Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0182-C04
Project Name Hot lunch in Municipality Zemen
Beneficiary 000386662 municipality of Zemen
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 23.11.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Земен

Description

Brief description
Целта на настоящото проектно предложение е, чрез реализиране на заложените дейности да се постигне намаляване на броя на живеещите в бедност лица, на територията на община Земен, чрез подпомагането им с храни- осигуряване на топъл обяд, с оглед преодоляване на основните материални лишения и осигуряване на възможност за достоен живот.
Конкретната цел е насочена към най-уязвимите целеви групи от обществеността - лица на месечно социално подпомагане, лица с минимални пенсии и други.
Дейностите, заложени в проекта са следните:
- определяне на целевите групи, 
- закупуване на хранителни продукти, 
- осигуряване на топъл обяд, 
- предоставяне на съпътстващи мерки.
Чрез тях ще се реализират и заложените конкретни цели по проекта.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Целевите групи се определят въз основа на информацията която следва да се предостави от Дирекция "Социално подпомагане"-Радомир. 1. Основна целева група: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 2. Допълнителна целева група: 2.1.Лица и семейства, подпомагани по Наредба No РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2.Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3.Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4.Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5.Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6.Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Ще се приемат заявления от кандидати за потребители на социалната услуга, като същите следва да отговарят на заложените по проекта целеви групи. За реализиране на подбора на крайните потребители по проекта ще се извърши подбор, който ще се осъществи от Комисия назначена със Заповед на Кмета на Община Земен., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти : Закупуването на хранителни продукти ще се извърши в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин и при спазване и гарантиране принципите на чл.30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) №966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Трапезарията и предоставянето на топъл обяд ще стартира дейността си на 01.11.2016 г. и ще приключи на 31.12.2019г.Същата ще осигурява храна в следния брой работни дни - 125 работни дни до 30.04.2017г., 167 работни дни до 31.12.2017г. и 504 работни дни за календарнитте 2018 и 2019 година. - общо 796 работни дни. необходимите средства за закупуване на хранителни продукти за периода от 01.11.2016г. до 30.04.2017г е 21 672,78лв., за периода от 01.05.2017 до 31.12.2019г. необходимите средства са 112 715,00лв. за закупуване на хранителни продукти-единица продукт. Общата стойност е в размер на 134 912,78лв. за 70 потребителя до 31.12.2019г., Contracted Amount: 133 687.78 , Reported Amount: 91 446.65
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: За реализиране на дейността е налична материална база и оборудване, подходящи за съхранение и приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. Осигуряването на топъл обяд ще бъде посредством действащия Домашен социален патронаж към Община Земен. Помещенията се намират в гр.Земен, община Земен, ул. "Груйова"№2. Помещенията разполагат с необходимите документи от Агенция по храните даваща им възможност да функционират, като трапезария по настоящия проект, в която да се приготвя топлия обяд. Помещенията са с обща площ над 300 кв.м., като е налице достатъчно пространство и възможност както за приготвянето на храна, така и за предоставянето й на място за потребителите на услеги по настоящия проект. Оборудването е съвременно и отговаря на всички изисквания, като същото е закупено по проект осъществен по процедура за безвъзмездна финансова помощ "Нови възможности" по ОП "РЧР" 2017-2013. Ежедневно в рамките на 796 работни дни в периода от 01.11.2016 г. до 31.12.2019 влк. ще се осигурява топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, за 70 лица .Дейността ще се реализира в една трапезария , в сграда публична общинска собственост с адрес гр.Земен, община Земен, ул. "Груйова"№2, в която се помещава Домашен социален патронаж. Материалната база на посочената организация разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Дейностите по предоставяне на социалните услуги са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с кухненско оборудване, хладилни съоръжения. Проектът предвижда в трапезарията да се приготвя и предоставя храна от 01.11.2016 г. до 31.12.2019г. за 70 потребителя, като съществува възможност при желание същите да се хранят в нея. За подготовката на храната има наличен персонал в кухнята, а относно администрирането на дейностите Община Земен разполага с компетентни служители. Община Земен разполага с човешки ресурси от 7 броя лица , които да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите. Това са социален работник, готвач, помощник готвач, работник в кухня, домакин, разносвач на храна, шофьор. Те са служители на Община Земен, имащи опит в предоставянето на услуги по проекти и участието им в тях. За реализиране на дейността са предвидени административни разходи и разходи за транспорт и съхранение, като общата им стойност възлиза на 6 745,64лв., Contracted Amount: 6 684.39 , Reported Amount: 51 283.41
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще се реализират „съпътстващи мерки“ - дейности, подпомагащи лицата получаващи храна и/или на основно материално подпомагане, с цел намаляване на социалното изключване. Дейността ще се извършва от лице имащо опит в работата с хора от целевите групи по проекта. Община Земен реализира проект финансиран от фонд "Социална закрила" към МТСП, свързан с предоставяне на услугата "обществена трапезария". Основната част от потребителите на ползваната услуга са потенциални потребители и участници и в настоящия проект. Проблемите и затрудненията им са добре познати на работещите в тази сфера общински служители. Предоставянето на съпътстващи мерки ще се реализира веднъж месечно за всеки един от потребителите /изявили желание да получат цитираните мерки/. На всички тях ще бъдат проведени както индивидуални, така и групови консултации, насочване, подкрепа пред различни институции, възможности за по-голяма информираност и други. Събирането на информация за реално реализиране на съпътстващи мерки ще се осъществи чрез изготвени протоколи от проведените консултации, насочвания и осъществена подкрепа. Лицето/лицата реализиращи съпътстващите мерки ще изготвят протоколите които ще се подписват от лицата които са получили тези мерки. Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани цитираните по-горе съпътстващи мерки, като особено внимание ще има заложеното индивидуално или групово консултиране на потребителите на обществената трапезария, включващо различни теми и проблеми за повишаване информираността за: - предоставяните на територията на община Земен социални услуги и възможностите за ползването им; - ползване на административни общински услуги; - подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги; - управление на семейния бюджет; - здравословно и балансирано хранене; - други форми и теми за оказване на подкрепа и съдействие, определени на база установени конкретни нужни и проблеми на представителите на целевите групи. С цел повишаване информираността на всички потенциални потребители на услугата "Топъл обяд" Община Земен ще разработи информационни материали. Същите ще бъдат разпространени сред обществеността на Община Земен, с цел популяризиране приноса на Европейския съюз и ОПХ. Община Земен притежава опит в реализацията на съпътстващи мерки, еднакви или сходни със съпътстващите мерки, предвидени в проекта, като същите ще се реализират в рамките на 39 месеца-периода на реализация на целия проект. , Contracted Amount: 6 684.39 , Reported Amount: 5 601.25

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ROBERTO OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 133.00

Financial Information

Total Project cost 147 056.56 BGN
Grant 147 056.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 147 056.56 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 140.67 0.00 1 140.67 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти за нуждите на ОДЗ, ученически стол в СОУ Св.св.Кирил и Методий гр.Земен, Домашен социален патронаж в Община Земен и социална услуга Общестевени трапезарии в Община Земен., Estimated Amount: 135 535.00
  • Differentiated position 1: РОБЕРТО ООД
    Contractor: ROBERTO OOD
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN