Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 63 968 TREES
Български

Programme: Human Resources Development 2021-2027

Planning region: All

Description

ZEOLITE WATER COMPANY’s project proposal aims to improve the healthy and safe working environment, meet new challenges related to the transition to a climate-neutral economy and evolving work patterns, create an optimal climate, enhance employee safety, improve dining facilities, allocate space for breaks and establish sustainable working conditions.
The project proposal involves the following activities:
•	Development and implementation of green work organization models tailored to the specificities of job positions in the companies.
•	Provision of collective safety equipment, including purchasing a safety system and air conditioners to enhance working conditions.
•	Provision of social benefits for employees, including kitchen equipment, dining area in the form of a canteen, and relaxation corners.
The results expected from the implementation of the project are:
•	Improvement of healthy and safe working conditions at the enterprise.
•	Improved safety when working with health-risk machinery.
•	Compliance with regulatory requirements for microclimate threshold values in workspaces.
•	Improvement of the work environment and increase in productivity, through provision of nutritious meals and rest for the workers.
•	Improved employee productivity.
•	Establishing conditions for prolonging the professional lifespan of employees.
The project's target group consists of all employees of ZEOLITE WATER COMPANY ltd. The implementation of the activities will inevitably contribute to increasing their motivation, enhancing labour productivity, improving workplace safety, meeting new work challenges, and achieving the objectives of procedure Adapted work environment, in line with Priority 1: Promoting employment and skills development of the Human Resources Development Program 2021-2027.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В своята дейност ЗЕОЛИТ УОТЪР КЪМПАНИ ЕООД следва стратегия, насочена към устойчивост на производствения процес и полагане на постоянни усилия за преминаване към зелен модел на работа. Във връзка с посоченото, целта на Дейност 1 е въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси за повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите от предприятието продукти. Предприетите мерки, неминуемо ще рефлектират върху ценностите, вярванията и поведението на служителите в организацията, акцентирайки върху екологичните аспекти при изпълнение на работните им задачи. За изпълнението на посочената цел ще бъде извършен цялостен преглед на дейността на компанията, включително на: произвежданите продукти, организацията на труда, правната и регулаторна рамка, съществуващите практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. По-конкретно, ще се осъществят: • Идентифициране на възможна икономия на разходи с акцент върху управлението на ресурсите, отпадъците и разходи на енергия; • Измерване, наблюдение и контрол на въздействието на дейността на фирмата върху околната среда; • Изпълнение на законови и други изисквания, отнасящи се до опазване на околната среда, където е възможно и приложимо. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, ще бъдат разработени съответните „зелени“ модели на организация на труда, заедно с план от мерки за прилагането им. Ще се изготвят и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, съдържащи: набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Целева група: Целият персонал, зает в ЗЕОЛИТ УОТЪР КЪМПАНИ ЕООД – 38 служители. Проблеми и нужди на целевата група: Липса на информираност и организация, свързани с екологичния аспект на работните процеси, в които участват служителите. Към момента, в предприятието няма създадени правила и инструкции, които да налагат изпълнението на ясно дефинирани задачи, насочени към спестяването на ресурси, както и ограничаване негативното въздействие от дейността на предприятието върху околната среда, където е възможно и приложимо. С оглед на изложените проблеми, е налице необходимост от създаването на „зелени“ модели, които да се внедрят във фирмата, чрез разписването на „зелени“ карти на конкретно избрани длъжности/служители, отговорни за екологосъобразното поведение в работните процеси. Във връзка с идентифицираните проблеми и нужди на целевата група, е обособена Дейност 1 от настоящото предложение за изпълнение на инвестиция, включваща следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Дейност 1, ще бъде изпълнена чрез външно възлагане, като конкретният зелен модел, ще бъде определен от консултанта, избран за изпълнител, след прегледа на моментното състояние в предприятието и идентифицирането на възможности за въвеждане на зелени практики. 7 600.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд – ЧАСТ 1 : Дейност 2.1.Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл.предпазна система,подобряваща безопасността и условията на труд на служителите. Целта на Дейност 2.1. е насочена към подобряване безопасните и здравословни условия на труд,чрез обезопасяване на периметъра около индустриален робот за пълнене на галони с мин. вода, което води до подобряване на здравето и безопасността на служителите и минимизиране на риска от злополуки.Осигуряването на безопасна и комфортна работна среда, се отразява и на повишаване на ефективността на работния процес.Целта се постига с внедряването на предпазна система,състояща се от светлинна завеса,сейфти реле,сейфти сензор и защитни метални заграждения. Състояние на предприятието:За извършване на осн.дейност на предпр-то се използват машини и оборудване с различни функции и предназначение–екстракция,пречистване, пълнене,бутилиране,етикетиране и т.н.Съществен риск създават пълнещите машини,защото движещите се елементи могат да ударят,смачкат,завлекат и наранят операторите и работещите в близост.С най-висока степен на опасност в ЗЕОЛИТ е класифицирана роботизираната пълнеща машина за галони и 10-литрови туби. Машината изпълнява операции свързани с пълнене, затваряне и пренасяне на тежки галони, като процесите се изпълняват автоматизирано без да е налице функция за аварийно спиране при нарушаване на параметъра.В зоната около роботиз.машина има постоянен поток от преминаващи служ.на длъжности Общ работник,Работник, произв.на безалкохолни напитки,сокове и води и Водач мотокар, а липсват ограждения,огран-щи навлизането и преминаването. За тези служители са налице рискове от захващане,увличане,смачкване,пробождане,притискане и премазване,в случай на попадне в обхвата на опасната зона на машината. Целева група:13 бр.служители:3бр.на длъжност Общ работник,9бр.на длъжност Работник,производство на безалкохолни напитки,сокове и води и 1бр.на длъжност Водач мотокар,работещи в прилежащото помещение. Проблеми и нужди на целевата група:Машината се намира в произв.-склад. част на осн.сграда на компанията.Налице е риск за здравето и благосъст.на работещите в близост служители,защото към момента не се осигуряват дост.добри условия за безопасността им при преминаване около машината.Роботът разполага с голяма въртяща се ръка, с която пренася едновр. 4 пълни с вода галони,като същ-ва риск от изпускане и причиняване на знач.телесни повреди и наранявания на служителите.Сред рисковете са захващане и увличане на работещите от въртящата се ръка,смачкване,пробождане,притискане и премазване на служ. от изпуснати туби или галони и т.н.Чов. фактор,свързан с липсата на дост.внимание при преминаване в опасния периметър и невъзможността роботът да засича движение в опасната зона и да спира работата си,също налагат поставянето на предпазната система.В тази връзка,настоящото проектно предлож. включва дейност 2.1.Осиг. на колективни предпазни средства,вкл. предпазна система,подобряваща условията на труд и безопасността на служителите. Ефекти,до които ще доведе изпълнението на дейността: •Обезопасяване на раб.периметър около робота за пълнене на галони и 10-литрови туби •Гарантиране на сиг.на работниците,като се контролира достъпа в рисковия периметър около робота •Подобряване защитата от рискове и аварии,чрез автомат.спиране при засичане на служители в опасната зона •Редуциране на инцидентите и контактът с опасните части на машината •Повиш. на осведомеността за мерките за безопасност и вниманието им. Осиг.на предпазната с-ма е от същ.значение за предпазването на служителите от опасности,които могат да възникнат при работа с пълнещия робот.Чрез комб.инвестиция в механ. и ел.блокировки се подобряват здравето,безопасността и удовлетворението на трудещите се,което в крайна сметка има допълнителен дългосрочен позитивен ефект и върху цялостната дейност на компанията. Етапи за изпълнение на дейността:1.Избор на изпълнител;2.Сключване на договор за доставка;3.Доставка и монтаж на предпазната система;4.Подписване на финален ППП. 16 400.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: Дейност 2.2.Осигуряване на колективни предпазни средства,вкл.закупуване на климатици,свързани с подобряване условията на труд. Целта на Дейност 2.2 е насочена към подобряване безопасните и здравословни условия на труд,чрез осиг. защита от неблагопр. микроклимат на служителите,работещи в помещения без климатизация;запазване здравето и продуктивността им и увеличаване ефективността на работния процес,чрез създаване на комфортна работна среда,постигнато със закупуване на общо 7бр.сплит колонни климатици. Състояние на предпр-то:Към момента в базата на ЗЕОЛИТ УОТЪР КЪМПАНИ има 4 помещения, в които липсва климатизация,необходима за отопление/охлаждане през разл.год.сезони: 1. Едно произв.пом. във 2-та произв.сграда, в което работят 6 служители: 4бр.Работник,произв. на безалк. напитки,сокове и води, 1бр.Работник поддръжка(работи в 2те сгради) и 1бр.Водач мотокар(работи в 2те сгради).В пом-то липсва клим.с-ма,която да осиг. необход. микроклимат.През зимата няма възможност за отопление на помещението,съответно темп. и влажността не се регулират и не се осиг.необход. циркулация на въздуха.През лятото отново поради липсата на средства за охлаждане,високите темп.,хар-ни за региона,допринасят за знач.дискомфорт на работещите в тях. 2.Три помещения в осн.произв.-админ.сграда,сред които:2.1.Едно пом.за произв.на розова вода;2.2.Едно пакетажно и миялно пом.;2.3.Едно произв.-складово пом.В помещенията работят общо 17 служ.:12бр Работници,произв.на безалкохолни напитки, сокове и води,3бр Общи работника,1бр Работник поддръжка(работи в 2те сгради) и 1бр Водач мотокар(работи в 2те сгради).Към момента посочените пом. не се отопляват/охлаждат с никакво средство,в резултат на което липсват:контрол на темп;регулиране на влажността;циркулация на въздуха. В изброените пом. липсва климатизация, но най-сериозни предизвик. има в произв. на розова вода,поради процеса по преваряване на водата за достигане на специфична температура за разграждане на розовото масло. През летните месеци темп.в помещението достига твърде високи градуси, а липсата на климатик създава риск от прегряване на служителите и топлинен удар.Пакет. и миялно пом. пък е изключително влажно,а липсата на клим. влияе значително на блаосъст. на работещите. Целева група:21 бр. служители Проблеми и нужди на целевата група: Неподход. микроклимат увеличава риска от разл. здравословни проблеми, като напр.респираторни заболявания (астма,бронхит или хрон.белодробни заболявания), алергии и др.,които могат да се влошат в неподходящи климатични условия.Липсата на отопление и охлаждане в работните помещения, се отразява негативно върху: •Здравето и комфорта на служ., тъй като неподход. условия могат да намалят трудоспособността им от 5% до 15%; •Производителността им; •Прецизността и качеството на работа; •Скоростта за изпълнение на една и съща задача; С оглед на изложените проблеми,в изп. на дейността ще се закупят:3бр. клим. за произв. пом. във 2ра произв.сграда с обем 1740м3;1бр. клим.за произв. на розова вода с обем 393м3;2бр. клим. за пакетажното и миялно пом. с обем 1140м3;1бр. клим.за произв.-складовото пом с обем 540м3. Броят и видът на предвидените сплит колонни клим. е съобразен с обема на помещенията, в които ще се поставят. Ефекти, до които ще доведе изп. на дейността: Осиг. на климатици(мярка, включена в Програмата за минимиз. на риска)ще допринесе за създаване на благопр.микроклимат за работещите и ще редуцира негат. последствия в/у здравето, допринасяйки за: •Гарантиране на оптимална темп. в съотв-е с граничните стойности на микроклимата, посочени в нормат. уредба; •Редуциране на праховите частици във въздуха, благодар. на филтрите, които имат климатиците; •Създ. на комфортна и здравословна работна среда и опазване здравето на заетите; •Увеличаване продуктивността на служителите. Етапи за изпълнение на дейността:1.