Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0248-C01
Project Name Improvement of management processes and the processes of activity organization of „Right Pack“ Ltd. by introduction of ICT-based software (ERP) for resource control in the enterprise.
Beneficiary 160059826 RIGHT PACK Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 08.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Асеновград, гр.Асеновград

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към удовлетворяване потребността на кандидата от подобряване на процесите на управление и организация на дейността си, включително:
-	Подобряване процесите на планиране и вземане на решения;
-	Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
-	Подобряване на организация на производствения процес и процеса на предоставяне на услуги;
-	Подобряване на процеса на реализация на продуктите и услугите;
-	Подобряване на процеси на интернационализация на продуктите и услугите
За целта, по проекта ще се изпълни дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ERP система.

С реализация на проекта ще бъде въведена съвременна ИКТ базирана ERP система за управление на ресурсите в предприятието, с което ще се подобрят процесите на управление и на организация на дейността, необходими за планираното разширяване дейността на предприятието. 
С изпълнение дейностите по проекта ще постигнем следните резултати:
-	Нарастване на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с 20.01%; 
-	Нарастване на нетните приходи от продажби/Обща стойност на проекта с 133.3%;
-	Нарастване на производителността на предприятието вследствие на изпълнението на проекта с 12.01%:;

Ще бъдат постигнати заложените цели на проекта:
-	Специфична цел: въвеждане и прилагане на ИКТ базирани системи и приложения за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси за увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на дружеството; 
-	Обща цел: подобряване на процесите на управление и организация на дейността на „Райт Пак“ ЕООД чрез използване на информационни и комуникационни технологии. 

Целева група са бенефициент, работещи в предприятието-бенефициент и клиенти: настоящи и бъдещи.
Activities
  • Activity: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) – 1 бр.: Като част от дейността ще бъде закупена и внедрена ИКТ базирана софтуерна система за управление на ресурсите (ERP). Дейността е насочена към преодоляване на основното ограничение пред развитието на дружеството: липсата на модерна система за управление на ресурсите в предприятието. Характерно за дейността е, че при изпълнението на дадена поръчка са включени множество подоперации, комбинирани в произволен ред и брой. Различните операции ангажират различен ресурс на машините и изискват разнообразни по вид и количества суровини и материали. Наличната към момента ERP позволява следенето само малка част от прилагните производствени процеси и влаганите в производството материали. Това налага калкулирането на офертата, планирането на ресурсите, изготвянето на технологичните планове и производствения график и други да се извършва на ръка, във външна за системата среда. Планираната за внедряване ERP система ще подобри процесите на организация на ресурсите и на производствените процеси, като обхване всички известни към момента процеси и ресурси прилагани в печатниците, автоматизира процесите на обработка на заявката, калкулация на ресурсите, изграждането на технологичните планове и производствени графици. Планираната за внедряване ERP система ще подобри процесите на реализация и на интернационализация на продуктите и услугите. Автоматизирането на процесите на приемане на заявката и изготвяне на технологичните планове, ще позволи още на етап офериране да знаем с точност себестойността на предлагания от нас продукт или услуга, да определим реалистични срокове за изпълнение. Системата ще позволи и стандартизиране на производството на одобрени от клиентите поръчки по отношение на качеството. Всичко това ще се създаде възможност да навлезем в нови за нас пазари, включително и в чужбина, тъй като ще можем да предлагаме стандартизиран по качеството продукт, в дълги серии при съкратени срокове, а намалената себестойност на продукцията гарантира възможността за запазване или дори понижаване на цените в случай, че пазарът на нейните изделия го изисква. Съществен принос за подобряване на процесите ще допринесе и наличието на CRM модул и Интернет портал, чрез които ще оптимизира и автоматизира голяма част от комуникацията с клиентите, обработката на файловете и визуализацията на крайния резултат. Интернет порталът е мощен инструмент за интернационализиране на нашите продукти и услуги, защото позволява достъп до системата практически от всяка точка на земята, а интерфейсът на портала е многоезичен, като към момента подържа над двадесет езика. С внедряването на новата ERP ще постигне необходимата интеграция на данните в обща база, обхващаща всички процеси, операции и структура в предприятието. Системата предлага широк набор от справки улесняващи вземането на управленски решения, висока аналитичност и мощен инструментариум за анализ, които ще позволяват на ръководния състав да планира и взема своевременно правилните управленски решения чрез анализ и прогнозиране на база на натрупаната бизнес информации в системата. В резултат ще се подобри качеството на управление и планиране. Внедряване на съвременна ERP система има принос за въвеждане на организационни иновации в дейността на предприятието. Функционалността на системата позволява прилагането на напълно нов за предприятието метод за работа с клиентите и доставчиците. Наличният в системата модул за управление на отпадъците от дейността позволява за първи път да се автоматизира този процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец). 2. Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец). 3. Придобиване на ERP система (от 7-ти до 16-ти месец). 4. Внедряване на ERP система (от 16-ти до 18-ти месец). Бенефициентът ще изпълни всички предвидени дейности по визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията, със собствени средства. , Contracted Amount: 438 500.00 , Reported Amount: 438 000.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: Сървър-2бр.; Сървър-1бр,; Комуникационен шкаф-1бр. и 2.4. Работна станция-19бр.: Като част от дейността ще се закупят ДМА, необходими за работата и допринасящо за въвеждане и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Хардуерното оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието се състои от: - Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 2 бр. - Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. - Комуникационен шкаф – 1 бр. - Работна станция с вградена операционна система – 19бр. При подготовката за внедряване на софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието констатирахме още един проблем. Въпреки сериозната инвестиционна политика през последните години, „Ратт Пак” ЕООД не разполага с необходимото хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на пълната функционалност на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Внедряването на едно софтуерно приложение изисква прецизно обмислен подбор на техническото оборудване, за да може да се интегрира въвежданата информационна технология с подходящия вид хардуерни устройства, така че да се извлече максимална полза от инвестицията. Предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието изисква наличието на 3 бр. надеждни сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS), комуникационен шкаф за сървърите и 20 работни станции (настолни компютърни конфигурации), всяка от които с баркод четец и 3 баркод принтери, за да се обхванат всички процеси и етапи от дейността. Наличните към момента в дружеството компютърни конфигурации не са достатъчни, за да се обезпечи работоспособността на предвидената за внедряване ERP система. От посочените 17 броя компютърни конфигурации, 9 са напълно амортизирани и не се ползват. Останалите компютърни конфигурации, включително и посочените 2 броя файлови сървъри са ангажирани с изпълнението на специфични процеси в дружеството не отговарят на минималните изисквания към хардуера на предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. За да се обхванат всички процеси и етапи от дейността на дружеството и производствените ресурси, е необходимо да се разположат 20 броя работни станции – настолна компютърна конфигурация с вградена операционна система -PRO версия, баркод скенер и баркод принтер, 3 броя сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS) и комуникационен шкаф. От така изброеното и необходимо хардуерно осигуряване, дружеството разполага само с 1 бр. работна станция, покриваща минималните изисквания към хардуера. Необходимо е в допълнение на наличната компютърна техника да се закупи хардуерно оборудване, включващо 3 бр. сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS), комуникационен шкаф за сървърите и 19 бр. работни станции – настолна компютърна конфигурация с вградена операционна система -PRO версия, баркод скенер и баркод четец, покриващи минималните технически изисквания, a за да се обезпечи нормалната работа и допринасящо за въвеждане и постигане на пълната функционалност на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец). 2. Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец). 3. Придобиване хардуерната система (от 7-ти до 8-ти месец). 4. Внедряване на хардуерната система (от 9-ти до 10-ти месец). Бенефициентът ще изпълни всички предвидени дейности по визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията, със собствени средства. , Contracted Amount: 62 597.00 , Reported Amount: 61 660.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Prime Technologies Ltd, Contracted Amount*: 43 162.00 , Reported Amount**: 61 660.00
  • Contractor: GED OOD, Contracted Amount*: 306 600.00 , Reported Amount**: 438 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 76 863.58 , Reached amount: 76 642.81

Financial Information

Total Project cost 501 097.00 BGN
Grant 350 767.90 BGN
Self amount 150 329.10 BGN
Total actual amounts paid 349 762.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, инсталиране, първоначално изпитване и въвеждане в експлоатация на: Обособена позиция 1. Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) Обособена позиция 2. Хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: 2.1. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система - 2 бр. 2.2. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. 2.3. Комуникационен шкаф – 1 бр. 2.4. Работна станция с вградена операционна система – 19 бр. , Estimated Amount: 501 097.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP)
    Contractor: GED OOD
    Contract total funded value: 306 600.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: 2.1. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система - 2 бр. 2.2. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. 2.3. Комуникационен шкаф – 1 бр. 2.4. Работна станция с вградена операционна система – 19 бр.
    Contractor: Prime Technologies Ltd
    Contract total funded value: 43 162.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN