Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

"ATOMENERGOREMONT" AD is an enterprise that mainly deals with the repair of the equipment of the Kozloduy NPP, as well as with the modernization and complete construction of objects in thermal power plants and other industrial enterprises. The target group of the project proposal includes all workers at the date of project submission who are employed in the company in Kozloduy - 809 people.
The following activities are included in the project:
- Activity to develop a green model for the organization of the activity and to develop and introduce "green" cards for the workplaces - covers all 809 employees;
- Activity to provide psychological support – covers 200 high risk employees;
- Activity to provide PPE/working clothing;
- Activity to provide collective remedies;
- Activity to provide social benefits - containers for recreation rooms, sanitary and WC container, chairs for recreation containers, lockers for dressing rooms with shoe compartments and inverter air conditioners for part of the containers. 
Project management will be provided to ensure compliance with applicable regulatory and other requirements and effective achievement of objectives and expected results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Цели на дейността: 1. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 2. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Описание: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 20 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа : Необходимост от изпълнението на дейността Извършваната от организацията дейност е свързана с изпълнение на повтарящи се дейности и рутина, има голяма степен на поемане на отговорност и вземане на решения под напрежение, работа/общуване с хора и др. Връщането в обичаен работен ритъм след пандемията постави на изпитание психологическата устойчивост на работещите. Наблюдават се изолирани случаи на физическо, емоционално и психическо изтощение, негативно отношение към работата и колегите, ненамиране на смисъл и загуба на посока. Оценяването на рисковете за БЗР също поставя акцент върху психосоциалните рискове и необходимостта от реализирането на дейности за превенция и профилактика на проблемите, свързани с тях. Описание на дейността Чрез изпълнението на тази дейност организацията цели да осигури професионална психологическа подкрепа на служители във връзка с превенцията и профилактиката на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. За целите на превенцията представителите на целевата група ще бъдат запознати, както с концепцията за „бърнаут“, така и със симптомите на физическо, емоционално и психическо изтощение. Така че ще могат сами да разпознават тези състояния, да разбират причините им, да осъзнават необходимостта от помощ и да знаят къде и как могат да я получат. Етапи на изпълнение Дейността включва следните етапи: - Първоначален скрийнинг за определяне на 200 служители, които са в ситуация на висок риск от "бърнаут" и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“; - Провеждане на групови тренинги за профилактика, на които участниците в допълнение към психологическата подкрепа да бъдат запознати и с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания е до 10 лица в група. Планира се провеждането на най-малко 20 групови тренинга. Продължителност на всеки групов тренинг – два часа. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността е да се осигурят ЛПС и СРО за работещите, които да надградят съществуващите чрез по-висока степен на защита, по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС). Предприятието осигурява ЛПС и СРО на своите работници съгласно оценката на риска и Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. ЛПС и СРО по проекта ще бъдат осигурени за 514 работещи - автомонтьори, арматуристи, бояджии, електрозаварчици, електромонтьори, енергетик, заварчици, монтажници, монтьори, ремонт на машини и оборудване, пясъкоструйчици, работници изолация, работници строителство, строител алпинисти, тенекеджии, техник химия, технолози, шлосери, нечалник цехове, зам. началник цехове, ръководители сектори, инженери механика, технически ръководители, инспектори ЗБР, ПБ и ВТН. Извършваните дейности по ремонт и възстановяване на турбинно, електро и спомагателно оборудване; шлосеро-монтажни, строително-монтажни и електро-монтажни дейности; производство на нестандартно оборудване, резервни части, съдове, метални конструкции; сервизни дейности и други се извършват в както в затворени помещения (цехове) и ограничени пространства, така и на открито. Тези операции са свързани със значими рискове, защото са свързани с отделяне на вредни газове, прах и фини частици, аерозоли, пари, пръски и пулверизирани течности и струи във въздуха, удари от падащи предмети и електрически ток, механични наранявания и въздействия върху цялото тяло, падане от височина, излагане на топлина и пламък, допир до химически агресивни вещества и липса на видимост. Предприятието и в момента осигурява лични предпазни средства и специално работно облекло на работниците на тези длъжности. Непрекъснато обаче се търсят възможности, чрез които да се подобри състоянието чрез ЛПС с по-висока степен на защита, по-добро удобство при ползване. С предложените за финансиране ЛПС и СРО по проекта ще се преодолеят проблемите, свързани с ползваните ЛПС и СРО – те ще са с по-високо ниво на защита. Подробна обосновка за всяко ново ЛПС/СРО, предвидено за закупуване, е представена в Приложение V Информация за ЛПС. Дейностите, в които е ангажирано дружеството, се отличават с високи рискове по отношение на БЗР и ръководството полага непрекъснато усилия, за да осигури най-високи стандарти в това отношение. Всички предложени за закупуване бройки са съобразени с броя на работниците, които ги ползват и срока на износване като се закупуват бройки само до края на проекта. Описание на дейността Дейността предвижда закупуване ЛПС и СРО в изпълнение на описаните по-горе цели. В дейността са включени следните етапи: - Формулиране на детайлни технически спецификации; - Избор на изпълнител; - Организиране на доставките; - Предоставяне на ЛПС/СРО на работниците съгласно вътрешните правила в предприятието. Инструктиране за ползването им. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита, и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Всички планирани за закупуване ЛПС И СРО съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Към проектното предложение е представен Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО. Списъкът е разработен въз основа на извършената оценка на риска в предприятието, отговаря на изискванията на Наредба 3 и е утвърден от изпълнителния директор. 87 918.88 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Целта на дейността е да се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, съгласно идентифицираните нужди на работещите и препоръчаните мерки в програмата за минимизиране на риска. Предвидени са за закупуване следните КПС за подобряване на условията на труд на 340 работещи: Гамасигнализатор с визуална цифрова индикация - 1 бр. Гамасигнализаторът с визуална цифрова индикация ще се използва от изпитателен център – 19, но е и защитно средство за всички работещи, когато се провежда гамаконтрол с източници на йонизиращо лъчение (радиация) в операторна зала на изпитателен център - той сигнализира пред вратата на операторната зала, за да не се влиза вътре. Система за укрепване за изкопи (21м.) - 1 бр. Системата за укрепване на изкопи, която се използва в момента, е много стара и почти неизползваема - ръждясали обтегачи и крепежи, нарушена цялост и ръжда по укрепващите платна. Новата система е с изцяло нови и съвременни методи, олекотена е, има възможност за по-дълбоки изкопи като се надгражда и е по-лесна и удобна за монтаж. Ще се използва от сектор Строителство - 51, които извършват СМР, цех нестандартно оборудване - 103 и механичен цех - 62, които основно извършват дейности по полагане на тръбопроводи. Заваръчна палатка - 5 бр. Палатките за заваряване на открито защитават както самия заварчик от лоши климатични условия и самите заварки (като вали дъжд например не може са за работа на открито), както и всички хора, които минават покрай работното място (наш или чужд персонал, или хора които просто минават) – ще се използват от всички заварчици и електрозаварчици - 46. Заваръчен екран - 30 бр. Екраните за заваряване са за всички временни места за заваряване, както за територията на предприятието, така и за всички външни обекти – ще се използват от всички заварчици и електрозаварчици - 46. Работни столове - 50 бр. Работните столове ще бъдат използвани в Електро цех (звено бобиньори, които работят на маси) и цех Автоматизация, където се изработват ел. табла, надписват се бананки и кабелни марки, изработва се вторична комутация по стендове и табла. И в двата цеха в момента се ползват разнородни столове, офис столове, посетителски, стари дървени и т.н. Новите работни столове значително ще подобрят условията има на работа - работна поза, стойка за краката и т.н. Описание на дейността Дейността предвижда закупуване КПС в изпълнение на описаните по-горе цели. В дейността са включени следните етапи: - Формулиране на детайлни технически спецификации; - Избор на изпълнител; - Организиране на доставките; 90 004.90 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Цел на дейността: - да осигури на работещите условия за пълноценен и качествен краткотраен отдих, - да направи работните места в дружеството привлекателни - да се повиши мотивацията на работещите Предвижда се закупуването на: Контейнери за помещения за отдих - вид 1 - 2 бр. Контейнери за помещения за отдих - вид 2 - 6 бр. Санитарен и WC контейнер - 1бр. Шкаф за съблекалня с преградна стена, отделение за обувки. 2 модула - 25 бр. Шкаф за съблекалня с преградна стена, отделение за обувки. 1 модул - 4 бр. Столове (за контейнери за отдих) Инверторни климатици за четири от контейнерите вид 2 - 4 бр. Аргументи: На площадката на предприятието в гр. Козлодуй са създадени и се поддържат стаи за отдих на персонала, но не във всички цехове. Контейнерите, които се използват в момента за тази цел, са със слаба конструкция, морално и физически остарели и не предлагат нормални условия за почивка и преобличане на персонала. Новите контейнери ще се използват от цеховете като помещения за почивка (битовки и съблекални) по време на командировки - работа на временни обекти, а през останалото време ще ги използват цеховете, които нямат обособени помещения за почивка за работниците (Електро цех и Цех нестандартно оборудване). Климатиците ще са за отопление и охлаждане на четири от новите фургони. Шкафовете за съблекални и посетителските столове също ще се използват за новите контейнери. Към момента не разполагаме със санитарен фургон, който ще се ползва по време на работа на обекти. 132 105.83 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).