Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1230-C01
Project Name New work place in "Blue Point"JSC.
Beneficiary 113573168 "BLUE POINT"JSC
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 29.09.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 01.02.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Перник, гр.Перник

Description

Brief description
Целта на предложението е осигуряване на заетост на безработни и/или неактивни лица чрез създаване на 32 нови работни места. За участие в проектните дейности ще бъдат включени безработни и неактивни лица от следните специфични категории:  продължително безработни и неактивни лица на възраст между 30 и 54 г.; 2 безработни или неактивни лица с увреждания; безработни или неактивни лица на възраст над 54 г. и безработни и/или неактивни младежи до 29 г. вкл. Предвиденото обучение за придобиване на професионална квалификация по професия 542110 Шивач е съобразено с конкретните нужди на работодателя "Блу Пойнт"ЕАД. Проведеното обучение и придобитата професионална квалификация  ще доведе от една страна до постигане на по-високи нива на заетост и от друга страна до по-висока производителност и конкурентоспособност на фирмата.
За позициите "Контрольор" и "Пакетировчик" не се изисква професионална квалификация. Позициите ще бъдат обявени за безработни или неактивни лица с увреждания.
Предвидени са следните дейности:
1. Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 м.; 
2. Професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен;
3. Закупуване на оборудване;
4. Осигуряване на наставник за хората с увреждания;
5. Организация и управление на проекта;
6. Дейности по информиране и публичност.
Целите на проекта допринасят за изпълнението на ОП "РЧР" 2014-2020 г., на две от целите на Стратегията на Съюза за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж и за постигане на икономическо, социално и териториално сближаване "Европа 2020". Това са: 1. По-висока и по-качествена заетост и 2. Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. Проектното предложение спомага за повишаване на икономическата активност и достъпа до заетост на търсещи работа младежи, съгласно подхода, залегнал в инициативата на ЕС "Възможности за младежта". В унисон е и с инициатива на ЕС по стратегията "Европа 2020" - "Програма за нови умения и работни места".
Activities
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Разкриване на 32 нови устойчиви работни места, от тях 30 работни места за позиция "Шивач", 1 работно място за позиция "Контрольор" и 1 работно място за позиция "Пакетировач". Новите работни места представляват нетно увеличение на броя на персонала в предприятието. Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на лица от целевата група. Наемане на лицата от целевата група по трудово правоотношение. За новоразкритите работни места ще се осигурят средства за трудова медицина с цел осигуряване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд., Contracted Amount: 196 765.68 , Reported Amount: 174 097.31
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач" на вече наетите по проекта лица;: Съгласно изискванията за упражняване на професиите от Националната квалификация на професиите(1996 г.), лицата, които заемат позиции "Шивач" е необходимо да притежават първа степен на професионална квалификация по професията 542110 Шивач. Това изискване налага да се организира професионално обучение по посочената професия както следва: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: 542110 Шивач, 5421101 Шивачество 2. Хорариум на обучението - 300 часа 2.1 Теория - 120 часа 2.2 Практика - 180 часа 3. Брой обучавани лица - 30 лица 4. Документ, доказващ завършеното обучение - свидетелство за професионална квалификация. Ще бъде избран изпълнител на провеждане на обучението за професионална квалификация при условията на ПМС 118/20.05.2014 г. Това ще бъде Център за професионално обучение, който е лицензиран от НАПОО за провеждане на професионално обучение по посочената професия. Обучението ще се проведе при спазване на изискванията на Наредба № 19 от 15.12.2005 г. за придобиване на квалификация по професия "Шивач". С тази наредба се определят Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професия 542110 "Шивач" от област на образование "Производство и преработка" и професионално направление 542 "Производство на текстил, облекло, обувки и кожени изделия" съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл.6, ал.1 от ЗПОО. Обучението ще се проведе в обособените за обучение кабинети във фирма "Блу Пойнт" ЕАД. По този начин ще се спази и изискването на Наредба № 19 обучението по практика да се извършва в базови обекти(предприятия). Провеждането на планираното обучение във фирмата работодател, ще позволи при спазване на определените стандарти за качество, обучението да бъде съобразено и с нуждите на работодателя. Планираната стойност за придобиване на професионална квалификация първа степен за един обучаем е в размер на 600,00 лв., Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 18 000.00
  • Activity: Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места: Фирма "Блу Пойнт" разполага с добра материална база. Политика за развитие на дейността на фирмата е поддържане на модерно, енергоспестяващо оборудване. Назначението на лицата от целевата група представлява 80% нетно увеличение на броя на персонала в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца.Част от новоназначените лица от целевата група ще работят на машини, които са закупени със средства на фирмата. Високият процент новоназначени лица в сравнение със средния брой на персонала налага да се закупят и нови шевни машини. При спазване на изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. ще бъде избран изпълнител за доставка на следните шевни машини: 3 брой Ръкавен оверлог; 3 броя Едноиглова зиг-заг машина; 3 броя Ръкавна двойнопокривна 3-иглова 5-конечна машина подгъвачка; 4 броя Права пълен автомат машина и 1 брой Плосък оверлог. Закупуването на ново оборудване и обучението за придобиване на професионална квалификация на новоназначените лица от целевата група ще доведе до по-голяма ефективност на работата във фирмата от една страна и до развитие на уменията на работната сила в съотвествие с търсените от работодателя умения от друга страна. Закупеното оборудване ще бъде застраховано за срока на изпълнение на поректа. Планирано е да бъде закупено и работно облекло за новоназначените 32 лица от целевата група. Закупуването на работното облекло е с цел да се запази личното облекло на работниците при извършване на възложената им работа, така както е разписано в Наредбата за безплатно работно и униформено облекло., Contracted Amount: 79 349.22 , Reported Amount: 78 779.88
  • Activity: Осигуряване на наставник за хората с увреждания: На позиции "Контрольор" и "Пакетировчик" ще бъдат назначени две безработни и/или неактивни лица с увреждания. За тези позиции не се изисква професионална квалификация, както и специфично оборудване. Отчитайки специфичните потребности на лицата, към тях ще бъдат назначени наставници, които ще им помогнат да се адаптират към съответното работно място. Наставниците ще бъдат лица от фирмата, които са на трудови правоотношения с работодателя. За тримесечния период , в който ще подпомагат назначените хора с увреждания, наставниците ще получават възнаграждение в размер на 1/2 от Минималната работна заплата, установена за страната и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО. Осигуряването на наставници на хората с увреждания е в съответствие с изискването на процедурата да създаде устойчиви работни места за безработни и неактивни лица, включително чрез осигуряване на обучение на работното място. Минималната работна заплата за страната за 2015 г. е 380,00 лв. В сумата, необходима за възнаграждение на наставниците е заложен резерв, който да отчете промяната на Минималната работна заплата за 2016 г. - 420,00 лв., Contracted Amount: 1 484.28 , Reported Amount: 1 567.12
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Членовете на екипа на проекта ще отговарят за осигуряване на добро управление и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването на проекта. Успешно ще бъдат реализирани всички дейности по проекта в планирания времеви график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Ще се разработят вътрешни правила за работа на екипа. Ще се създаде система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управлението на процесите. Прилагането на Системата за управление ще създаде условия за прилагане на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от : Ръководител проект; Координатор; Счетоводител; Технически сътрудник; Експерт тръжни процедури. Екипът за организация и управление ще идентифицира и избере лицата от целевата група, които ще бъдат назначени на новосъздадените работни места. Екипът ще проведе и процедурите за избор на изпълнители при спазване на условията на ПМС 118/20.05.2014 г., Contracted Amount: 33 000.00 , Reported Amount: 56 154.87
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. и ще гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред лицата от целевата група, търсещи работа. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Начална пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи към които са насочени дейностите, начина и мястото, където могат да подадат заявление за назначаване на работа. - Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта. - В рамките на проекта ще се публикуват 2 обяви в местни вестници, съдържащи информация за проекта и информация за обявените работни места и информация за постигнатите резултати в края на проекта. - Ще бъдат изработени и следните информационни материали: 1 брой информационна табела, която ще бъде поставена на входа на сградата на работодателя, 30 броя плакати с логото на ОПРЧР и ЕС и информация за проекта, които ще бъдат поставени на публични места и в залите за провеждане на пресконференциите и обученията по проекта, 70 рекламни химикали и тефтери с логото на ОПРЧР и ЕС, които ще се раздават на присъстващите на пресконференциите и на участниците в професионалното обучение., Contracted Amount: 3 200.00 , Reported Amount: 3 200.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IN VENTO R, Contracted Amount*: 3 200.00 , Reported Amount**: 3 200.00
  • Contractor: UNUZ, Contracted Amount*: 78 151.00 , Reported Amount**: 78 151.00
  • Contractor: JULI STIL 75, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: P M KONSULTING, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 15 600.00
  • Contractor: SVETLA, Contracted Amount*: 4 752.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ELIANA, Contracted Amount*: 2 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: JLIA, Contracted Amount*: 6 336.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: zapadna ofis kompania, Contracted Amount*: 1 640.00 , Reported Amount**: 501.71
  • Contractor: ZDRAVE STM, Contracted Amount*: 474.00 , Reported Amount**: 474.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 32.00 , Reached amount: 81.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 32.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 30.00

Financial Information

Total Project cost 331 799.18 BGN
Grant 265 439.34 BGN
Self amount 66 359.84 BGN
Total actual amounts paid 265 438.72 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали за работа на екипа за управление на проекта, Estimated Amount: 1 647.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали за работа на ЕУП
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на работно облекло , Estimated Amount: 483.20
  • Differentiated position 1: Съобщение за набирана на ценови предложения за доставка на работно облекло
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Избор на обучителна организация за провеждане на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач" , Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на обучителна организация за провеждане на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Избор на организация за осигуряване на дейностите по осигуряване на публичност на проекта , Estimated Amount: 3 200.00
  • Differentiated position 1: Избор на организация за осигуряване на дейностите по осигуряване на публичност на проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Избор на организация за осигуряване на услуги по трудова медицина , Estimated Amount: 480.00
  • Differentiated position 1: Избор на организация за осигуряване на услуги по трудова медицина
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Избор на член от екипа за управление на проекта-Експерт тръжни процедури, Estimated Amount: 2 800.00
  • Differentiated position 1: Избор на член от екипа за управление на проекта-Експерт тръжни процедури
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Избор на член от екипа за управление на проекта-координатор, Estimated Amount: 6 336.00
  • Differentiated position 1: Избор на член от екипа за управление на проекта-координатор
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Избор на член от екипа за управление на проекта-технически изпълнител, Estimated Amount: 4 752.00
  • Differentiated position 1: Избор на член от екипа за управление на проекта-технически изпълнител
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Публична покана "Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване необходимо за нуждите на новооткритите работни места по проект Ново работно място в "БЛУ ПОЙНТ"ЕАД, , Estimated Amount: 78 716.02
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 001: Ръкавен оверлог- 3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 002: Едноиглова зиг-заг машина-3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 003: Ръкавна двойнопокривна подгъвачка-3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 004: Права машина- 4 бр.;
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 005: Плосък оверлог 1 бр;
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN