Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The current project proposal is tied to taking effective measures to improve access to employment in quality jobs and adapting to changes in the working environment. The planned activities will contribute to improving the healthy and safe working environment in Plant 2 /for ammunition-cartridges and grenades/, Plant 3/plant for powders/ and Plant 4 /plant for capsules and explosives/ of the Arsenal AD, which is a key element in achieving sustainable working conditions for all workers, helping to reduce risks for workplace health and to improve standards for health and safety at work.
The project foresees investments in:
1. Development and implem
2. Purchase of personal protective equipment and special work clothing.
3. Provision of social benefits for workers by equipping dining facilities.
entation of "green" models of labor organization.
As a result of the implementation of the project:
- Innovative work organization models aimed at increasing productivity and protecting the environment will be introduced, including measures for flexible forms of employment, the easier reconciliation of professional, family and private life and extending the working life of older people Workers and employees.
- "Green" models of the organization of work processes will be introduced, which are related to increasing resource efficiency and reducing the impact on the environment, as well as increasing the sustainability of the products offered.
- The safety and health of the working conditions will be improved by supplying the workers with high-quality PPE and special work clothing, which have better protection.
- New social benefits for workers will be provided by equipping dining facilities.
The project will contribute to green skills and jobs and a green economy in the territory of a less developed region (NUTS-2) - South Central Planning Region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в дружеството. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в Арсенал АД, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в дружеството, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на дружеството и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в дружеството. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на дружеството. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дружеството и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в дружеството. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на дружеството. На третия етап ръководството на дружеството разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в дружеството на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики. Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото дружеството. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да се осигурят висококачествени ЛПС и специално работно облекло на основни групи работещи в „Арсенал” АД. От извършения от Службата по трудова медицина и обобщен анализ на оценката на риска е видно, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с: - пряк контакт с взривоопасни вещества: - различни химични опасни агенти под формата на газ, аерозоли, пари; - контакт с различни видове прах, източници на топлина, вибрации и др. За да бъдат предпазени е необходимо ЛПС и специалното работно облекло да отговарят на определени характеристики за защита от вредното въздействие на работната среда върху здравето на работещите. Използваните в момента в Арсенал АД ЛПС и СРО за не малък брой работни места не покриват напълно необходимите характеристики според съответните вредности. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и специално работно облекло с отговарящи на най-високи съвременни изисквания характеристики, с които ще бъдат надградени по стандарт използваните до момента. - Работен костюм, състоящ се от куртка и панталон по модел на Арсенал - мъжки и дамски. Използваните досега модели не задоволяват напълно изискванията за комфорт при работа, устойчивост на пране и гладене на работното облекло. С така предложените модели това се постига. Платовете са с по-висока плътност 250 г/м2. Наличието на лабораторен сертификат за антистатичност на плата е допълнителна гаранция за пригодността при използването във взривоопасното производство. Допълнителната обработка за антистатичност на плата и светлоотразителната лента ще намали статичното електричество, което при работа във взривоопасна среда значително ще намали риска за работещите. Наличието на лабораторен сертификат е допълнителна гаранция за пригодността при използването във взривоопасното производство. - Професионални обувки от висококачествена естествена лицева кожа. Допълнителна защита на предната част на обувката. Анатомична, антистатична и антибактериална стелка, абсорбираща влагата. Светлоотразителни елементи в задната чест за по-добра видимост. Висококачествена естествена кожа с дебелина мин. 1,8 мм, за разлика от до сега използваните Ergon- 1,4мм. Гаранция за по-добра механична защита и по-дълъг срок на експлоатация. Хастар TNT с по-добри механични свойства и висока устойчивост на износване. Водоустойчивостта на кожата гарантира здравето на работещите дори при работа във влажна среда, а светлоотразителния елемент осигурява по-голяма видимост дори на места с намалена такава. - Професионални чехли - ще се предоставят само на жени работещи в затворени помещения, седяща поза в сектори със взривоопасно производство. Сая: естествена кожа, дишаща и устойчива на износване Подплата: специален текстил с висока устойчивост на износване, дишаща Стелка: естествена кожа, абсорбираща влагата Ходило: полиуретан с висока плътност, антистатично, високо ниво на противохлъзгане SRC. Предимства: сертифицирани за професионална употреба, Кожата е 100% естествена без допълнително полиуретаново покритие с дебелина не по-малко от 1,8мм, за разлика от GF-дебелина 1,2 с полиуретаново покритие. Поплатата е антибактериална TNT, анатомична стелка от ест. лицева кожа, PU ходило устойчиво на масла и висока устойчивост на износване, АНТИСТАТИЧНО. Регулируема кожена каишка. 285 095.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез оборудване на помещения за хранене.: Целта на дейността е подобряване на социалните придобивки на работещите чрез осигуряване на по-добри възможности за хранене. Арсенал АД се стреми да осигури добри социални придобивки на работещите в т.ч. топла храна в периода на работния процес. Към настоящия момент са осигурени осем броя столове за хранене на персонала в различни заводи и участъци на дружеството. Техният капацитет за хранене е недостатъчен особено предвид постоянното значително нарастване на персонала. Дружеството работи по този проблем, като това би се постигнало чрез изпълнението на настоящата дейност с използването на ново по-производително оборудване, осигуряващо същевременно и по-качествена и питателна храна. За целта дружеството планира да дооборудва столове № 4, № 4А, № 12 и стол № 23. Оборудването ще бъде позиционирано в следните заводи на Арсенал АД: - Завод 4 – стол № 4 - Завод 4 - стол № 4А - Завод 2 - стол № 12 - Завод 1 - стол № 23 Изпълнението на дейността включва закупуването на : 1.Готварски парен конвектомат с 6 тави – 3 броя; 2. Готварски парен конвектомат с 10 тави – 1 броя; 3. Готварски парен конвектомат с 20 тави – 1 броя. Анализът показва, че за приготвянето на храна в съответствие с рационалните норми и за планирания капацитет на стола е необходимо и целесъобразно оборудване със следните или близки технически характеристики: 1. Готварски парен конвектомат с количка: капацитет 6 тави - 2/1, електрически, вграден парен генератор, автоматична самоизмиваща система, пет режима на готвене, Сонда за измерване на температурата на продукта в сърцевината му, Регулирано управление на влажността. 2. Готварски парен конвектомат с количка: капацитет 10 тави - 2/1, електрически, вграден парен генератор, автоматична самоизмиваща система, пет режима на готвене, Сонда за измерване на температурата на продукта в сърцевината му, Регулирано управление на влажността. 3. Готварски парен конвектомат с количка: капацитет 20 тави - 2/1, електрически, вграден парен генератор, автоматична самоизмиваща система, пет режима на готвене, Сонда за измерване на температурата на продукта в сърцевината му, Регулирано управление на влажността. Предвиденото за закупуване е типично оборудване - активите са преместваеми (подвижни), имат полезен живот повече от една година, по-рентабилно е да се ремонтират и не губят своята идентичност при инкорпориране в по-сложна композиция. Конвектоматът замества до 50% от всички конвенционални готварски уреди, тъй като дава неограничени възможности за начина на приготвяне на ястията като печене, пържене, готвене на пара, задушаване, приготвяне на скара и пица и др. Проектът чрез Дейност 3 предвижда обзавеждането на изброените по-горе места за хранене с професионално кухненско оборудване, позволяващо приготвянето на разнообразна храна за служителите в съответствие с рационалните норми. 137 037.60 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).