Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 948 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal meets the needs of the target group in terms of taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and to adapt to changes in the working environment , as well as to improve the health and safety environment in enterprises, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce occupational health risks and improve occupational health and safety standards. All of this in turn inevitably leads to the presence of a highly motivated and adapted to the real needs of the employer, human capital, with increased competitiveness and labor productivity, as a mandatory basic guarantee for the successful development of the company.
The formulation of the project proposal foresees this to happen through the implementation of the following activities:

Activity 1 - Development and implementation of "green" work organisation models;
Activity 2 - Provision of collective safety equipment;
Activity 3 - Provision of social benefits for workers.

Target group:
Beneficiary's employees - 128 persons in total, 

Expected results:
Developed "green" models of work organisation, together with a plan of measures for their implementation - for at least 100 employees;
Comprehensive improvement and adaptation of existing working conditions by investing in and providing better, healthier and safer working environments, microclimates and social benefits, including
Collective means:
1 Air purifier for air 8 pcs.
2 Adiabatic cooling system 4 pcs.
3 Lighting LED fixtures 100 pcs.
4 Lighting LED lamps 143 pcs.
5 Ergonomic working chair 100 pcs.
6 Executed works - Floor vinyl flooring in the cutting shop - in a room with an area of 248 m2.
Social benefits:
1. External decoration of the workshop with stamped concrete - recreation area 52 m2.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 20 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Дейността води до обезпечаване с колективни предпазни средства и извършване на СМР , с оглед да се подобри нивото на здравословната и безопасна работна среда в предприятията, създавайки устойчиви условия на труд за всички работници и спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. В конкретика това ще се осъществи, чрез извършване на мерки по: 1.СМР: -Подова венилова настилка в кроялен ЦЕХ - с характер на текущ ремонт, в производствено помещение с обща площ 248 м2. , съгласно Програмата за минимизиране на риска (ПМР) и за оценка на риска на работните места в „Модак“ ООД, оценката на риск I.1 Механични опасности/ ..опасност от подхлъзване, загуба на равновесие и падане на едно ниво поради мокри и хлъзгави настилки..е дефинирал потенциален риск от възможни травми и предвижда приложени мерки за безопасност "Подът в цеха е покрит с не хлъзгава мазилка", докато в момента е с обикновена циментова замаска. 2.Защита от неблагоприятен микроклимат (оборудване за V.ФАКТОРИ НА ОКОЛНАТА СРЕДА): -Въздухопречиствател - кроялно,шевно (1 и 2) и пакетаж по 2бр. общо 8бр. - съгласно ПМР, оценката на риск V.12 Опасност от излагане на текстилен прах (в шевно) и прах от велпапе (в пакетаж) и текстилен прах и миризми (в кроялно)..е дефинирал потенциален риск от "Увреждане на дихателната система, откритите лигавици и кожата" и предвижда приложени мерки за безопасност "Осигуряване на въздухопречистване от прах и миризми на въздуха, чрез специализирани уреди", каквито към момента не са осигурени. Също така съгласно Протокол №20 от 15.12.2023г. за замерване на прах от акредитирана лаборатория към РЗИ-гр.Кърджали е със заключение, че контролирания прах в работна среда не съотвества на изискванията на Наредба №13/30.12.2003г. за Шевни зали и Кроялен цех. -Адиабатна охладителна система в шевно и пакетаж-4бр - съгласно ПМР, оценката на риск V.10 Микроклимат ..е дефинирал потенциален риск от "Риск от слънчев/ топлинен удар" и предвижда приложени мерки за безопасност "Осигурено охлаждане/климатизация на помещенията през топлия и студен период", каквито към момента не са осигурени. Също така съгласно заключение №4.4 от Сертификат за контрол и Протокол №133 от 15.12.2023г. (Приложение №3) за контрол на температура на въздуха, относителна влажност на въздуха и скорост на движение на въздуха, от акредитирана лаборатория към РЗИ-гр.Кърджали , контролираните параметри за микроклимат не съотвестват на изискванията в т. №1, №3, №6 и №8 от Наредба №РД-07-03/2014г. , включително и за Шевни зали, Пакетаж и Кроялен цех. -Осветление - 100 бр.LED осветителни тела и 143 бр.LED лампи - съгласно ПМР, оценката на риск V.9 Осветеност..е дефинирал потенциален риск от "Трудов травматизъм, зрителни и психични увреждания." и предвижда приложени мерки за безопасност "Подмяна на луминицентни осветителни тела с LED", която към момента не е осъществена. Също така съгласно заключение №4.2 от Сертификат за контрол и Протокол №133 от 15.12.2023г. (Приложение №1) за контрол на изкуственото осветление в работна среда, от акредитирана лаборатория към РЗИ-гр.Кърджали , контролирияния параметър Осветеност не съотвества на изискванията в т. №5, №6, №8, №9 №12, №13 и №14 от Наредба №49/1976г. За изкуствено осветление на сградите, включително и за Шевни зали, Пакетаж и Кроялен цех. 3.Ергономия при работа (оборудване за IV. ОПАСНОСТИ ОТ ФИЗИОЛОГИЧНИ, ПСИХОЛОГИЧНИ И СОЦИАЛНИ ФАКТОРИ): Ергономичен работен стол - 100 бр. съгласно ПМР, оценката на риск IV. 7 Опасност от неблагоприятна работна поза- седяща и приведена...е дефинирал потенциален риск от "Нарушение в циркулацията на кръвта в долните крайници, болки в кръста" и предвижда приложени мерки за безопасност "Осигуряване на ергономични работни столове за правилна стойка, подпомагаща добро кръвообращение. ", каквито към момента не са осигурени, а се изпозлват обикновени работни столове. 151 736.45 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността води до предоставяне на подобрени условия за почивка и хранене, на служителите на бенефициера. В конкретика това ще се осъществи, чрез извършване на мерки по: СМР: -Външно оформление на цеха с щампован бетон - изграждане на зона за отдих на работниците - с характер на текущ ремонт, който има за цел обезпечаване на качествено обособено място за отдих на служители, което да ги предразполага към психическо и физическо разтоварване от работния процес. Моментното му състояние е разбита настилка и компрометирана мазилка на фасадата, като къта за отдих се намира на открито, частично под навес. 8 331.76 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).