Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 363 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

The main objective of this project proposal is to improve the working environment in Private Primary School "Elin Pelin" by adapting to the changes related to the transition to climate-neutral activity and overall improvement of working conditions. The target group comprises 39 persons employed in the enterprise in the field of education.
The project includes the following activities: 
Development and implementation of "green" models of labor organization and green cards for work processes for all positions; Provision of collective protective equipment in the part of preventing falls from heights by placing railings on an unsafe staircase; the provision of ergonomic chairs for teachers and administrative staff to prevent diseases caused by long sitting in a sitting position; Providing quality social benefits - equipped recreation rooms with the possibility of relaxing massages with special massage chairs.
In terms of our needs as an employer, the implementation of the project will help preserve the quality teaching staff that are the basis of our good reputation, as well as create a favorable working environment in which employees feel protected, as well as effectively rest from the accumulated workload. Conditions will be created for adapting work processes to changes in terms of environmentally friendly thinking.
As a result of the implementation of the project, the quality of employment in the school will be significantly improved and our employees will be confident that the necessary measures are being taken to protect their physical and mental health. 
Better working conditions and improved safety will increase employee motivation. 
This will help maintain sustainable employment in our organization, which, given the sector in which we operate - education, is key to our development, as well as to the desire for staff development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Зелено работно място е всяка професионална дейност, която подпомага опазването на околната среда и борба та с климатичните промени чрез спестяване на енергия и суровини, насърчаване на възобновяемите енергийни източници, намаляване на количеството отпадъци и замърсяването или чрез опазване на биологичното разнообразие и екосистемите. ЧОУ Елин Пелин е образователна институция и като такава играе значима роля във възпитаването на зелено и екологично насочено поведение и мислене. Най-лесно този тип поведение ще бъде предаден на децата чрез пребиваване в такава среда и чрез използване на зелени практики още в училище, които да пренесат и в живота извън него. Ние непрекъснато се стремим да разширяваме обхвата на зелените практики, прилагани в ежедневието ни - използваните кафе-капсули се събират за рецеклиране, както и метални кенчета и пластмасови капачки. Всички отпадъци се изхвърлят отделно, като това се прави както от учителите, така и от децата. Към момента, обаче, нямаме разработен анализ на всяко от работните места, с наблюдение върху използваните ресурси, генериран отпадък, използване на възобновяема енергия и други зелени елементи. Съзнаваме отговорността си като институция за налагането на зелените модели като начин на мислене у бъдещото поколение. Настоящият проект е стъпка в посока внедряване на „зелени“ практики и съчетаване на усилия за щадяща околната среда дейност с безопасно и приятно за персонала място за работа. Съзнаваме, че усилията на ниво ръководство не са достатъчни, ако не се осигури ангажираността на всяка работна единица. Това може да е възможно единствено чрез повишаване качеството на отделните работни места и мотивация за служителите да прилагат зелените модели. Затова и чрез проекта като цяло и тази дейност в частност ще се фокусираме върху въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни процеси и на всички работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите, съответно,косвено, и у нашите ученици. Планираме да бъде извършено и обучение по темата на всички наши служители, като ще бъдат обяснение промените и ползите от подобни инициативи. Целта ни е да се постигне по-лесна адаптация на хората към зелените политики, което е един от проблемите в момента. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите услуги, в зависимост от спецификите на отделните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на училището. 1.4. Въвеждане/прилагане в училището на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Усилията ни в посока намаляване на въздействието върху околната среда ще бъдат систематизирани и ще достигнат до всяко работно място и всеки служител. Оценката на текущата дейност ще послужи като отправна точка за изграждане на устойчиви работни модели и обективна картина за необходими подобрения. На служителите ще бъдат още по-добре разяснени основните екологични принципи и ще им се предоставят инструменти за прилагане на тези принципи в ежедневната им работа. 1 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да осигури безопасни и здравословни условия на труд, както и да подобри професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита. Дейността ще включва следните компоненти: - поставяне на парапети на стълбище в кухненски блок (дейност, класифицирана като инфраструктура) - закупуване на ергономични столове - 25 броя Кухненският блок, който осигурява храна за учениците и учителите, е разположен на 2 етажа в основната сграда на училището. Законовата рамка за хармонизиране на социалните въпроси в Европейската икономическа зона и за въвеждането на мерки за стимулиране подобряването на безопасността и здравето на работниците при работа е Директива 89/391/EИО на Съвета от 12 юни 1989 г. Съгласно член 6 от директивата, работодателят е длъжен да оценява рисковете за работниците от подхлъзване и падане от височина и да предприема необходимите мерки за избягване и намаляване на тези рискове на основата на общите принципи на превенция. Подхлъзването или падането от височина е един от най-честите причинители на трудови злополуки в наше време. Необходимо е да се създадат условия тези злополуки да бъдат избегнати, вместо да ги приемаме като даденост. Парапетите, които ще бъдат доставени и монтирани, са алуминиеви, с обща дължина 7,40м, като е предвидено височината им да бъде до 110см. Те ще бъдат с конфигурация, осигуряваща отлично ниво на обезопасяване, като ще елиминират изцяло риска от падане в междустълбищното пространство, както и ще осигурят възможност за опора при подхлъзване, като така се минимизира вероятността от сериозни травми, предизвикани от подхлъзвания или спъване, както и пропадане от височина Колективно предпазно средство - ергономични столове 25 броя. При оценката на риска беше установено, че столовете, които използват учителите в класните стаи, както и административния персонал, не изпълняват изцяло нормите за физическо натоварване на работещите и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място. В тази връзка, имаме отправена препоръка за закупуване на ергономични столове, които намаляват в голяма степен риска от преумора и поява на хронични болки в долната част на гърба, усещане за скованост и общ дискомфорт. Новите столове ще разполагат с виока облегалка и възможност да бъдат фиксирани така, че да осигурят максимална опора за гърба и естествена изправена позиция, като така тялото ще може да заеме оптимална поза през цялото време на работа, което води до намаляване на напрежението и болките.Столовете, предвидени за закупуване, са ергономични и практични, с меки извивки по ръбовете на облегалката. Широчината на облегалката ще бъде минимум 650 мм, а дълбочината на седалката 580- 590 мм. Височината на стола е от 955 до 1040 мм, а заедно с опората за глава от 1135 до 1220 мм. Ще изискваме столовете да разполагат със следните функционалности:- регулируема опора за главата - според типа на тялото и позицията на потребителя да бъде възможно да се регулира височината на облегалката за глава. - синхронизирано накланяне - облегалката и седалката да могат да се накланят под различни ъгли, за да осигурят възможно най-голям комфорт.(напрежението при накланяне да се контролира автоматично от теглото на потребителя). - възможност накланянето на седалката и облегалката да бъдат заключени в 4 различни позиции посредством ръчка. - регулеруема лумбална опора - според типа на тялото и стойката на потребителя да бъде възможно лумбалната опора да се регулира нагоре и надолу, както и ъгълът на наклон на лумбалната опора. - регулеруема височина - височината на стола да може да се регулира - регулеруема дълбочина на седалката- подлакътниците на стола да могат да се регулират във височина, напред и назад, както и навън и навътре Предвидено е закупуване на 25бр столове, съгласно предписанието в анализа и оценка на риска.Столовете са предназначени за 22 преподавателски работни места и 3 лица административен персонал. 22 212.42 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: Изпълнението на дейността има за цел да осигури подходящи условия за почивка на персонала на Частно основно училище "Елин Пелин", гр. Стара Загора. Чрез изпълнението на дейността ще отговорим още по-добре на ЗБУТ и НАРЕДБА № 15 ОТ 31 МАЙ 1999 г . "За условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологичен режим на труд и почивка по време на работа". Дейността ще бъде изпълнена чрез обособяване на стаи за почивка на персонала - по една на всеки от трите етажа, общо 3 стаи. Предвидени за изпълнение са следната инвестиция: - 3бр. масажни столове - 3 броя дивани - 3 броя малки маси - 3 броя големи маси - 6 броя фотьойли - 18 броя столове - 12 бр модулни шкафове На етаж 1 и 2 стаите са съответно 26 и 27 кв.м, а на етаж 3 - 29 кв.м. Предвижда се да бъдат оборудвани по идентичен начин, като от тях ще се възползват между 10 и 12 лица, почиващи едновременно и изпълняващи трудовите си задължения на етажа. Разполагаме с помещения, които в момента не са оборудвани, но са положени настилки, боядисани са и разполагат с климатични системи. С настощата дейност ще се осигури подходящо обзавеждане за стаите за почивка, които ще се използват от персонала както в регламентираните почивки между учебните часове, така и преди и след часовете. Предвидени са модулни шкафчета за съхранение на лични вещи, изграждане на обособени кътове с дивани, фотьойли и масички, както и висока маса със столове с възможност за извършване на кратка писмена или друга работа. Както е известно, естеството на работата на учителите изисква в определени моменти дълго стоене прави, а в други - седене на стол - в зависимост от предмета, материала, който се изучава в съответния момент. Работата е свързана и с дълго говорене, което води до изтощение и стрес. Необходимостта от форма на бързо възстановяване в междучасията, които се явяват и време за почивка на учителите е очевидна. По тази причина са предвидени за закупуване и масажни столове с програми, които да позволят няколко лица да се възползват от придобивката във всяка от почивките. Проучванията показват, че положителните свойства на масажа са сходни с тези на психотерапевтичните сеанси и приема на медикаменти. Именно това целим с поставянето на такъв тип специфична придобивка. Социалните придобивки във вид на стаи за почивка ще създадат условия за качествена отмора. Комфорта на работното място и осигуряването на добри условия за почивка значително ще намалят професионалния стрес и ще отговорят на нуждите на целевата група от добри условия на труд и отдих. Ще се стимулира баланса между работно натоварване и почивка. Възможността да прекарват както работното, така и времето за отдих в комфортна среда ще повлияе положително на здравето, тонуса и работоспособността на всички служители. Наличието на добре оборудвани кътове за отдих в сградата, подходящо разпределени, съобразно броя на учителите, с приятна температура както през по-топлите, така и през по-студените месеци, ще стимулират и контактите между служителите. Комфортната обстановка ще създаде условие за по-близки отношения, а възможността да прекарват времето за отдих в комфортна среда ще повлияе положително на работоспособността на всички Общ брой лица от целевата група по тази дейност - 32 лица - 29 учители, разпределени равномерно към стаите за почивка по съответните етажи и 3 лица административен персонал. 51 608.40 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).