Identification

UMIS Number BG16RFOP001-3.002-0047-C01
Project Name "Improvement of the educational infrastructure through introduction of energy efficiency measures and renovation of the building of the Vocational School of Agriculture in Novi Pazar"
Beneficiary 000931575 NOVI PAZAR MUNCIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 11.11.2020
Start Date 11.11.2020
End Date 05.05.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Нови пазар, гр.Нови пазар

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение включва дейности за подобряване на материално техническата база и въвеждане на  енергийната ефективност на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар, допринасящи за цялосната модернизация на конкретната образоввателна инфраструктура.
Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на  сградата, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им. Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности ще допринесат за:
• Подобряване на образоватената инфраструктура;•Достигане клас на енергопотребление „В“ в общинската сграда;• Намаляване на разходите за енергия;• По-високо ниво на енергийната ефективност, което пряко да допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление и косвено - за намаляване на емисиите на парникови газове в малките градове;• Постигане на индикативните национални цели за пестене на енергия за 2020 г., заложени в Националния план за действие за енергийна ефективност 2014- 2020 г.;
• Осигуряване на по-добро качество на въздуха, условия за живот и работна среда в съответствие с критериите за устойчиво развитие;• Подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградата; • Запазване на традиционните функции на малките градове - опорни центрове, свързани с предлагане професионално обучение , не само за местното население, но също и за населението на околните периферни райони.
Професионалното образование и обучение е един от основните фактори, определящи постигането на водещите цели на ЕС. То се явява основен инструмент за намаляване дела на преждевременно напусналите училище. Насърчаване на връзката професионално образование, висшето образование и реалния сектор създава условия за развитие на личностни и професионални знания и умения.
Activities
  • Activity: Управление на проекта и публичност: "Община Нови пазар, в качеството си на конкретен бенефициент по ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014-2020 Г“ приоритетна ос "Регионална образователна инфраструктура", "Подкрепа за професионалните училища в Република България", е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и качествено изпълнение на проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар” и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност и оценка ще бъде сформиран екип, отговорен за управлението на проекта. За управление на дейностите по настоящия проект след одобрение на проектното предложение и подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде създадена самостоятелно обособена организационна структура за управление на проекта, както следва: - Ръководител на проект; - Технически сътрудник; -Счетоводител - Инвеститорски контрол; Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на Екипа за управление на проекта ще бъде издадена Заповед на кмета на община Нови пазар, която ще включва всички длъжности от екипа за управление на проекта, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно-квалификационна степен за съответната длъжност, основната заплата, където е приложимо и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на оперативна програма „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014-2020" Изпълнението на тази дейност е предвидено, за да се гарантира успешно изпълнение на проектните дейности, добри комуникации между участниците в изпълнението на проектните дейности. На първата среща на екипа за управление на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции и задачи между членовете на екипа и планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипа за управление на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта. Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за визуализация и публичност за популяризиране на получената финансова подкрепа съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г." За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1.Организира официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта 2.Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на община Нови пазар; 3. Постоянна обяснителна табела 50/70- 1 бр. * 210,20 лв. = 210.20 лв. 4. Поставяне на билборд 4/3 - 1 бр.*4000 лв. = 4000,00 лв. 5. Пресконференция за стартиране на проекта - 1 бр.*640=640,00 6. Пресконференция при приключване на проекта - 1 бр.*640=640,00 7.Стикери 400 бр. 8.Брошури 100 бр. , Contracted Amount: 25 490.20 , Reported Amount: 25 302.46
  • Activity: Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор): Дейността включва отделни поддейности: Работно проектиране; СМР; Осъществяване на авт. надзор по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за ЕЕ на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики. СМР, които са включени в настоящото проектно предложение се основават на задължителните мерки от докладите на двете обследвания.В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: 1.Работно проектиране:Етап 1 Предоставя се на проектантския колектив на избрания Изпълнител изготвеното енергийно обследване за обекта и цялата друга налична техн. документация за обекта като: техн. паспорт, чертежи схеми и др. на сградата. Предоставяне на Възложителя и ползвателите на обекта, одобреният план-график за посещение на обекта от проектантите, за безпроблемно осигуряване на достъп на проектантите до обекта. Оглед и проверка на наличните архитектурни и конструктивни заснемания.Етап 2 Разработване на работен инвестиционен проект. Проектиране по част "Архитектура". Проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4.Етап 3: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. 2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове . След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка е избрана фирма, която да извърши строителните дейности, които ще се извършват на база изготвените обследвания. Изпълнението на строителството ще включва следните основни етапи: Етап 1: Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.: изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч.: приключване изпълнението на строежа със съставянето на всички актове съгласно Наредба № 2/31.07.2003г.; издаване на Разрешение за ползване.3. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор на изпълнението проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар” . В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на обекта в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове и ще бъде избран изпълнител, който ще извърши изпълнението на инженеринга.Сградата постига над 60% спестявания, в следствие на прилагане на енергоспестяащи мерки. Предвидени са дейности по обновяване на вътрешни помещения и осигуряването на достъпна архитектурна среда съгласно изискванията на Наредба № 4/01.04.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания., Contracted Amount: 1 154 005.00 , Reported Amount: 1 206 441.79
  • Activity: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по време на строителството: Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове по неговото прилагане. След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка ще бъде избрана фирма, която да изпълни дейността. Изпълнение на дейностите по изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по време на строителството ще се реализират на два етапа Етап І - изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект. След изготвяне на инвестиционните проекти и съгласуването им с експлоатационните дружества, същите ще бъдат предадени на избрания изпълнител за изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствие на инвестиционния проект между съответните части съгласно чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ. Комплексния доклад е основание за издаване на разрешение за строеж на обекта. Етап ІІ - Упражняване на строителен надзор, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. , Contracted Amount: 13 000.00 , Reported Amount: 12 900.00
  • Activity: Съгласуване на разработения технически проект: След изпълнение на проектирането от дейност" инженеринг", изготвения проект ще бъде съгласуван с необходимите експлоатацинни дружества, както и с РСПБЗН, за което ще бъдат издадени съответните съгласувателни становища., Contracted Amount: 1 099.40 , Reported Amount: 33.42
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: След изпълнение на дейност" инженеринг", за да се въведе обекта в експлоатация, възложителят внася за съгласуване в РСПБЗН проектите за окончателно становище. След което се изготвя и окончателен доклад от строителния надзор. В резултат на което се входира искане за Държавна приемателна комисия, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на оборудване и обзавеждане: В изпълнение на мерките по създаване на условия за модерни образователни услуги чрез подобряване на образователната инфраструктура в професионалните училища и с цел успешното реализиране на настоящото проектно предложение след извършване на строително - монтажни работи е предвидена доставка на оборудване на учебните кабинети. Предвидената за закупуване мебелировка, ще осигурява комфорт и подобрена образователна среда. Мебелите ще са съобразени с функцията на помещенията. Ще бъдат доставени и монтирани следното оборудване: -Ученическа маса -двуместна -125 бр.; -Ученическа маса -едноместна -26 бр.; - Стол ученически двойно укрепен - 300 бр.; - Учителско бюро-7 бр.; -Помощен контейнер към бюро - 7 бр.; - Учителски офис стол-7 бр.; - Учителска дъска 120/240 - 7 бр.; - Етажерка с две вратички без заключване 67/40/164 см - 30 бр.; - Заседателна маса - 4 бр.; - Посетителски стол - 34 бр. , Contracted Amount: 37 509.88 , Reported Amount: 35 982.66
  • Activity: "Изготвяне на обследване за Енергийна ефективност": В резултат на проведена обществена поръчка 00450-2015-0014 "Избор на изпълнител за изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики" е сключен договор с избран изпълнител за изпълнение на следните дейности:; - Обследването за енергийна ефективностследва придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвен по реда на чл.48 от ЗЕЕ. - Докладът от обследването заенергийна ефективност следва изготвен в обхват и съдържание съгласноизискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (Наредбата почл. 48 от ЗЕЕ)., Contracted Amount: 67 895.52 , Reported Amount: 71 290.30