Избор на изпълнител;2.Сключване на договор за доставка;3.Доставка и монтаж на климатиците;4.Подписване на финален ППП. 59 710.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Дейност 3.Осигуряване на социални придобивки за работещите,вкл. осиг. на места за: отдих (чрез закупуване на масажни столове) и хранене (чрез закупуване на оборудване за кухня и столова),свързани с подобряване условията на труд. Целта на Дейност3.1. е насочена към намаляване на рисковете за здравето на раб.място,подобряване на стандартите за здравосл. и безопасни условия на труд и осигуряване необход.почивка на служ.,чрез оборудване на кухня,помещение за хранене тип столова и масажни столове. Състояние на предприятието:Дружеството не разполага с обособено място за отдих на служителите.Липсват и подходящи общи пространства за хранене,не е осигурено изхранване,нито кухня за приготвяне на храна.В резултат,мнозина от служ.са принудени да се хранят извън произв.база,което съкращава времето им за почивка.Други използват неподходящи места в базата. вкл. на открито,а често се хранят и правостоящи.Липсата на кухня и зона за хранене е основна причина за нездравосл.хранене на раб.място,което оказва неблагоприятно въздействие върху здравето и продуктивността на заетите.Кумулативното отсъствие на зона за отдих и хранене огранич.комфорта, удобството и възм. за вземане на адекватна почивка и хранене на работещите, което води до дългоср.негат. последствия в/у физическото и здрав. им състояние.Липсата на подходящи соц.придобивки увеличава стреса на раб.място и намалява удовлетв. от работата.Дружеството разполага със свободни помещения,които да обособи в зони за хранене и отдих, но тъй като към момента са неизползваеми е необход. да се осиг.подходящ микроклимат. Целева група: целия персонал-38 души Проблеми и нужди на целевата група:Налице са множество рискове за здравето и благосъст. на работниците,сред които: •Развитие на нездравосл.хран. навици и режими;здравословни проблеми,вкл.затлъстяване,сърдечно-съдови болести(високо кръвно налягане,атеросклероза,тромбоза и др),хронични заболявания(захарен диабет тип 2,метаболитен синдром)и др.,вследствие от нездравосл.хранене на раб.място; •Увеличено ниво на стрес,развитие на психични заболявания,депресивни състояния и намалена продуктивност;болки в гърба,сухожилията на мускулите на гърба,врата,ръцете и краката,дископатия,дискова херния вследствие от липсата на кът за почивка; •Заболявания на периф.нервна система(радикулопатия,плексит,вегетативна полиневропатия, улнарен мононеврит)и заболявания от пренапрежение на мускулно-скелетната система(тендовагинит)вследствие от липсата на подход.места почивка и хранене. Дейността цели обособ. на кухня за изхранване на заетите,столова и кът за почивка,оборудван с два масажни стола.Ефекти,до които ще доведе планираната дейност: •Изграждането на кухня ще насърчи здравосл.хран.навици сред служителите.Осиг.на кухненското оборудване е св-но с приготвянето на прясна и здравословна храна,като така служителите ще подобрят хран. си навици и общото си здраве и ще се редуцира риска от затлъстяване. •Оборудването на кухня и столова е от съществено значение и за възстановяването и подобр. на работоспособността на служ.Обособяването на достатъчно просторно място,в което те могат да се откъснат от работните си задължения и да отдъхнат от стреса на работното място ще подобри условията на работа. •Изграждането на столова ще насърчи социалните взаимодействия между колегите,ще заздрави екипната работа,ще подобри общата комуникация и ще създаде по-приятна обстановка за работа. •Служителите в производството работят предимно прави,а заетите в админ. са продълж. време в седнало положение. И двете работни пози водят до натоварване на мускулите и опорно-двг. апарат.Масажните столове предоставят възм.за кратки масажи по време на почивките,което не само ще помогне на служ. да релаксират и да се отпуснат,но и ще облекчи натрупаното мускулно натоварване-важна стъпка към осиг. на по-здравословни условия на работа. Етапи за изпълнение на дейността:1.Избор на изпълнител;2.Сключване на договор за доставка;3.Доставка на оборудването;4.Подписване на приемо-предавателен протокол. 161 130.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).