяват, предизвикателства, с които се налага да се борят ежедневно; възможности за организиране на демонстрации за нов подход в социалната работа през профитиране на добри практики за меки умения. 4./ Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата - работа в мрежа. - активен социален маркетинг * В тази връзка предвиждаме разходи за логистика и социален маркетинг в дейност "Единна ставка". Важно: дейността ще се реализира от един и същи екип за двете локации на проекта в два последващи периоди, а не едновременно / Пазарджик - 1 м. - 9 м.; Пловдив - 10 м. - 18 м. 0.00 0.00
Дейност 2 - "Планирани дейности" - продължение / Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост. Подкрепа на лицата от целевите групи за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ, АСП, работодателски организации, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др.: Тук разширяваме партньорствата за проактивно сътрудничество с местни болници, клиники и здравни заведения за установяване на партньорства за провеждане на практики. 1. Дейността по предварителна работа за оказване на персонална подкрепа на лицата от целевата група Изразява се в съдействие при подготовка на документи за кандидатстване (автобиография, мотивационно писмо и др.), подготовка за явяване на интервю, съдействие при подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевата група и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда и др. В изпълнението на дейността водеща ще бъде ролята на мениджърите на случай назначени по проека, които ще подпомагат лицата от целевата група по проекта при осъществяването на контакти с институции/организации. 2. Организиране и провеждане на две конференции "Как да привлечем и мотивираме качествени кадри за секторите на здравеопазването, доболничната помощ и комплексните здравно-социални услуги" - една за Велико Търново и една за Враца / в началото на проекта На събитията ще бъдат поканени всички медицински заведения, социални и медико-социални доставчици, съответно за Пазарджик и Пловдив. Ще бъдат обсъдени: нови инструменти за справяне с текучеството на пресонала; повишаване качеството на социалните услуги; възможностите за приобщаване на семействата на потребителите на услугите като активна работеща конфигурация за качествена социална промяна; почасовите договори за работа и възможно договориране на индивидуална часова ставка в социалните и медико-социалните дейности и др. Важно: дейността ще се реализира от един и същи екип за двете локации на проекта в два последващи периоди, а не едновременно / Пазарджик - 1 м. - 9 м.; Пловдив - 10 м. - 18 м. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).