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Tihomira, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Petya, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Ivaylo, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: IVT Consult Ltd, Contracted Amount*: 12 900.00 , Reported Amount**: 12 900.00
  • Contractor: ARHITEKTONIKA DZZD, Contracted Amount*: 1 148 311.20 , Reported Amount**: 1 206 441.79
  • Contractor: T H T Konsult LTD, Contracted Amount*: 121 619.52 , Reported Amount**: 71 290.30
  • Contractor: Kooperacia Panda, Contracted Amount*: 40 557.81 , Reported Amount**: 35 982.66
  • Contractor: Sevdiya, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: TRANSSTROY -VARNA AD, Contracted Amount*: 1 148 311.20
  • Member of the Consortium: STAK GRUP OOD, Contracted Amount*: 1 148 311.20
  • Member of the Consortium: INJSTROYINJENERING EOOD, Contracted Amount*: 1 148 311.20

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой на модернизираните образователни институции, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 153.00 , Reached amount: 540.00
Indicator 3 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised eduicational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 136.00

Financial Information

Total Project cost 1 141 647.68 BGN
Grant 1 141 647.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 141 639.43 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 114 831.12 0.00 114 831.12 АРХИТЕКТОНИКА ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 394.78 0.00 3 394.78 ТИ ЕЙЧ ТИ КОНСУЛТ ЕООД
Неизпълнение на мерките за информация и публичност 2.00 26 000.00 0.00 26 000.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за визуализация и публичност. , Estimated Amount: 5 490.20
  • Differentiated position 1: Информация и публичност на проект
    Contractor: Kooperacia Panda
    Contract total funded value: 4 575.15
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане по проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар”. , Estimated Amount: 37 509.88
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане по проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар”.
    Contractor: Kooperacia Panda
    Contract total funded value: 35 982.66
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1 /т.1-5/ и ал.2 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за ЕЕ на обществени сгради в гр.Нови пазар по ОП Региони в растеж 2014-2020г.по две обособени позиции:, ОП 1: Обследване на девет сгради на триторията на община Нови пазар; ОП 2: Обследване на Техникум по селско стопанство гр.Нови пазар., Estimated Amount: 260 900.00
  • Differentiated position 1: ОП 2: Обследване на Техникум по селско стопанство гр.Нови пазар.
    Contractor: T H T Konsult LTD
    Contract total funded value: 121 619.52
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за изготвяне на Оценка за съответстви на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по време на изпълнението на строителството , Estimated Amount: 13 000.00
  • Differentiated position 1: Оценка на съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор на обект"Основен ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност на ПГСС гр.Нови пазар
    Contractor: IVT Consult Ltd
    Contract total funded value: 12 900.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за изпълнение на Инженеринг (проектиране, строителство и авторски назор) по проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар”, Estimated Amount: 1 154 005.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на Инженеринг(проектиране,строителство и авторски надзор)за обект"Основен ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност на ПГСС гр.Нови пазар"
    Contractor: ARHITEKTONIKA DZZD
    Contract total funded value: 1 148 311.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN