Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. (Дейност 1 от УК): Разработването и внедряването на зелени модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретни работни места е част от стратегията за развитие на предприятието. Необходимостта от разработване и внедряване на такива модели е продиктувана от съвременните условия за успешно и устойчиво икономическо развитие в контекста на борбата с негативното влияние от изменението на климата и ефективното адаптиране на служителите и работните процеси, в които те участват, към климатичните промени. Все повече на преден план изпъква необходимостта от ефективно използване на ресурсите.
Дейността на Проект БГ ЕООД не предполага оказване на негативно въздействие върху околната среда. Като всяка човешка и икономическа дейност, ние имаме съприкосновение с околната среда, ползваме определени ресурси, за да извършваме услугите и да произведем продуктите, предмет на нашата дейност, и виждаме необходимост от създаване и въвеждане на конкретни правила, които да се прилагат за определени работни места, за да се постигне ефективност и устойчивост на "зелените практики" в дейността на фирмата. Проект БГ е силно мотивирана да въведе зелени модели в организацията на своята дейност по няколко причини:
1. Преходът към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа са предизвикателство за всяко предприятие и заетите в него и е свързан с влагане на определен ресурс (време, финансови средства, промяна на работни места). В този смисъл подкрепата, която се предоставя с реализацията на настоящия проект, ще помогне на предприятието в опита му да преодолее тези предизвикателства и затова е и в пряка връзка с основната цел на проекта.
2. За да развива успешно своята дейност Проект БГ се нуждае от трайно съхранена околна среда и от оптимално използване на макс. чисти ресурси, от адаптиране на своята дейност към нуждата от климатично неутрални модели на работа, които да имат устойчив характер в дейността на всички работни звена в фирмата. Това няма как да се постигне, ако то не се превърне в част от организацията на работа в предприятието. В противен случай услугите и продуктите, плод на нашата дейност, ще бъдат непривлекателни за потребителите. В този смисъл разработването и внедряването на зелени модели носи и имиджови ползи.
3. Разработването и внедряването на зелени модели в организацията на работа е свързано с първоначално инвестиране на финансови средства, но в дългосрочен план се очаква овладяването и внедряването на методите и начините за ефективно използване на ресурсите да принесе икономически ползи.
Дружеството не разполага със служители с необходимата компетентност да разработят зелени модели и зелени карти , затова изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител, който ще направи преглед на сегашното състояние и след анализ, ще разработи съответните модели и карти.
При разработването на "зелени" модели задължително ще бъдат включени и ще се реализират следните четири етапа в посочената логическа последователност:
1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2.Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3.Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“
Изпълнението на Дейност 1 е насочено към целева група състояща се от 109 души, заети в следните звена: Р-т Осел. Р-т Чукара, Лоби бар към х-л Чукара, х-л Чукара. Характеристиките на целевата група са подробно описани в т. 9, част "Описание на целевата група" от ФК. |
19 947.00
|
0.00
|
Психологическа подкрепа за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ (Дейност 2 от УК): Дейността за оказване на психологическа подкрепа на служителите от Проект БГ, насочена към идентифициране и профилактика на психо-емоционалните рискове за здравето, цели подобряване на професионалния и здравния статус на работещите в предприятието. Честите промени в организацията на работните процеси, в това число и на самите работни места, са предизвикателство за служителите. Новата организация на работните процеси извежда работещите от рутината и комфорта, с които те са свикнали на работното място. Те имат необходимост да покажат и на себе си и на работодателя, че се справят успешно с новите предизвикателства, да се адаптират към новата организация на труд и да се утвърдят трайно в променената и по-конкурентна работна среда. Всичко това, съчетано с ежедневните грижи и трудности извън работното място, както и позатихналите, но все още непреодолени проблеми, свързани с последствията от пандемията Ковид 19, са предпоставка за силни психологически ефекти върху менталното здраве на служителите. Тези ефекти влияят негативно върху способността им бързо да се адаптират към новата работна среда, което е фактор за "бърнаут" на работното място. Новите предизвикателства и промените в работните места се приемат нееднозначно от от различните служители. Наред с необходимостта и желанието за положителни промени, те често чувстват и неувереност - дали тази нова организация на работния процес е по силите им, дали опитът ще им помогне, или по скоро ще ги спира, дали правилно разбират логиката на новите неща, дали ще преодолеят трудностите и ще се справят с предизвикателствата.
Конфликтът между желанието за себедоказване и утвърждаване на работното място и динамиката в работната среда, предизвикана от актуалните тенденции, нагласи и потребности, оказва своите сериозни психологически ефекти върху здравето на служителите и е фактор за "прегряване" на работното място. Психо-социалните рискове и стресът, като всеки друг риск за безопасността и здравето при работа, могат да бъдат управлявани с правилен и систематичен подход. Такъв подход може да предвиди лице, което е квалифицирано в тази област, което има професионалната експертиза да открие симптомите на проблема, да предвиди развитието им и да начертае мерките за предотвратяване на професионалния стрес.
В контекста на гореописаното, Проект БГ желае да осигури за 109 от служителите си психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Целта на дейността е да подпомогне осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Дейността ще бъде изпълнена от лице с необходимата квалификация, което, след извършване на съответната работа с целевата група, ще предложи подходящи мерки за психологическа подкрепа в зависимост от психологическите профили на целевата група от 109 лица. С негова помощ ще бъде оказана подкрепа за преодоляване на нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с и водещи до напускане на работа. Изпълнителят ще запознае участниците в целевата група със симптомите на явлението "бърнаут", което ще помогне за идентифицирането на проявите му. Ще има възможност за провеждане на индивидуални консултации, семинари, тренинги за профилактика.
В рамките на дейността ще бъдат обучени служителите как да използват различни методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в Проект БГ.
Изпълнението на Дейност 2 е насочено към целева група състояща се от 109 души, заети в следните звена: Р-т Осел. Р-т Чукара, Лоби бар към х-л Чукара, х-л Чукара. Характеристиките на целевата група са подробно описани в т. 9, част "Описание на целевата група" от ФК. |
19 947.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат, чрез закупуване и поставяне на климатик в помещението на сладкарския цех (Дейност 4 от УК): Дейността предвижда, закупуване и монтаж на климатик в сладкарския цех, във връзка с подобряване на условията на труд на 2 бр. сладкари, влизащи в целевата група.
Потребността от изпълнението на тази дейност произлиза от измерванията на микроклимата и сертификата за контрол на микроклимата и резултатите от него, както и съгласно Програма за минимизиране на риска, част от която са измерванията на микроклимата, утвърдена от Ръководството на Проект БГ. Целта е осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат. Следва да се отбележи, че предвиденият за закупуване климатик за работното помещение на сладкарския цех не е свързан с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието, а е изцяло предназначен за подобряване на микроклимата и работната среда.
Необходимостта от закупуване на 1 бр. климатик за работното помещение в сладкарския цех на дружеството е продиктувана от идентифицираните потребности на заетите в него лица, във връзка с осигуряване на по-благоприятна температура по време на работа през летния сезон.
Чрез закупуване и монтаж на климатик в работното помещение на сладкарския цех на дружеството ще се осигури подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата), с постигането на по-подходяща температура.
Съгласно Наредба за минималните изисквания за микроклимата на работните места, параметрите на микроклимата на работните места в сгради трябва да отговарят на оптималните или допустимите гранични стойности. Помещението на сладкарския цех е неклиматизирано. Поради това температурата в него през лятото превишава 28 градуса.
Микроклиматът оказва влияние върху топлинното състояние на организма на работещите в помещението на сладкарския цех и върху тяхната работоспособност. Продължителното въздействие на прегряващия микроклимат води до дискомфорт и прегряване на организма на работещите, изразяващо се в топлинна умора, влошена работоспособност, концентрационни затруднения и пренапрежение.
Предвиденото колективно средство за защита на служителите, свързано с подобряване на микроклимата в работните помещения, създава добри предпоставки за намаляване на професионалните заболявания и повишаване атрактивността на работните места.
Със закупуване и монтиране на климатик ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на служителите от целевата група, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните им места и тяхната устойчивост.
Дейността ще подобри работната среда и ще намали идентифицираните опасности от прегряване по време на работа. В по-дългосрочен план в резултат на предвидените инвестиции се очаква опазване на здравето на работещите, увеличаване на работоспособността им.
Планираният по проекта, с цел поддържане на оптимални стойности на параметрите на микроклимата, климатик за помещението на сладкарския цех ще бъде с висок енергиен клас на отопление и охлаждане. Това ще даде възможност за оптимално разпределение на използването на енергийните ресурси и поддържането на благоприятна постоянна температура в помещението.
Изпълнението на дейността ще осигури цялостна защита на работещите в цеха от неблагоприятните микроклиматични въздействия и ще формира благоприятна климатична среда. С монтиране на климатика ще се минимизира потенциалното въздействие на неблагоприятния микроклимат през по-агресивните от гледна точка на температурата периоди на годината.
Изпълнението на проектната дейност ще способства за осигуряване на защита на работещите от въздействието на прегряващ микроклимат през лятото, подобряване на условията на труд, запазване на устойчива работоспособност и комфорт при работа и изцяло ще отговори на идентифицираните нужди на целевата група.
Изпълнението на Дейност 4 е насочено към целева група състояща се от 2 души, заети в сладкарския цех. Характеристиките на целевата група са подробно описани в т. 9, част "Описание на целевата група" от ФК. |
3 952.37
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията - Осигуряване и оборудване вкл. социални придобивки на място за отдих, рехабилитация, хранене и почивка за служителите в Проект БГ (Дейност 5 от УК) /Част 1/: Дейността предвижда създаване и оборудване на територията на предприятието на място за хранене, отдих и почивка и рехабилитация на служителите от Проект БГ ЕООД. Социалните придобивки и пълноценното оборудване при осигуряването на място за хранене, отдих и почивка и рехабилитация на служителите са важен елемент за общата мотивация на служителите. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по ефективно. Целта на дейността е повишаване качеството на работните условия и работните места, запазване на здравето на работниците и повишаване на личната им удовлетвореност и производителност, подкрепа за адаптирането им към промените в работната среда.
Към настоящия момент в предприятието не са осигурени подходящи условия за хранене и отдих за персонала. Дружеството е идентифицирало необходимостта от осигуряване на такива, предвид бързото разрастване и увеличаване на персонала на дружеството, и е взело решение да се трансформират съществуващи помещения, чрез извършване на необходимите СМР и да се оборудват с всичко необходимо за създаване на места за хранене, отдих и почивка и рехабилитация на служителите.
С изпълнението на дейността и предоставяне на социални придобивки за заетите лица по време на работа се цели да се създадат подходящи условия за хранене и краткотраен отдих, като се очаква по този начин служителите да почиват по-пълноценно, да намалят професионалния стрес, от което да се подобри качеството на работните места, да се окаже подкрепа за служителите при адаптирането им към променената работна среда и да се осигурят по-добри условия за създаване на устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта.
За изпълнение на дейността е предвидено да се преустроят помещения, които досега са използвани с друга цел и да се обособят зона за хранене и зона за почивка и релакс.
Осигуряването на оборудван кухненски блок и място за хранене и почивка, от които ще се възползват 118 души от персонала, представляващи основната целева група, отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работните места и на средата в предприятието. Необходимо е на работещите от целевата група, обхваната от дейността, да бъдат създадени подходящи условия сами да организират храненето си в нормална и уютна среда с достатъчно уреди и работни повърхности, за да могат да освежат храната, с която разполагат и да си набавят освежаващи напитки.
За изпълнение на дейността е предвидено:
- за обособяване на стая за хранене, отдих и почивка - извършване на СМР, които са с характер на текущ ремонт в помещение с размер 125 кв. м. и приблизителен капацитет за 60 души, което ще бъде оборудвано като кухня и столова и помещение от 107 кв.м., което ще бъде оборудвано като стая за почивка. Помещенията се намират в хотел "Чукара".
- за оборудване на кухненска част - закупуване на: модулна кухня, посуда, съдомиялна машина, диспенсъри за хартия, сапун и дезинфектант за осигуряване на нужния минимум за лична хигиена и хигиена и съхранение на използваната посуда; микровълнови фурни за освежаване на храната; кафемашини и др.;
- за оборудване на помещение за хранене е предвидено закупуване на: трапезни маси и трапезни столове;
- за осигуряване на освежителни безалкохолни напитки - диспенсър за вода, цитрус преса, центрофугална сокоизстисквачка, ледогенератор и др.
- за обособения кът за отдих и почивка - закупуване на: диван, люлеещ се стол, масажен стол, барбарон и др.
- за занимания и почивка на открито обособяване на кът на открито - закупуване на пергола (беседка) - мобилна
Всички предвидени за закупуване по Дейност 5 материални активи, както и техните количества и средна пазарна цена, са представени в попълненото приложение IV Информация за пазарни цени от ФК.
Продължава в Част 2 |
192 684.40
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията - Осигуряване и оборудване вкл. социални придобивки на място за отдих, рехабилитация, хранене и почивка за служителите в Проект БГ (Дейност 5 от УК) /Част 2/: Продължение от Част 1:
Целта е да бъде оформена уютна и съобразена с нуждите за нормално хранене обстановка и да се предоставят на служителите социални придобивки, които да им помогнат да се хранят в спокойна и приятна атмосфера. Предоставянето на възможност за постоянен достъп до плодови освежаващи и охлаждащи напитки (чрез диспенсъра за сокове, фрешмашината, ледогенератора и хладилника) ще бъде безценна подкрепа за персонала през топлите месеци. По-голямата част от служителите, чийто труд е свързан с физически усилия, биха оценили високо тази възможност, защото има ясно заявена потребност от хидратация, особено в топлите месеци от годината от хотелския и ресторантския персонал. В този смисъл, като очакван резултат следва да отбележим и подобряване на здравния статус на служителите.
Предвид числеността на персонала в обхвата на целевата група, която ще се възползва от изпълнението на дейността, подборът на оборудването е съобразен с осигуряването на максимално количество места за сядане и оборудване, покриващо необходимите нужди и съответстващо на предвидения размер за обособяване на помещението за хранене и почивка. Капацитетът на обособеното място за хранене и почивка е за около 60 души, като за да се възползват цялата целева група от 118 души е взето предвид, че служителите имат различни времеви интервали за хранене и почивка.
Чрез дейността ще бъде оформена уютна и релаксираща атмосфера, която да даде възможност на служителите от целевата група да излязат за малко от работното напрежение, да използват по-разнообразно и по- пълноценно времето за отдих и почивка, да компенсират по подходящ и достъпен начин умствената и физическа умора.
Очакваният резултат е повече позитивна нагласа към работното място, повече енергия и креативност, по-спокойно приемане на работните предизвикателства, което ще повлияе на качеството на работните места и ще подпомогне адаптирането към промените.
Изпълнението на Дейност 5 е насочено към целева група състояща се от 118 души, заети в двата ресторанта, хотела, спа центъра и лоби бара към хотела. Характеристиките на целевата група са подробно описани в т. 9, част "Описание на целевата група" от ФК. |
0.00
|
0.00
|